Rottweilers, meningen & ervaringen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie_

Re: Rottweilers, meningen & ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:12

Ik vertrouw die beesten voor geen meter.
Zal dr ook nooit een in huis willen bah vieze kwijlbeesten.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:33

vieze kwijlbeesten !?
merk er hier niks van...... behalve als de vrouwtjes loops zijn, dan staat t mannetje er idd bij te kwijlen Clown

Hier komen trouwens binnenkort rw pups Haha!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:39

Wij hebben bijna 13 jaar een rottweiler gehad.

Nooit geen problemen mee gehad.
Lief niet kwijlend, goed waaks, niet vals, en super met onze kinderen die geboren zijn op zijn 8e jaar.

Ging super. Ze zijn alleen wel erg groot, dat is voor mij mss een reden om bij een volgende hond mss een wat kleiner ras te nemen.

In Amerika is dit gezinshond nummer 1, terwijl dat hier in NL de golden retriever is, dus hoe krom kan het soms zijn.

Vooroordelen heb je over veel rassen, dus ook over deze. En tuurlijk zullen er wel valse honden bij zitten, maar dat ligt in mijn ogen vaak wel aan de opvoeding. Want je moet net als bij elk ras dit ras wel opvoeden.
Maar dan heb je ook een maat voor het leven hoor.
Ik hoorde vandaag op de radio, dat de meest gemene en valse hond de teckel is Vork

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:43

Ik vind ze eng en ik heb er niet eens een reden voor Clown ik weet niet waarom..onze buren hebben vroegah ook een rottweiler gehad en die was best lief (voor zover ik me kan herinneren) ze stralen iets uit waar ik het niet zo op heb denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:45

ik ben bang voo rotweilers, elke rotweiler die ik in mijn leven ben tegen gekomen was vals en zeer onbetrouwbaar! ben zelfs een aantal keer gebeten door deze honden. maar dat kwam ook door de eigenaren zelf heb ik 2 staffords en daar ben ik helemaal gek op en veel mensen vinden die ook eng

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:46

Op mijn oude stal (een boerderij met 3 pensionpaardjes) hadden wij een rottweiler rond lopen. Geweldig beest was dat! Je moest het erf niet op proberen te komen als je er niks te zoeken had en hij was niet voor iedereen even leuk, maar met mij was het twee handen op één buik. Ik speelde altijd veel met hem en het was feest als hij mij zag. Haha!
Ook met mijn paard samen was het een schat. Als ik met mijn paard over het erf liep, liep Doerak altijd tussen zijn benen (tja best gevaarlijk zou je denken, met een jonge hengst) maar die twee waren gek op elkaar. Lovers

Later hoorde ik dat de hond een vriend van de eigenaar, die er ook altijd mee over de grond rolde van het spelen, toch vol in zijn gezicht gegrepen had.

Ik vind rottweilers erg leuk, maar toch benader ik ze iets anders dan een golden (ik hou in mijn achterhoofd toch wat voorzichtigheid). Een hond zal het niet aan me merken hoor, ben net zo enthousiast naar ze toe, ik let alleen wel goed op. Daarbij ben ik grote honden gewend (heb zelf 2 dogo argentino's) dus ik ben sowieso niet bang voor grote honden.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:53

Ik heb er ook een SUPER HOND! Sandy is mijn tweede rottweiler. De eerste is overleden helaas, Sandy is 7 jaar heeft twee nieuwe knieen veel pijn gehad maar een super karakter, ze is goed hersteld en huppelt hier weer vrolijk over de dijk met dobermann Sauron. Als Sandy overlijdt komt er weer een..........................Jawel een rottweiler! Haha!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:54

Iedereen heeft zijn eigen dingen met Rottweilers dat valt mij altijd wel op, of je vindt ze super of je moet ze echt niet.

Ze zijn super slim, en ze hebben echt wel door als iemand echt bang is, dat was bij ons ook wel zo.

