[HK] Cavia bezigheden..waar houdt jouw cavia zich mee bezig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlackEyed

Re: Cavia bezigheden...waar houdt jouw cavia zich mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:48

Afbeelding
Dit is Noa en haar favoriete mandje.

Afbeelding
Verder mag men ook graag uit de kooi hangen. Links Oryx, rechts Noa.

Afbeelding
Je kan het ook overdrijven, Kookai.

Maar goed, favo bezigheden:

eten, slapen, eten, slapen, wassen, eten, slapen, elkaar vervelen, eten, slapen, stoeien met de toiletrol, eten, slapen, klieren met het hooiballetje...

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:53

Mijn oude was gek van zijn hangmat en op en onder het huisje zitten. Hij vond het ook geweldig om op ontdekkingstoch te gaan door de woonkamer en was altijd in voor iets nieuws. Helaas is hij veelste jong overleden. De gene die ik nu heb is een echte bangerik en doet niet veel behalve een ding: waar en hoe scheur ik zo snel mogelijk een stuk krant kapot (heb kranten onder mijn bodem bekking). Ik verstop vaak groente en heb een wilgen tunnel/huisje die je kunt buigen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:55

Fairytail schreef:
Mijn oude was gek van zijn hangmat en op en onder het huisje zitten. Hij vond het ook geweldig om op ontdekkingstoch te gaan door de woonkamer en was altijd in voor iets nieuws. Helaas is hij veelste jong overleden. De gene die ik nu heb is een echte bangerik en doet niet veel behalve een ding: waar en hoe scheur ik zo snel mogelijk een stuk krant kapot (heb kranten onder mijn bodem bekking). Ik verstop vaak groente en heb een wilgen tunnel/huisje die je kunt buigen.

maar piesen ze zo een hangmat of kleedje niet helemaal onder ?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:57

Ik heb ook zo'n wilgentunnel, maar als ik hem erin zet, dan moet er weer om gevochten worden *LOL*

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:04

je kan ook verse wilgentakjes in de kooi leggen, ze knagen er de schors af en zijn daar wil even mee bezig

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:46

Runn_love_ schreef:
Fairytail schreef:

maar piesen ze zo een hangmat of kleedje niet helemaal onder ?

valt mee en je kunt ze makkelijk wassen je kunt ook gewoon zelf een theedoek ofzo ophangen om uit te proberen

carlosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:31

Mijn cavia's hebben sinds kort een hangmatje ( besteld via decaviawinkel.nl) Afbeelding

En ze vinden het echt geweldig!!
Springen er vaak op..liggen eronder en af en soms zie ik ze ook lekker erin slapen..Helaas plassen ze er idd wel in, maar je kan het wassen! Bij de caviawinkel hebben ze echt leuke speeltjes..ook de tunnel gevuld met bont\vinden ze heel leuk..slapen er vaak in..en maken echt ruzie wie er in mag Cool

@annepanne.. welke kooi heb jij?.. Wil ook graag eentje met 2 verdiepingen namelijk Haha!

Filmpje van de kooi
http://s2.photobucket.com/albums/y43/ka ... V_0011.flv

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:47

Ben ook wel benieuwd naar kooien. Ik wil er eigenlijk een keertje een zelf maken Lachen

Helaas is het voor mij even afwachten hoelang mijn knaven nog hebben...volgens mij krijgen ze weer tandproblemen. Gelukkig is het een tijd geleden dat ze onder het mes zijn geweest voor hun tanden, maar het lijkt er weer aan te komen en de laatste keer kwam mijn Ibu niet lekker de narcose uit.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:47

Ik heb nu een 1 m hok maar ben aan het rond kijken voor een grotere of dubbele. Ik vraag me alleen af of een cavia zo'n trapje wel kan lopen en wat als ze een keer rollebollen en vallen..?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:09

ik zal binnenkort een foto maken Lachen

ik was net op de kinderboerderij (stage) zijn er 3 kleine cavia's geboren zaterdag, zo schattig. ook nog zacht en dan die pluize bolletjes <3 te lief...

carlosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:40

Ik ben benieuwd!... ahh ja babies zijn zoo schattig..met die grote kopjes haha

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:53

Mijn cavia's leven in het konijnenhok uit mijn onderschrift Haha! Hebben linksboven het nachthok en we hebben een dubbele etage gemaakt in het middengedeelte Haha!

Ze hebben geen problemen met de trap trouwens! Er zijn binnenhokken met meerdere etages. Bijvoorbeeld van Savic geloof ik.

Wat ik niet begrijp alleen is dat er nog steeds mensen zijn die cavia's alleen houden.. Een groepsdier die zo makkelijk samen gehouden kan worden zet je toch niet alleen in een hok??

