hond met paniek aanval?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: hond met paniek aanval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 23:58

wat doe je normaal gesproken als de hond in huis is? dát gedrag laat je 'm gewoon zien. niet bewust je van je dier afkeren, maar gewoon normaal doen. ieder afwijkend gedrag (mn troostgedrag zoals de meesten al zeggen) geeft je hond aan dat er reden is voor hem om zich óók afwijkend te gedragen.

negeer het angstige gedrag en doe gewoon datgene wat je anders ook doet. leuk om te zien is het idd niet maar het gedrag stimuleren maakt het erger en dat is voor je hond des te onprettiger. als hij weg wil kruipen geeft dat niets.

jammer is dat je nogal laat bent voor het oefenen van dit soort dingen, de kans dat het gedrag in ieder geval gedurende deze jaarwisseling blijft is groot.

een kalmerend middeltje halen bij bijv. de DA is inderdaad wel aan te raden eventueel.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:24

De hond is nu 4 jaar en heeft dit eigenlijk nog nooit gehad, vorig jaar vond hij vuurwerk prachtig, hij stond voor het raam mee te loeren naar de knallen en mooie sierpotten etc. en nu heeft hij al een paniek aanval (het is écht een aanval) van een simpel knalletje van een rotje buiten..

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:24

hij heeft nu overigens al weer een aanval en ik ben alleen thuis, hij ligt al een dik half uur te shaken en hij probeert te slapen maar blijft maar trillen?

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:34

Ja mijn hond heeft er nu ook weer last van. Ze trilt en is aan het hijgen.
Ze wil niks eten en verstopt zich achter de bank.
Ik laat haar maar lekker, de muziek staat hier hard aan dus echt veel hoort ze er nu niet van.
Het is inderdaad wel moeilijk om het te negeren, het liefste neem ik haar op schoot.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:36

Precies ik ook, mijne slaapt nu dus trilt gelukkig ook niet meer.. maar het is de adem van jou hond ook erg onregelmatig ? als die van ons zo'n "aanval" heeft dan begint hij onregelmatig te ademen en enorm te shaken.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:37

Ja inderdaad, en ze trilt echt als een rietje. Ik ben blij als het 1 januari is.
Ik heb haar wel wat Bach rescue gegeven, dat lijkt iets te helpen.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:39

Oké ja mijn ouders zouden ook iets in die trant halen..

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:42

ja hoor een knal en het is weer zover.....

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:43

je kan evt nog naar de de DA, mijn hond had dit ook en kreeg diazepam als rustgever. Hij trilde als een rietje en kon geen rust vinden met oud en nieuw.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:44

Tykka ligt nu naast me te liggen, ze shaked nog wel en ligt niet ontspannnen, maarja ze is wat minder nerveus.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:45

LaFunkyJazz schreef:
je kan evt nog naar de de DA, mijn hond had dit ook en kreeg diazepam als rustgever. Hij trilde als een rietje en kon geen rust vinden met oud en nieuw.

Ik heb wat negatieve dingen over verschillende kalmeringsmiddelen gehoord. Dat ze nog wel erg bang zijn, maar dat ze zelf lichamelijk niet meer in staat zijn om te 'vluchten', dat ze dan in hun koppie eigenlijk nog banger worden omdat hun lichaam niet meer meewerkt zeg maar.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:52

Diazepam? kan het kloppen dat mijn moeder die ook heeft? Clown En dat zijn toch spierverslappers?

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:20

corinne1981 schreef:
LaFunkyJazz schreef:

Ik heb wat negatieve dingen over verschillende kalmeringsmiddelen gehoord. Dat ze nog wel erg bang zijn, maar dat ze zelf lichamelijk niet meer in staat zijn om te 'vluchten', dat ze dan in hun koppie eigenlijk nog banger worden omdat hun lichaam niet meer meewerkt zeg maar.

Diazepam is een angstremmend middel.
Geef je puur een tranquilizer ja, dan spuit je een beest alleen plat. Dit verschilt dus puur welk middel je geeft.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:21

MDJ schreef:
Diazepam? kan het kloppen dat mijn moeder die ook heeft? Clown En dat zijn toch spierverslappers?

Onderandere ook ja, maar ook kalmerende, hypnotische, eigenschappen, en het kan toevallen tegen gaan

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:23

ben ik blij dat de mijne vuurwerk juist leuk vind

kunnen jullie geen schriktraing doen, zelf rotjes afsteken voor oud en nieuw begint, en dat trainen?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:50

Lynn_Nikita schreef:
ben ik blij dat de mijne vuurwerk juist leuk vind

kunnen jullie geen schriktraing doen, zelf rotjes afsteken voor oud en nieuw begint, en dat trainen?

dat is inderdaad altijd het beste, maar als je er (zoals de TS) maar enkele dagen van tevoren aan denkt, dan ben je al te laat. trainen met vuurwerk is verboden, maar een klappertjespistool (in elke speelgoedwinkel te koop!, hihi) is een goed basis trainingsgevalletje hiervoor.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 00:59

Het is niet zo dat ik er pas enkele dagen van te voren aan denk, dit is pas het eerste jaar de meneer de hond het eng vind Knipoog voorgaande jaren was er nooit wat mis en keek hij fijn mee vanuit het raam.. alleen dit jaar was hij ineens bang voor vuurwerk... en juist, dat weet je pas wanneer het te laat is.. [en dus het vuurwerk begonnen is]

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 01:12

precies, geeft ook niet. het is ook geen verwijt, echter wél een feit dat het dan te laat is.
komt vaker voor hoor, dat een hond na járen zonder problemen ineens toch bang begint te worden. echter, meestal is er dan meer aan de hand dan het vuurwerk zelf, denk aan een verminderd zicht of gehoor, tot zelfs hoofdpijn. de reactie van de eigenaar kan ook veelzeggend zijn, daarnaast kan de eerste 'aanval' veroorzaakt zijn door iets anders (toeval) waarna het vuurwerk een trigger is geworden. immers, de eigenaar van het dier schreef de eerste aanval toe aan het vuurwerk.