Help, kat zeikt overal..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help, kat zeikt overal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:00

Ze waren 6-8 weken..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:01

Dus te jong ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:03

Maar hoe kan het dan dat hij in het begin wel gewoon netjes naar de bak ging? En valt hier nog iets aan te doen? Nagelbijten / Gniffelen

Mischien had ik 'm een andere naam moeten geven ipv Pimp Juice. Huilen van het lachen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:23

Het staat in ieder geval vast, als je kat een blaasontsteking heeft of iets aan zijn nieren, dat je niet moet wachten tot na de kerstvakantie om naar de dierenarts te gaan.
Hoe lang sleept dit probleem al aan?

En hoe is hij tegenover de andere kat? lekker gezellig samen slapen, of toch liever op een meter afstand blijven?

Het tutten ga je niet meer afleren vrees ik... ik heb er hier één van 9 jaar rondlopen en die loopt ook nog steeds te tutten. Vooral slaapkledij is favoriet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:26

Al een tijdje, maar het word steeds erger lijkt het wel.

De andere kat is ie gewoon goed mee.. Af en toe wat stoeien, zag ze net echt vechten (piepen, blazen..), maar verder likken ze elkaar schoon, slapen ze naast elkaar.. Ja

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:39

het is vrij normaal om aantal katten= aantal kattenbakken + 1 te hebben hoor.....
dus nee ik overdrijf niet

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:44

wij hadden een kat die deed dat int begin ook..
kregen we van dierenarts bepaald geurtje wat je int stopcontact moest doen.. die lucht verspreidde zich dan.. en njaaa het klinkt gek maar na die tijd deed die het echt niet weer..

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:31

Ik houd me maar in over de gebruikte ''straf''....

In welke houding plast de kater? Staand, met het staartje hoog en het kontje richting het object? Dan is het sproeien.

Gehurkt? Dan plast hij normaal en is er 99% iets aan het handje... en dat betekend richting dierenarts. En niet pas ná de kerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:36

Ik zal daar eens over vragen bij de DA Nikitabanana! Ja

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:49

Dat is Feliway. Een nagemaakt hormoon dat katten afscheiden door oa het geven van kopjes e.d. Zo herkent de kat het object of ruimte als veilig.
Niet alle katten reageren erop en zeker niet als er lichamelijk iets aan de hand is.

Ik hoop toch echt dat je niet tot na de kerst wacht om na de DA te gaan. Zelf wel eens blaasontsteking gehad? Daar wil je niet lang mee doorlopen. Bovendien, mocht het dat zijn, schreef ik al eerder dat hij verstopt kan raken en dat is levensbedreigend.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:40

Ik zou in ieder geval (ten laatste!) maandag op zijn minst eens bellen naar de dierenarts. Kost bijna niets, en misschien weet de DA ook welke vragen hij precies moet stellen om een blaas of nier probleem uit te sluiten. Zeker niet mee wachten tot na de kerstvakantie!
Vergis je niet, stel dat het een blaasprobleem is, dan heb je binnen twee weken geen kat meer over om naar de dierenarts te brengen.

En als het stress is, ga je ook moeten de oorzaak vinden. Zo'n verdampertje met Feliway of Felifriend gaat misschien even werken, en je kat even rust gunnen, maar zodra je stopt met het product is er veel kans dat de stress er gewoon terug komt. Of je moet in tussentijd de oorzaak gevonden hebben!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:25

Citaat:
Vergis je niet, stel dat het een blaasprobleem is, dan heb je binnen twee weken geen kat meer over om naar de dierenarts te brengen.
twee weken, wat dacht je van nog sneller?!
gelijk maandag naar de DA!

niet wachten en probeer een zo vers mogelijk plasje mee te nemen, dus als je naar de da gaat een plasje van een paar uur oud meenemen. Als je ziet dat ie gaat zitten om te plassen schuif je vliegensvlug een kleine pollepel of juslepel onder zn bips, hoeft niet veel te zijn als je maar wat meeneemt naar de DA

schoonmaken met chloor werkt inderdaad averechts, alles wat in de wasmachine kan kun je voorweken met biotex groen dat ´vreet´ de enzymen van de pis op, je hebt ook nog Ecodor dat je op je vloerbedekking kunt gebruiken of ook de biotex. En als je m dan op moet sluiten tijdelijk, doe het dan mét kattenbak in de badkamer, die is tenminste makkelijk schoon te maken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 02:27

Kijk eens op kattenplazaa.nl daar staat echt veel goede info, maar ook hier op bokt zijn al veel topics over geweest, ik heb alle tips ondertussen wel al eens een keer gepost...

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:35

Ik neem aan dat ze na al de reacties hier wel al met de kat naar de dierenarts is geweest?

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:08

Dit kan idd duiden op blaasproblemen en pas daar mee op want ik ben mij kat daardoor verloren.Hij heeft 3 keer een catheter gehad maar het bleef terugkomen en was inmiddels bijna dichtgeroeid.Toen heb ik de keuze gemaakt om hem in te slapen.Kijk hier dus mee uit.

Wat het ook kan zijn is dat hij het uit kwaadheid doet.Heb je de laatste paar maanden iets veranderd in huis of eten??

