Help, mijn kat is nog buiten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xsimone

Re: Help, mijn kat is nog buiten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 12:29

Zo haha ik heb me weer lekker druk lopen maken voor helemaal niks. Vanochtend zat ze gewoon voor de deur zoals elke morgen alsof er niks aan de hand was! Lachen
Ben blij dat mn meisje weer thuis is! Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:30

Ik snap echt niet hoe mensen het in hun hoofd halen om hun kat nog naar buiten te laten op oudjaarsdag.

Ik heb een paar jaar geleden een kat om 00u05 van de straat getrokken die compleet in paniek was.
Ik zag hem aankomen rennen, hij wou mij zo voorbij schieten maar ik greep hem, heb hem bij mijn 2 katten binnen gezet en de volgende morgen weer los gelaten.
Ik heb zelf 2 poezen en dat was een kater maar in die situatie doen ze echt niets hoor Knipoog

Als je ziet hoe zo'n kat in paniek raakt van vuurwerk dan haal je het echt niet meer in je hoofd om ze buiten te laten.
Oh en ze blijven dus niet verstopt zitten maar rennen blind allerlei kanten op...
Dus hopen dat hij ergens verstopt zit is te optimistisch Ja

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 12:33

Sorry ik weet niet of dit bericht een verwijt is, dat ik hierdoor mn kat kwijt was. Maar zoals ik eerder heb gezegd is ze per ongeluk naar buiten geschoten. Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:37

xsimone schreef:
Vanochtend voordat ze met vuurwerk begonnen wilde ze naar buiten, dus ze mocht van ons want we dachten dat ze misschien moest plassen en poepen ondanks de kattenbak binnen.

Hier staat wat anders...
En het is een verwijt naar iedereen die om wat voor reden dan ook hun kat buiten hebben gehad...
Juist met deze dagen moet je extra alert zijn dat ze niet ontsnappen of wat dan ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:53

griebels schreef:
Ik zag hem aankomen rennen, hij wou mij zo voorbij schieten maar ik greep hem, heb hem bij mijn 2 katten binnen gezet en de volgende morgen weer los gelaten.

Kijk ondanks dat jij dit goed zla bedoelen, ongetwijfeld, vidn ik het ook knap brutaal dat jij een andere kat binnenhaald.
Beesie kan net als bij TS naar buiten geglipt zijn een er een hele ploeg mensen naar op zoek zijn en erg ongerust zijn.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:31

Misschien vind jij dat een verwijd t griebels maar ik vind dat totaal NIET
Als je kat naar buiten glipt kan je er niks aan doen
Lijkt mij dat iedereen liever hun kat dan binnenhoudt!!

mijn kat ik normaal de hele dag buiten gelukkig ook met deze kou blijft ze alleen in de tuin of achter en ze loopt er nu maar 15 min. zegmaar
en ze wil naar binnen.
Maar normaal wilt ze zo graag en probeerd ze ook buiten te glippen niet altijd kan je ze tegen houden !!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:36

Mooi dat ze weer terug is! Lachen Het kon natuurlijk ook heel anders aflopen.

Het enige wat ik niet snap is dat je in je beginpost dus neer hebt gezet dat jullie je kat naar buiten hebben laten gaan omdat jullie dachten dat ie moest poepen/plassen, en later was ie naar buiten geglipt? Lijkt me niet dat je daar een vergissing in maakt, met je beginpost. Maar goed, daar gaat het nu natuurlijk verder ook niet om.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:50

MandyR schreef:
Don_Zhivago schreef:
Ik hoop dat ze is geschrokken en nu ergens verstopt zit..
..

Lekker vriendelijk.

TS, hoe is het nu met je kat?

Verder nadenken dan snap je het...

Ze kan beter verstopt zitten, dan dat ze midden op straat loopt... veel baldadige jongeren willen nog weleens vuurwerk gooien,,

dus ja.. ik hoop dat ze goed geschrokken is. en is weg gekropen..

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 20:53

xsimone schreef:
Het is ook niet expres gedaan, dat naar buiten laten. Ik heb dat verkeerd in mn openingspost gezet. Ze is naar buiten geglipt.
Ze is er nog steeds niet. Ik ga straks naar mn vader en daarna uit hier in het dorp, kom in de nacht weer terug en als het dan rustig is met vuurwerk laat ik mn honden uit en die herkent ze wel, dus hopelijk dat ze dan terecht komt!

