Koukleum kat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Re: Koukleum kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:57

Maar de kachelgod is al terug ! Haha! Had voordat de monteur kwam mijn moeder aan de telefoon, ze vroeg of er andere mensen in huis waren Tong uitsteken vanwege het lawaai (klonk alsof de katten boven de meubels aan het verschuiven waren Clown 0) Nu is alles rustig en in coma Knipoog

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:02

Mijn Devon Rex, ook erg kort haar, die woont op de badkamer! Komt er vanaf om te eten en de kattenbak. Hij ligt heerlijk op de vloerverwarming, verstopt onder het badmatje wat hij zelf onder het kastje trekt, want daar blijft de warmte meer hangen... Of als de gaskachel aanstaat, dan erboven op, op het randje want het midden is heet zat om een ei op te bakken Haha!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 01:20

miekelover schreef:
wat en leven hebben katten zeg in de winter. lekker boven de verwarming voor het raam slapen. beetje eten en weer verder slapen. heb zelf ook 2 van die monsters die heel de dag boven de verwarming slaapt. moet ze echt naar buiten gooien voor een frissen neus. of een nachtje buiten laten slapen

Zou er gewoon jaloers op worden!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 01:37

haha geweldig die katten. mn pers (met puntsnuit) is echt een monster die komt smorgens altijd onder de modder met bomen ongeveer in zn vacht binnen. en dan lekker op schoot of op mijn bed slapen. en mn britse korthaartje is wel een prinsesje maar die heeft ook spek en vacht genoeg.

mn chihuahuatje van 13 weken daarintegen ligt altijd opgerolt te rillen op schoot en geníet echt als we dr lekker instoppen in een fleecedekentje. echt een troetelbabytje. Lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 01:58

Anoniem schreef:
maar zo is het toch ook?
alles in dienst van hare majesteit(in mijn geval dan)..

Tja, je weet wat ze zeggen hé?

Een hond heeft een baas
Een kat heeft personeel

Mijn "gewone" katten hebben trouwens geen last van de kou. Ze zitten wel vaak in de vensterbak boven de kachel maar, dat doen ze 'szomers ook. Kunnen ze lekker buiten kijken Haha!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:34

Hier staat de verwarming ook aan en de een ligt languit op de vensterbank er boven en de ander ligt op het kleed er pal voor en draait zich af en toe om zodat ze gelijkmatig wordt geroosterd. Uiteraard met pootjes onder de verwarming voor optimaal effect. Dus nee, jouw prinsesje is niet de enige. Ze zouden toch wel gek zijn om ergens anders te gaan zitten? Ze zitten er ook echt niet mee als de verwarming uit is, er zijn zat andere warme plekjes te vinden. Zo woont de een zowat op de warmtebuis-onder-de-vloer, pal naast de kattenbakken. Geschift beest. Maar wel lief. Ik heb ook niet het idee dat het koukleumigheid is, meer een soort behaaglijkheid. Zo willen ze allebei graag 's nachts in bed. Lekker behaaglijk Tong uitsteken

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:55

Hahaha, lekker ding is het ook Tong uitsteken

Die van ons lag altijd op de verwarming zelf, en dan met haar pootjes tussen de verwarmingsplaten en kopje op de verwarming. Dat is pas lekker (zo lag ze gerust heel de dag). Nu hebben we een nieuwe verwarming en een langere vensterbank en kan ze dat niet meer (vind ik wel sneu Tong uitsteken), vervolgens gaat ze op het uiterste van de vensterbank zitten om toch de warmte mee te pakken Ja.

Wij hebben een openhaard (naja, dichte haard) en daar ligt ze ook standaard voor.

Ons andere monstertje is veel buiten, maar ligt nu onder een plank van mijn bureau tegen de verwarming aan te roosteren Tong uitsteken.
En natuurlijk snachts het liefst in bed Tong uitsteken

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 02:33

Vastgeplakt aan de verwarming wees der maar blij mee,
onze cooper ( britse korthaar x onbekend ) die zit vastgeniet aan het matras onder de dekens Tong uitsteken

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 18:59

Donkim schreef:
Vastgeplakt aan de verwarming wees der maar blij mee,
onze cooper ( britse korthaar x onbekend ) die zit vastgeniet aan het matras onder de dekens Tong uitsteken

`
Een van mijn katten doet dat ook...als bij mij smorgens om 5.15uur de wekker af gaat en ik opsta gaat ie onder de dekens op mijn plek liggen Boos! echt een schatje, prinsheerlijk mijn zijn kop op mijn kussen Clown

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:11

Sky (britse korthaar) vind het altijd heerlijk om onder een deken te liggen, maar laatst was ik haar echt kwijt. Niet onder de fleece op de bank, niet tussen de dekens op bed... Bleek mevrouw op het matras helemaal ónder de dekenes te liggen! Let wel; ik slaap met slaapzak en winterdeked, en deze lagen dubbelgevouwen op bed. Clown En spinnen dat ze deed toen ze betrapt was Dromen Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:12

