Manieren om de Kong te vullen :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jokonootje

Re: Manieren om de Kong te vullen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:56

Nee idd de wubba kun je niet vullen maar wel een sloopproof speeltje die piept en dat heb ik nog niet veel kunnen vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:56

hij was echt helemaal in stukje en ik had de zwarte, heb der geen foto van maar kan van zijn rode wel een foto maken die ligt doormidden met allemaal stukjes eraf.

en ik heb geen gebruik gemaakt van de garantie. van mij krijgt ie zo;n ding niet meer, hartstikke slecht als hij een stukje doorslikt, volgens mijn da blijft dat in de maag en poept hij het er niet uit zoals bij touwen en dergelijke

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:09

dan kun je er nog wel gebruik van maken want je krijgt je geld gewoon terug als je hond `m kan slopen.
En die dingen zijn nogal prijzig dus in zo`n geval had ik wel mijn geld terug gewild...

maar goed weer ontopic Knipoog

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 14:12

@ Jolanda, dat geloof ik direct. Mijn honden vinden knuffeltjes e.d. wel heel leuk, maar daar zitten ze binnen no-time op te bijten / knouwen met die voortandjes en voor je het weet halen ze de vulling eruit (overal witte wolken). Heb dan ook nog geen hondenproof knuffeltje kunnen ontdekken.. Helaas vinden ze piepdingetjes niet zo heel interessant, anders was dit speeltje misscien iets om te proberen!

@ breezy302; zo dat is niet ongevaarlijk dan! Ik had nog nooit gehoord dat een hond de Kong gesloopt had (grote versie), ik dacht dat die eigenlijk niet te slopen was! Groot gelijk dat je hem geen nieuwe meer geeft, toch blijkbaar niet voor alle honden geschikt. Ik weet natuurlijk niet of je die ook in huis hebt, maar pas ook op voor flostouwen.. Ik hoorde laatst dat flostouwen ook niet ongevaarlijk zijn wat betreft de maag. Touwtjes die ze daar uittrekken blijven ook in de maag, dus touwen e.d. moet je ook goed in de gaten houden (kijk regelmatig of de touwen nog heel zijn)!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 14:18

Ik krijg net een PM van justmenatas (ivm nog niet mogen posten op dit gedeelte), waarin o.a. een recept staat wat me ook erg leuk/lekker lijkt!
Iets waar ze zeker wel even mee bezig zullen zijn Ja :

Aunt Jeannie's Archeology Kong (van Jean Donaldson)
Dit recept is voor de honden met iets meer ervaring (gebruik hiervoor best de King Kong, het grootste model):
• onderaan: ongezouten, gegrilde nootjes, rozijnen, stukjes ingevroren lever
• tweede laag: allerlei hondenkoekjes, Cheerios zonder suiker, ongezouten pindaboter, gedroogde stukjes banaan, appel en abrikoos
• derde laag: fijngesneden stukje wortel, kalkoen (of restjes tortellini/macaroni)
Alles moet goed aangeduwd worden en de laatste laag (bij de opening) moet iets zachts zijn zoals ravioli of een abrikoos.
Er bestaat ook een "light" versie: vervang gewoon de nootjes door geplette rijstkoeken, de ingevroren lever door een beetje César en de pindaboter door roomkaas zonder vet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:25

Ik heb er zo'n Kongboekje bij gekregen, jullie niet?
Ik ken overigens een Jack Russel die een kong binnen een dag al kapot had, ik had haar nog wel een Kong aangeraden.
Zij had de zwarte gekocht, voor de meest zware bijters, ik heb die dus ook.
Het is het meest mooie speelgoed wat ik ooit heb gekocht zij heeft overigens haar geld terug gekregen.
Oja wisten jullie dat je de Kong elke keer uitgekookt moest worden om luchtwegproblemen in de toekomst te voorkomen?

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 14:31

Nee dat wist ik niet, goed dat je dat zegt Chiqa! Is dat echt zo??? Ik kook dat ding bijna nooit uit..
Ik gooi hem eens in de week eens in de vaatwasser (ze zijn vaatwasmachine proof), maar gebruik hem eigenlijk wel elke dag.

Ik heb er ook geen Kong boekje bijgekregen... Ik weet wel dat er op de website vultips staan.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:47

Ik snap die dingen niet Haha! Hoe krijgen die honden die rotzooi er weer uit? Tong uitsteken Ook als je er pindakaas in doet. Dat plakt toch vast? Hoe krijgen die honden dat eruit?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:21

breezy302 schreef:
hij was echt helemaal in stukje en ik had de zwarte, heb der geen foto van maar kan van zijn rode wel een foto maken die ligt doormidden met allemaal stukjes eraf.

en ik heb geen gebruik gemaakt van de garantie. van mij krijgt ie zo;n ding niet meer, hartstikke slecht als hij een stukje doorslikt, volgens mijn da blijft dat in de maag en poept hij het er niet uit zoals bij touwen en dergelijke

Ja die rode kreeg mijn jack russell ook kapot.
(die krijgt ook alles stuk normaal gesproken)

Maar op die zwarte kunnen de jack russell en engelse stafford vol op knagen en dan is die nog niet stuk.
Dus ik weet niet of die van jouw een fabrieksfout erin had zitten ofzo.
Maar dit is de eerste keer dat ik hoor dat de zwarte kong stuk is.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 19:44

XoNo schreef:
Ik snap die dingen niet Haha! Hoe krijgen die honden die rotzooi er weer uit? Tong uitsteken Ook als je er pindakaas in doet. Dat plakt toch vast? Hoe krijgen die honden dat eruit?

