Overlast van hond van buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Overlast van hond van buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:59

Vervelend voor de buurt maar ook voor de hond.
Dat blaffen zal hij niet zomaar doen.

Is het een mogelijkheid om met de buurt samen een brief te sturen. en een kopie van de brief naar de wijkagent te sturen.
Kan het bazinnetje een passende oplossing gaan zoeken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:59

Ik zou haar uitnodigen voor een kop koffie zodat ze kan horen wat het probleem is.
Er zijn gedragstherapeuten voor honden en ik heb daar zelf goede ervaringen mee.
Ik heb hele lieve buren die het geloei van 1 van mijn honden gedurende een week dag en nacht zo'n beetje hebben verdragen, omdat het niet minder werd heb ik haar helaas terug naar het asiel moeten brengen, ik heb haar een week gehad, maar het ging echt niet. En ook al ben ik veel thuis, en kan ik op mijn werk een hoop regelen er kan niet altijd iemand thuis zijn en ook 's nachts moesten we slapen....

Ik zou het nog eenmaal proberen op bovenstaande manier en mee denken over een oplossing.
Ruzie gemaakt heb je eerder dan het opgelost.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:01

Ok, ze weet ervan, wil niet meewerken. Waarschijnlijk heeft ze zelf niet door hoe irri dit kan zijn. Nodig haar uit voor een bak koffie, voor een paar uur. Dan kan ze aan den lijfe ondervinden hoe irri dit is.

Info over blafband (verschillende versies) uitprinten en dan aan haar overhandigen met het verzoek dat je binnen een week geen overlast meer wilt hebben van haar hond. Zo niet, dat je verdere maatregelen gaat nemen! Het mooiste zou zijn als andere buren hier ook aan mee willen werken.

Heel vervelend dat je hier zelf veel voor moet doen maar anders houdt het nooit op, ben ik bang!

Sterkte!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:02

Kiwiko: Ja, volgens haar heeft ze alles al geprobeerd. Als we dan blijven zeggen dat het een probleem is gaat ze het over onze hond hebben, dat hij een keer aansloeg voor het een of ander. Ik ben altijd thuis dus ik weet gewoon zeker dat onze hond geen overlast veroorzaakt.

Denk dat het maar gewoon een brief schrijven word en als het niet beter word maar de wijkagent bellen word.

x_Rebecca: Zijn leeftijd heeft er niks mee te maken. Als een hond niet alleen thuis kan zijn en zoveel overlast veroorzaakt hoor je als baas daar een oplossing voor te vinden. Ik hoef daar natuurlijk neit onder te leiden. Ik zorg er ook voor dat andere mensen geen last hebben van mijn hond

raket: Die weg hebben we ook inderdaad al bewandeld. Een gedrags therapeur kwam er bij haar niet meer in, want die had ze al gehad voor een bijt probleem van die hond of zo en die konden absoluut niet met die hond voerweg en ze kon hem zelf beter helpen.

Nou als ik zo mijn eigne reacties lees op al jullie tips dan begint het er aardig opt e lijken dat we er zo'n beetje alles aan gedaan hebben wat wij konden doen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:04

pri_lady: Ik denk dat dat een heel goed idee van je is om inderdaad dan een brief te schrijven en die even aan de buren te laten zien en te vragen of zei er ook last van hebben en zo ja of ze ook hun naam er onder willen zetten.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:08

LADPR schreef:
x_Rebecca: Zijn leeftijd heeft er niks mee te maken. Als een hond niet alleen thuis kan zijn en zoveel overlast veroorzaakt hoor je als baas daar een oplossing voor te vinden. Ik hoef daar natuurlijk neit onder te leiden. Ik zorg er ook voor dat andere mensen geen last hebben van mijn hond

Als hij aan het dementeren is, kun je er weinig aan doen.. dat was eigenlijk het enige wat ik wilde zeggen.. Natuurlijk hoef jij er niet onder te lijden, ik vind alleen niet dat je kan 'eisen' dat zij haar hond stil houd terwijl ze zelf ook 'een leven' heeft.
Kijk, als ze echt heel veel weg is, kan het beter zijn dat die hond daar weg gaat; aangezien deze hond gezelschap nodig heeft..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:15

Sorry hoor maar zei heeft er voor gekozen om een hond te hebben, dan is zei ook verantwoordelijk om te zorgen dat haar hond geen overlast veroorzaakt.

Het gaat hier niet om af en toe blaffen

Ik heb ook een leven maar mijn hond veroorzaakt ook geen overlast

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:17

Ik heb net met buren gesproken. Die klagen dus niet omdat ze het zielig vinden omdat ze zo gek met haar hond is, ze zeggen het wel regelmatig tegen haar als hij blaft, dus ze is blijkbaar altijd goed op de hoogte als hij weer bezig is geweest.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:18

misschien met alle buren een brief schrijven zodat ze de ernst van de situatie inziet?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:21

Zij heeft er inderdaad voor gekozen ja, maar dat je een hond neemt hoeft niet meteen te betekenen dat je 24/7 binnen zit.. Wanneer zij er niet is, kan ze toch ook moeilijk het beest op zn kop geven?

Ik snap best dat het vervelend is, maar ik denk wel dat je het reëel moet blijven zien, niemand kan áltijd thuis zijn.. en aangezien het hier om een Duitse herder gaat, die neem je ook niet zomaar overal 'even' mee naar toe..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:25

Ik verwacht niet dat die hond stil is, ik verwacht dat de hond geen overlast bezorgt door midden in de nacht en overdag continue zo hard blaft dat hij boven de tv en radio uitkomt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 17:09

Iedereen bedankt voor alle tips!!!

