Pup van bovenburen blaft nonstop, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Pup van bovenburen blaft nonstop, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:37

Dit gaat allemaal een beetje erg offtopic...

Edit; ik zou gewoon een keer met je bovenburen praten en hun attent maken dat hun pup zoveel loopt te blaffen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 02:16

naadje24 schreef:
XoNo schreef:
Ben je verdorie blind ofzo?! Volgens mij WILLEN sommige mensen graag dat anderen vooroordelen. De TS geeft duidelijk aan dat ze het niet oordelend bedoelde, maar gewoon om aan te geven om wat voor soort hond het gaat. Een pitbull achtige is nu eenmaal van oorsprong een vechthond, niks mis mee en zo bedoelde zij het ook niet, dus voel je niet meteen aangevallen en kijk verder dan je neus lang is. In dit geval ben JIJ vooroordelend bezig!

en jij moet ff dimmen tegen mij!,wie denk je wel niet dat je bent! ik heb niet samen met je in de klas gezeten ja!

mijn mening is gewoon dat het nergens over gaat om een ras erbij te zetten, eerst al vechthond (klinkt al zozo...want het is geen vechthond,maargoed) en dan pas normaal : pittbullachtige
het is een pup....en een pup is een pup...of dat nou een jack russel is of een duitse dog

Doe ff gewoon man, TS is helemaal niet veroordelend, die deelt alleen mee van watvoor type de hond is, als ze er neer had gezet dat het een terrier of een spaniel was had je er ook niets van gezegd.
XoNo heeft gelijk dat jij veroordelend bezig bent en of ze nu wel of niet bij je in de klas heeft gezeten verandert daar niets aan.

Spring niet zo snel op de kast als er eens wat gezegd wordt, ik ben ook gek op pitbulls en vechthondachtigen maar ik vlieg ook niet iedereen in de haren die het woord pitbull in de mond durft te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 02:45

Geen ruzie maken alsjeblieft. Nogmaals, de term 'vechthond' / pitbull was niet veroordelend bedoeld, maar informatief. Ik heb niets tegen die honden, zolang ze in goede handen zijn en ik maak me bezorgd om deze pup. O.a. onderstaande reactie wijst uit dat het handig kan zijn om het soort/ras te vermelden:

brendalevita schreef:
Oe kippenvel krijg ik hiervan,staffords zijn erg gevoelig voor verlatingsangst dus licht de mensen snel inzodat ze actie kunen ondernemen.
Het is nu nog een pup een half jaar verder niet meer te corrigeren op dit gedrag,weet er alles van namelijk.

Het is trouwens ook niet mijn bedoeling om over de hond van de buren te gaan klagen in de zin van dat ik last heb van het geluid. Ik heb wel enige last van bezorgdheid t.o.v. de pup. Ik zal morgen even langs gaan om met ze te praten. Mochten ze veel van huis zijn, wil ik best af en toe met het hondje (straks hond) wandelen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:26

naadje24 schreef:
XoNo schreef:
naadje, wie denk jij wel niet wat je bent? Ik heb ook niet met JOU in de klas gezeten!

En ik vind het gewoon kinderachtig dat jullie je meteen aangevallen voelen, maargoed, ik zie het al...Bullmastiff verslaafd. Rolleyes Als ze Duitse dog had opgeschreven had ik me ook niet aangesproken of beledigd gevoeld, ook al heb ik er 2. Ze meldde het puur als informatie, omdat het MISSCHIEN wel iets met het ras te maken had.

nou meid laat je dan eens goed informeren want een BM is geen vechtras!
beetje erg domme uitspraak dus Rolleyes
en hoe kinderachtig is het om het daar op te gooien Sigaar

Sinds wanneer is Xono een meid?
Altijd dat gejank als men zich aangevallen voelt om een verkeerde benaming komt altijd uit dezelfde hoek..... jullie bevestigen het vooroordeel over je eigen ras zeg maar.......
Terriermensen of jachthondenmensen zul je nooit zo zien reageren.....
Maar ontopic, denk dat het beestje eenzaam is, ff in overleg gaan met de buren dus Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:55

Dankje Annelies en Billy Afgod

Hihi, in de klas gezeten Haha! Naadje is welgeteld 6 jaar ouder dan ik Tong uitsteken

Ach, en dat BM geen vechtras is (ten eerste bevestig je hiermee dat de uitspraak vechtras nog stééds wordt gebruikt), dat is gewoon mierenneukerij. Prima, het maakt mij niet uit, maar of een hond nu een jachthond, terrierachtige of een dogachtige is, het maakt míj allemaal niet uit Lachen Ik vind alle hondjes leuk!