Ik denk dat jullie deze post hebben gemist Knipoog

Mayaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:55

Onze 3 katten zijn 's nachts altijd buiten. Overdag liggen ze in huis te pitten.
We hebben er dan ook geen extra moeite voor gedaan om ze binnen te houden. Ze kruipen dan maar de schuur in ofzo, of tikken tegen het raam (Ja, echt Tong uitsteken) dat ze naar binnen willen. Het is voor ons echt geen doen om die mormels binnen te houden. Haha.
Vanochtend stonden ze allemaal weer bij de voerbak. Lachen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:07

Vind het echt onverantwoord om dieren met oud en nieuw buiten te laten.
Als zulke beestjes in paniek raken rennen ze alle kanten op.. vuurwerk zullen ze dan niet zo 1 2 3 opmerken..

Vind het echt niet veilig

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:37

xsimone schreef:
xsimone schreef:
Het is ook niet expres gedaan, dat naar buiten laten. Ik heb dat verkeerd in mn openingspost gezet. Ze is naar buiten geglipt.
Ze is er nog steeds niet. Ik ga straks naar mn vader en daarna uit hier in het dorp, kom in de nacht weer terug en als het dan rustig is met vuurwerk laat ik mn honden uit en die herkent ze wel, dus hopelijk dat ze dan terecht komt!

Ik denk dat jullie deze post hebben gemist Knipoog

En dat snap ik dus niet. Hier staat dat het verkeerd in de openingspost staat, maar hoe kan dat dan? Je denkt eerst dat je je kat expres naar buiten hebt gedaan omdat je dacht dat ie moest plassen, en daarna bedenk je je ineens: 'Oh nee, hij glipte naar buiten..' dat kan toch niet? Ik snap even niet hoe je daar een fout in kunt maken, daardoor krijg ik het gevoel dat ze dit nu zegt omdat ze anders commentaar krijgt dat je je dieren niet naar buiten doet met Oud&Nieuw. Maar ik wil nu niet oordelen hoor, het kan best een foutje zijn.. Alleen een beetje verwarrend. Knipoog

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 10:13

Nee ik zal het even uitleggen. Ik lag nog boven in mijn bed en beneden gebeurde het. Hoorde dus wel de deur opengaan enzo en dat ze naar buiten ging. Maar hoe het precies was gegaan weet ik niet. (normaal gaat ze 's ochtends altijd naar buiten om te plassen, dus daarom) Nou moest mn moeder gewoon werken die dag en die kan ik niet mobiel bereiken. Maar ik was zo ongerust dat ik dit topic maar heb gestart. Toen ze terugkwam heb ik het nog gevraagd en toen zei ze dat het per ongeluk ging. En daarna heb ik deze post gepost. Knipoog

En je hebt idd gelijk, het is verwarrend zo als ik het heb gedaan Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 10:33

Op Oudejaarsavond zagen we in in de straat (in hartje Amsterdam) een kat over de weg rennen, rond 22:30... Dat doet me toch wel iets hoor. Zo sneu! Verdrietig

En rond 00:15 vloog er een duif rond het dakterras, helemaal in blinde paniek!! Maar ja, wat doe je eraan....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:30

Don_Zhivago schreef:
Vind het echt onverantwoord om dieren met oud en nieuw buiten te laten.
Als zulke beestjes in paniek raken rennen ze alle kanten op.. vuurwerk zullen ze dan niet zo 1 2 3 opmerken..

Vind het echt niet veilig

Het ligt een beetje ook aan waar je waoont. Ik zou het ook niet vertrouwen, maar in princiepe zouden ze hier buiten kunnen omdat wij in een park wonen, geen buren hebben, alleen aan de andere kant van het park jongens wat afsteken, wij midden in de nacht de enigste zijn hier met vuurwerk, en de katten in onze tuin blijven. Dus inprinciepe zou het kunnen. We doen het overigens niet hoor. Ik sluit de katten op. In een woonwijk zou ik het niet doen, al die rotjochies met vuuwerk, en iedereen die vuurwerk afsteekt... Brrrr.

Helaas is het dit jaar bij ons ook verkeerd gegaan, en vloog onze claustrofobische kat de kamer uit, naar buiten. Ik zat ontzettend in de rats, omdat familie lief gewoon door ging met vuurwerk afsteken, maar gelukkig kwam hij na een uurtje weer vrolijk aanwaggelen (maar naar binnen durfte hij niet).