Ik houdt alle honden goed in de gaten helemaal bij kleine kinderen, ik deed hem ook altijd even elders in huis als er andere kinderen waren te spelen. Voor de kinderen maar ook voor hem zelf.
Maar dat zou ik bij elke hond doen hoor.

Ik heb zelf ook niet gekozen voor een Rottweiler, mijn vriend had hem al. Ik was ook er bevooroordeeld over dit ras, maar is mij positief meegevallen hoor.

Hij heeft mij altijd een heel veilig gevoel gegeven in de grote stad Knipoog

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 13:03

idd ik heb dat ook uffie, het geeft een veilig gevoel vind ik om over straat te lopen met de rottweiler 's avonds.. (ze heeft me al eens beschermd toen er een auto stopte en er twee jongens het raam opendraaide en vervolgens van alles begonnen te schreeuwen, was overigens op een kaal stuk.. één smoel vol tanden was het..)

Ze zijn er beschermend en eenmaal goed hun plaats wetend zeer fijne honden../

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:08

dat je je veilig voelt geloof ik maar al te graag *LOL* nou is die van mij ook zeer beschermend maar ik denk dat zij toch iets minder indruk maakt Nagelbijten / Gniffelen al zal zij ook zeker dr tanden laten zien en bijten indien nodig *LOL*

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:15

Mijn ervaring met Rottweiler van vrienden en familie, is dat ze erg waaks zijn en zonder eigenaar in de buurt niet het pad op moet lopen. Uitzondering op een pensionstal, echter zijn dat ook geen 'knuffelhonden' voor vreemden, maar wel voor de eigenaar.

imo zijn ze voor de eigenaars top-honden, maar als buitenstaander ben ik er geen fan van (al zijn ze wel mooi)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:21

Bij mij is het een beetje dat ik Rottweilers veel minder vertrouw dan honden als Golden Retrievers en Labradors Clown Het is niet zo dat ik veel over deze honden hoor en dat ik ze 'dus onbetrouwbaar' vind, maar ik 'ken' een aantal honden dat alles aanvalt wat een andere huidskleur heeft dan zij gewend zijn Vork Mijn instructrice heeft een leuke Rottweiler, die in het begin erg vals was, maar nu al een stuk vriendelijker is. Tijdje geleden heeft zij echter toch een van de ruitertjes gebeten en hierdoor vertrouw ik haar niet zo zeer als andere honden Knipoog

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:27

SUPER HONDEN
Ik heb nu mijn derde rottweiler en die is inmiddels 12 jaar, mijn vorige is 14 geworden.
Ik wil geen ander ras

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:18

Zo is het ook MDJ, ik woonde toen niet in een al te frisse buurt, maar er kwam nooit iemand bij mij in de buurt.
Voor eigen mensen zijn ze idd erg goed, ik kon ook gewoon rustig mijn kinderwagen ergens neer zetten, en er kwam echt niemand ff kijken hoor, geweldig.

Toch als ik ergens anders kom waar ze rottweilers hebben, kom ik ook maar niet zo op het erf hoor, dat zou ik met golden retrievers dan weer wel doen Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:27

mijn rotties zijn heel lief hoor als er mensen komen... Ja

zijn gewoon geweldige honden,meer is er niet over te zeggen,hahaha Lovers

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 14:44

onze is ook wel lief als er mensen komen maar het ligt er erg aan welk slag mensen het is, sommige kan ze echt niet hebben en dan moet ik haar apart doen.

als ze ergens anders rottweilers hebben ben ik ook wel oplettend, omdat ik weet hoe goed ze soms op hun eigen terrein passen, en hoe lief ze ook zijn voor hun eigenaren dan zijn wij toch wel vreemden voor hun.. en idd als het een golden oid was geweest was ik er zo opgelopen... bij een rottie ook wel maar dan toch oplettender. Ja ben trouwens absoluut niet bang voor honden..

