Jack heeft een halve chocoladeletter op!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Re: Jack heeft een halve chocoladeletter op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:12

Gelukkig bevatten de chocoladeletters (sowieso veel chocolade is tegenwoordig best wel nep) van tegenwoordig niet superveel cacao (en is het dus geen 100% echte chocolade). Ook scheelt het net met melk / puur. Pure chocolade bevat meer cacao en is dus ook weer gevaarlijker.

Ik heb heel veel honden de praktijk zien passeren die rond deze periode chocoladeletters op hebben maar eigenlijk is er geen een geweest die er aan onderdoor is gegaan. Neemt natuurlijk niet weg dat de baasjes die chocoladeletters en andere chocolade gewoon goed moeten opruimen maar he, wie doet er altijd alles 200 % perfect met de verzorging etc van hun dier?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Ok, dan ga je niet naar de da.
Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid.
We proberen alleen maar tips te geven.

miss_kippie

ach toevallig vertelde me vriend gister dat iemand van ze werk zondag met spoed naar de da moest met zijn hond op dat hij ook een letter had gestolen.dus ja als je zelf zegt dat het niet nodig zal het wel zo zijn.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:12

tita schreef:
stom stom stom om er een lachend verhaaltje van te maken

En bedankt,
mens, het is stom om alles zo somber in te zien! doe toch normaal!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:13

Als je dat idee gehad had, was je ws al te laat geweest Klijntjuh...
Je hebt gewoon strontmazzel gehad.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:13

HET GAAT GOED MET JACK!!! GEEN REDEN OM NAAR DE DIERENARTS TE GAAN! ALS HIJ ZIEK WAS OF OOK MAAR IETS VAN SIMTONEN WAS IK AL GEGAAN..

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:14

Wij hebben een duitse staande gehad die verslaafd was aan chocola, zodra ze de mogelijkheid had om iets van chocola te snaaien dan deed ze dat. Complete milkarepen zijn gejat en opgegeten (wel netjes de papiertjes eraf gehaald die vonden wij weer als trofee op de grond)
Chocola kan best vergif zijn voor een hond maar voor onze Floor niet, ze is er 13 jaar mee geworden en heeft er nooit last van gehad.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:14

Ja maar wat ik nog stommer vind is dat jij voor de zekerheid niet even de Dierenarts belt. Lees even een paar voorbeelden op internet en je ziet letterlijk staan dat die honden er allemaal gezond uitzagen en zo ineens neervielen. maar ja die van jou gebeurt dat niet. Ik vind inderdaad dat je wel eens wat kunt laten slingeren, kan altijd gebeuren natuurlijk.
Maar dat je dan voor de zekerheid niet even naar de dierenarts gaat vind ik wel nalatigheid.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:15

onze hond heeft al bakken met trekdrop op, dozen met chocola, en hij doet het nog steeds.. Zelfs niet eens een keer ziek geweest..
( als er iets op tafel, de bank of weet ik het wat ligt, maakt hij het snachts open.. )

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:16

Mijn hond heeft het ook eens gedaan, was met Pasen. Ik het het huis wat versierd en schaal met chocolade paaseitjes op tafel gezet. Ik ging naar het toilet en toen ik 10 min later terugkwam lag de schaal kapot op de grond en alle paaseitjes waren met folie en al naar binnengewerkt Extreme duivel
Ik heb de dierenarts gebeld en daarna heeft hij een spuit gehad om hem te laten braken maar dat werkte niet. Daarna moest ik op advies van de dierenarts de hond een paar plakken peperkoek geven. Een dag later kwamen de foliewikkeltjes weer naar buiten op de natuurlijke manier Haha!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:16

Babel schreef:
Ja maar wat ik nog stommer vind is dat jij voor de zekerheid niet even de Dierenarts belt. Lees even een paar voorbeelden op internet en je ziet letterlijk staan dat die honden er allemaal gezond uitzagen en zo ineens neervielen. maar ja die van jou gebeurt dat niet. Ik vind inderdaad dat je wel eens wat kunt laten slingeren, kan altijd gebeuren natuurlijk.
Maar dat je dan voor de zekerheid niet even naar de dierenarts gaat vind ik wel nalatigheid.