Een van de mijne durft alleen óp het dekbed en niet alleen pikt ze alle deken in maar als je 's ochtends vroeg opstaat zie je d'r denken: wil je niet te veel woebelen als je opstaat alsjeblieft want ik was wel van plan om uit te slapen Clown De andere kruipt bij het dekbed in het overtrek en verdwaalt dan meestal Koe

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:34

Hihihi! Hoe herkenbaar! Haha!
De serre is vrij frisjes nu, maar dat is hun plek waar ze altijd hun eten krijgen.
Ze staan als ze klaar zijn echt aan de keukendeur te rammelen om weer naar binnen te mogen! Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:41

wat ik dus maar niet kan begrijpen van die gekke poezels is hoe ze het voor elkaar krijgen om uren onder de dekens te liggen, het smoorheet te hebben en zuurstofgebrek en het toch maar blijven doen....
als ik met mn neus onder de dekens bij mn katten ga liggen hou ik dat niet lang vol hoor! moet al heel gauw weer een teug frisse lucht hebben en zij liggen daar prinsheerlijk te dutten.....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:52

Ik weet wel dat ze hogere temperaturen kunnen verdragen dan wij, zie ze 's zomers eens op zinderend golfplaat liggen. Die van mij komen wel al vrij gauw weer naar adem happen en softe muts die ik ben maak ik als ze onder het dekbed kruipen een luchtgangetje ergens in een plooi Bloos

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:13

Hier liggen er ook 2 heeerlijk onder 2 dekbedden met de electrische deken vol aan naast mij in bed.
Katten hebben weinig longinhoud dus weinig zuurstof nodig want ik zou letterlijk de moord steken met mijn hoofd onder al die dekens!
Mijn kater gaat weleens de overtrek in en als hij er niet meer uitkan lichte paniek. Noem ik re-birth... Haha!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:14

haha hier nog zo eentje. Vandaag heeft ze mss twee pogingen gedaan naar buiten te gaan Clown waar ze welgeteld 1minuut stond om vervolgens heel snel weer naar binnen te willen. Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:17

Hier ook, eerst brullen dat ze op het balkon willen en dan even snuffelen en meteen weer naar binnen. 't Is toch best wel koud Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 23:19

Ik heb 1 kat die met liefde naar buiten gaat, terwijl de ander heeeeeeeeeeeeeeeerlijk de hele dag op de verwarming ligt met de staart op verwarming zelf (heet!).
Wat wel een hele vervelende gewoonte is, de verwarming en de vensterbank ziet hij als zijn eigendom. Dus als ik mijn handschoenen op zijn verwarming leg, worden die er altijd afgehaald door meneer! Ook als ik tegen zijn verwaming aan zit, voel ik zeker weten binnen de korste keren zijn poot die mij wegtikt. De etterbak hahaha Haha!

Maar het valt mij wel op dat hij meer drinkt als hij de hele dag op de verwarming ligt, merken jullie dat ook?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:50

Hmm nee, het is niet echt dat je zegt opvallend. Ze drinken natuurlijk wel allebei af en toe wat Knipoog Qua temperatuur is het met de kachel aan niet warmer dan in de zomer en de lucht is hier in huis ook niet droger want ik heb geen wasdroger en ik woon nogal klein Clown Die van mij krijgen ook nat voer, rommel, ik weet het, maar wel vocht.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:54

bij ons is de ene altijd buiten alleen om te eten is ze binnen
en de andere licht altijd vast gelijmd op het aquarium! Tong uitsteken
daar zit zoon lekker warme lamp onder Tong uitsteken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:01

Aangezien wij vloerverwarming hebben heb ik momenteel 5 en een klein vloerkleedje in huis.Overal liggen katten languit uitgespreid op de vloer.
Als er één buiten wil blijf ik bij de deur staan wachten ,want na twee frissen teugen willen ze terug naar binnen.
Watjes zijn het.
Zelfs ik ben langer buiten.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:02

haha daar lijkt het wel op ja Haha!
luie beesten zijn het toch Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:22

hihihih wat schattig om te lezen.
Ik zal haar vertellen dat ze niet het enige koukleumpje op de wereld is,als ze me weer eens zo zielig aankijkt..

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:36

hier ook een binnenkat die een koukleum is. ik heb haar nu een jaar in huis, daarvoor heeft ze zo''n 5 jaar buiten geleefd, het was een wilde kat maar ik heb dr tam gekregen, na heel wat jaar werk. naar buiten is echt not done, madame denkt er niet over om een stap buiten de deur te zetten!
ligt het liefst boven de verwarming of vlak voor de kachel. en zit ook in het kleinste streepje zon dat te vinden is lekker te soezen Haha!