twee vragen: kleine honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: twee vragen: kleine honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:18

arnjojo schreef:
nickyu schreef:
bedoel je trillen van kou .. uit je bericht te lezen niet
dus dan trillen van angst ? dat lijkt me een erg slechte zaak Bloos

kleine hondjes bijten in de regel wel eerder Vork
omdat ze zich in de regel eerder aangevallen voelen

dat telt weer niet voor bv jack russels die denken dat ze 70cm groot zijn Haha!
maar als die bijten heb je meestal wel een probleem

daar het terriers zijn , gefokt voor de agressieve jacht op bv
vossen en ratten etc als ze gebeten worden mogen ze niet loslaten Bloos

ze zijn in de regel (uitzonderingen daar gelaten) niet klein zerig
en ook zeker minder geschikt voor leuk kinder hondje ..

HUH? Appart verhaal.. Niet helemaal correct

en wat is er niet correct aan ?

Citaat:
Mijn ervaring met Jacks is dat ze juist sneller grijpen dan andere hondensoorten....
nickyu schreef:
bedoel je trillen van kou .. uit je bericht te lezen niet
dus dan trillen van angst ? dat lijkt me een erg slechte zaak Bloos

kleine hondjes bijten in de regel wel eerder Vork
omdat ze zich in de regel eerder aangevallen voelen

dat telt weer niet voor bv jack russels die denken dat ze 70cm groot zijn Haha!
maar als die bijten heb je meestal wel een probleem

daar het terriers zijn , gefokt voor de agressieve jacht op bv
vossen en ratten etc als ze gebeten worden mogen ze niet loslaten Bloos

ze zijn in de regel (uitzonderingen daar gelaten) niet klein zerig
en ook zeker minder geschikt voor leuk kinder hondje ..

Mijn ervaring met Jacks is dat ze juist sneller grijpen dan andere hondensoorten....

mijn ervaring dat poedels en chi dingusssen eerder grijpen dan een jack
maar als een jack grijpt grijpt die in de regel eerder "goed"
als in houd vast ipv een kneep bijtje van een tekkel oid

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:26

nickyu schreef:

Oehoe, pas op wat je daar zegt! De ruwharige Teckel heeft ook terrierbloed! Ze zijn super fel en als ze iets vasthebben (bij de jacht iig) laten ze niet meer los. En ik zou liever ook niet door een Teckel gebeten worden hoor, das wel meer dan een klein hapje...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:29

arnjojo schreef:
Bijna Knipoog Een labrador is een jachthond! een Teckel is een jachthond! Om een Jachthond te zijn hoef het geen staande voor te zijn! Zoals je op de foto ziet, niks neus laag (alleen als ze een spoor volgen) En de oren dan? trillen doet een jachthond met voorstaan ook (soms) en ze maken nog een appart geluid (soms)

Dit klopt wel degelijk, zelf heb ik een beagle, ook een jachthond dus.
dat geluid is een soort van ploffen met de wangen Tong uitsteken Doet me hond ook steeds, klinkt echt achterlijk ROFL

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:56

Chantal___ schreef:
arnjojo schreef:
Bijna Knipoog Een labrador is een jachthond! een Teckel is een jachthond! Om een Jachthond te zijn hoef het geen staande voor te zijn! Zoals je op de foto ziet, niks neus laag (alleen als ze een spoor volgen) En de oren dan? trillen doet een jachthond met voorstaan ook (soms) en ze maken nog een appart geluid (soms)

Dit klopt wel degelijk, zelf heb ik een beagle, ook een jachthond dus.
dat geluid is een soort van ploffen met de wangen Tong uitsteken Doet me hond ook steeds, klinkt echt achterlijk ROFL

Een Beagle is geen staande hond Verward...Volgens mij is een Beagle een brakhond/lopende hond...(weet het niet zeker...)

Edit: Even opgezocht, de Beagle is inderdaad een van de oudste brakhonden!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:14

Adil18 schreef:
nickyu schreef:

Oehoe, pas op wat je daar zegt! De ruwharige Teckel heeft ook terrierbloed! Ze zijn super fel en als ze iets vasthebben (bij de jacht iig) laten ze niet meer los. En ik zou liever ook niet door een Teckel gebeten worden hoor, das wel meer dan een klein hapje...

yep klopt .. is ook mijn favo hond niet Bloos

heel eerlijk de meeste tekkels die ik tegen gekomen ben zijn
een soort of met unox gevallen
al waggellend van de rechter zijde naar de linker zijde
en dan ook nog chagarijnig Boos! Cool

maar ja zou ook chagarijnig zijn als ik bijna alles mocht en 2 x zo veel woog dan goed voor me was Bloos

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 00:23

arnjojo schreef:
Afbeelding

Met niet-voorstaande honden bedoelde ik de andere jachthonden, daarbij is een labrador een retriever, letterlijk; terugbrengen, een labrador jaagt niet zelf, brengt enkel het geschoten wild terug bij de jager. En zelfs de neus op de foto is een stuk lager dan bij een zenuwachtige hond.

