Schrikdraad tegen een kat?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Schrikdraad tegen een kat?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:02

Citaat:
Wat ik wél vind is dat katten gewoon los mogen en niet in je eigen tuin hoeven te blijven. Schiet op zeg, wat voor last heb je er nou helemaal van. Mijn katten krijgen alle vrijheid en daar hebben mijn buren geen last van.

Nou mijn ouders kunnen het ook niet waarderen dat hun lieftallige plantjes omgeploegd worden, en dat er in de tuin
katten schijt ligt! Ik heb niks tegen katten, het zijn niet mijn dieren maar heb er ook geen hekel aan. wel dat andere
mensen buurtbewoners opzadelen met hun kan. Als wij een kat in de tuin wilde hadden we er zelf wel een gekocht Knipoog.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:03

Dán is het een asociale eigenaar, dat vind ik dan ook. In dat geval zit de fout wel bij het gedrag van eigenaar en niet bij het feit dat hij zijn kat buitenlaat toch?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:05

Klopt helemaal Yinari Ja
Er zijn maar al te veel mensen die gelijk beledigd zijn als je iets zegt wat je helemaal niet stom bedoelt oid...

Als iemand last zou hebben van mn kat dan zou ik zeggen je mag dr best een emmer water op gooien, maar doe hem gwn geen pijn! en dat doet mijn buurvrouw nu ook Ja

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:05

randie schreef:
Nou mijn ouders kunnen het ook niet waarderen dat hun lieftallige plantjes omgeploegd worden, en dat er in de tuin
katten schijt ligt! Ik heb niks tegen katten, het zijn niet mijn dieren maar heb er ook geen hekel aan. wel dat andere
mensen buurtbewoners opzadelen met hun kan. Als wij een kat in de tuin wilde hadden we er zelf wel een gekocht Knipoog.

Ja, sorry. Ik bedoelde in het geval van de tuin die met schrikdraad afgezet is, dat was niet zo duidelijk van me.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:06

Haha, ja, twee huizen verder is er een buurman die de tuinslang gebruikt. Komt er weer een zeiknate mopperende kat terug. Gelijk heeft hij hoor, drie keer in een zomer die tuinslang en hij heeft ze niet meer.

Jouw buurvrouw heeft een emmertje klaarstaan? Clown

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:07

idd, mijn kat weet intussen ook wel waar ie weg moet blijven Clown
hahah, ze hebben de tuinslang altijd aangesloten in de bijkeuken, en ze hebben een heel mooi bloemenhofje, dus als ze hem ziet dan pakt ze meteen de slang ja Ja en van mij mag ze

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 19:13

Maar aangezien het onze buren zijn, en wij er rechts naast wonen, vind ik op zijn minst dat ze het even het mogen komen vertellen! Ze weet dat wij een kat hebben, en het is een kleine moeite, om twee stappen uit je huis te doen en even aan te bellen. Dat is wel zo sociaal vind ik hoor.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:19

Celede, ben je ooit zelf wel eens naar je buurvrouw gelopen om te vragen of ze klachten over je kat heeft (graven/poepen/jagen)? Of dat ze het niet fijn vind dat de kat in haar tuin loopt?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:04

En wat is het probleem nou eigenlijk? Een kat gaat niet dood van stroom hoor. En anders moet je hem gewoon binnen houden, heb je nergens last van.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:56

nog even en je moet het verzoek om dingen in je eigen tuin te doen in 4voud aanvragen aan de hele buurt... Clown Koe

al zet ze 10 rijen draad neer,en doet ze het omdat ze het gewoon mooi vind,haar tuin,haar geld,haar recht...

en ja,kan me ernstig voorstellen dat mensen hun tuin afzetten met stroom tegen huisdieren van een ander...vind het zelfs te triest dat je je tuin af moet zetten voor andermans huisdier.. omgekeerde wereld lijkt mij...

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 00:01

Diablo schreef:
En wat is het probleem nou eigenlijk? Een kat gaat niet dood van stroom hoor. En anders moet je hem gewoon binnen houden, heb je nergens last van.

Er is geen probleem, het enige wat ik mij afvroeg was, of het legaal is, en of het mijn kat kwaad zou kunnen. (Anders zou ik namelijk een andere oplossing kunnen bedenken) Meer is mijn vraag niet. Ik heb nergens gezegt dat ik het belachelijk vind oid, want ik snap best dat ze het niet prettig vind hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:17

Yinari schreef:
Nou, dan had ze maar wat moeten zeggen vind ik. Dat kunnen katteneigenaren natuurlijk niet ruiken Knipoog.

