Gekke katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Re: Gekke katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:55

Toen wij een mooie nieuwe (en dure) krabpaal met superzachte slaaphangmat hadden gekocht met dierendag heeft het beest een maand of twee stug op de koude harde grond geslapen, mooi dat hij niet in dat ding ging liggen...
Verder is hij bang van speelmuizen (als ik er een naar hem gooi zit hij met angstige ogen te wachten tot hij midden op zijn hoofd land om vervolgens in doodsangst weg te rennen), maar vecht wel graag met teddyberen.
Als je stukjes zalm, vlees of wat dan ook voor hem uit je mond spaart of speciale katten lekkernijen en kattenmelk voor hem koopt wordt dat niet gewaardeerd, maar het goedkoopste merk kattenvoer van de aldi verslind hij in seconden...
Toen we hem na onze verhuizing ophaalde heeft hij 4 dagen (en nachten) aan een stuk door gemiauwd, toen ik hem uiteindelijk maar terug wilde brengen naar het huis van mijn moeder vond ik hem opeens lekker gezellig knorrend op de bank liggen alsof hij nooit ergens anders thuis was geweest.
Hij miauwt net zolang tot je de deur open maakt voor hem, alleen maar om door de kier naar buiten te kijken want denk maar niet dat hij koude voeten wil krijgen.

De kat van stal had ook een leuke. Vanaf verre zagen we haar al rennen achter een grote roodbruine kat aan, totdat ze dichterbij kwamen en we zagen dat ze op een volwassen vos aan het jagen was, die blijkbaar ook nog eens erg bang voor haar was (en dan moet je je voorstellen dat het ongeveer het kleinste, slankste katje is dat ik ooit gezien heb).
Ze is een echt hunter en eet het liefst haar versgevangen muizen op waar zo veel mogelijk het kan zien (midden in het zicht op de poetsplaats tussen de kinderen en meisjes die met hun ponies in de weer zijn). Ze doet dit door het muisje open te scheuren, de ingewanden een voor een op te eten, daarna de buitenkant luid krakend te verorberen, waarna ze nog 10 minuten luid spinnend de grond aflikt...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:32

Cerilene_ schreef:
Hij miauwt net zolang tot je de deur open maakt voor hem, alleen maar om door de kier naar buiten te kijken want denk maar niet dat hij koude voeten wil krijgen.

Whahahaha hoe herkenbaar! Je denkt toch niet dat een deur dicht mag zitten?
Wij hebben dr ook een aantal die vinden dat deuren gewoon open moeten zijn. Krijsen alsof ze vermoord woorden en als je de deur dan open doet... kijken ze even en draaien zich weer om.
Onze oude kater (R.I.P....) had ook zoiets moois als het regende. Dan wilde hij naar buiten maar het regent buiten en hij smolt in de regen, dacht hij zelf. Nou dan dus niet naar buiten en mokkend omdraaien. Vervolgens moest hij bij elk raam en elke deur naar buiten kijken (wel open doen uiteraard) of het daar ook regende. Pas als hij alle buitendeuren had gehad (zijn er 3, en 1 raam) besloot hij toch binnen te blijven. Maar stel je voor dat het bij een andere deur niet regent! ROFL En dit deed hij zeer regelmatig.... niet de slimste!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 21:48

hahah Zwerte heel herkenbaar Haha! doet onze kat ook als het regent, staat ze eerst voor te krijsen, ziet ze dat t regent, loopt ze grommend weg, op naar de achterdeur.. daar regent t ook. mevrouw beledigt, ah toch nog even bij de voordeur kijken Clown

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:52

Wij hebben er 1 die is zo gek als een deur. In ons oude huis hadden we een sloot voor de deur en we hadden er ook een boot liggen. Vroeger zat ik wel eens met vriendinnen in de boot komt mevrouw er gezellig bij zitten, vond ze geweldig. Ook ging ze in de winter als het ijs bevroren was zelf stukje schaatsen. Ze stak altijd gewoon de sloot over dan Haha!