Een beagle is idd geen staande hond maar een brak, hoort het wild dus te achtervolgen.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:02

Dat trillen komt zeker door de kou, maar angst versterkt het.
Mijn chihuahua/mini pincher mix trilt ook als het wat kouder is. Wanneer het warm is trilt hij nooit eigenlijk.
Jasje is dus geen onzin.
Mijn hondje gaat lekker in zn jasje mee in mijn tas, heerlijk vind ie dat! dat bokt dit zo verschrikkelijk vind weet ik al, dus hoef niet wéér een discussie hoor. Beetje boers om dat meteen Paris Hilton te vinden.
Maargoed met wandelen doe ik hem geen jasje aan omdat ie dan in beweging is, net als dat mijn pony met rijden geen deken op heeft en anders wel Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:56

arnjojo schreef:
anneliesdj schreef:
Hoe meer haar hoe warmer hij het heeft, geld voor kleine en grote honden.

Kleine hondenrassen trillen vaker/meer omdat ze vaak wat zenuwachtiger van aard zijn.
Neem bv de kleine windhondenrassen, erg zenuwachtig van karakter en op foto's zie je die vaak staan met een pootje opgeheven, is een typisch teken van nervoziteit.
Overigens is dat niet bij alle kleine hondenrassen zo hoor.

Je schrijft Chihauha

Pootje heffen is iets voor jachthonden...Absoluut geen nerveusiteit Maar goed offtopic

Het klomt dat kleine honden rassen het vaak kouder hebben. Wil niet zeggen ieder klein honden ras. Er zijn ook een aantal grote honden die het vaak snel koud hebben. Oudere honden hebben het ook vaak veel kouder!

Pootje heffen is zeker wel een vorm van nerveusiteit. Vaak gaat dit samen met onzekerheid. Hond geeft continu poot zonder commando of als het voor moet staan.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:41

ook een beagel behoord tot de jachthonden!! en ja, ook beagles, labradors en teckels, en ga maar even door, kunnen voorstaan! En je wilt absoluut niet gebeten worden door welk dier dan ook. Je hebt honden die een soort van vlooien doen, maar dat noem ik geen bijten.. Bijten wil je gewoon door geen enkele hond. En Jacks staan er om bekend om direct te happen naar de keel van een grote hond.. Die bijten erg snel en laten dan ook niet los.. Iedere jachthond kan jagen!! Niet alleen iets doods terug brengen believe me! We hebben het hier niet specifiek over windhoden maar over jachthonden... Sterker nog.. Hartstikke of topic. Ze vroeg gewoon of haar hondje het koud had..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:48

Kuggur schreef:
Basis natuurkunde; hoe kleiner een bepaald lichaam is hoe meer oppervlak het heeft ten opzichte van de inhoud. Verliest dus relatief meer warmte. Gemakkelijk na te rekenen met een kubus als model.

Hi hi, deze vond ik wel heel erg leuk!
Hond als kubus, nou zijn de meeste honden wegens het te dik zijn soms ook
bijna vierkant, maar is een bol niet een wat mooiere benaming of berekening?

Overigens is inderdaad ongeacht de kubus of de bol,
het oppervlak relatief gezien groter naarmate de inhoud kleiner wordt.
Vandaar dat onze paarden het ook niet zo gauw koud hebben.

Overigens heb ik een 28 kilo hond (Nee, niet vierkant!)
Die ook trilt, als ie het koud heeft, heeft dus ook een belachelijk jasje, voor
als ie lang op stal moet zitten wachten of in de auto als het koud is.
Of als die gek bij -2 of zo, met zijn idiotigheid gewoon de sloot in springt.
En ja, hij kan ook trillen uit angst/onzekerheid, echter dan is de rest van zijn
lichaamstaal wel beduidend anders dan dat hij het koud heeft Haha! .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:23

arnjojo schreef:
ook een beagel behoord tot de jachthonden!! en ja, ook beagles, labradors en teckels, en ga maar even door, kunnen voorstaan! En je wilt absoluut niet gebeten worden door welk dier dan ook. Je hebt honden die een soort van vlooien doen, maar dat noem ik geen bijten.. Bijten wil je gewoon door geen enkele hond. En Jacks staan er om bekend om direct te happen naar de keel van een grote hond.. Die bijten erg snel en laten dan ook niet los.. Iedere jachthond kan jagen!! Niet alleen iets doods terug brengen believe me! We hebben het hier niet specifiek over windhoden maar over jachthonden... Sterker nog.. Hartstikke of topic. Ze vroeg gewoon of haar hondje het koud had..

