Ik word er langzaam aan wanhopig van!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kavama

Re: Ik word er langzaam aan wanhopig van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:07

Misschien dat een hond wel makkelijk kan verhuizen, maar jij bent ook verhuisd en misschien is jouw gedrag onbewust veranderd.
Honden hechten zich aan mensen,.. misschien pikt ze dat op ??
Ik roep maar wat, weet wel dat vroegah onze hond erg reageerde op hoe wij ons gedraagde.
Soms lijkt het of je normaal doet, maar een hond merkt ieder inimini verschilletje in humeur en houding.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:18

Is je hond gecastreerd(ok voor degene die willen gesteriliseerd)
Dat kan ook het niet inhouden van plas geven, en misschien is je hond aan het dementeren dit kan ondanks dat ze nog niet zo oud is.
Ik zou haar gewoon een keer goed laten nakijken en een homeophaat zou een idee zijn.

En misschien voelt je hond zich gewoon niet thuis daar misschien ben jij ook anders geworden en kunnen legio dingen zijn.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:46

Je kan overigens ook eens Bach rescue remedy proberen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:48

Ik gaf mijn oude hond s,avonds een valeriaan tablette dat werkte erg goed.Hij werd daar erg rustig van.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 11:54

Tessa is al gesteriliseerd vanaf haar 3e jaar.
De DA vindt een Schotse Collie van bijna 9 jaar wel oud.
En inderdaad kan het zijn dat ze aan het dementeren is, maar wat dan??? Verdrietig

Inderdaad ben ik veranderd sinds ik hier woon, ik ben GELUKKIG, dus zou het logischer zijn dat zij dat dan ook is!
Ik heb al legio dingen gehoord, waar het aan kan liggen en nog meer dingen uitgeprobeerd.
Het wordt alleen maar erger...........

Ik heb net een Homeopate aan de telefoon gehad, maar die kan niks zeggen zonder Tessa te zien........
Ze woont ruim 100 km verder, en ik heb geen rijbewijs.
Ze wil ook langskomen, maar rekent daar ook vergoeding voor.

Sorry, maar daar moet ik over nadenken, ik zit niet in de slappe was namelijk........... Bloos Bloos

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 11:55

Nikka schreef:
Je kan overigens ook eens Bach rescue remedy proberen.

Daar heb je een punt. Haha!
Ik ga even googlen waar ik dat kan kopen hier in de buurt! Knipoog

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 11:57

marleen_usar schreef:
Ik gaf mijn oude hond s,avonds een valeriaan tablette dat werkte erg goed.Hij werd daar erg rustig van.

Waar zijn die te koop?
Zijn die speciaal voor dieren of....?? Bloos

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:57

Okeey, maar goed misschien jaloers ?
Ik probeer alleen maar tips te geven, mee te denken ben absoluut geen hondendeskundige.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 12:02

Hhahahahahahaha, ik denk dat ik degene moet zijn die jaloers moet zijn............Tessa palmt mijn vriend in als hij er is.............hahahahahhahahaha

Ik vraag toch ook alleen om tips.......... Bloos

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:11

Bij de hema heb je goedkope valeriaan pillen.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:17

Bach bloessems zijn vaak in van die natuurwinkels te krijgen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:17

Het kan ook zijn door de verhuizing het gaan samenwonen dat er voor de hond zoveel is veranderd dat haar structuur in de war is.
Misschien een periode proberen 1 vaste structuur voor haar te maken waar een ieder zich aan houd, oftewel duidelijkheid en niet extra verwennen cq aandacht.
Probeer een vast ritme voor haar te ontwikklen en een vast ritueel voor jullie gaan slapen enz.
Denk is heel goed na wat is er allemaal veranderd aan haar ritme en routine en ga dat weer doen als tevoren.
En ja is ze dementerende is er helaas vaak weinig aan te doen soms helpen medicijnen maar daar kunnen ze ook weer onrustiger van worden.

En wat ik bedoelde met dat plassen als een teef is geholpen kunnen ze op oudere leeftijd problemen krijgen met de blaas dus incontinentie hier heb je medicijnen voor.
Je moet bedenken dat het voor een oudere hond niet eenvoudig is een verhuizing baasje erbij, ondanks dat ze die erg leuk vindt.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 12:34

Tja, tuurlijk zijn veranderingen soms niet leuk, ook voor mensen niet!

In mijn geval juist wel.......... Tong uitsteken

Maar ik durf echt wel te zeggen dat ik overal rekening mee heb proberen te houden wat Tessa betreft, maar soms is het gewoon niet anders!

Ik denk dus zelf dat ze dement is, maar hoopte op een "gouden tip". Bloos

Denk niet dat dat er in zit, maar heb besloten om te gaan voor Bachremedies.
Helpt dit niks, dan laat ik die Homeopate komen, want laten inslapen is echt nog geen optie! Haha!

frescoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:39

Ik raad je ook aan naar een klassiek homeopaat te gaan.
Misschien kun je er op http://www.bkhd.nl een vinden die bij jou in de buurt is?

Succes!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 13:11

Rumay, ik woon NIET samen. Tong uitsteken

Frescoro, ik heb net een homeopate aan de telefoon gehad en die zit helemaal in Friesland.
Zij is de dichtsbijzijnste voor mij........... Bloos

Zie berichtje boven........ Knipoog

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:19

Ik heb ook een schotse collie echt geweldige beesten. Ik heb ook alleen nog maar problemen met haar gehad. Ga naar een gedragstherapeut die hebben mij ook fantastisch geholpen mijn hond krijgt nu clomicalm. Dit is echt het enige wat echt gaat helpen. Succes en niet laten inslapen wij waren ook het eind zoek maar wij genieten echt volop van onze hond.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:27

Ik weet het niet, maar ik wil wel even een reactie maken over dat; blaf jij of praat je hond.
Tegen je paard praat je toch ook als er iets is, dan zeg je tijdens het invlechten toch ook; jaa mannetje, morgen gaan we op wedstrijd, houd je je knotjes een beetje netjes vannacht?(om maar iets te noemen)
Dus waarom zou je niet tegen je hond praten ?
En wat verlies je ermee om tegen je hond te praten? Als je ten einde raad bent doe je dat gewoon.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:31

Ik vind het prima om tegen je dieren te praten, maar de stelling van de TS 'Ik heb mijn hond uitgelegd dat het geen straf is' vind ik ook een beetje raar.

