hond is aangevallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: hond is aangevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:14

Nikki__ schreef:
Wat was de houding van jouw hond? Het kan namelijk ook best zo zijn dat jouw hond begonnen is zonder dat je het door gehad hebt!
Honden domineren nou eenmaal, en daar kan soms vechten uit onstaan. Dat weet je met honden...

Daarom ook mijn twijfel, ik weet niet zeker welke hond er begonnen is.
Wat ik wel weet is dat die andere hond gewoon weg rende en de wondjes die mijn hond heeft van de andere hond komen, dar kan hij niet zelf gedaan hebben.
Mijn hond stond op 4 benen, rechtop, oren vooruit/gespitst, snuffelend, heel alert.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:17

Liezel1 schreef:
Nikki__ schreef:
Wat was de houding van jouw hond? Het kan namelijk ook best zo zijn dat jouw hond begonnen is zonder dat je het door gehad hebt!
Honden domineren nou eenmaal, en daar kan soms vechten uit onstaan. Dat weet je met honden...

Wat ik wel weet is dat die andere hond gewoon weg rende en de wondjes die mijn hond heeft van de andere hond komen, dar kan hij niet zelf gedaan hebben.
Mijn hond stond op 4 benen, rechtop, oren vooruit/gespitst, snuffelend, heel alert.

Prima dat je hond er misschien mee begint, maar het is haar hond die jou hond verwond heeft.
Maak het jezelf gemakkelijk, ga langs haar, neem de rekening mee en praat het uit.

MegChicken

Eventjes langsgaan en er met haar over praten. Niet meteen aangeven dat ze de rekening moet betalen. Wie weet komen jullie tot een gezamenlijke oplossing. Ik vind het wel meer dan netjes als ze in ieder geval een deel vergoed. Ik had het wel netter gevonden als ze even gevraagd had of het goed ging met je hond. Wie weet was die vrouw ook wel in zo'n shock, omdat haar hond dit had gedaan. Als je niet langs gaat denkt deze mevrouw misschien dat het meer spelen was en weet ze niet wat haar hond heeft aangericht. Denk dat ze dit liever van jou hoort dan van de mensen uit de buurt.

000

hmm vervelend zeg, 2 weken geleden is mijn hond ook aangevallen.
hele grote buikwond, ontstoken etc. dus een flinke dierenarts rekening die nog steeds aan het oplopen is.
rekening gaat bij ons omdat hij zijn hond niet had aangelijnt(die van ons was dat wel)naar de eigenaar van de andere hond want dan is het zijn verantwoordelijkheid.
dit was overigens niet in een losloop gebied zoals bij jou het geval is.
dat maakt het allemaal wat lastiger.

toch zou ik even langs gaan bij de eigenaar van de hond.
ik weet niet hoe het officeel zit met losloop gebieden, maar anders zou ik gewoon de rekening van dierenarts aan hem/haar geven Knipoog

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:18

het lijkt me raar dat als jou hond zou zijn begonnen die andere hond van ver aan komt rennen,
het was misschien wel anders geweest als je hond al los was geweest, miss dat ze dan minder aan het vechten waren gegaan.

mijn hond is ook een keer echt aangevallen door een hond die dat normaal niet deed, maar ze was neit aangelijnt.
mn hond had iets in dr mond gekregen waardoor ze heel moeilijk en spastisch met dr mond ging doen, en daarop reageerde denk ik de hond die we tegenkwamen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:20

Als mijn vriend wakker is (nachtdienst) ga ik het met hem overleggen. Ik heb die bekenden van mij een bericht gestuurd met die vraag of zij weten wie het zijn.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:22

Lastig hoor. Mijn hond is ook aangevallen. Ik had hem aan de riem en ineens hing er een andere hond in zn staart.
Die andere hond werd uitgelaten door een 12 jarig jongetje, die hem dus niet vast kon houden.

