HELP! Ontsteking/scheurtjes aan zn plasser, [FOTO`S] 18+

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: HELP! Ontsteking/scheurtjes aan zn piemel, [FOTO`S] 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:12

eilleen333 schreef:
Nou zeg ik niet dat TS een doe-het-zelf DA is,

euhm...wat heeft dit met dit topic te maken?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:15

Ik krijg een opmerking over mijn melding over de PH waarden en dat zelf smeren niet verstandig is... Ik ken TS en die heeft het beste met haar diertjes voor. Sommige mensen vertikken het alleen om een kundige DA erbij te halen en gaan zelf prutsen... Doe-het-zelf DA dus... Om kosten uit te sparen, maar het gaat ten koste van het dier.
Gewoon een toelichting... Één zin off-topic is toch geen crime? Bloos

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:17

x_Marr schreef:
Biebabeloeba schreef:
Oww, onze hond had dat ook wel vaak (merk ik nu Clown )
Nuja, hij likt er altijd al veel aan, en soms hing er is wat pus aan, maar we hebben er eik nooit iets aan gedaan (mama is dokter en die vond het niet nodig, ok ze is geen DA, maar ze heeft wel onse hondje gered toen de DA hem al had afgeschreven, dus heb wel vertrouwen in haar oordeel)

Dus als jij daar down under bijvoorbeeld een schimmelinfectie hebt en je hebt verschrikkele jeuk doe je er ook niks aan? Clown

Hum das nog iets anders Clown Dan zou ik zeeker naar den dokter gaan, maar onze hond likt alleen teveel en daarom dat er soms wat gelig op zit, maar na nen dag is dat over, dus denk niet dat het een schimmelinfectie is Clown Als hij daar nu langer last van zou hebben, zouden we zeker naar den DA gaan e, maar aangezien dat niet zo is, en weggaat, vinden we dat niet zo erg e

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:18

In vaseline of uierzalf zitten geen agressieve stoffen en dit kan je ter verlichting rustig op een geirriteerde huid smeren. TS schreef ook dat de huid aan de buitenkant rood was van het likken. Volgens mij kan dat echt geen kwaad. Je moet alleen niets in de koker smeren wat daar niet voor bedoeld is. Lachen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:20

Daarom, daar wees ik TS even op. Als ik nou had geroepen dat ze een domme doos is omdat ze dat deed... Maar ik denk ook dat het geen kwaad kan, alleen zou ik het zelf voor de zekerheid even navragen omdat je ook op een zeer gevoelige plek zit natuurlijk. Gevoelig voor de hond zelf qua pijn, maar ook qua infecties en dergelijke.
Als er scheurtjes zitten is zalf juist goed om het soepel te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:28

eilleen333 schreef:
Sommige mensen vertikken het alleen om een kundige DA erbij te halen en gaan zelf prutsen...

Had niet de intentie dat TS aan het prusten was, maar gewoon advies vroeg vandaar dat ik zo verbaasd reageerde op de opmerking 'doe het zelf DA' komt niet echt vriendelijk over Lachen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:29

Is het ook niet, maar het sloeg dus niet op TS Knipoog .

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:47

dierenarts-assistent (ik) zegt:

naar de dierenarts gaan!! een infectie aan de geslachtsdelen kan naar binnen slaan, en dan ben je verder van huis.

1 tip voor de komende jaren.. zorg ervoor dat het haar rond zn piemel geknipt is...

is de hond nog een reu?? zoja castratie.. doordat een reu zijn lucht wil verspreiden plassen ze tegen elk bommpje/paaltje waar een andere geur, van een andere reu aan zit..
Dit noemen ze flaggen... door het flaggen komen e elke keer een paar druppeltjes.. doordat de hond niet uitplast, kan er een bacterie gaan broeien, waardoor er een ontsteking ontstaat..

dus naar de dierenarts.,. en zelf niks smeren... alleen met afgekoeld gekookt water een beetje afdoen.. en het haar knippen

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:12

even een update! Knipoog ik ben naar de DA geweest en heb als advies gekregen. wat HBvisser me zei, alleen geen vaseline er op smeren!
Thanks Louise!!,
ik heb een zalfje gekregen wat ik er eventueel op kan doen als het erg rood is aan de buiten kant.

verder hoef ik er weinig aan te doen, alleen de koker 1 keer per dag te reinigen met lauw afgekookt water.
als het echt erger wordt dan krijg ik antibiotica. maar dat was voor nu nog niet nodig.
en idd het haar weer weg knippen! dit moest idd weer gebeuren. maar was er een beetje laks in en dacht dat kan nog wel. maar nu weet ik wel beter. dr af met die handel. Tong uitsteken

en mijn moeder was zo lief om de rekening voor me te betalen Haha!
Thanks mam!! Haha!

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 18:14

Chiqa schreef:
Dhani schreef:
hij mag 1 keer een teefje in de buurt dekken en dan hakkie takkie weg is zakkie.

Nou dan hoop ik dat de eigenaar/esse van deze teef wel toestemming heeft gegeven Haha!

Nee dit is wel een gevalletje DA helaas...Weet niet hoe het bij jou gaat maar hier kan je gewoon bellen en geven ze wat mee, most alleen medicijnen dan. Alleen bij twijfel moet je op spreekuur komen.

natuurlijk met toestemming! vrouwtje had me juist gevraagt! dat als hij oud genoeg was of ze een keertje pups mocht van mijn reu!.