waarschuwing voor pil bij vuurwerkangst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nicci88

Re: waarschuwing voor pil bij vuurwerkangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 00:31

ok ik heb het middel al gevonden:

Bij zeer angstige dieren, is er nog de oplossing van de medicatie met kalmerend effect.

Een mooi voorbeeld van zo'n medicatie (bij vuurwerkangst) is Diazepam®.

Een nieuw alternatief is Alprazolam met een soortgelijke werking als valium (diazepam). Deze middelen hebben twee werkingen, namelijk kalmerend en spierverslappend/ slaapmiddel. Hierdoor wordt uw huisdier rustig en zal minder snel in paniek raken.
Het voordeel van deze product ten opzichte van anderen is dat het dier niet extra gevoelig wordt voor geluiden.
Belangrijk bij dit middel is wel dat de behandeling gestart wordt bij dieren in rustige toestand. Bij onrustige dieren blijken de 2 producten langzamer en slechter te werken dan bij rustige dieren, daarom wordt aangeraden vroeg (rond 29 december) met de medicatie te starten.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 14:33

op mijn oordopjes terugkomend, het zal niet de eerste keer zijn hoor, dat de eigenaar ze vergeet je wil niet weten hoe vaak er gewoonweg niet meer aan gedacht wordt.

Over de phenobarbital: dit is een anti-epileptica, heeft als bijwerking dat ze er wat sloom van kunnen zijn, maar zou zeker niet mijn voorkeur hebben. Is veel belastender voor het lichaam, maar stop er niet zomaar mee, doe dat in overleg met je dierenarts, staat me iets van bij dat dat niet zomaar kan.

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 16:31

Wij gaven onze hond altijd een beetje advocaat. Geen pilletjes of wat dan ook. Dit hielp prima.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:53

Wij hebben sinds augustus een pup nu dus 6 maanden oud en hij kijkt nog niet echt op van het geknal is hier al aardig aan de gang, heb voor de zekerheid wel sanal relex gehaald maar hoop dat het niet nodig is.
Mijn zus had een herder en die was ook panisch voor vuurwerk en die deed ze elk jaar in pension en daar had hij nergens last van werd ook geen vuurwerk afgestoken. Heel veel succes voor degene met bange honden hoop dat de onze niet bang wordt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:56

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:58

Voor alle pillen waar de hond (en kat) suf van wordt geldt het volgende:
Het zijn middelen die je huisdier suf maken. Echter zijn ze zich nog wel bewust van wat er om hun heen gebeurd, ze kunnen door de spierverslappende werking alleen niet meer reageren.

Dit heb ik te horen gekregen van mijn DA. Sindsdien gebruik ik het niet meer. Er is niets ergers dan ergens bang voor zijn en niet KUNNEN reageren!

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 19:59

wij laten de honden altijd met rust, ze gaan maar liggen waar ze willen liggen en dat is meestal met z'n 2 in de bench Haha! en we geven ze ook niks, hebben we nog nooit gedaan bij de honden die we hiervoor hebben gehad

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:01

Die van ons gaan ook altijd gewoon liggen, de oudere hond wordt wat knorriger en daardoor wat angstiger maar we besteden er geen aandacht aan en dan valt hij vanzelf in slaap. De jongste die vind t geweldig en kijkt er ook maar wat graag naar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:04

griebels schreef:
Voor alle pillen waar de hond (en kat) suf van wordt geldt het volgende:

Klopt niet helemaal.
Het is heel erg afhankelijk van wat voor soort middel het betreft.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:13

Diazepam is zoiezo al een spierverslapper...
En dan heb je nog iets anders (weet niet meer hoe het heet, en dat heeft dezelfde werking).
Ik heb bovenstaande toch echt van mijn DA te horen gekregen, heb de pillen meteen achtergelaten daar Ja

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:19

snowylover schreef:
Wij gaven onze hond altijd een beetje advocaat. Geen pilletjes of wat dan ook. Dit hielp prima.

Dat is ook het advies van de eigenaresse van de hondeschool waar ik train.
Gelukkig is het bij onze hond niet nodig, zo panisch is hij gelukkig niet.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:33

Denk eraan dat een hond meer moeite heeft met het afbreken van alcohol, dan wij mensen en dat je al snel te veel geeft, dus als je zo iets doet, niet te veel, anders kans op leverschade