Wie zegt er dat een beagle geen jachthond is dan? En ja, retrievers kunnen ook jagen maar daar zijn ze niet speciaal voor gefokt en hun 'voorstaan' zal niet zo perfekt worden uitgevoerd als bij een staander.
Jij had het wel specifiek over windhonden toen je zei dat mijn post niet klopte en windhonden ook kunnen 'voorstaan'.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:01

Ik ben dus ook erg benieuwd waarom die kleintjes zo trillen. Mijn kruising (Jack Russell x Teckel) rilt ook constant, op stal heeft hij een jas aan (blijft rillen), maar ook als hij op de bank of op bed ligt dan rilt hij, kan me dus slecht voorstellen dat het met kou te maken heeft. Het is wel een giga zenuwenlijer (noem hem altijd oma-hondje), maar het rillen lijkt wel steeds erger te worden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:09

Wss dus omdat het een zenuwlijder is, zeker als hij het met een jasje nog steeds doet Knipoog
Jack Russels zijn ook echte werkhonden, die moeten de hele dag bezig zijn anders worden ze snel zenuwachtig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:33

Het is een heel aktief hondje, in huis wel heel rustig, maar hij rilt gewoon ALTIJD, zelfs als hij ligt te maffen.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:03

anneliesdj schreef:
arnjojo schreef:

Wie zegt er dat een beagle geen jachthond is dan? En ja, retrievers kunnen ook jagen maar daar zijn ze niet speciaal voor gefokt en hun 'voorstaan' zal niet zo perfekt worden uitgevoerd als bij een staander.
Jij had het wel specifiek over windhonden toen je zei dat mijn post niet klopte en windhonden ook kunnen 'voorstaan'.

Ik heb nooit niks gezegd over windhonden die kunnen voorstaan..ZIe alle post maar!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:42

Ik heb zelf een chihuahuapup. Soms heeft ze het gewoon écht koud buiten of in het kantoor en dan doe je een dekentje omdr en dan rilt ze niet meer. Ze is overigens wel heel erg stoer en staat buiten ook precies zo als die foto die in dit topic staat.
Maar ze is sws heel erg van de pootjes echt alles doet ze heel schattig met haar voorpootjes. Maar ze staat idd buiten vaak zo als een jachthond.

Persoonlijk vind ik Jack Russels niet erg fijne honden. Een vrouw in de buurt heeft er 2 die blaffen altijd zijn écht niet te houden enz. En had op de fiets naar school ook verscheidene keren een jackrussel aan mn been hangen. En dan vind ik een hond niet zo leuk meer (: maar laatst ook bijna een herder die beet gewoon in mn fiets! Echt mensen moeten hun honden bij zich houden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:01

x_Sannee schreef:
Persoonlijk vind ik Jack Russels niet erg fijne honden. Een vrouw in de buurt heeft er 2 die blaffen altijd zijn écht niet te houden enz. En had op de fiets naar school ook verscheidene keren een jackrussel aan mn been hangen. En dan vind ik een hond niet zo leuk meer

Dit heeft niets met het ras te maken, maar met de opvoeding Lachen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 01:20

Quellian schreef:
x_Sannee schreef:
Persoonlijk vind ik Jack Russels niet erg fijne honden. Een vrouw in de buurt heeft er 2 die blaffen altijd zijn écht niet te houden enz. En had op de fiets naar school ook verscheidene keren een jackrussel aan mn been hangen. En dan vind ik een hond niet zo leuk meer

Dit heeft niets met het ras te maken, maar met de opvoeding Lachen

idd

maar ja .. veel mensen voeden die kleine (uiteindelijk etterbakkies) niet op als een "echte" hond
..sommige lijken de denken dat die kleintjes niet net als grote een normale opvoeding dienen te krijgen

net zoiets als ahhhhhh shetlandertje is lieffff als die steigert
tot dat die het op jouw of erger een kinds zijn rug doet ..