Wat doen jullie met je hond die bang voor vuurwerk is??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: Wat doen jullie met je hond die bang voor vuurwerk is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:03

Dit is het wedstrijden forum. Jouw vraag gaat niet over wedstrijden Knipoog
Ik zal het topic verplaatsen.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:51

Ik besteed er geen aandacht aan. Aandacht geven is, zoals eerder gezegd, een bevestiging dat hij bang mag zijn.
Onze hond heeft ook nog geen vuurwerk mee gemaakt. (in ieder geval niet bewust..) Dus ik ben nieuwsgierig. Waarschijnlijk gaat hij janken zoals hij bij alle harde geluiden doet..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:05

Mijn hond reageert helemaal niet op de vuurwerk, buiten loopt ze ook gewoon netjes mee aan de riem. Toen ze 11 weken was vorig jaar reageerde ze er ook niet op.
Als ze weleens verrast opkijkt bij een knal dan negeer ik het. En voor de rest hebben we de tv of radio aan zodat de geluiden buiten niet echt opvallen en gedragen naar haar zoals ik normaal ook doe.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:10

onze hond was ook altijd wat angstig voor vuurwerk. op curses werd geleerd ze niet te troosten daardoor worden ze banger. maar ze gewoon in hun mand te leggen gordijnen dicht deuren dicht radio/tv hard aan en laat ze maar daar liggen. ga je ze veel aandacht geven worden ze banger zogenaamd want krijgen ze hun zin. krijge ze aandacht. ook kan je tegenwoordig dvd/cd kopen met vuurwerk enz erop. kan je mee beginne die eerst zacht te zetten en zo steeds harder.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:11

Coot schreef:
Ik besteed er geen aandacht aan. Aandacht geven is, zoals eerder gezegd, een bevestiging dat hij bang mag zijn.
Onze hond heeft ook nog geen vuurwerk mee gemaakt. (in ieder geval niet bewust..) Dus ik ben nieuwsgierig. Waarschijnlijk gaat hij janken zoals hij bij alle harde geluiden doet..

Niet gaan troosten inderdaad, dan bevestig je dat het eng is, beste is dus inderdaad geen aandacht aan besteden...
Onze hond is wel wat van slag, net als de katten, maar ja, dat is even niet anders, morgen is het weer over...
Blijft altijd zielig voor de beesten, dat stomme vuurwerk! Boos!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:42

Onze hond zit op het moment trillend en jammerend achter de bank, wij hebben dmv kussens een hol voor hem gemaakt en daar zit hij nu in...
Ik heb wel te doen met het arme beest, maar we kunnen niet echt iets voor hem doen helaas...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:45

Mijn hond loopt op dit moment enthousiast met de klos te spelen net als anders terwijl er buiten geknalt word.
Ben toch wel blij als het voorbij is.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 22:52

Oh een van onze honden is ook bang, doodsbang.. overal waar mijn moeder nu is, is hij.. zelfs naar boven, zelfs naar zolder.. overal.. zelfs naar de wc Sigaar

wij laten hem maar lekker zijn gang gaan en zijn eigen plek zoeken, hij heeft valeriaan op (sinds gistermorgen) en bach bloesem rescue, en verder niet al te veel aandacht aan besteden omdat je dan bevestigt dat het echt eng is..

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:22

Mijn hond heeft pilletjes op natuurlijke basis gekregen. Word ze niet duf van,maar wel wat relaxter Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:08

Onze hond heeft het dit jaar wonderlijk goed doorstaan!
Hij kwam gewoon bij ons liggen in de kamer en vond het allemaal reuze gezellig! Haha!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:12

Onze hond heeft puppy's Ze was helemaal overstuur... Ze heeft zelfs bijna een pupje dood gedrukt.. Gelukkig is het weer wat beter met het kleintje Lachen

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:29

he wat naar rody .. alles dus wel goed gegaan uiteindelijk ?

Ik heb ook een pup, eerste jaar met vuurwerk voor haar dus .. was zelf erg benieuwd hoe ze ging reageren, later heb ik toch besloten haar naar mijn schoonmoeder te brengen die rustig het oudjaar uitzit met nog 3 honden waar mijn kleine meid goed mee kan opschieten, van de knallen op straat schrikt ze niet van maar het echte vuurwerk van 12 uur was toch wel eng, honden zoeken elkaar wel op, gordijnen zijn even dicht gegaan en gelukkig is alles goed gegaan .. Uiteindelijk is ze lekker gaan slapen..