TS; gelukkig dat je kat weer veilig thuis is!! Ik zou gek worden van ongerustheid volgens mij Tong uitsteken

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:19

Ja ik woon zelf wel in een drukke stad.. dus vandaar dat ik al snel zo oordeel..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:23

Chiqa schreef:
griebels schreef:

Kijk ondanks dat jij dit goed zla bedoelen, ongetwijfeld, vidn ik het ook knap brutaal dat jij een andere kat binnenhaald.
Beesie kan net als bij TS naar buiten geglipt zijn een er een hele ploeg mensen naar op zoek zijn en erg ongerust zijn.

Beter dat er een hele groep voor niets naar hem aan het zoeken is dan dat er een rotje naar hem gegooid wordt. Het hoeft maar een ventje te zijn die het in zijn hoofd krijgt om een kat de stuipen op het lijf te jagen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:24

Fammiie_x schreef:
Misschien vind jij dat een verwijd t griebels maar ik vind dat totaal NIET
Als je kat naar buiten glipt kan je er niks aan doen
Lijkt mij dat iedereen liever hun kat dan binnenhoudt!!

Dan zal het wel aan mij liggen...
Als mijn katten om een of andere reden perse binnen moeten blijven, ben ik extra scherp. Ik laat ze echt niet ontsnappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:46

griebels schreef:
Beter dat er een hele groep voor niets naar hem aan het zoeken is dan dat er een rotje naar hem gegooid wordt.

dan nog heb jij geen enkel recht om je je te bemoeien met andermans zaken, ik heb oudejaarsdag ook lopen zoeken naar mijn kat die ontsnapt was en had het je absoluut niet in dank afgenomen als jij hem binnen had gehaald sterker nog had er werk van gemaakt.
Ik ben de hele avond ongerust denk daar ook even aan.

griebels schreef:
Dan zal het wel aan mij liggen...
Als mijn katten om een of andere reden perse binnen moeten blijven, ben ik extra scherp. Ik laat ze echt niet ontsnappen

Geweldig meid dat het bij jou allemaal zo perfect verloopt maar vergeet een niet dat zulke dingen niet met opzet gebeuren en zo is wel jou toon.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:36

Citaat:
dan nog heb jij geen enkel recht om je je te bemoeien met andermans zaken, ik heb oudejaarsdag ook lopen zoeken naar mijn kat die ontsnapt was en had het je absoluut niet in dank afgenomen als jij hem binnen had gehaald sterker nog had er werk van gemaakt.
ik heb tien keer liever dat iemand mijn per ongeluk ontsnapte kat veilig in huis het oudjaar laat overleven dan dat ze op straat rond moet zwerven omdat ze mij ontglipt is!
Ik zou er zeker geen werk van gaan maken maar een bloemetje gaan brengen bij Griebels!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:35

Mijn drie katten gaan gewoon naar binnen en naar buiten wanneer ze dat zelf willen, ook op Oudejaarsavond.
Ze gaan ergens onder een auto zitten en wachten gewoon tot het over gaat. Of ze zijn binnen, en kijken af en toe eens op van de herrie. De katten die jullie over straat zien vliegen, vliegen op andere avonden net zo hard over straat, maar dan let je er niet op. En een andermans kat naar binnen halen, nou die is dan niet echt bang geweest hoor. Een kat laat zich niet zomaar door een vreemde oppakken en al helemaal niet als hij bang is. Ik snap best dat sommigen graag hun dier verdoven, zeker als ze daar door de DA of de dierenwinkel wordt aangepraat maar de nasleep van verdoven vind ik vaak vele malen erger gebleken. Dus als het even kan, doe alsof die herrie normaal is en je dier reageert ook zo.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 23:49

cissy schreef:
Citaat:
ik heb tien keer liever dat iemand mijn per ongeluk ontsnapte kat veilig in huis het oudjaar laat overleven dan dat ze op straat rond moet zwerven omdat ze mij ontglipt is!
Ik zou er zeker geen werk van gaan maken maar een bloemetje gaan brengen bij Griebels!

Hier ben ik het mee eens..
ik heb ook liever dat iemand mijn kat veilig binnen haald..
liever dat, dan dat ze helemaal in paniek een verkeede kant oprennen ofzo..