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:58

Wij hebben hier ook 2 van die mafketels rondlopen Haha! De ene moet altijd geaaid worden als ie gaat eten en gedraagt zich als een heuse koning in huis en de kleine heeft ook zo haar speeluurtjes en gedraagt zich soms meer als een hond als als een kat, beestje weggooien en dan weer terugbrengen net zo lang totdat ze bekaf is, schoenen en sloffen zijn erg leuk om zooltjes uit proberen te halen enz enz. Maar mw heeft nu wat nieuws ze weet dat ze kan klimmen dus als ze buiten zit dan klimt ze op de schutting om er vervolgens niet meer af te durven gaan en gaat dan net zo lang krijsen tot we haar komen redden Huilen van het lachen en zodra mw dan met 4 pootjes op de grond staat klimt ze weer op de schutting Rolleyes

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:59

Lachen Katten zijn zo leuk!

Mijn kat (ex-zwerver van zo'n 16 jaar) kan niet echt miauwen maar maakt meer een soort piepgeluidje, wat ze dan ook veelvuldig doet. Het klinkt meer als een muis ofzo.
Laatst ging ze zomaar met haar kont midden in haar waterbak zitten, waarna ze ontzettend schrok toen 't hele ding over haar heen kwam. Ze staart ook vaak naar me, soms wel een uur als ik aan 't studeren ben, en ze begint spontaan te spinnen als je terugkijkt. We doen elkaar ook na: als ik knipoog knipoogt zij, als ik mijn tong uitsteekt doet zij dat ook. Doen meer katten dat?
En ze is totaal gefixeerd op eten: als er een brokje in haar drinkbak zit vist mevrouw dat er mooi uit met haar poot. Of ze probeert in een keer een halve liter water op te drinken zodat ze 't brokje op kan eten. En ze is dol op tomaten en paprika's, laatst pakte ze snel een cherrytomaat van mijn bord...
Ze haat het trouwens als ik bezoek heb (mijn vriend duldt ze, maar verder eigenlijk niemand), dan gaat ze naar ze blazen en ze van 'haar' bank afjagen. Met kleine kinderen weet ze al helemaal niet wat ze aanmoet.

Eigenlijk is het gewoon een heel eigenzinnig, reumatisch, ziekelijk en lastig beest met een reusachtige gebruiksaanwijzing. Maar ik hou van haar. Lovers

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:02

Haha wat leuk dat ze ineens begint te spinnen als je naar haar kijkt Lovers

Mijne kan nog niet miauwen, hij wordt dan ook pas volgende week 4 maanden. Iemand een idee wanneer dat begint?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:36

Aaaah katten en poezels zijn leuk!
Die van mij zijn ook knettergek. Ik heb 2 zusjes van bijna 12 alweer. Teaser is gek op de douche. Als ik onder de douche sta, staat mevrouw al te wachter tot ik klaar ben en dan gaat ze de hele vloer aflikken en op druppels water jagen. Daar kan ze dan uren zoet mee zijn. Verder vindt ze het ook heel leuk om naar me te staren als ik TV aan het kijken ben of achter de PC zit. Dan zit ze op haar kont naast mij, met een voorpoot in de lucht te "melken" en daarbij heel verliefd naar mij te kijken Haha! Zodra ik uit mijn werk kom moet ze mij ook altijd hele verhalen vertellen, ze "kletst" mij dan de oren van mijn kop.
Mijn andere poes, Pippeloen, lust werkelijk alles! Olijven, mais, doperwten, wortel. Ik zat een keer pizza te eten en omdat ik de stukjes olijf niet lekker vond, had ik deze eraf geplukt en in een volle asbak gelegd. Op een gegeven moment hoor ik naast mij uitgebreid gesmak. Zit die gekke poes vol smaak de stukjes olijf uit de asbak (inclusief sigarettenas) op te smikkelen Vork
Ik kan wel uren praten over mijn katten en hun gekke fratsen...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:41

haha, geweldige verhalen over poezels weer en zoooooo herkenbaar, erg leuk!

