Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MysticTinker schreef:Onze kat loopt lekker buiten. Hij is wel vrij schuw, zal nooit dicht bij vreemde mensen komen. De buurvrouw is nogal bang voor katten, en ook een andere vrouw in de straat, we hebben ze ook gezegd dat ze gerust een emmer water over onze kat mogen gooien, dat blijft ie wel uit de buurt![]()
We hebben zelf een grote tuin, er lopen hier veel katten rond en elke kat heeft zijn eigen territorium. Af en toe is het dus wel eens vechten. Die van ons heeft een paar keer een flinke ontsteking aan zijn staart gehad door een beet, maargoed dat is pech hebben, en daar gaat ie niet dood aan.
Vroeger liep de straat voor ons huis nog door, en daar reden veel auto's, en ook vrij hard, maar er is nooit een kat overreden, ook niet van andere mensen. Nu hebben ze de straat afgezet en is het een parkeerplaats waar veel kinderen spelen. Daar zie je dus ook niet veel katten. Die zitten liever veilig in de tuinen.
Last van kattenpoep hebben we nooit gehad. Katten leggen niet zoals honden een drol neer en lopen wegZe begraven het netjes, heb je totaal geen last van. En als je er toch last van hebt dan kun je het beste achter in de tuin een plekje met losse zandgrond leggen, dan kunnen ze t daar doen, probleem opgelost
![]()
Als je poep vind die bovenop de aarde of het gras ligt dan is dat meestal van andere dieren als egels en marters enzo..
Als er een drukke weg voor ons huis zou lopen dan zou ik wel een breed halsbandje kopen met reflectie, dat is een stuk veiliger, katten zijn het liefst 's nachts op pad en mensen zien dan minder snel zo'n kat oversteken.
Chrissy_93 schreef:Jolanda_ schreef:dus ik moet de hele tijd bij mijn hond gaan zitten in de tuin omdat anderen ervoor kiezen om katten te nemen...?!
beetje omgekeerde wereld vind je niet?!
het was wat anders als ik mijn hond zonder toezicht door de wijk liet lopen maar mijn hond staat perfect onder appèl maar hoeft niet 24/7 thuis ook nog onder toezicht te blijven . Ik heb ervoor gezorgt dat er geen handjes door het hek gestoken kunnen worden en dat mijn hond nooit de tuin uit kan. Dus ik heb mijn verantwoordelijkheid genomen...
Je kan het ook omdraaien.. Dus andere mensen mogen hun katten niet naar buiten laten omdat jij het niet nodig vindt je hond op te voeden?
Citaat:Nouja, het blijven dieren die moet je constant in de gaten houden eigenlijk.... [/b]En het lijkt mij niet dat elke seconde een kat in de tuin staat. Maar 9 van de 10 katten gaan niet zo snel een tuin in waar een hond zit. En anders kun je ook een emmer water naar die kat gooien. Werkt altijd...
take_one schreef:Renza schreef:Heb zelf geen honden en katten en het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit of iemand z'n katten los laat lopen, maar je kan toch niet van iemand verwachten dat diegene z'n hond wel constant in de gaten houdt terwijl jij je kat gewoon overal los laat lopen?
Dat is wel erg kort door de bocht zeg..
Katten zijn gewoon moeilijker in de gaten te houden dan honden.. anders werd dat vast wel gedaan!
MysticTinker schreef:Als ik een hond had die katten zou pakken dan zou ik hem een muilkorf om doen en daarmee een week buiten laten lopen. Kan hij de katten wegjagen, kan ze niet doodbijten, en de katten zullen zo erg schrikken dat ze nooit meer terug komen![]()
Nou ja, eigenlijk zou ik zo'n hond wegdoen, want als die katten grijpt dan kun je zo'n beest nooit bij kleine kinderen vertrouwen vind ik.. Als mijn hond naar een mens of dier of wat dan ook zou grommen dan zou hij een flink pak rammel krijgen van mij!
Jolanda_ schreef:nee dat is wat anders... ik kan er ook voor kiezen om mijn hond buiten te laten lopen en maar te zien wanneer ze weer eens binnen komt voor een aai over haar bol en haar eten...
Je kiest voor een dier wat minder makkelijk in de gaten te houden is dus weet je dat je daar meer moeite voor moet doen... Daar kies je nou eenmaal voor. Ik kies voor een hond dus weet dat ik 6x op een dag met haar moet lopen en moet zorgen dat ik haar stront op ruim. Tsja dat hoort bij een hond dus dan zorg ik daarvoor...