Op zich vind ik het best een slimme oplossing van haar Ja. Ik zou voor de zekerheid wel even vragen welk voltage eropstaat. Al denk ik eerlijk gezegd dat je kat er niet zomaar van omvalt Lachen

En wie weet heeft ze wel meer last van andere katten in de tuin... zou jij dan echt je hele huizenblok afgaan met die katten onder je arm om te vragen van wie ze zijn? Kom zeg.

Tis al krom genoeg dat iemand ZIJN tuin moet afzetten om ANDERMANS beesten te verweren. Maargoed, daar is op bokt al eens over gediscussieerd en er is slechts een klein gedeelte katteneigenaren die de verantwoordelijkheid op zich neemt wat dat betreft... de rest vind dat iemand die er last van heeft inderdaad maar met de kat onder de arm alle huizen moet afbellen schijnbaar. (Maar oh wee als een loslopende hond je loslopende kat zou bijten... dan is het een hond die aangelijnd hoort te zijn... maar als een je kat in andermans tuin de vogels of knaagdieren terroriseert is dat heel normaal voor een groot aantal helaas. (Niets persoonlijks, gewoon in het algemeen, en ik heb het dus ook niet over iedereen... maar wel over heel veel.)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 00:29

WildWings schreef:
Yinari schreef:
Nou, dan had ze maar wat moeten zeggen vind ik. Dat kunnen katteneigenaren natuurlijk niet ruiken Knipoog.

Op zich vind ik het best een slimme oplossing van haar Ja. Ik zou voor de zekerheid wel even vragen welk voltage eropstaat. Al denk ik eerlijk gezegd dat je kat er niet zomaar van omvalt Lachen

En wie weet heeft ze wel meer last van andere katten in de tuin... zou jij dan echt je hele huizenblok afgaan met die katten onder je arm om te vragen van wie ze zijn? Kom zeg.

Tis al krom genoeg dat iemand ZIJN tuin moet afzetten om ANDERMANS beesten te verweren. Maargoed, daar is op bokt al eens over gediscussieerd en er is slechts een klein gedeelte katteneigenaren die de verantwoordelijkheid op zich neemt wat dat betreft... de rest vind dat iemand die er last van heeft inderdaad maar met de kat onder de arm alle huizen moet afbellen schijnbaar. (Maar oh wee als een loslopende hond je loslopende kat zou bijten... dan is het een hond die aangelijnd hoort te zijn... maar als een je kat in andermans tuin de vogels of knaagdieren terroriseert is dat heel normaal voor een groot aantal helaas. (Niets persoonlijks, gewoon in het algemeen, en ik heb het dus ook niet over iedereen... maar wel over heel veel.)

Je hebt wel een punt hoor, dat het van ons, de katteneigenaren, vrij asociaal is om anderen voorzorgsmaatregelen te laten tegen jou kat, maar aan de andere kant denk ik, hoe wil je je kat buiten laten als hij niet de tuin uit mag zeg maar. Daar zie ik eerlijk gezegt nog geen oplossing voor. Of ik moet natuurlijk een kooi om mijn tuin heen bouwen, maar daar zal de buurt ook niet zo blij mee zijn "vanwege het uitzicht". Maar je hebt inderdaad een punt hoor, dat het vrij aso is Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:38

Celede_x schreef:
Diablo schreef:

Er is geen probleem, het enige wat ik mij afvroeg was, of het legaal is, en of het mijn kat kwaad zou kunnen. (Anders zou ik namelijk een andere oplossing kunnen bedenken) Meer is mijn vraag niet. Ik heb nergens gezegt dat ik het belachelijk vind oid, want ik snap best dat ze het niet prettig vind hoor.

Nouja, je vindt dat de buurvrouw het toch minstens even had mogen melden, dus je vond het wel een probleem. Het is wel zo sociaal, zeg je. Je kunt je natuurlijk ook afvragen of het wel zo sociaal is dat jij je kat maar bij iedereen in de tuin laat poepen.....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:57

Ik zie het probleem ook niet, kat schrikt alleen en houdt er verder niks aan over, komt niet meer in je tuin en schijt dr ook niet meer in, dus probleem opgelost.
En anders de kat lekker binnen houden of alleen in eigen tuin laten Knipoog

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 18:02

Diablo schreef:
Celede_x schreef:

Nouja, je vindt dat de buurvrouw het toch minstens even had mogen melden, dus je vond het wel een probleem. Het is wel zo sociaal, zeg je. Je kunt je natuurlijk ook afvragen of het wel zo sociaal is dat jij je kat maar bij iedereen in de tuin laat poepen.....