Ik had een oude kater die altijd een laatste-woord-spelletje met me deed, ik wat zeggen, hij wat zeggen, ik wat zeggen, hij weer en zo kon dat gerust een kwartier doorgaan. Erg leuk!
Helaas leeft ie inmiddels niet meer en ik mis die spelletjes wel, de andere poezels kletsen wel maar houden het vrij snel voor gezien.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:49

Die van mij sporen beide niet..

Onze spichnicht loopt de hele dag met zijn speelgoedmuis te slepen en die dikke doos is ook maar te lui om iets te doen.
We bellen de krant als die in beweging komt....

Dus wat dat betreft passen ze heel goed bij ons want wij sporen ook niet.

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:53

Wij hebben ook drie katten, ze zijn zoo leuk <3 Lachen Vaak zat jagen ze met z'n drieën door het huis heen.. achter elkaar aan en soms gaat het toch mal Haha! Ook zit mijn kat vaak achter de deur om er vervolgens achter weg te springen als je langsloopt Huilen van het lachen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:30

Kerstpakket: wij blij met de inhoud, poes blij met de verpakking ROFL
Poes kiest de gekste plekken uit om te slapen (hoewel mijn moeders schoot favoriet blijft). Zo hebben we wel is een mandje gekocht van boven de 10 euro, tis net of ze het weet want volgens mij heeft ze er wel in gelegen maar nee, die van de hond lag uiteindelijk lekkerder *LOL* Dit jaar hebben mijn vader en ik bij de kringloop winkel een mandje meegenomen van 2,50 en die vond ze prachtig!
Laatst bij intratuin weer een iets duurdere gekocht, waar ze gelukkig wel in ging liggen! maar toen mijn zus haar boeken pakket laatst eindelijk kwam waren de boeken er nog neit uit of mevrouw lag er al in! Haha!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:08

Die van mij is s ochtends helemaal hyper. Kan je hem niet meerr aanraken dan rendt die allemaal rondjes

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 02:50

Alle katten zijn zo maf als een achterdeur. Zo waardig als ze het ene moment zijn, zo dwaas zijn ze het volgende...

Kleine greep uit het huidige aanbod:

- Het is veel leuker kakken als het baasje erop staat te kijken
- Staarwedstrijd houden met mijn lief (is pure jaloezie op elkaar Clown)
- Brokjes schrokken zodat de andere niks krijgt, dan alles uitkotsen in het etensbakje en het vervolgens maar weer beginnen opeten (apart voeren lukt niet want dan gaat de kattin helemaal in de stress, het is gelukkig alweer een hele tijd geleden).
- Spelen met een jeansbroek
- Soms als ik beneden zit, hoor ik de kattin boven heel hard rondrennen en miauwen, dan denk ik: die is met de kater aan het spelen. En dan merk je dat de kater naast je ook maar verbaasd naar boven zit te kijken. Ben al vaak naar boven geslopen maar dan zit ze heel onschuldig te kijken.
- Zalm, garnaaltjes biefstuk ed. zijn vies, maar olijven in olie zijn erg lekker
- Spiegelkatten zijn eng
- Van zodra ik de veegborstel uithaal gaat de kater eronder staan, dat vindt hij het ultieme genot
- Gisteren zaten ze alletwee heel hysterisch te grommen en te blazen en rond te springen naar een.......papiersnippertje Clown (als de een begint...)
- Als je in bad zit, moet ik altijd de kater aaien met natte schuimhanden, vindt hij super.
- Tegen de muur niezen (en altijd hetzelfde plekje), of op zijn pootje niezen (en aflikken mjaam).
- Achter de eigen staart aanzitten
- Nageltjes krabben als je het vraagt Huilen van het lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 02:57

Doei! *Meld zich als maffe-kat-baas*
Die van mij net dus nog, ze stond op de tafel, met dr voorpoten op de stoel naast me waar ik zit..
En ik hoorde ineens gegrom, nou de oudste Husky lag achter me die was het dus niet..