Je hoeft een kat ook niet te leren zit blijf en af. Je kan ook zorgen dat je tuin afgezet is...
sunny_l0ve schreef:Mijn ene kat is ook heel schuw, vindt alleen het eigen gezinnetje leuk, en de ander vindt iedereen leuk, maar hij gaat niet naar mensen toe als ze dat niet willen. Maar vindt ik van jou heel netjes opgelost met de emmer water, mogen ze ook gerust bij mijn katten doen![]()
Ja, dat hoort er ook bij, dat katten vechten met elkaar. Wel balen van die onsteking.
Ik heb nou ook een reflectiebandje gekocht voor onze kleine kat, aangezien die helemaal zwart is, en die andere katten komen bijna nooit 's nachts buiten, of 's morgens. Maar dat bandje is nog te groot....Wat zou jij dan doen? Gewoon proberen een gaatje erin te poeren of wachten?
MysticTinker schreef:sunny_l0ve schreef:Mijn ene kat is ook heel schuw, vindt alleen het eigen gezinnetje leuk, en de ander vindt iedereen leuk, maar hij gaat niet naar mensen toe als ze dat niet willen. Maar vindt ik van jou heel netjes opgelost met de emmer water, mogen ze ook gerust bij mijn katten doen![]()
Ja, dat hoort er ook bij, dat katten vechten met elkaar. Wel balen van die onsteking.
Ik heb nou ook een reflectiebandje gekocht voor onze kleine kat, aangezien die helemaal zwart is, en die andere katten komen bijna nooit 's nachts buiten, of 's morgens. Maar dat bandje is nog te groot....Wat zou jij dan doen? Gewoon proberen een gaatje erin te poeren of wachten?
Als je tegen de buren zegt dat ze de plantenspuit erop mogen zetten dan krijg je ook minder snel ruzie erover
![]()
Wat het bandje betreft zou ik er gewoon een gaatje bij prikken. Een te los bandje is gevaarlijk omdat ze ergens achter kunnen blijven steken. En inderdaad, een zwarte kan zonder reflectie valt echt bijna niet op, dus ik zou het wel om doen
Jolanda_ schreef:en daar los je het mee op je hond een pak rammel geven...
En ja mijn hond is wel te vertrouwen met kinderen voor zover je een hond kan vertrouwen met kinderen.
Dier dier agressie is heel anders dan dier mens agressie.
Mijn hond kan ook niet opschieten met andere honden maar is ontzettend op mensen gericht... tsja dat wist ik toen ik een hond van dit kaliber in huis nam...
Ik neem wel alle voorzorgsmaatregelen maar waarom anderen dan niet?!
Jolanda_ schreef:en daar los je het mee op je hond een pak rammel geven...
Jolanda_ schreef:MysticTinker schreef:Als ik een hond had die katten zou pakken dan zou ik hem een muilkorf om doen en daarmee een week buiten laten lopen. Kan hij de katten wegjagen, kan ze niet doodbijten, en de katten zullen zo erg schrikken dat ze nooit meer terug komen![]()
Nou ja, eigenlijk zou ik zo'n hond wegdoen, want als die katten grijpt dan kun je zo'n beest nooit bij kleine kinderen vertrouwen vind ik.. Als mijn hond naar een mens of dier of wat dan ook zou grommen dan zou hij een flink pak rammel krijgen van mij!
en daar los je het mee op je hond een pak rammel geven...
En ja mijn hond is wel te vertrouwen met kinderen voor zover je een hond kan vertrouwen met kinderen.
Dier dier agressie is heel anders dan dier mens agressie.
Mijn hond kan ook niet opschieten met andere honden maar is ontzettend op mensen gericht... tsja dat wist ik toen ik een hond van dit kaliber in huis nam...
Ik neem wel alle voorzorgsmaatregelen maar waarom anderen dan niet?!
Binckydenice schreef:Mijn volwassen kat heeft een kattenluik en kan het altijd zelf bepalen... Mijn kitten is nog binnen maar gaat uiteindelijk ook wel gewoon naar buiten toe...
Een kat is geen kat als deze alleen maar binnen moet zitten. De instinct zegt vaak genoeg dat ze niet bij een bus in de buurt moeten komen...
Mystica schreef:Waarom maak je dan wel je tuin kind proof? Een kind hoeft zijn hand toch ook niet door de schutting te stoppen? Mensen zijn toch ook verantwoordelijk voor hun eigen kinderen? Waarschijnlijk zal het antwoord zijn: Een kind weet niet beter. Inderdaad. Een kat ook niet.
take_one schreef:Zoiets kun je toch niet tegenhouden.. je kan ze toch moeilijk heel hun leven binnen houden?