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:55

Vind het ook angstvallig stil :s

TS, hoe gaat het nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:01

Ranna, ik reageer niet op mensen als Liesje_lover, vandaar.. Knipoog
Hij gaat deze week naar de DA. Als de DA tijd heeft.. Maar nogmaals, of het blaasproblemen zijn... Ik denk het niet. Hij is een tijdje terug nog naar de DA geweest, werd niks over gezegd.. En het is niet alsof het ineens aan de gang is, toch wel zeker 'n paar maanden..

En nee, niks veranderd in huis.. Wel het eten... Regelmatig. Na 'n paar keer hetzelfde merk te hebben gehad lusten ze het niet meer en laten ze 't staan..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 03:22

Hoe meer je verandert, hoe kieskeuriger een kat wordt, beter altijd hetzelfde voeren...

Mijn DA zou maar tijd moeten maken anders zocht ik wel een andere...

Heb je al eens rondgeneusd op internet over mogelijke oorzaken en oplossingen?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:48

Anthea schreef:
Hij gaat deze week naar de DA. Als de DA tijd heeft.. Maar nogmaals, of het blaasproblemen zijn... Ik denk het niet. Hij is een tijdje terug nog naar de DA geweest, werd niks over gezegd.. En het is niet alsof het ineens aan de gang is, toch wel zeker 'n paar maanden..

En nee, niks veranderd in huis.. Wel het eten... Regelmatig. Na 'n paar keer hetzelfde merk te hebben gehad lusten ze het niet meer en laten ze 't staan..

Fijn dat je in elk geval deze week nog naar een DA gaat.
Jammer dat er vorige keer ws niet echt goed onderzoek naar is gedaan, of is toen zijn urine wel onderzocht?
Als ze nl een poos dit gedrag laten zien kan het een gewoonte worden en dan heb je een gedragsprobleem.
Sterkte ermee. Ik hoop dat het goed op te lossen is.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:05

Ik durf te wedden dat je kater gewoon sproeit. Hij heeft de leeftijd en diverse triggers om dat te doen (hij is toch in ieder geval duidelijk zijn territorium aan het afbakenen als hij terug thuis komt). Een castratie bij een kater is een heel lichte ingreep, zo gepiept.

Als je dierenarts geen tijd heeft om allebei je katten te doen, zou ik lekker een andere zoeken. Het wordt echt niet vanzelf minder, als je niet oppast gaat je andere kat ook meedoen!

Ideaal juist om ze te laten helpen als je zelf lekker vakantie hebt en bij ze kunt zijn de dag dat ze gehopen zijn.

Ik snap alleen niet dat je een ongecastreerde kater buiten laat rondlopen! Wie weet hoeveel nakomelingen hij inmiddels heeft verwekt, om van de verspreiding van allerlei enge ziekten maar niet te spreken..

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:16

Anthea schreef:

Lekker sneu dat je niet op mij reageert, waarom niet? Reageer ik niet zoals je zou willen dat ik reageer Knipoog?

Goed van je dat je wel naar de DA gaat, maarehm, als je DA geen tijd heeft dan zou ik meteen een andere zoeken hoor! Een DA hoort altijd tijd voor zulke problemen te hebben Scheve mond. Is er geen open inloop/spreekuur bij jullie? Bij ons kan iedereen dan altijd gewoon langskomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:49

Ik laat me niet vertellen dat ik dieren mishandel, kom op zeg. Lachen

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:00

Nou anthea, schrijf maar eens dat je je kat een paar tikken hebt gegeven dan wordt je helemaal uitgescholden.
Wat ik eerder las over 2 katten moeten 3 kattenbakken hebben is complete onzin. Ik heb 2 katten met 1 kattebak en dat gaat prima. Het is zelfs al eens zo geweest dat we een week weg waren en er iemand de katten verzorgde die de kattenbak de hele week niet had schoongemaakt. Dat was dus het eerste wat ik deed toen ik thuiskwam. Ik hoefde echter nergens wat op te vegen, de kattenbak was overvol maar er was niks naast gedaan.
Al zet je 10 kattenbakken neer daarmee los je het probleem niet op. Investeer dat geld liever in een middel dar feliway heet. Dat staat in een eerder topic.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:10

Anthea schreef:
Ja, het is een kater.. Hij word na de kerstvakantie gecastreerd, dan hoop ik dat het over is, maar ik vrees het ergste....

Ouderdom kan het niet zijn, hij is net een jaar denk ik, ouder iig niet. Magerder, nee..

Ik weet dat oplsluiten in de kattenbak geen oplossing is, maar wat moet ik anders doen? Buiten is het donker, dat is 'ie niet gewend. Laat ik 'm eruit, zeikt ie gelijk aan.

Of hij iets aan zijn blaas/nieren heeft, ik denk het zelf persoonlijjk niet. Buiten doet hij namelijk niets, wanneer hij binnenkomt gaat ie meteen ergens plassen, behalve in z'n kattenbak. In de omgeving is ook niks veranderd.

Ik zal de DA gelijk vragen het even 'na te kijken' als ik er dan toch ben voor de castratie...

Stress zou ik niet weten waar die het vandaan moet halen..

Geen nieuwe kater in de buurt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:12

Geen nieuwe, er zit wel altijd zo'n dikke rode kater in onze tuin die ze wel 's wegjaagt. Nagelbijten / Gniffelen

@Manueeltje; Ik zal daar 's over gaan zoeken. Ja