Nee, er is geen probleem. Ik vroeg mij gewoon iets af, en vervolgens bedenk ik me, dat ik het fijn had gevonden als de buurvrouw even iets was komen zeggen. En zoals je kunt lezen in mijn eerdere reacties, snap ik dat het vervelend voor de andere is als mijn kat in hun tuin poept, daar kan ik helemaal in komen, maar ik heb daar geen oplossing voor, behalve een ongelukkige kat.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:41

Wij zitten met hetzelfde probleem: 2 poezen, waarvan 1 het heerlijk vindt om buiten te spelen, maar vervolgens bij de buren in de tuin gaat zitten (zandbak voornamelijk). Laatst kwam de buuf ook erg boos aan de deur. dat snap ik ook wel en of we de poes binnen konden houden. nee, dan wordt het een draak en breekt de boel af. Ik zit er al een tijd aan te denken hoe dit op te lossen. schrikdraad is geen optie. Kan niet. Ze gaat tussen de coniferen door. of ze klimt in de boom en gaat via het garagedak de tuin in. Dan moet ik 2 lagen schrikdraad spannen. Maar de tuin loopt half om het huis heen en aan de zijkant kan ik geen schrikdraad spannen; daar zitten nl. 2 poorten. maar ze glipt ook via de achterdeur naar buiten als je even niet oplet. Tuin overdekken kan ook niet vanwege de zijdeur. Poes is erg slim als ze naar buiten wil. Ik heb buurvrouw beloofd dat ik poes zoveel binnen hou, maar ze wil echt zo nu en dan buiten rond racen en in bomen klimmen. Onze oude poes loopt niet meer zoveel buiten, maar was in haar jonge jaren ook een ramp. Maar onze poes is echt niet de enige die buiten rondloopt. Maar de buuf ziet wel steeds mijn kat buiten lopen in haar tuin. Da's wel lachen, want er loopt een rood/witte kat die sprekend lijkt op die van ons. Die van ons zat laatst binnen, ik loop naar buiten, zie een rood/witte kat zitten en denk: he Saartje was toch binnen? Klopt, Saar was binnen, maar deze lijkt er erg op.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:45

Sheela, kan je je buuf niet helpen door een afdekking voor haar zandbak te kopen (of een deel te betalen)? Of kan je niet tegen haar zeggen dat ze de tuinslang eens flink op je kat moet richten?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:10

Of een ren in je tuin?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:13

Idd een ren in je tuin of een tuigje en dan een paaltje de grond in dat ze verder je tuin niet uit kan ..

Dit laatste uiteraard als jij ook thuis bent..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:52

storm76: we hebben haar vorig jaar al geholpen met een afdekking voor de zandbak. Toen liep poes voor het eerste jaar buiten. Ze kwam direkt klagen dat poes inde zandbak zat. En of wij maar even voor afdekking wilde zorgen. Om geen gezeur met de buren te krijgen, hebben we dat gedaan. Toen ze dus laatst kwam klagen dat de poes inde zandbak zat, zei ik dat ze die af moest dekken. Daarop kreeg ik een grote mond terug dat ik haar niet hoefde te zeggen wat zij in haar tuin moest doen!
Ik heb ook al gezegd dat ze de poes met water nat moest gooien; dan weet ze het gauw genoeg en komt poes niet meer in de tuin. Nee dat deed ze niet, vond ze zielig! Nou ik dus niet. Met water gooien mag van mij.
Babsiej en Diablo: ja een ren zou een mogelijkheid kunnen zijn. heb ik ook al over zitten denke. een tuigje doe ik niet. is ze niet aangewend en ik denk dat dat een drama wordt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:58

sheela schreef:
storm76: we hebben haar vorig jaar al geholpen met een afdekking voor de zandbak. Toen liep poes voor het eerste jaar buiten. Ze kwam direkt klagen dat poes inde zandbak zat. En of wij maar even voor afdekking wilde zorgen. Om geen gezeur met de buren te krijgen, hebben we dat gedaan. Toen ze dus laatst kwam klagen dat de poes inde zandbak zat, zei ik dat ze die af moest dekken. Daarop kreeg ik een grote mond terug dat ik haar niet hoefde te zeggen wat zij in haar tuin moest doen!
Ik heb ook al gezegd dat ze de poes met water nat moest gooien; dan weet ze het gauw genoeg en komt poes niet meer in de tuin. Nee dat deed ze niet, vond ze zielig! Nou ik dus niet. Met water gooien mag van mij.
Babsiej en Diablo: ja een ren zou een mogelijkheid kunnen zijn. heb ik ook al over zitten denke. een tuigje doe ik niet. is ze niet aangewend en ik denk dat dat een drama wordt.

En daar geef ik haar groot gelijk in.