Mn hond was behoorlijk gewond en de kosten waren bijna 200 euro. Mn moeder is toen ook met de rekening langs die mensen gegaan (overburen). Hun hebben het toen met hun verzekering opgelost.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:23

Liezel1 schreef:
Nikki__ schreef:

Als de andere hond dominant geweest is, zijn dit genoeg tekenen door die hond om jouw hond te corrigeren. Dat die andere hond geen wonden heeft wil helemaal niks zeggen.
Jouw hond kan ook flink gebeten hebben, alleen net gemist hebben.
Vind het dus niet helemaal eerlijk de andere vrouw volledig de schuld te geven aangezien jouw hond ook heeft kunnen beiten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:24

Normaal gesproken zou dat idd via de aansprakelijkheidsverzekering geregeld moeten kunnen worden.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:27

weet je trouwens zeker dat jouw hond niks heeft?
Mijn teef heeft ook een keer flink gevochten, liep vervolgens vrolijk weg en de hele wandeling niks gezien. Eenmaal thuis begon ze te likken, had ze een hele jaap over d'r buik...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:28

Ja, dat had ik dus ook Nikki_. Ik tilde zn staart op omdat ie niet meer kwispelde, had ie me toch een winkelhaak. Pezen enzo waren bijna geraakt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:28

je bedoeld of de andere hond niets heeft?

Met de mijne ben ik nl naar DA geweest en die heeft 2 bijtwonden, pijnstillers, antibiotica etc meegekregen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:31

die andere, omdat je hierboven zei
Citaat:
Wat ik wel weet is dat die andere hond gewoon weg rende

hoeft dus niks te zeggen over of jouw hond hem ook geraakt heeft of niet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:33

Nee, ik weet niet zeker dat die hond niets heeft. Ik zag hem terug rennen, terwijl mijn hond met zn poot omhoog zat te janken. Ik heb nog om gekeken, de hond liep gewoon rond, de vrouw heeft hem niet geïnspecteerd etc. Dus zeker weten doe ik het niet nee.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:36

ik had mijn teef toen ook niet nageken omdat madam weer vrolijk door liep. Pas thuis kwam ik er achter.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:46

Gewoon op een normale manier even mee gaan praten inderdaad. Die andere vrouw heeft waarschijnlijk helemaal niet in de gaten gehad dat jouw hond zo toegetakeld was.
Wordt gewoon een verzekeringskwestie.

Ik hoop dat je hond snel hersteld. En als ie los was geweest dan was het gevecht misschien heel anders verlopen maar dat is allemaal achteraf gepraat.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:56

Hij ligt nu naast me op de bank. Onder een deken, want zn oren, neus etc waren koud. Heb de verwarming ook hoger gezet. Hij is helemaal groggy, zal wel van de pijnstillers komen.
Tandvlees is niets aan de zien, aangezien het een zwarte hond is en zijn tandvlees is ook grotendeels zwart. Wat ik ervan kan zien is het ander gedeelte mooi roze.
Bij de DA is dat ook gecheckt, maar geen schok dus.

Baal ervan dat ik vanavond moet werken, ben maar 4 uurtjes van huis, maar toch. Ik slaap vannacht op de bank.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:07

Nogmaals, even langs gaan en vertellen, zij kunnen het zo op de verzekering verhalen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:03

Liezel1 schreef:
Hij ligt nu naast me op de bank. Onder een deken, want zn oren, neus etc waren koud. Heb de verwarming ook hoger gezet. Hij is helemaal groggy, zal wel van de pijnstillers komen.
Tandvlees is niets aan de zien, aangezien het een zwarte hond is en zijn tandvlees is ook grotendeels zwart. Wat ik ervan kan zien is het ander gedeelte mooi roze.
Bij de DA is dat ook gecheckt, maar geen schok dus.

Baal ervan dat ik vanavond moet werken, ben maar 4 uurtjes van huis, maar toch. Ik slaap vannacht op de bank.

Ookal is het donker, vaak als je er op drukt trekt het wit weg, dat wit moet dan binnen een seconde of 2, weer volledig zwart zijn... is dit het niet, is het even goed in de gaten houden!

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:12

Ik zou zo wie zo aangifte doen, voor hetzelfde geld is dit niet de eerste keer dat het gebeurd. En de rekening door haar laten betalen. Veel sterkte in ieder geval!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:20