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:59

die cavia's hebben een lekker hok annepanne Knipoog

wij hebben de vorige cavia ook alleen gehouden, die heeft tot 4 maanden alleen gezeten, toen hebben wij hem gekocht. een ander erbij en ze bleven vechten. ook naar andere cavia's blijven vechten en niet opgeven..
toen hebben we het na een aantal pogingen opgegeven en hij heeft jaren alleen gestaan.
dan wel extra aandacht van ons maar een cavia maatje werkte niet bij hem.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:09

Maar dan heb je er wel alles aan gedaan *LOL* En als het dan echt niet gaat (wat niet gek veel voorkomt, maarja de uitzondering bevestigd de regel Haha! ) dan gaat het niet! Maar gelukkig wel veel aandacht gehad Haha! Haha!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:12

Mijn caviatjes hebben nu een hangmatje van een oude theedoek..op een rare manier vastgeknoopt maar hij werkt Haha! Die winkel lijkt leuk! Eventjes kijken Clown

Ik ga voor mn moederdier en 1 jong (heb 3 mannetjes en 1 vrouwtje helaas, wou 1 vrouwtje bij mama houden en helaas is mn mooiste, een zwarte, een mannetje) een nieuw hok bouwen. Zelf Cool
Wil er een soort amerikaans huisidee van maken. Ja mn creativiteit reist de pan uit. Een huisje met raampjes e.d. heel simpel trouwens met een tuintje erom heen, kunnen ze rond rennen, maar wel overdekt voor mn jonge kat die ze erg leuk vind. Ik heb ze binnen en zon huisje vind ik iets leuker dan een konijnenkooi, plus dat ik mn kooi te klein vind. Het wordt dus een enorm poppenhuis denk ik. maar misschien bedenk ik me nog wel en bouw ik iets simpelers..Ik zit een beetje met het hout en hun plas in de maag. Dat gaat op den duur rotten. Wil MDF hout gebruiken..

carlosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:59

@ annepanne

Heb je dat hok toevallig bij all4pets gekocht? Zag daar deze kooi:

Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:08

Gaan knaven dat trappetje wel op?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:45

annepanne schreef:
Mijn cavia's leven in het konijnenhok uit mijn onderschrift Haha! Hebben linksboven het nachthok en we hebben een dubbele etage gemaakt in het middengedeelte Haha!

Ze hebben geen problemen met de trap trouwens! Er zijn binnenhokken met meerdere etages. Bijvoorbeeld van Savic geloof ik.

Wat ik niet begrijp alleen is dat er nog steeds mensen zijn die cavia's alleen houden.. Een groepsdier die zo makkelijk samen gehouden kan worden zet je toch niet alleen in een hok??

En dat is precies de rede waarom ik gister een nieuwe cavia heb opgehaald. Ze hadden alleen nergens mannen waardoor ik weinig keuze had er waren er namelijk maar 3 in de buurt voor de rest mannen.

Ik denk da cavia's de trap wel op kunnen maar zou bang zijn dat ze vallen..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:48

Ja, ik zou ook bang zijn dat ze naar beneden donderen. Ze zijn natuurlijk niet zo stevig en veerkrachtig als een konijn. Ze hebben behoorlijk breekbare pootjes.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:54

Met het pesten van ons konijn.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:55

Mijn cavia die een maandje geleden is overleden sprong de bank op en af als hij er zin in had. Wou die weer los rennen ging hij eraf wou hij knuffelen ging hij de bank op Nagelbijten / Gniffelen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:56

Das knap! Haha! Ik heb nog nooit zo'n lenige cavia gehad *LOL*

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:03

Was ook een geweldig bees, is helaas maar krap 3 jaar geworden

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:10

XoNo schreef:
Gaan knaven dat trappetje wel op?

Mijne wel Ja

Ik heb 1 caaf bij m'n 3 konijnen lopen, mega hok + ren Lachen
Hij houd zich vooral bezig met rondlopen, om eten piepen en gewassen worden door de grote zachte konijnenmonsters! Lachen

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:11

ik heb ook zo'n hok met trappetje gehad.. wel dingen aan de zijkant bevestigd zodat ze er niet afdonderden
http://www.nhdp.nl/caviaforum3/album.ph ... ureid=2773

zit dus ok op het caviaforum.. daar zijn hel veel leuke ideetjes voor de cavia's.. helaas kunnen twee van mijn mnnen niet egt goed samen Duivel dus zitten ze nu weer 2 aan 2.. en eind vn d kerstvakantie komt er een nieuw hok:p
waar mijn cavia's zich mee vermaken is ten, slapen elkaar door de tralies opfokken heen en weer wandelen elkaar berijdden Vingers aflikken af en toe wat ruzie maken en heeeeel hard door de huiskamer sjeesen