Daar ben ik het mee eens.
Maar goed, het is jouw dier, jouw verantwoordelijkheid en als het wel sterft dan was het jouw keuze.
Als dat sombere gedachten zijn, het zij zo.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:17

Babel schreef:

Ik heb dat de eerste keer chocola eten al gedaan! maar toen was er ook geen verandering. Dus was het geen probleem volgens de dierenarts.
Niks nalatigheid.

Hou toch eens op met die beschuldigingen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:18

Ik zeg : "Ik vind." Dat is dus geen beschuldiging maar een mening.

R0X

Nou jongens, het lijkt erop dat we alleen maar mee mogen lachen met de TS, in plaats van onze goedbedoelde adviezen hier neer te schrijven.
Topic kan dus worden gesloten. En Klijntjuh, denk vervolgens even na eer je een topic opent terwijl je geen advies wilt.

miss_kippie

ach volgens mij maken wij ons drukken dan ts als ze zegt dat het goed gaat zo het wel zo zijn.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:19

alsof meningen geen beschuldigingen kunnen zijn, en het was algemeen bedoeld Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:19

Da's dan dom dat het je 2x gebeurt, na 1x zou je je les geleerd moeten hebben.....

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:19

Ik vroeg geen advies, ik deelde een verhaaltje

Anoniem

Hoe wil je het dan noemen als je hond bij chocolade kan? Tenzij hij zelf de aller bovenste keukenkastjes heeft open getrokken noem ik het in ieder geval niet slim van het baasje.

Tot nu toe heeft je hond geluk gehad, ik hoop dat hij dat blijft houden Nagelbijten / Gniffelen

Bo_Y

Klijntjuh schreef:
HET GAAT GOED MET JACK!!! GEEN REDEN OM NAAR DE DIERENARTS TE GAAN! ALS HIJ ZIEK WAS OF OOK MAAR IETS VAN SIMTONEN WAS IK AL GEGAAN..

De hond van de buren had ook geen symtomen, maar viel 20 uur na het eten van chocolade zo dood neer.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:20

Klijntjuh schreef:
Ik vroeg geen advies, ik deelde een verhaaltje

Ja je zegt dat je hond een sukkel is, terwijl het jouw fout is dat hij bij chocolade kan.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:20

Billy schreef:
Da's dan dom dat het je 2x gebeurt, na 1x zou je je les geleerd moeten hebben.....

Ohw wat ben ik dom, nalatig, stom, niet verantwoordelijk dat ik de da niet bel.

Kortom, wat een vreselijk baasje ben ik, wie kan mijn honden redden van deze vreselijke plek!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:21

Sinelia schreef:
Klijntjuh schreef:

De hond van de buren had ook geen symtomen, maar viel 20 uur na het eten van chocolade zo dood neer.

Die had hartkloppingen, of lees je daar over heen...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:21

Yamcha schreef:
@ KellyG en essie_blue: een herder is wel 10 x zo zwaar als een JR he Nors opkijken

dat weet ik hoor, maar gewoon als voorbeeld dat ik ook een DA had gebeld en die zei gewoon goed in de gaten houden. Ons andere hondje had er ook van gesnoept. En dat was een mini malteser. Hetzelfde was voor hem, goed in de gaten houden.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:21

Man, man, man, wat zijn jullie allemaal aan het zeuren ! Gedraag je nu eens een keer een beetje volwassen zonder gelijk allerlei beschuldigingen, want zo zie ik het (let op mijn mening), naar TS te slingeren.
Laatst bijgewerkt door haan op 09-12-08 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt