Betalen jullie honde belasting zoja hoeveel??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: Betalen jullie honde belasting zoja hoeveel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:38

marleen_usar schreef:
Ik vind gewoon dat iedeen moet betalen als dat zo hoort,waarom ik wel en de buren niet?

Omdat de hond van de buren 60 kilo is en niet in de tuin maar bij mij op de stoep poept, en omdat mijn hondje van 1,7 kilo zijn behoefte in onze tuin doet (net zoals katten eigenlijk, en daar word ook geen belasting voor betaald).

Uiteraard gaan mijn hondjes naar het park, maar dan voor het rennen en spelen, en niet persee als WC.
Knipoog

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:39

Als het goed is moet ik in Groningen stad wel betalen, maar omdat ik een student ben hoeft dat niet. Altans dat was wat ik begrepen had..

Hoe dan ook, als men er naar vraagt is dit 'het hondje van mijn opa en oma uit den haag, die een weekendje komt logeren' Zij betalen het namelijk wel Tong uitsteken

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:39

Brainless schreef:
Bij ons wordt elk jaar gecontroleerd of je een hond hebt.
Als ze een hond aantreffen krijg je de kans deze alsnog aan te melden, doe je dat niet krijg je een boete.

Dat is hier (in biddinghuizen) dus ook zo....ben ik achterr gekomen.
Ik betaal dus sinds dit jaar weer hondenbelasting.
Vorig jaar woonde in nog in bourtange en die gemeente had het afgeschaft.

Helaas hier dus niet.
Vind dat ik veels te veel betaal...weet de bedragen niet uit m'n hoofd.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:40

inderdaad Klijntjuh.

en wat met al die mensen die de katten buiten hebben lopen en die in de kinderspeeltuintjes hun behoefte in de zandbak doen die hoeven nergens voor te betalen. dat vind ik ook vies.
en de hondentoiletten hier stinken gewoon mijn Hond (dobbermann) doet het eerder bij ons in de tuin als in dat stinkende toilet.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:41

Bubsj schreef:
Als het goed is moet ik in Groningen stad wel betalen, maar omdat ik een student ben hoeft dat niet. Altans dat was wat ik begrepen had..

Hoe dan ook, als men er naar vraagt is dit 'het hondje van mijn opa en oma uit den haag, die een weekendje komt logeren' Zij betalen het namelijk wel Tong uitsteken

hier komen ze gewoon een aantal keer langs.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:42

In bijvoorbeeld de gemeente Barneveld hebben ze onlangs een nieuwe regel ingevoerd. Je mag je hond los laten rennen langs een spoorbaan op een stukje van 3 bij 5, dat is dan aangewezen als de Honden Uitlaat Plek (HUP) die overigens niet omheind is, lekker veilig zo langs de spoorlijn waar meerdere treinen per uur langs denderen. Ook moet je op die plek de poep zelf opruimen... Als beloning voor het houden aan de regels mag je ook nog eens hondenbelasting betalen.
De gemeente wordt door deze maatregel met jaarlijks ruim € 167.000 gespekt. Je zou verwachten dat dat potje goed gevuld is omdat ze er niets voor willen doen om de hondenbezitter(s) tegemoet te komen. Door bijvoorbeeld te zeggen daar zijn alle HUP's en wij houden ze schoon... Nee dat potje is leeg en waaraan het is uitgegeven weten ze niet!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:43

akci schreef:
Brainless schreef:
Bij ons wordt elk jaar gecontroleerd of je een hond hebt.
Als ze een hond aantreffen krijg je de kans deze alsnog aan te melden, doe je dat niet krijg je een boete.

Dat is hier (in biddinghuizen) dus ook zo....ben ik achterr gekomen.
Ik betaal dus sinds dit jaar weer hondenbelasting.
Vorig jaar woonde in nog in bourtange en die gemeente had het afgeschaft.

Helaas hier dus niet.
Vind dat ik veels te veel betaal...weet de bedragen niet uit m'n hoofd.

Volgens mij krijg je in Biddinghuizen ook een hondenpenning die aantoont dat je hebt betaald.
Of is dat niet meer zo?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:12

Brainless schreef:
Volgens mij krijg je in Biddinghuizen ook een hondenpenning die aantoont dat je hebt betaald.
Of is dat niet meer zo?

