Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cissy schreef:ik ga met Chiqa mee, operatie uitstellen of thuis blijven. Mijn Mylah was er ook wel behoorlijk ziek van de eerste dag en ken je het verhaal nog van het roze jurkje?? die had ze niet voor niks 14 dagen aan....!
femmefatale1 schreef:Overigens laat ik nooit mijn beesten alleen met oud en nieuw..
Onassa schreef:Ik snap ook eigenlijk niet zo goed hoe ik erbij kwam om met vrienden af te spreken,....ik heb mijn beesten ook nog nooit alleen gelaten, ben al 25 jaar thuis op die avond.
Zoolgangster schreef:Wat dat niet mogen springen van grote hoogtes de eerste tijd: daar trokken ze zich niks van aan
femmefatale1 schreef:de dagen daarna was ze erg beroerd van de pijn.
Kimmes schreef:Oh, ze is lekker vroeg geholpen. Dat scheelt ook alweer.femmefatale1 schreef:de dagen daarna was ze erg beroerd van de pijn.
Daarom geeft onze DA dus pijnstillers voor 3 dagen mee uit voorzorg. Dan weet je zeker dat ze geen pijn hebben
Evelijn schreef:Nou welkom weer thuis Gizmo!
Is ze nog erg slaperig... en wandelt ze ook alsof ze dronken is?
Evelijn schreef:Niet bang voor kanker, femmefatale? Dat was wat mijn DA zei toen ik vroeg wat het beste was voor mijn ouwe poes. Dat ze nogal wat bijwerkingen hadden die pillen.
Mindfields schreef:Utixo schreef:Niets aan het handje hoor, met alle 2 de poezen hier: Zodra ze wakker werden waren ze weer het baasje.
Morgen gewoon lekker naar de vrienden gaan de de poes thuis laten. Die is het morgen toch weer vergeten.
Het enige wat kan gebeuren is dat er een vochtbult onder de hechtingen optreed, die verdwijnt vanzelf weer.
Zo zeg. Jij gaat er echt veel te makkelijk mee om.
een sterilisatie is een behoorlijk heftige ingreep omdat het een buikoperatie is. Er zitten dus veel risico's aan.
Poezen kunnen tot een week behoorlijk beroerd zijn na deze operatie. Die van mij was echt nog twee dagen heel duizelig van de narcose en die was pas deaarna weer een beetje bij de kippen.
Zeker de eerste paar uur na de operatie moet je toch echt wel bij je kat blijven, want ze hebben het vaak heel koud van de narcose, weten niet waar ze zijn, lopen heel moeilijk etc.
Dus, ik zou zelf thuis blijven bij mn kat. Of de operatie verzetten als je persee weg wil.
Maar zeker niet naar bovenstaand advies luisteren van Utixo!
Wij mensen snappen nog dat we onder narcose zijn egweest en daarom duzielig zijn, een poes snapt niet wat er met haar aan de hand is en waarom ze zich zo beroerd voelt. Dus ik zou zelf erbij blijven(doe ik hier altijd met mijn poezen)
Onassa schreef:Heel wonderbaarlijk, maar eigenlijk merken we nauwelijks wat aan haar.
Lynn_Nikita schreef:was ze nog krols toen ze gesteriliseerd werd???
dat mag namelijk niet als ze geholpen word