Jammer dat de dierenarts je zúlke vreemde adviezen geeft. Ik citeer van de bijsluiter van Benakor:
Citaat:
Benazepril kan de concentratie in het bloed van de stof creatinine doen toenemen. Dit effect heeft te maken met het therapeutische effect van het geneesmiddel en daarom hoeft de therapie niet gestaakt te worden.
Overigens ken ik dit medicijn niet. Ik weet wel dat een ACE remmen als Fortekor wonderen kunnen verrichten bij katten met nierfalen. Hoe erger de kat er aan toe is, hoe beter Fortekor lijkt aan te slaan. Een van de bijwerkingen is, dat de eetlust van katten die dit medicijn krijgen heerlijk toeneemt.
Een belangrijke oorzaak van nierfalen (en blaasproblemen) is de vochtopname van katten. Een kat drinkt van nature niet veel en droge brokjes voeren, maakt dat de gemiddelde huiskat in een continue staat van uitdroging leeft. Voeding wat veel vocht bevat is dus érg goed! Er bestaat redelijke blkvoeding van bijvoorbeeld Animonda. Tevens zou je zgn. KVV kunnen proberen, dit is vers vlees gemengd tot een hamburger en dan gevroren, makkelijk te bewaren en te portioneren. Nog idealer is het om vers vlees te gaan voeren, maar het zal niet meevallen zo'n oude kat daarop over te zetten..
Je kunt ook een drinkfonteintje aanschaffen. Dit schijnen katten wel interessant en lekker te vinden..