Dat is nog steeds zo Knipoog

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:32

Bubsj schreef:

In de stad moet je inderdaad betalen, studenten ook. 85,56 per jaar:

http://gemeente.groningen.nl/wonen-en-leven/belastingen/belastingaanslag/hondenbelasting/#H

Hier kun je zien in welke gemeentes je moet betalen(provincie groningen)

http://www.cijfernieuws.nl/hondgroningen.html

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:51

bij ons hebben ze gelukkig geen hondenbelasting... en dat scheelt weer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:43

Bubsj schreef:

En als de hond vaker aantreffen zou je alsnog moeten betalen.
Ook als dat hondje echt van je opa en oma uit een andere plaats is en dat hondje komt elk weekend logeren moet je in je eigen plaats ook betalen.
Staat ook in de verordening hondenbelasting.
Jouw plaats heeft niets aan de hondenbelasting die in een andere plaats wordt betaald.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:46

Bij ons wordt het per 01-01-09 afgeschaft Haha!
Ze lopen hier op eigen terrein ook Boos!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:51

Citaat:
Ook als dat hondje echt van je opa en oma uit een andere plaats is en dat hondje komt elk weekend logeren moet je in je eigen plaats ook betalen.
Staat ook in de verordening hondenbelasting.
Jouw plaats heeft niets aan de hondenbelasting die in een andere plaats wordt betaald.

Dus omdat mijn hond de halve week bij mijn vriend in een andere plaats is, zouden we twee keer hondenbelasting moeten betalen??
Nou, ik geloof toch zeker niet dat dat gaat gebeuren, ik betaal al genoeg.... Duivel

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:55

Ik betaal geen hondenbelasting voor mijn hondje, ze poept nooit maar dan ook nooit op een grasveld of op een openbaar terrein etc, Ik laat haar uit op het terrein van mijn ouders, en zelfs daar duikt ze helemaal de bosjes in zodat niemand last heeft van haar uitwerpselen.
Waarom zou ik betalen voor iemands anders troep als ik er 100% zeker van ben dat het niet van mijn hond kan zijn Verward
Van mij mag het afgeschaft worden, betalen voor een hond moet, maar de katten van de buren mogen wel in onze zandbak schijten???
Daarbij ruimen ze het hier nooit op als er poep op straat ligt, dus laat de gemeente eerst maar eens zien dat ze er wat aan gaan doen.
Voor die tijd heb ik volgens de wet geen hond

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:56

Hier hoeft er ook geen hondenbelasting betaalt te worden Haha!

Veel mensen denken dat het is om de hondenpoep te bestrijden, dat is niet waar:

Citaat:
De hondenbelasting is geen uitvinding uit de tweede helft van de 20e eeuw. Het stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren het paard en wagen als vervoer gebruikten. De overheid zag in beiden een middel om transportbelasting te kunnen heffen. Het is niet bekend of het belastinggeld vervolgens ook in het toenmalig vervoer of wegenstelsel geïnvesteerd werd (d.i. een bestemmingsheffing). Tegenwoordig, begin 21e eeuw, wordt ervan uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen. Ook thans kan evenwel niet worden gezegd dat sprake is van een bestemmingsheffing. Veelal wordt de opbrengst van de belasting aangewend om een gat in de begroting te dichten. De veelgehoorde vraag "waarom niet ook kattenbelasting?" is juridisch simpel te beantwoorden: Omdat de wet alleen de mogelijkheid van een belasting op honden kent. (Er staat niet "op huisdieren" maar: "op honden"). Het instellen van belasting op andere dieren kan dus alleen als de Gemeentewet wordt aangepast, een gemeenteraad kan dat niet zelf regelen

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:59

laats liep er een man van de hondebelasting heel de wijk bij me ma af en bedle aan elke deur aan om te kijken of mensen honden hebben.
ik doe open en me moders hondje natuurlijk blaffen als een gek, dus kon niet meer zeggen van nee we hebben geen hond Tong uitsteken
het beestje is 14 jaar oud en we hebben haar al vanaf dat ze 3 was. Ik heb maar gezegd dat me ouders haar een paar maanden geleden uit het asiel hebben gehaald Tong uitsteken
Ik geloof dat ze nu €60 per jaar meoten betalen voor haar. tenminste iets in die richting het was niet boven de €100...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:38

Gelukkig hebben ze die onzin nog niet uitgevonden hier in België, en dat mogen ze zo houden ook wat mij betreft Ja!