Door heel handig te zijn met hun tong.. Tong uitsteken

En dat worden ze vanzelf als je eerst makkelijke dingetjes doet, dus bijvoorbeeld een beetje pindakaas aan het randje bij de opening (makkelijk uit te likken) en dan langzaam ook steeds verder naar binnen smeren en dingetjes erin drukken of zelfs hele mengsels erin smeren..

Geloof me, ze hebben er geen enkele moeite mee!! Haha! En als je hond wat minder doorzettingsvermogen toont, moet je het gewoon wat makkelijker maken/houden. Het is een ideaal speeltje als je bijvoorbeeld een tijdje van huis moet of als je hond zich verveeld en je hebt even geen tijd..

My doggies Lovers de Kong!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:48

Ik vind ze zo debiel duur Haha! Ik heb al wel een ander balletje van rubber, waar ik dan wat snoepjes in stop, maar gek genoeg is de lol er snel af als er niet snel genoeg wat uit komt *LOL* Hij is van rubber en mijn duitse doggen krijgen hem niet kapot. Misschien toch maar eens overwegen, die Kong Lachen

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:50

Laten jullie je hond ook alleen met de kong? Ik wil er wel weer 1 halen voor mijn bijzonder sloopgrage herder ( andere is hij kwijtgeraakt ergens op het terrein) maar ik ben bang dat hij hem stuk krijgt als ik het ding in de kennel laat.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 19:56

Ik laat mn honden inderdaad gewoon alleen met de Kong.. Maar ze hebben de Kong eerst een aantal keer gehad toen ik gewoon thuis was zodat ik kon opserveren hoe ze er mee om gingen. Daarbij zijn die van mij niet echt slopers (alleen knuffeltjes worden graag leeggehaald) Nagelbijten / Gniffelen .
Bij mij proberen ze niet eens om de Kong kapot te maken, ze vinden alleen de inhoud interessant.. Tong uitsteken

Xono; ze gaan echt lang mee! Ik heb twee Kongs (en King Kong XL en de rode) en ik heb ze al 1,5 jaar, geen beschadigingetje of iets. En ik heb twee Dogo Argentino's, dus in principe hebben ze die kaakkracht wel.. Tong uitsteken De mijne vinden de Kong echt geweldig, bijna obsessief gedrag! Als ik met de Kongs naar de keuken ga, staan er twee piepende honden naast me die me vertellen dat ik heel veel haast moet maken! Ik beveel hem aan Ja leuk om eens te proberen! (en dan je recepten hier te delen Haha! )

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:37

Krijg je zo'n ding weer echt goed schoon vraag ik me af??

Daarbij, mijn hond sloopt echt werkelijk waar alles binnen de minuut, ben zo bang dat het weg gegooid geld is en daar vind ik het dan weer iets te duur voor. Wel jammer, want ze zou het prachtig vinden...

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 20:44

Ze mogen gewoon in de vaatwasser! Haha! Ideaal dus.. Maar ik moet eerlijk zeggen, mijn mormels krijgen ze goed schoon, dus die van mij spoel ik dan alleen even af en ze gaan niet zo vaak in de vaatwasser.

Als je de King Kong XL neemt krijgt Nikki hem vast niet zo snel kapot toch?! Nou is ze natuurlijk wel heel knap, maar of ze zo knap is.. Knipoog Het is flink rubber hoor!
Je kan het ook zo doen dat je het geeft als je erbij bent en als ze het lekkers eruit heeft je de kong weer afpakt, zou hou je hem natuurlijk helemaal speciaal! Al ben ik wel blij dat ik nooit op hoef te letten, zodra ze leeg zijn vinden Gaia en Fiero ze niet meer interessant.. Clown

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:45

Geloof me, Nikki krijgt alles kapot als moet Knipoog
Ik heb ooit eens van hetzelfde materiaal een bal gekocht omdat die ook niet kapot zou kunnen. Bal is inderdaad wat langer mee gegaan, maar ook die is gewoon gesneuveld Haha!

Misschien moet ik het maar gewoon eens proberen. Wel jammer dat ik niet over een vaatwasser beschik trouwens hihi Knipoog
En jouw tip is ook wel een goede!