En ja, leuk of niet (en ik heb niets tegen BMetjes of pitbulls), maar het is toch vaak het johnnie en anita volk wat met die honden thuiskomt. Ja, ik weet het, knap generaliserend, maargoed, mensen met honden van dat type denken vaak net zo. Ze voelen zich ook collectief aangesproken als iemand het over een vechthond heeft, ook al is het positief *LOL*

Ach, best komisch eigenlijk Tong uitsteken

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:21

Ik vind vechthond ook niet zo leuk klinken moet ik eerlijk zeggen en ik heb een pittbull.,die overginds door het leven gaat als zijnde een spaanse bulldog omdat ze verschillende littekens opo haar gezicht heeft en dus als een vechter beschouwd word wat niet zo is en dus wil ik die vooroordelen over een pittbull niet aanwakkeren en word het gewoon een spaanse bulldog......

Waarschijnlij kverwachten je bovenburen iets te veel van het jonge ding probeer ze er voorzichtig op te wijzen dat zon diertje nog niet heel erg lang alleen kan blijven en dat hij of zij echt veel aandacht nodig heeft en dat ze hem snachts stil kunnen laten zijn door hem in de slaapkamer te zetten.
Evt. net de radio aan en een knuffel erbij......

Gr Gemma

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:27

Mijn hond heeft altijd samen met mijn vader gewoont.
Mijn vader kwam niet veel buiten en deze hond kende het alleen zijn dus ook niet.

Toen mijn vader een paar maanden terug naar een "tehuis" ging, ben ik uit huis gegaan en nam ik de hond mee.

Dan zit je, een 5 jarige hond die verlatingsangst heeft. Na 1,5 maand negeren van het geblaf, slecht slapen en ook problemen met de buren, drong het langzaam door.
Dezelfde hond kan nu prima alleen blijven zonder nog maar een kik te geven, ook snapt ze nu wat een mandje is. (voorheen was dat op bed slapen).

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:21

XoNo schreef:
Dankje Annelies en Billy Afgod

Hihi, in de klas gezeten Haha! Naadje is welgeteld 6 jaar ouder dan ik Tong uitsteken

Ach, en dat BM geen vechtras is (ten eerste bevestig je hiermee dat de uitspraak vechtras nog stééds wordt gebruikt), dat is gewoon mierenneukerij. Prima, het maakt mij niet uit, maar of een hond nu een jachthond, terrierachtige of een dogachtige is, het maakt míj allemaal niet uit Lachen Ik vind alle hondjes leuk!

En ja, leuk of niet (en ik heb niets tegen BMetjes of pitbulls), maar het is toch vaak het johnnie en anita volk wat met die honden thuiskomt. Ja, ik weet het, knap generaliserend, maargoed, mensen met honden van dat type denken vaak net zo. Ze voelen zich ook collectief aangesproken als iemand het over een vechthond heeft, ook al is het positief *LOL*

Ach, best komisch eigenlijk Tong uitsteken

Ik denk dat TS met vechthond wil aanduiden watvoor type hond het is. Als ze namelijk zegt dat het een terrier is kan het evengoed een jack russel zijn of een airedale en valt een bullmastiff buiten de boot, terrier is dus niet afdoende.
Ik denk dat ze met dit 'vechthond' niet perse een pitbull bedoelt maar rassen met een forse kop en breed lichaam; dus bullmastiff en engelse bulldog zullen daar ook onder vallen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:24

naadje24 schreef:
tjee Scheve mond wat heeft het ras er nou weer mee te maken
altijd die vooroordelen

Kan er zeker mee te maken hebben, het ene ras is bijvoorbeeld meet een 'keffertje' dan het andere, en waakhonden slaan ook sneller aan dan labradors Knipoog

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:26

Ik bedoelde er in iedergeval niks mee hoor, vond het alleen niet prettig klinken Knipoog

Benieuwd wat ze zeggen TS als je langs gaat..

Onze Rottie had vroeger ontzettend veel verlatingsangst wat je ook deed beest bleef janken, je hoorde het aan het einde van de straat nog Nagelbijten / Gniffelen
Omdat ik zoiezo een 2de hond wilde heb ik een 2de erbij genomen en het was direkt over....

Door omstandigheden nu 7 jaar later heb ik de andere hond weg moeten doen en het begon weer dus hielt me hart vast, gelukkig was het maar heel even en nu is er niks meer aan de hand.
Het is De oplossing voor veel honden maar goed niet de oplossing voor veel baasjes.
De ene hond is gevoeliger dan de ander.

Hoop dat de pup het snel leert want het lijkt mij niet echt prettig de hele tijd een jankende hond boven je te hebben.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:28

Hihi, wat een typische reactie weer van sommigen. Gewoon grappig Haha!

Mijn vorige buurvrouw had ook een volwassen hond (terrier) die de hele dag blafte en jankte zodra ze niet thuis was. Helaas viel dat niet te bespreken, want haar antwoord was dan; de jouwe blaft ook weleens. Tja, dan is de discussie wel gesloten.
Wel vervelend, want ik had er wel last van en vond het inderdaad sneu voor het beestje.

Ik hoop voor je dat jouw buren begripvoller zijn. Succes Lachen