Ik heb een brief geschreven, heb er ook gewoon ingezet dat ik het vervelend vind om de brief te moeten schrijven en het probleem duidelijk uitgelegd. Ook er in gezet dat we het helemaal niet erg vinden om hem zo af en toe te horen, daar is het tenslotte een hond voor maar dat het nu echt overlast is. En dat we op zeer korte termijn een oplossing verwachten.

Doe hem zo in de bus en dan maar even afwachten wat er verder dna gaat gebeuren

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:10

Sterkte!! Ik hoop dat het wat uithaald:)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 17:14

Dank je!

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:19

Dapper van je. Ben benieuwd naar het resultaat.

Succes!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:24

Ik lees net je topic, lijkt me echt super irritant! (en dan vooral dat ze het zelf niet helemaal lijkt te snappen)
vraag me af over de brief die je nu gaat sturen: heb je een kopie voor jezelf?
kan altijd handig zijn als je het later moet bewijzen Knipoog

ik hoop dat het iets uithaalt en dat ze inziet dat je er echt wel last van hebt!
succes

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 18:46

Ja heb een kopietje bewaard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:14

LADPR schreef:
Ja heb een kopietje bewaard

Nou spannend hoor ben benieuwd of ze er wat mee gaan doen. Wat lijkt me dit vervelend zeg!!
Idd een antiblafband, dat zou nog een optie zijn als ze alles al geprobeert heeft.
Vind jullie nog aardig tolerant als ik dit zo lees. Ik hoop dat het wat uithaalt je brief, heb je al iets gehoort?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 19:17

Nee heb nog niks gehoord. Ben ook heel benieuwd of ze nog langs komt of gewoon niks laat horen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:20

LADPR schreef:
Nee heb nog niks gehoord. Ben ook heel benieuwd of ze nog langs komt of gewoon niks laat horen

Je heb ook kans dat je idd helemaal niets hoort omdat ze zich 'aangevallen' voelen. Ik heb dit weekend toevallig ook een briefje door de bus bij een buurman gedeponeerd omdat hij zn auto altijd dubbel parkeerd. Helaas zonder succes auto staat nog even beroerd waardoor wij onze auto niet kwijt kunnen.
Je bent er maar mooi lekker mee als ze niet mee willen werken maar goed laten we dr van uitgaan dat ze het zelf ook niet leuk vinden dat hun hond zo blaft als ze wegzijn.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 19:26

Nou heb express de brief netjes gehouden en niet aanvallend. Dus hopenlijk gebeurd dat niet. Anders moet inderdaad een wijkagent er maar mee aan de gang

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:43

LZP -> BB

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:03

Vervelend probleem. Ik heb er ook ervaring mee, helaas bij mijn eigen hond.
Mijn hond (een herplaatser uit Spanje) kon moeilijk alleen zijn en reageerde echt overal op door te blaffen. Ook ik woon in een flat en mijn schuine bovenbuurman werkt vaak nachtdiensten waardoor hij regelmatig wakker werd door haar geblaf. We hebben erover gepraat en ik vond het erg vervelend dat mijn hond overlast veroorzaakte. Ik ben haar toen onder begeleiding aan een bench gaan wennen, zodat dit helemaal haar plekje werd. En de bench hebben we in de slaapkamer gezet, omdat ze hier de minste prikkels krijgt. Gelukkig gaat het nu goed, als ik mn jas pak dan rent ze naar de keuken voor dr kluifje en daarna rent ze voor me uit naar dr bench. In dr bench gaat ze lekker het kluifje opeten en daarna gaat ze liggen slapen.
Ik heb nog een paar keer aan de buren gevraagd of ze nog wel eens last van haar hebben, maar dat is gelukkig niet zo. Ze horen haar alleen weleens als ze aan het spelen is, maar iedereen hoort wel eens wat van elkaar.
Ik ben zo blij dat het opgelost is. Het koste even tijd en moeite, maar gelukkig had mijn buurman daar wel begrip voor dat het niet binnen 1 dag opgelost was.
Dus misschien ook een tip voor jouw buurhond?

Veel succes iig.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:11

Onze buren hebben een maltezer leeuwtje die ook keft om alles wat er langs komt, en als ze alleen is gaat ze blaffen en janken aan één stuk door tot er iemand thuis komt. Gelukkig komt het niet vaak voor. Kan me goed voorstellen dat je het erg tot last is, onze buurhond is dan nog wel klein, en gebeurt niet al te vaak dat ze uren blaft, maar dit is al irritant. Ik zou nog eens gaan praten, en anders toch de wijkagent, dan luisteren ze misschien wel Knipoog En ze hoeven hem heus niet meteen weg te doen, misschien is een antiblaf band een oplossing?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 20:15

Ja antiblaf band vond ze dierenmishandeling, dus ben een beetje bang dat niks goed is verder volgens haar. Bench is ook niks want dan zit hij in zo'n klein ding de hele tijd.

Ben dus echt bang dat ze gewoon geen oplossing wil

Het arme dier zit nu al weer de hele tijd te blaffen

Wij hebben ook een herplaatser dat heeft ook even geduurd voordat die geleerd had om alleen te zijn inderdaad, hem hebben we ook aan een bench geleerd.