Konijn heeft een 'kapot' oor!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Re: Konijn heeft een 'kapot' oor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:32

meid ga toch inmiddelijk naar de dierenarts ik kan hier als dierenliefhebber echt niet tegen.
laatst kwam ik ook iemand tegen met een hamster een een vette tumor in zn oor ja kijk het maar ff aan.
zoiets verdwijnt echt niet zomaar hoor.

ga naar de DA nu het nog kan..

zit je konijntje met andere dieren in een hok ?
het kan zijn dat het daar vandaan komt..

succes

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:50

Ik vind dit echt diep triest als je zo voor je konijn zorgt. Als je ouders zo met dieren omgaan hadden ze jullie die niet moeten geven. Als je een dier hebt moet je er voor zorgen. Ik bel met het minste geringste de da al op.
Ik hoop dat je gauw met de nijn naar de da kan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:53

Rap naar de D.A dit gaat niet vanzelf over.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:56

Het zou ook nog zomaar schurft kunnen zijn.
Vertel tegen je ouders dat je dit niet aan kan kijken omdat dit niet uitzichzelf weggaat....

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:47

Naar de DA, of geen konijnen houden!
Als wij plots korsten aan ons oor krijgen, die zeer doen en jeuken, gaan we zeker ook niet naar de dokter?
Absurt gewoon.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:53

ook een beetje sneu dat dit zover moest komen, dit is idd schimmel of een mijtinfectie wat je weken geleden al had moet laten behandelen

en dat gezeur over die kosten als mijn beesten iets hebben dan zal ik er alles aan doen al kost het 1000-en euros en ja dat geld ook voor mn konijn (daar heb ik zoiezo al meer dan 100 euro aan uitgegeven door een aanvaring met de hond van de buren) vind t gewoon belachelijk dat er nog steeds maar gedacht wordt dan koop je toch een nieuwe?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:02

1000den euro's of meer dan 100 euro vind ik nogal een verschil... ik zou niet zo snel 3000 euro neertellen voor een konijn.... voor de hond of kat wel, maar dit omdat deze verzekerd zijn. Bovendien staan veel konijnen ookg ewoon lekker hele dag in de ren. Kan me goed voorstellen dat je ze niet elke dag in de gaten houdt. Het is idd te ver nu, en het is klote dat ts niet naar de dierenarts gaat, maar ik vind niet dat het haar schuld is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:13

Tuurlijk hou je een konijn in de ren elke dag in de gaten, je geeft ze toch eten en vers water? Mijn hond en katten zijn niet verzekerd, maar die gaan echt wel naar de DA hoor, ook al kost me dat meer dan 1000 euro. En waarom zou dit TS haar schuld niet zijn? Die korsten zitten er niet van de een op de andere dag hoor.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 07:50

mensen stop maar met die discussies alsjeblieft, wij zorgen WEL goed voor onze dieren, en als dat beest ook vaak onder in een holletje zit kan ik haar niet zien hoor!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:49

Als jij goed voor je dieren zorgt, had je gister al bij de DA gestaan!
Je laat toch je konijn niet zo rond lopen?!
Ik kan daar met mijn verstand niet bij!

Als jij nou wat aan je oor had hé, een flinke korst die zeer doet, die plots verschijnd en onwijze zeer doet, ga je zeker ook niet naar de huisarts?!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:53

Ts wil toch wel naar de dierenarts..... daarom vind ik dat zij er niets aan kan doen.. in tegenstelling tot haar ouders, die daar de verantwoordelijkheid voor hebben en nog niet willen gaan.
heb je ze onderhand al overtuigd?!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:26

Als je weet dat je ouders niet naar de D.A willen, is het toch goed om over het nemen van beesten na te denken.Als je het van te voren al weet moet je of zelf geld voor de D.A hebben of geen beest nemen.Zo,n beest kan er niks aan doen maar jij wel.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:33

Vind het erg sneu voor het konijn En al helemaal dat je ouders niet naar de DA willen, dan hadden ze geen konijn moeten nemen. Je weet van te voren dat je naar de DA moet, als het nodig is.
Arme dier ..

Mijn vader (wondgeneeskundige) zegt:
Je kan kijken als goedkope tijdelijke oplossing (dus niet als vervanger van DA!!!) om te kijken bij de Action bijv. of je een proefverpakking Sudocremé kan krijgen, en dat er voorzichtig op te doen.
Het lijkt op schimmel/infectie, en dit droogt het een beetje uit.
Je kunt ook even Google'n op Vlaamsereuzen club, (wij hebben er ook 2) en daar weten ze er ook veel.
Heel misschien kunnen wij je een tube Mezitran opsturen? (honingcremé, wat heel goed werkt)

Heeft het dier er pijn aan? Kan je aan het oor komen? Bel anders even de dierenarts voor advies, misschien weet die zo wel wat het is, en die kan je vast vertellen hoe duur de behandeling is, ongeveer.
En bellen is zowieso gratis. Als de ene het niet weet, ook geen vermoede heeft omdat ze het niet zien, kan je aanbieden foto's te mailen, uitleggen dat je ouders niet naar de DA willen gaan, en jij het zielig vind voor het konijn. Als ze het dan nog niet weten (met foto) zou ik gewoon verschillende DA's bellen, en het vragen Ja

PB anders maar even. Kusje Wil je graag helpen, vind dit erg sneu voor het konijn.
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 13-12-08 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:43

Wat je even kunt doen alvast, als je ouders og niet naar de DA willen, eventjes naar de dierenwinkel, en dan van beaper antischuft kopen (een spray flesje) staat een cavia op de verpakking, Even lezen hoevaak je ze in mag sprayen Als ze dan mijt heeft, wat voor soort ook, verdwijnt het, t andere konijn ook even behandelen en de kooi goed schoon maken.

Als ze het niet blijkt te hebben, dan kan t ook geen kwaat als ze het wel krijgt. dus beide vlaamse behandelen! doe even plastic zakjes om je handen, t spul s niet vriendelijk voor onze huid.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:44

Ik kan dit ook niet begrijpen. Helaas komen dit soort situaties veel te vaak voor. Als je niet voor je dieren kunt/wilt zorgen neem ze dan niet. Het dier kan immers niet zelf zeggen dat hij naar de dokter wil. En dat het zo vreselijk jeukt.
Daarnaast controleer je toch minstens 2 x daags je dieren?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 13:51

Jij kan er ook niets aan doen.
Maar je ouders hadden kunnen verzinnen dat het aanschaffen van een huisdier
(voor zichzelf of de kinderen) verplichtingen met zich meebrengt.

Mijn advies: Naar de dierenarts.
Overigens staat er hier in het topic de nodige zin en onzin over wat jouw konijn aan zijn oren heeft.
Volgens mij kan niemand dat vanaf dit plaatje zien, aangezien je hem dan toch echt goed in de oren zou moeten kijken.
En van dicht bij zou moeten zien. (Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren kon toveren............dan kon ik het ook zien
door de telefoon of via de computer.)

Inslapen, zal voordat wat jouw konijn heeft een dierenarts zich waarschijnlijk niet zo snel lenen. Aangezien het vermoedelijk iets
is wat te genezen is en dat zal betreffende dierenarts denk ik ook wel duidelijk maken.