Blijf het wat vinden hoor dat vuurwerk voor de dieren, al die harde knallen .. Ach gut

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:00

[LZP] > [BB]

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 14:05

Nou, het pupje is nu wel afgevallen Boos!
Het is al het kleinste van het nest. Het is de helft lichter dan de anderen..
Zie mijn topic daar wordt alles bij gehouden Knipoog

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:11

Mijn kat heeft er geen problemen mee, die is rustig omdat ik dat ook ben. De geiten hebben de hele dag in de stal gezeten en ze hadden geen interesse om eruit te komen (is een inloopstal). Vandaag liepen ze gewoon weer rond in het weitje.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:31

Bij ons was het jammer genoeg vannacht blinde paniek..

Onze jongste heeft in het begin nooit bang gehad van knallen of vuurwerk, onze oudste wel maar die kruipt dan gewoon hijgend ergens weg. Het lijkt bij onze jongste wel dat hij jaar na jaar meer en meer bang begint te krijgen... We waren dit jaar, net als alle andere jaren, allemaal weg met de jaarwisseling. De honden blijven dan in de garage, waar ze altijd slapen. Nog nooit heeft dat een probleem gegeven. Maar nu Ziek ...

Onze honden hebben altijd geleerd dat ze in huis enkel in de garage en de keuken mogen komen. Geen van beide honden is ooit in de gang of kamers of woonkamer geweest. Ze weten perfect welke lijn ze niet mogen overschrijden, en zelfs als alle deuren openstaan zou geen van beide honden het ook maar in hun hoofd halen om eens 'te gaan kijken'. Vanaf de garage, waar de honden slapen, kan je het washok in, via het washok de keuken in, via de keuken de gang in, en via de gang naar de buitendeur. Onze jongste heeft blijkbaar in zijn blinde paniek alle deuren tot in de gang open gekregen, is in de gang gelopen (waar hij nog nooit geweest is) en heeft geprobeerd om langst de voordeur buiten te geraken... Heel de deur is kapot gebeten, het gordijntje dat volledig bovenaan de deur hing (op 1.70m van de grond) is eraf getrokken, bloed op de grond,...
Hij is gewoon in blinde paniek naar buiten proberen te vluchten (hij heeft die 'vluchtreactie' in de zomer ook eens gehad, toen hij buiten zat en er in de verre verte opeens een onweersknal was. Hij is toen over een poort van 1,50m gesprongen en gevlucht... ), en daar alles wat mogelijk was voor gedaan. Een groot geluk dat hij niet buiten is geraakt, want waar hij dan naartoe zou gevlucht zijn, ik weet het niet.

foto van de deur..Afbeelding

En dat van een hond die nog nooit in zijn leven iets heeft stukgebeten Nagelbijten / Gniffelen . Eén ding staat vast, volgend jaar blijft er iemand thuis, en komt er een kalmerend middeltje aan te pas, want dit is NIET normaal!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:54

Ik zou altijd thuis blijven of de honden meenemen als het oud en nieuw is!
Arme honden, die moeten doodsbang zijn geweest (geen aanval hoor).

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:08

omg... die hond moet echt bang zijn geweest...

Onze hond heeft de hele avond.... Lekker geslapen
Hoe hij het voor elkaar heeft gekregen weet ik ook niet
We hebben eerst 2 uur met hem gelopen buiten en vanaf 10 uur s'avonds is hij gaan slapen.
Heerlijk rustig

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:02

C_arola schreef:

Zouden wij ook gedaan hebben, als we geweten hadden dat het zo een paniek zou zijn.... Helaas was het niet echt te voorspellen, dit is de eerste keer in zes jaar dat hij écht bang is voor vuurwerk, andere jaren ligt hij gewoon in zijn mand, een beetje dwaas rond zich te kijken.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:20

tantjeuh schreef:
C_arola schreef:

Zouden wij ook gedaan hebben, als we geweten hadden dat het zo een paniek zou zijn.... Helaas was het niet echt te voorspellen, dit is de eerste keer in zes jaar dat hij écht bang is voor vuurwerk, andere jaren ligt hij gewoon in zijn mand, een beetje dwaas rond zich te kijken.

Maar toen waren jullie zeker thuis.
De situatie is altijd minder erg met de baas in de buurt en iedereen (da, dierenwinkel etc) raad altijd aan om thuis te zijn of de hond mee te nemen met vuurwerk juist omdat de hond dan doodsbang is en dan ook nog zonder de baas voor de veiligheid.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:23