Ik kijken waar de jongste was maar die kwam net na me toe lopen..
Keek ik nog eens naar Amy (kat) zit die met een dikke staart opgezette rugharen dik te brommen Verward

Dus Sacha (hyperactieve jongste Husky) begon met dr neus tegen Amy aan te drukken, en Amy deed niks Verward

Toen sprong ze op de grond want Djaga (oudste Husky) liep naar de keuken en mepte ze zo uit het niks hem haha en die mafkees stond er gewoon bij te kwispelen haha ROFL

Snap nu nog niet wrom Amy die rare bui had? haha..

Ach zo beleven we hier heel veel in huis met de Husks en de kat Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 03:07

Ook altijd leuk: kat komt heel onverschillig de trap oplopen met een blik van 'niks aan de hand' terwijl zijn staart 4dubbel dik staat Huilen van het lachen

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 03:12

Ahahaha jah Amy kan dat ook, of ineens onder me dekens vandaan kruipen dan heel hard trap op trap af beetje door de kamer skeurn en ineens ligt ze zich weer rustig te wassen onder de dekens ..
Als ik dan de lamp aan doe en dr een keer aan kijk van oke? kan ze je echt zo aan kijken van Nors opkijken Waaat?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 03:16

Ja zo typisch Huilen van het lachen

Wanneer mijn vriend me komt knuffelen trekt de kater altijd heel grote ogen, heel verbaasd en jaloers, moet er altijd om lachen (en kat krijgt zijn zin want ik ga hem altijd gelijk een aaitje geven Vork ).

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 03:17

Ahaha jah Amy ook als zij vind dat mijn vriend te veel aan me hangt (Wat soms ook vet irritant is) dan gaat ze wanneer ze het even kan op mn schoot liggen zodat hij niet meer helemaal over me heen kan hangen Vork

dank je amy Schijnheilig

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 03:19

Zo ga maar eens naar boven Husks en kat zitten al te wachten wanneer we naar boven gaan om te dutten..
Kijken of ze nu eens blijft liggen en niet weer rond een uur of 3 naar beneden en weer naar boven skeurt voor een kwartier ROFL

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 07:29

poes schreef:
Ook altijd leuk: kat komt heel onverschillig de trap oplopen met een blik van 'niks aan de hand' terwijl zijn staart 4dubbel dik staat Huilen van het lachen

*LOL*

wij hebben altijd de douchedeur openstaan, en wat klinkt er nou mooier dan in de douche een potje gaan staan jodelen????
ROFL ROFL

zo lachen,kat rent keihard de trap op en dan hoor je dus uit de douche een hele aria komen Haha!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:10

Hebben jullie poezels dat ook? Koop je de duurste speeltjes, mooie bontmuisjes, balletjes met een belletje erin, kijken ze niet naar om! Wat wel heel leuk is zijn druiven en lege schilletjes van pistachenootjes en daarmee heel hard gaan "voetballen". De druiven worden echt van het aanrecht uit het fruitschaaltje gepikt en die vind ik dan een week later op de vreemdste plekken terug...
Ook worden mijn katten helemaal, euhhh, horny, zeg maar Bloos , van een zakje waar een theezakje in heeft gezeten. Die kauwen ze helemaal fijn en dan gaan ze als een debiel door de snippertjes liggen rollen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:33

haha, die dingetjes waar je een vuilniszak mee dichtmaakt.
mijn kat kan er echt heel lang mee spelen Haha!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 14:34

wat jij had met je theezakje had ik met zon muisje, met kattenkruid.. dat beestje had het volgens mij voor de 1e keer zo een muisje gekregen.. nou die werd gek, begon te spinnen te kroelen en helemaal gek te doen Haha!
doet ie trouwens ook bij een ringtone van mij, wordt ie ook helemaal gek? snap er niks van Haha!

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 14:36