vervangende dierenarts en zeer ontevreden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: vervangende dierenarts en zeer ontevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:20

Rosita schreef:
Ik zou die kat voortaan gewoon naar een trimsalon brengen. Per slot van rekening laat je je eigen haar ook niet door de huisarts verzorgen?

Ze vertelde dat de kat zich niet eens liet kammen, dan zal ze zich ook niet laten trimmen Clown ze deed het bij de DA omdat die haar onder narcose kunnen brengen om de kat minder stress enzo te bezorgen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:30

Rosita schreef:
Ik zou die kat voortaan gewoon naar een trimsalon brengen. Per slot van rekening laat je je eigen haar ook niet door de huisarts verzorgen?

Het wordt bij de DA gedaan vanwege de narcose.

Op mijn stage kwam altijd een trimster op de praktijk als er een kat of hond onder sedatie getrimt moest worden.
Maar er zijn genoeg assistenten/DA die net zo netjes een kat kunnen scheren.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 09:45

Op de foto waar de vaste DA de kat geschoren heeft ziet het er ook (nja, redelijk apart, een geschoren kat Haha!) goed uit, dus het kan wel! Ik denk ook dat het een gevalletje 'grote halen, snel thuis' is geweest. Nog ff op het laatste moment het scheerapparaat er als een dolle neger op speed overheen gehaald, hier en daar een stuk vel meegenomen, maar ach, dat lossen we wel op met AB Verward

Schandalig vind ik het Misselijk

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:37

Nou nou, om dit nou direct mishandeling te noemen, vind ik ook wel erg overdreven hoor.
Wat is er mis met het vragen bij de DA die het zo gedaan en geregeld heeft?? Vraag het na!
Misschien zit er wel een reden achter, weet jij veel.
Een kwestie van communiceren met elkaar ipv gaan lopen mopperen en klagen naar iemand anders toe.

Een kat die flinke klitten heeft, scheer je ontzettend makkelijk in zijn velletje. Dat gebeurt gewoon, waarom hier zo'n enorm spectakel van maken..?
Verward
Je hebt pech met een kat die zichzelf niet schoon/klitvrij houd, maar als iemand anders jouw probleem (want dat is het toch eigenlijk? Zeg ik er gelijk maar bij: niet aanvallend bedoeld) laten oplossen en achteraf tegen iemand anders erover klagen dat het niet goed is gebeurt..?
Daar maak je geen vrienden mee.
Dus nogmaals: COMUNNICATIE! Lachen
Een DA is blijer met iemand die gewoon naar hem/haar toe komt en zegt: joh, moet je eens horen.. zus en zo.. en ben er eigenlijk niet zo tevreden mee.
Dan iemand die gelijk loopt te gillen over klachten en schande en dierenmishandeling.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:14

Fielychi: beide liezen van de kat zijn opengeschoren, dit is de fout van de dierenarts. die word betaalt om te doen wat gevraagt word Knipoog!

en het inscheren van de liezen komt niet door de klitten en het hierdoor moeilijke scheren, dit komt door gewoon niet opletten of te snel willen doen Knipoog.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:12

Fielychi, ben ik het ook niet mee eens. Hij wordt idd betaald om het op te lossen en dan mag je er vanuitgaan dat het goed gedaan wordt. Idd, een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar wel als je ervoor betaald hebt ;

Ik vind het ook ongehoord! En de keren ervoor is het ook goed gegaan met haar vaste DA, dan is het mij duidelijk dat deze vervangende DA gewoon geen goed werk heeft afgeleverd.

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:23

Is ze echt geheel onder narcose meegegeven of is ze heel erg suf? Verder ben ik het met Fielychi eens.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:52

natuurlijk mag je er wel vanuit gaan dat het goed gebeurd. Maar dan alsnog bereik je het meeste met de persoon gewoon erop aanspreken. Wat nou als jij iets fout doet op je werk, dan hoor je dat toch graag zelf? Zodat je jezelf evt kan verantwoorden en ervan kan leren? Dan ben je ook niet blij dat ze bij een collega (en op internet) gaan klagen!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:49

Nou Smurffie, ik werk zelf in de dierenartsenpraktijk en kom deze katten ook regelmatig tegen.
Helaas doe je toch weinig tegen het inscheren van liezen, hoeveel handigheid ik ook heb met scheerapparaat (dankzij de medewerking van inmiddels vele Perzen en andere katten en ook honden en zelfs vrienden Knipoog ). Je past altijd extra op, maar risico is er gewoon. Een collega van mij is ook parttime trimster en krijgt vaak deze dieren toebedeelt, maar het is gewoon verdomd lastig werken als er flinke klitten zitten. Waar gewerkt wordt, worden foutjes gemaakt. Heel jammer dat het bij jouw kat gebeurt natuurlijk.
En pas als er flinke klitten inzitten, komen ze. Logisch als je erover nadenkt: je wilt die narcose zo lang mogelijk uitstellen, maar toch...

Misschien moet er alsnog een vorm van communicatie komen in dit geval..?
Als je vind dat er niet fatsoenlijk werk is geleverd, prima, zeg het tegen degene waar het om gaat.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:51

Heeft ze hem misschien alleen geschoren waar de klitten zaten?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 16:57

Tja, onder narcose meegeven is vind ik niet netjes.

Wat betreft in de liezen scheren, kan gebeuren, zeker bij kat met zeer veel klitten.
Neem aan dat diegene die scheerde daar zelf ook van baalt.

Wat betreft model, ik stem ook altijd voor helemaal kaal, maar dat moet je dan ook hier wel heel duidelijk vertellen!
Aangezien de meeste mensen blijkbaar klitten eraf al vreselijk vinden, laat staan elk extra plukje aan de bovenkant.

Kosten, hier in de buurt?
scheren ex! narcose ca 45 euro.
Gedeeltelijk scheren ex narcose ca 25 euro.

Denk dat je toch nog maar een keer moet overleggen met de vervanging, maar waarom heb je niet gewacht
op je eigen dierenarts? scheren van een niet weggelopen kat zal nooit spoed zijn. (of hij moet in de kaugom
of zo hebben liggen rollen)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 03:54

ze wisten niet dat er vervangede da zou zijn Sjolvir Knipoog!

kosten hier zijn voor een DA niet zo duur, maar hier draaien ze genoeg winst hoor Lachen maar betalen voro hun fouten is een beetje appart (de antibiotica omdat hun verkeerd geschoren hebben.) verder is de kat nog nooit zo erg thuis gekomen, en AB is ook niet nodig bijeen klein inhammetje, wat kan gebeuren, echt gewoon de liezen openscheren is dit echter wel nodig.. Verder heb ik de kat nog niet in het echt gezien, dus kan niet te veel zeggen over hoe het precies zit Knipoog dan zul je op antwoord van moyra moeten wachten maar die zit niet zo heel vaak online.