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 21:08

Ohw dat is inderdaad een tegenvaller.. Tong uitsteken Maar mannen zijn heel handig toch, gewoon Rik laten doen! Dat ding is zooo lastig schoon te krijgen.. Knipoog

Maar de Kong heb je echt binnen een minuutje met de hand schoon joh, gaat echt heel makkelijk! Al is de vaatwasser natuurlijk makkelijker. Tong uitsteken

Hmm Nikki de sloopkampioen.. Tja ik kan niks beloven, bij mij zien ze er heel netjes uit maar mijn guppen slopen eigenlijk niet. Ik ken veel mensen met sloopgrage honden bij wie de Kong overleefd maar wat Nikki ermee doet kan je alleen naar raden! Clown

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:22

Mijn beagle heeft tot 2 keer toe een rode kong binnen 5 minuten doormidden gebeten.
Hij heeft nu een grote zwarte.
Ik vul hem altijd met blikvoer en leg hem in de vriezer.
Als ik naar mijn werk ga krijgt hij hem en is er dan ong. 3 kwartier druk mee.
Als hij het laatste er niet goed uit krijgt dan gaat hij op de rugleuning van de bank staan en laat de kong dan vallen,dan vallen er vanzelf weer stukjes uit.
Die likt hij dan op en herhaald het net zo lang tot er niks meer uit komt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:25

hier ook verschillende dingen van Kong.. toch wel het speeltje dat het langst (lees een half uur) mee gaat

mijn bullterrier maakt hem niet kapot maar die smijt hem door de hele kammer Tong uitsteken
de staff van mijn vriend gaat er echt helemaal voor om dat ding te slopen Bloos

hier vul ik hem wel eens met smeerworst of pindakaas.. of andere dingen.. ligt eraan wat er in huis is Tong uitsteken

Kong wubba hebben ze ook.. al 3 gehad Tong uitsteken alle 3 stuk maar ze blijven er mee spelen dus ik blijf ze maar braaf kopen Bloos

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:39

Onze (kruising) American Stafford heeft de zwarte kong en hij is er gek op!! Ik vul 'm meestal met stukjes brood, Rodi honden worst, pindakaas, leverpastei e.d. Ik gebruik 'm vaak als we bezoek krijgen, Shanny is dan nl overenthousiast en door de kong is hij even afgeleid Tong uitsteken
Jammergenoeg doet hij niets met de kong als we niet thuis zijn, pakt hem pas weer als we thuis zijn...

edit: hij sloopt hem dus niet... doet ook geen pogingen. Iets wat hij wel doet met een bal of zo'n piepbeest!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:44

Ja ik doe het ook meestal makkelijk. Heb 2 honden, maatje L hebben ze geloof ik. Smeer voor iedere kong een broodje met smeerworst. Zonder korsten. Dan deze er lekker induwen. Hoe hadder je drukt hoe moeilijker het wordt. Even wat worst om het randje voor de smaak.
Uren zijn ze zoet. En het stuiteren ermee vind ik zo slim. Om het onderste ook los te krijgen. Geniaal!
Mijn honden krijgen de kong praktisch zelf al helemaal schoon, maar ik kook de kongs ook wel even uit in een pannetje water. Weet niet of ze daar tegen bestemd zijn, maar voor mijn gevoel toch wat hygienischer dan bij de rest van mijn vaat in de vaatwasmachine.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:47

hier gaan ze gewoon in de vaatwasser hoor Knipoog

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:43

Hihi, ben soms echt een muts in dat soort dingen Knipoog
Ouderwets uitkoken (veel meer tijd en werk) doe ik dan wel weer... *zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:46

ik knijp eerst bijna alle restjes er uit (jakkes Nagelbijten / Gniffelen ) en dan gaat ie hier ook in een pannetje met gekookt water (ik kook het water in de waterkoker en gooi het dan in het pannetje, kong er meteen bij en klaar)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:27

Ik gebruik ook Kongs voor mijn honden. Pittig prijsje, ja, maar ze geven zelfs garantie op de artikelen... het is hier al jaren een favoriet!! Ik vind het, van al het speelgoed dat ik ooit gekocht heb, het beste.

Een vaatwasser hebben we niet, dus om te reinigen leg ik ze in de week en gebruik ik een flessenborstel om ze van binnen goed te reinigen. Haha!

En dan nu; vultips.

Ik maak wel eens een ''sticky-Kong''; leverworst en kaas, lekker volproppen (eventueel stukjes brood, hondenkoekjes of beefstrips erbij in), en dan eventjes in de magnetron zodat de kaas begint te smelten.
Zorg wel dat hij NIET te heet is als je het aan de hond geeft!

Het lekkers is er, door de gesmolten kaas, moeilijker uit te krijgen, wat voor de echte ervaren honden een leuke uitdaging vormt. Haha!

Ik vind het ook leuk om alles gewoon KEIHARD aan te stampen, zo stevig als maar kan. Zo is hij langer bezig. Knipoog

Heb je een hond(je) die het moeilijker vind, zoals onze Franse bull, dan stop je het lekkers er gewoon losjes in. Lachen