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:25

Ik ken verschillende rottweilers en ik vind het geweldige honden.
Op de stal waar ik met mijn eerste pony stond hadden ze 2 rottweilers.
Allebei erg lief voor mensen en kinderen die ze kenden, maar waaks naar vreemden als er geen bekende bij was.
Wel lagen ze meestal aan de ketting als ze buiten waren, mede vanwege de drukke weg.
Helaas werd de eerste doodgereden toen ze ontsnapt was, zodoende kwam de 2e.
Op mijn 2e stal had een stalgenootje een rottweiler, ook een erg lief beestje naar mensen toe, maar een draak naar bv katten, kippen, etc, die maakte ze af (letterlijk).
Een vriendin van mij had een rottweiler, die was de baas in huis.
Als iets hem niet aan stond dan werd ie vals.
Vreemden kwamen er niet binnen als hij er was, ongeacht of de baas erbij was of niet.
Uiteindelijk hebben ze hem in laten slapen omdat ie te vaak iemand aanviel.
Een andere vriendin had er thuis ook 1, die was helemaal niet te vertrouwen.
Is uiteindelijk ook ingeslapen nadat hij haar nichtje had verwond.
Haar vriend heeft nu ook een rottweiler, weer een erg lief beest.
Hij doet geen vlieg kwaad, al ga je bovenop hem staan.
Het is alleen wel een gigantische viespeuk.
En hij kwijlt enorm als hij iemand iets ziet eten, of als hij geaaid wordt.
Vrienden van mijn ouders hadden ook een rottweiler, een lief beest als er een bekende bij was, maar waaks als hij alleen was.
De rottweiler hier schuin tegenover is ook zo.
Om de hoek van de straat hier zit er nog 1, waaks als hij alleen is op zijn eigen terein, maar als zijn baas erbij is een zeer vriendelijke hond.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:58

ik hoor meerderer mensen zeggen dat ze erg op de baas gericht zijn, zijn ze niet bezitterig dan? Mijn ex heeft een rottweiler gehad en die was erg op zijn zusje..toen zijn zusje aan het stoeien was met zijn vader bedacht de hond zich geen moment en greep zijn vader! De hond is toen ook afgemaakt..

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:00

Blondie_ schreef:
Ik vertrouw die beesten voor geen meter.
Zal dr ook nooit een in huis willen bah vieze kwijlbeesten.

ten eerste 't zijn ook maar gewone honden Knipoog
ten 2e ze kúnnen kwijlen jaa.. maaar.. dan ligt het VOORNAMELIJK aan wát je ze te eten geeft!!
maar zo kwijlen ze eg niet hoor

ohja, en iedere hond kán kwijlen...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:07

Ik vind rottweilers geweldig Haha!
Wij hebben zelf jaren rottweilers gehad en dat waren stuk voor stuk goede trouwe honden! Totdat we er 1 kochten uit een verkeerd nest (alle honden zijn binnen 1 jaar ingeslapen uit dat nest op 1 hond na, die hond zit altijd in een kennel, of loopt los op het terrein van die mensen en is ook levensgevaarlijk Ach gut )
Dat foute nest was een tegenvaller en vooral voor mijn moeder met het oog op kleinkinderen een stap om een liever ras te kiezen. Nu hebben we een labrador en het is echt een schatje! Vond alleen dat de rottweilers makkelijker op te voeden waren...

Jeanine84 schreef:
ik hoor meerderer mensen zeggen dat ze erg op de baas gericht zijn, zijn ze niet bezitterig dan? Mijn ex heeft een rottweiler gehad en die was erg op zijn zusje..toen zijn zusje aan het stoeien was met zijn vader bedacht de hond zich geen moment en greep zijn vader! De hond is toen ook afgemaakt..

