Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
naadje24 schreef:XoNo schreef:Ben je verdorie blind ofzo?! Volgens mij WILLEN sommige mensen graag dat anderen vooroordelen. De TS geeft duidelijk aan dat ze het niet oordelend bedoelde, maar gewoon om aan te geven om wat voor soort hond het gaat. Een pitbull achtige is nu eenmaal van oorsprong een vechthond, niks mis mee en zo bedoelde zij het ook niet, dus voel je niet meteen aangevallen en kijk verder dan je neus lang is. In dit geval ben JIJ vooroordelend bezig!
en jij moet ff dimmen tegen mij!,wie denk je wel niet dat je bent! ik heb niet samen met je in de klas gezeten ja!
mijn mening is gewoon dat het nergens over gaat om een ras erbij te zetten, eerst al vechthond (klinkt al zozo...want het is geen vechthond,maargoed) en dan pas normaal : pittbullachtige
het is een pup....en een pup is een pup...of dat nou een jack russel is of een duitse dog
brendalevita schreef:Oe kippenvel krijg ik hiervan,staffords zijn erg gevoelig voor verlatingsangst dus licht de mensen snel inzodat ze actie kunen ondernemen.
Het is nu nog een pup een half jaar verder niet meer te corrigeren op dit gedrag,weet er alles van namelijk.
naadje24 schreef:XoNo schreef:naadje, wie denk jij wel niet wat je bent? Ik heb ook niet met JOU in de klas gezeten!
En ik vind het gewoon kinderachtig dat jullie je meteen aangevallen voelen, maargoed, ik zie het al...Bullmastiff verslaafd.Als ze Duitse dog had opgeschreven had ik me ook niet aangesproken of beledigd gevoeld, ook al heb ik er 2. Ze meldde het puur als informatie, omdat het MISSCHIEN wel iets met het ras te maken had.
nou meid laat je dan eens goed informeren want een BM is geen vechtras!
beetje erg domme uitspraak dus
en hoe kinderachtig is het om het daar op te gooien
XoNo schreef:Dankje Annelies en Billy
Hihi, in de klas gezetenNaadje is welgeteld 6 jaar ouder dan ik
Ach, en dat BM geen vechtras is (ten eerste bevestig je hiermee dat de uitspraak vechtras nog stééds wordt gebruikt), dat is gewoon mierenneukerij. Prima, het maakt mij niet uit, maar of een hond nu een jachthond, terrierachtige of een dogachtige is, het maakt míj allemaal niet uitIk vind alle hondjes leuk!
En ja, leuk of niet (en ik heb niets tegen BMetjes of pitbulls), maar het is toch vaak het johnnie en anita volk wat met die honden thuiskomt. Ja, ik weet het, knap generaliserend, maargoed, mensen met honden van dat type denken vaak net zo. Ze voelen zich ook collectief aangesproken als iemand het over een vechthond heeft, ook al is het positief
Ach, best komisch eigenlijk
naadje24 schreef:tjeewat heeft het ras er nou weer mee te maken
altijd die vooroordelen