Praten tegen je dier is prima, maar ervanuitgaan dat je dier het ook begrijp slaat natuurlijk nergens op. Je kan een hond niet iets uitleggen.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 13:56

Anoeska schreef:
Ik vind het prima om tegen je dieren te praten, maar de stelling van de TS 'Ik heb mijn hond uitgelegd dat het geen straf is' vind ik ook een beetje raar.

Praten tegen je dier is prima, maar ervanuitgaan dat je dier het ook begrijp slaat natuurlijk nergens op. Je kan een hond niet iets uitleggen.

Dat zeg JIJ.............. Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:02

Als je echt het idee hebt, dat je hond dement is moet je een keer proberen 's nachts een lamp aan te laten. Bij demente dieren is vaak het dag nacht ritme verstoort en komt de onrust vaak 's nachts. Lamp wil dan nog wel eens helpen.

Overigens was mijn oude Basset na de verhuizing erg van streek. Ik geloofde geen barst van de Bach, maar hij hielp als een tierelier. Ben nu bekeerd, zeg maar. Overigens zie je de rescue spray ook al bij heel veel "gewone"drogisten.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 14:06

Lamp aanlaten,. radio zachtjes aanzetten.........allemaal al geprobeerd. Knipoog

Ik ga Bach proberen, heb ik bij mijn paard en bij mijn kinderen en mijzelf ook gebruikt, WEET eigenlijk al wel dat het zal gaan werken............... Tong uitsteken Cool Haha!

Ik laat over een tijdje wel weer iets van me horen, over hoe het met Tessa gaat!

Bedankt voor het meedenken allemaal............ Doei!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:09

Je zit nu in een hele vervelende situatie maar ik denk dat het wel op te lossen valt. Het blijft speculeren waarom je hond dit gedrag vertoond. Dit gedrag noemen ze verlatingsangst en is met een beetje geduld weg te trainen.

-Als eerste even naar de DA om lichamelijke problemen uit te sluiten.
-Een grote Bench aanschaffen of een varikennel.
-De hond rustig aan de bench laten wennen.
-Tot de hond gewend is aan de bench (hoe vervelend het ook is) zelf op een matras in de woonkamer slapen.
-Dagelijks een flinke wandeling maken zodat de hond echt moe is en daarna een uurtje benchrust met bv iets lekkers.
-Botjes ed alleen nog maar in de bench voeren.
-Vooral niet straffen of schreeuwen, de hond wordt hier alleen onzekerder van.
-Als de hond de bench eenmaal geaccepteerd heeft als prettige plek (meestal is dat na een dag of 2/3) kan je het deurtje sluiten.
-Je blijft s'nachts nog een aantal dagen in de woonkamer slapen om te kijken hoe het slapen van de hond met gesloten deurtje gaat.

Gaat dit goed, dan kan je gaan proberen om wat later naar bed te gaan en de hond alleen in de kamer te laten slapen. Bij elk piepje kom je nog even naar beneden. Je haalt de hond uit de bench zonder iets te zeggen, laat haar even naar buiten om eventueel een plas te doen en doet haar daarna weer in de bench. Het is zeer belangrijk dat je niets zegt. De hond leert zo dat je in de buurt bent en dat haar noodkreten resultaat opleveren. Alleen is het resultaat even naar buiten en een plas doen. Schenk dus verder geen aandacht aan de hond.

Na een week of 3 zal je hond als het goed is s'nachts lekker doorslapen in haar veilige hol.

Succes

Edit:Als ondersteuning kan je de DA vragen of ze clomicalm voorschrijft. Dit is een soort valium voor honden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:13

Ik moest overigens bij die van mij best scheutig met de pufjes zijn de 1e keer. Geloof dat ik na 3 x 2 echt wat merkte.

Overigens is Clomicalm een antidepressivum! Het duurt dus enige tijd voordat het wat doet en je moet het ook weer rustig afbouwen.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 14:13

HPVisser: Jaja, met een pup geef ik je helemaal gelijk, maar niet met deze dame van bijna 9 jaar! Bloos

Lees eerst maar eens alles door voor je deze tips geeft, een heleboel heb ik al geprobeerd en ik kan een heleboel niet........... Ziek

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 14:19

Het maakt niet uit of het een pup is of niet. Elke hond kan aan een nieuwe situatie wennen. Mits je hierbij geduldig bent. Honden vinden het niet vervelend om in een bench te liggen als je ze leert dat dat een fijne veilige plek is. En of je hond nou pup is of 9, je kan ze dat leren. Tevens beantwoord de bench het natuurlijke instinct om in een hol te liggen. Deze tips heb ik van het hondengedragsforum waar verschillende gedragstherapeuten actief zijn. De bench is ook een ondersteunende factor. Je geeft op die manier alleen een plek aan je hond waar ze zich veilig kan voelen. De bijkeuken heb je al geprobeert en als ze daar eenmaal een negatieve ervaring hebben kost het veel meer moeite om dat eruit te trainen dan een frisse nieuwe start maken met bv een bench.

Ik kan je eventueel de link van het hondengedragsforum geven als je wilt.