Kat alleen bevruchten tijdens krolsheid of altijd?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Kat alleen bevruchten tijdens krolsheid of altijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:14

paar keer krols laten worden is ook geen pretje hoor, hier piesen ze dan het hele huis onder en het geluid dat ze produceren tijdens hun krolsheid is genoeg voor geluidsoverlast met de buren.... Duivel
plus dat de poes zelf langer/heftiger krols kan zijn als ze niet gedekt wordt of kort achter elkaar krols wordt (of je moet de wattenstaafjes methode toepassen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:44

cissy schreef:
(of je moet de wattenstaafjes methode toepassen)

Dat werkte hier idd ook perfect, kreeg die tip van mn DA..
Alleen Kattenplaza ging compleet uit zijn panty toen ik die tip ooit een keer gaf Koe
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-08 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:46

Kan ik me voorstellen, ik heb het een keer gedaan, maar vond het vreselijk dieronterend, vond het ook vreselijk om te doen.
Dan maar ff wat slapeloze nachten hoor...

Overigens is er nu iets nieuws op de markt, suprelorin, waar ik veel goede verhalen over hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:48

crossmonster schreef:
Kan ik me voorstellen, ik heb het een keer gedaan, maar vond het vreselijk dieronterend, vond het ook vreselijk om te doen.
Dan maar ff wat slapeloze nachten hoor...

.

Dieronterend? Verward Ach zolang er nog geen zedenpolitie voor dieren zal het wel meevallen denk ik Knipoog

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:11

Tsja dat hoort erbij als je wil fokken.

Ik heb ook genoeg open poezen die dus ook met regelmaat krols en ook sproeien en schreeuwen dus, maar ja hoort erbij Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:03

ik vind het ook een vreselijk iets, niet in de zin van mishandeling of zo, maar het idee een kat te bevredigen met een wattenstaafje..... ik weet niet, voelt ´vies´ en inderdaad een beetje ont-erend.

dat sproeien is niet leuk, althans, de dames hier sproeien niet, die leggen overal miniplasjes in hoekjes en ik zoek me rot naar die pisvlekken, meestal vind ik ze pas als het te laat is. Ik heb een hele grote woonkamer dus lastig zoeken!
Hier is dus wel alles aan de pil want mn huis werd verzeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:10

cissy schreef:
Hier is dus wel alles aan de pil want mn huis werd verzeken

Gatverdamme, wat vervelend zeg wist niet dat dit zo heftig kon zijn.
Zou daar persoonlijk denk ik niet tegen kunnen, goed daarom fok ik ook geen katten.

Wat betrefd dat wattenstokkie ach ik zie dat allemaal puur plastisch, 2 minuutjes werk, beesie heeft rust en ik kan weer normaal slapen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:22

Hahaha ik werd heel raar aangekeken toen ik laatst een vriendin over de wattenstaafmethode zat te vertellen (mijn zus had dat in het verleden ook gehad als tip van de DA).

TS: proberen poeslief binnen te houden, maar vroeg of laat zal ze het luik wel ontdekken (katten zijn gehaaid). Pil ben ik ook geen voorstander van en steriliseren is momenteel geen optie, hmm... Anders het kattenluik de komende periode dicht houden en voor je kater op verzoek de deur openen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:22

was inderdaad heel heftig, ik heb wel een makkelijke vloer maar als ze naast de muur gaan zitten loopt de pies wel eens tussen de vloer en de muur en trekt dan in het beton, daar wordt je niet vrolijk van kan ik je vertellen! En je hele huis gaat ruiken en fokken is leuk maar niet zó leuk!
Gelukkig heb ik het er redelijk uit kunnen krijgen maar je wilt niet weten hoeveel werk dat is.

Pil is ook niet echt fijn maar je moet wat, kan ze kwalijk iedere keer in de badkamer opsluiten. Het leek wel of ze om de week krols waren en elkaar opvolgden. Ook heb je dan geen nachtrust meer want snachts reikt hun gezang nog verder dan overdag.... ik werd er helemaal stapeldol van, dus 1 is geholpen, 2 zijn aan de pil en nr 3 is nog te jong, maar die gaat ook aan de pil als ik gek van dr word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:48

cissy schreef:
ik werd er helemaal stapeldol van, dus 1 is geholpen,

Kan me levendig voorstellen dat je er gek van wordt idd, ik werd al gek van een kat,
naast dat ik het vrezelijk zielig vond voor dat arme ding was ik met een paar dagen in alle statenn en kon dr wel door elkaar rammelen als ze weer doelloos liep te brullen, kan dat arme dier ook niets aan doen!!

Dat van dat piesen, dat lijkt me idd een ramp en dan zal je ongetwijfeld ook wel met je handen in het haar hebben gestaan met de vraag of dit nog wel leuk is.
Gelukkig worden ze weer ooit normaal..... Haha! Hoe heb je het pies geur probleem aan kunnen pakken?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:02

schoonmaken, schoonmaken en nog eens schoonmaken, en als je dan hebt schoongemaakt... nog een keer!
met oa groene biotex en ecodor spray en dan nog tig andere soorten schoonmaakmiddelen, ik ruik het niet meer, maar mijn neus is niet zo goed als de poezels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:16

Cissy heb je Halemid al eens geprobeert? IK heb daar zelf erg gode ervaringen mee in de periode dat mijn onzekere kater nog wel eens hardnekkig de meubels stond te besproeien.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:33

Halamid niet nee, maar probleem is nu opgelost hoor... Knipoog
is al dik half jaar niet meer gepiest....

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 23:44

hier is zit nog zo een krijsende krolse kat. We hebben een ragdoll poes die nu voor de 3de keer krols is, ze schreeuwt door het hele huis. ze pist op de bedden ( moeten nu opletten dat we alle deuren dichtdoen). Ze zit zelfs de hele tijd haar kont onder mijn hond zijn snuit te schuiven, en die hond zich maar afvragen wat de kat wilt.
Voor TS ik zou ze proberen binnen te houdenn. Met de ragdoll lukt dat tot nu toe goed. Kattenluikje afsluiten en de kater binnen en buiten laten, en s'nachts proberen binnen te houd ofzo. Leuk dat je een heilige birmaan hebt ( wij hebben er ook eentje, helaas wel gesterilliserd)

groetjes nieky1993

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 00:26

Sproeiende krolse poezen Misselijk Vreselijk! Maar het hoort erbij en het valt in het niets bij mijn sproeiende kater, die is echt erg. Die kamer verf ik 2-3 keer per jaar helemaal. Inderdaad werkt de ecodor ook goed hier. De meeste dames leggen idd plasjes neer ipv staand sproeien, altijd weer even zoeken.

Hier is niets aan de pil, de meeste zijn rustig krols. Is er maar 1 waar ik knetter van word, is nu voor de 2e keer krols na haar nest (14 weken terug) en die gilt de tent bij elkaar.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:01

Ik gebruik ook geen pil, gelukkig heb ik échte noren, dwz dat ze natuurgetrouw krols zijn, van maart tot en met augustus Clown

Als het weer eens zo ver is, dan sluit ik ze beneden op als ik ga slapen.
Dan hoor ik ze nog wel, maar och na een aantal weken ben je ook wel gewend aan die herrie Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:18

het krijsen zou ik ook geen probleem vinden, maar dat gepies was ik zat, dus aan de pil. Mijn dames zijn ook echte noren maar niet qua krolsheid helaas...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 15:32

Ik denk dat ik het nog even zo houd als dat het is dan maar...
De tussendeur dicht, kater beneden en poesje boven...

Als ik thuis ben heeft ze alleen maar aandacht voor mij dus let ze niet op het luik..Maarja als ik weg ben weet ik het natuurlijk niet... Ik werk de gehele dag, dus kan niet mijn kat de gehele dag binnen of buiten laten... Vandaar dat leuk...

Als ze een keer krols is geweest zal ik aan de pil beginnen, daar ga ik eens naar kijken, dit om te voorkomen dat ik straks een nestej heb van de kat van de buren...

Crossmonster: ik ben niet van plan shows of dergelijke te gaan doen. Ik heb haar voor de lol gekocht omdat ik haar mooi vindt, voor de rest lijkt het mij leuk een keer een nestje te hebben....