Rottweilers zijn trouw naar hun baas. Dit stoeien kon best bedreigend zijn overgekomen voor die rottweiler... Dit zou voor ons nog geen reden zijn om een hond in te laten slapen... Onze labrador "beschermt" mij zelfs... al is dat niet met zijn tanden!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:13

Nou hij heeft zijn vader in het gezicht gegrepen en niet zachtzinnig! Persoonlijk zou ik niet graag thuis moeten oppassen voor mijn eigen hond! Die van ons verdedigd mij ook maar wel op een leuke manier! Ik snap volkomen dat ze de hond hebben laten afmaken..wie weet wie de volgende zou zijn!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:17

In het gezicht grijpen is anders ja...
Wij hebben onze rottweiler pas af laten maken totdat hij "de baas" ook had gegrepen...
Maar wij hebben vanaf het begin af aan al opgelet aangezien de dierenarts bij zijn eerste prik al waarschuwde dat het een ettertje was... En dat bleek dus ook zo te zijn. En het was een enorme bullenbak! Heb daarna nooit meer zo'n uit de kluieten gewassen rottweiler gezien Ach gut

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 16:18

Hmm.. ze kunnen wel bezitterig worden hoor, de 2e rottweiler waar ik over schreef in de beginpost (die we verkocht hadden en later dolgedraaid is) was ook óntzettend bezitterig naar mijn broertje, maar naar hun "baas" (degene die ze dus echt als baas zien, en dat is bij rottweilers áltijd mijn vader, ookal is die maar 2 dagen per week thuis Haha! ) vind ik ze gewoon ontzettend trouwe honden.. maar over het beschermen dat doet het franse bulletje van mijn oma ook als ik met mijn opa stoei, dan beschermt ze mij ook, en onze jack russel precies zo als ik aan het stoeien ben en ik riep "auw billy help" begint hij ook te grommen, niet bijten.. maar wel grommen. Ja

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:19

Ik heb zelf ook een rottweiler genaamd King maar doet zijn naam niet ten ere.
Hij is ongecatereerd en heeft nog nooit gevochten of iets in die richting en hij is inmiddels 7.
Ik heb hem met 9 maanden uit het asiel gehaald en ik heb er echt een goede hond aan.
Vorig jaar ben ik bevallen van mijn dochtertje en king vond t allemaal prima alsof ze er al jaren was.
Wel gromt hij nog weleens als hij bv zijn kluif heeft.
Maar dat brommen schijnt een beetje raseigen te zijn.ken er meerdere.
Ik laat hem ondanks dat hij lief is nooit alleen met mijn kind zij zal maar wat bij hem doen.......
Desondanks een prachtbeest en verschrikkelijk lief voor ons.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 16:22

Jeanine84 schreef:
Nou hij heeft zijn vader in het gezicht gegrepen en niet zachtzinnig! Persoonlijk zou ik niet graag thuis moeten oppassen voor mijn eigen hond! Die van ons verdedigd mij ook maar wel op een leuke manier! Ik snap volkomen dat ze de hond hebben laten afmaken..wie weet wie de volgende zou zijn!

Hier geef ik je gelijk in! Een hond (ongeacht het ras) moet gewoon vertrouwd zijn in je leefomgeving, je moet niet 24/7 op je hoede zijn, want stel dat de hond uitvalt

wat mij ook opvalt is dat er vaak (hier in de omgeving) rottweilers gewoon vals gemaakt worden, dmv pesten, voor het raam staan in het donker de hond opjutten e.d en dan afstraffen als hij blaft.

onze rottweiler die we nu hebben heeft trouwens een soort hazenlipje, ze zat bij die mensen 12!!! uren per dag in een bench, het dochtertje van 3 had de snorharen afgeknipt e.d... ondanks alles is het zo'n schatje..

Edit: hazenlipje is niet een echt hazenlipje, ze is vroeger met een week of 3 gebeten door haar moeder (kwestie verkeerde tijd verkeerde plaats.) ze hebben haar toen met de fles gevoed omdat ze niet meer zelf drinken kon, helaas is het lipje nooit helemaal geheeld.. ze heeft er nu iig geen last van Ja