Persoonlijk zou ik langs gaan en het op een goede manier proberen op te lossen.
Maar ik vind het wel puur onbeschoft dat deze mevrouw niet even naar je toe gekomen is.
Ik heb zelf ook zoiets mee gemaakt met de labrador van m'n tante. Echt een goedsul, en hij liep lekker mee, toen hij opeens van achter gegrepen werd door een rodesian ridgeback.
Ik heb echt van alles geprobeerd en toen ik hem los had, wilde hij m'n andere honden ook nog aanvallen en daarna begon hij naar mij te grommen. Ik was op dat moment zo kwaad dat ik hem geslagen heb met de riem, puur uit zelfbescherming want hij kwam op me af.
De mensen waarvan hij was liepen snel het strand af! Het was gelukkig druk en werden ze door andere mensen terug geroepen. Maar dat meisje durfde haar hond niet zelf te pakken en aan de riem te doen want ze was bang ervoor. De hond was van haar moeder. Toen ben ik echt kwaad geworden. Heb nog wel het adres van haar moeder gekregen en daarna direct met de hond naar de dierenarts, waar hij ook aardig gehecht moest worden.
Ondanks dat ik zo kwaad was ben ik op een nette manier met de eigenaren van deze hond gaan praten en zijn we er op een goede manier uitgekomen.
Uiteindelijk is de hond ingeslapen omdat hij uiteindelijk alles aanviel, ook mensen.

Daantjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:32

Ik zou ook zeker de rekening presenteren aan haar alleen al omdat ze het duidelijk wel heeft gezien en niet eens even naar je toe komt lopen en vraagt of alles oke is!
Dit zijn dingen die altijd kunnen gebeuren in een losloop gebied. Mijn hond is goedheid zelfe en heb hem ook veel los. Kwam een keer een ander reutje tegen aangelijnd dus ik zou al gauw mijn hond pakken want ja 2 reutjes you never now.. voordat ik hem had viel dat reutje mijn hond aan en dat pikte mijn hond niet dus die greep terug gelukkig mankeerde ze beide niks maar tis wel schrikken en me eigen schuld die man had zijn hond vast en ja dat mijn hond even wil snuffelen is niet zijn verantwoording maar de mijne

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:34

Hmm, inderdaad lastige kwestie.
In principe heb jij op moment van de aanval je hond nog aangelijnd als ik het goed begrijp.
Destijds tijdens mijn cursussen op martin Gaus hondenschool v. hondenpsychologe is mij aangeleerd dat de hond dan een terratorium heeft en jij daar toe behoort.
Jouw hond zou in dat geval dus in principe het startsignaal hebben kunnen geven. Bijvoorbeeld door ambivalent gedrag te vertonen.
Voor sommige honden wil een kleine hond (m.n. een chihuahua) als prooi overkomen voor grotere honden. Dat klinkt heel raar, maar door het gehuppel van zo'n kleintje in hoog gras lokt dat weleens uit.

Maar daarentegen kan het ook zijn dan hond van mevrouw dit vaker doet en het geschiedenis is voor hem. Hij al eerder zo succes heeft behaald.
Dat kan nog en mag je niet vergeten.

Desondanks denk ik dat het een risico blijft die je hebt op een loslaatgebied.
Ook mijn Jack is aangevallen door 2 mechelse herders. Hij stond in zijn eentje verderop in het bos, en 2 mechelse herders vielen aan. Anders keurig onder appel. Reden? Geen idee. Hondentaal is vaak door ons minder snel af te lezen. Natuurlijk zien wij veel aan mimiek en aan lichaamstaal maar in een fractie v. seconde is dat moeilijk.
Mijn hond was dan niet toegetakeld, heeft gegild als een gek, maar hoe dan ook denk ik niet dat ik een rekening had gepresenteerd.
Voor hetzelfde geld heeft mijn Jack het wel uitgelokt. Honden onder elkaar denk ik dan maar.

Ik begrijp absoluut je zorgen hoor.

Nog 1 tip, ik zou proberen hem niet al te veel aan te halen en te steunen. Je kan zo zijn angst bevestigen.
En hier kan je later veel last van hebben.
Als hij eenmaal heeft geleerd dat je hond terrecht bang moet zijn, weet ik niet wat hij doet in een soortgelijke situatie.

Al met al, succes!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 23:41

Ik heb zojuist antwoord gekregen van die bekende die tegenover de mevrouw ik kwestie wonen. De hond lijkt nogal wat opvoeding te missen en heeft hun hond ook al eens gepakt. Morgen ga ik er toch maar even langs denk ik.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:13

mag ik vragen waar dit is gebeurt.. ik 'ken' nammelijk ook een vrouw die ook 3 honden heeft met dezelfde beschrijving als die jij gaf.. en die laat ze ook altijd los lopen.. maar dan waar het niet mag.. en de honden luisteren voor geen meter..