jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:15

Lonneke, je hond altijd aangelijnd houden, behalve in losloopgebieden. Nergens voor nodig je hond los te laten bovendien mag het ook niet.

Al luistert je hond normaal nog zo goed, er zijn altijd situaties dat de best opgeleide hond nog in in fout gaat.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:18

ik vind dat j ehond ook niet los mag als je hond niet luister in mijn geval zit de chinees zo wat naast me en rende ze vrolijk de deur uit:( mijn hond kan ook aleen los in het bos anders valt ze andere honden aan dus zit bijna nooit los hier in de buurt.
en ik ben het er mee eens dat je hond je eigelijk niet voor schut kan zetten want jij hebt hem idd opgevoed.
naatuurlijk kan je je schamen maar niet voor je hond maar dan voor je zelf

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:07

Honden zijn beesten hoor, geen machines! Ze luisteren allemaal wel een keertje niet. Jij doet toch ook niet altijd wat je opgedragen wordt? Onze hond doet haar behoeftes niet als ze aan de lijn zit. Vindt ze niet prettig. Nja, net als ik het niet prettig vind als iemand op mijn lip staat, wanneer ik mijn behoeftes doe Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:30

Maar vind jij het dan een rothond die jou voor gek zet?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 13:56

geerke schreef:
niet zo dramatisch....er is toch niets gebeurt?
ik denk dat Lonneke nooit meer de riem vergeet..
Hoezo niet schreeuwen tegen een hond?
Ik heb er 7 ,en toen ze achter een verdwaalde gans aan gingen die in eens in mijn land liep....nou mijn longen uit me lijf geschreeuwt hoor!
Gelukkig hielp het geschreeuw,en ze lieten de gans met rust....ik was wel drie dagen schor...

nee, gelukkig is er niets gebeurt. ik ben er ook niet trots op en de volgende keer dat ik de riem vergeet ga ik gewoon terug. ik heb mijn lesje wel geleerd. een curus heeft ze al gedaan dus dat heeft weinig zin. ze heeft gewoon van die buien dat ze net doet alsof ze doof is. het kan tijdenlang heel goed gaan maar dan ineens heeft ze weer zo'n ik luister niet bui. nou ja, ik weet dat ik haar niet meer los moet laten en gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:54

ik ben erg blij voor je dat je hond niet bij mij naar binnen is gerend ik had namelijk eigen handig je hond de deur uit geschopt om te zorgen dat mijn hond niet de dupe wordt want die vliegt haar dan toch echt aan....

Ik kan slecht tegen mensen waarvan de honden niet luisteren maar ze toch los laten lopen. Magic heeft een bloed hekel aan andere honden en moet als het heel druk is al gemuilkorft aan de lijn omdat hier zoveel mensen zijn waarvan de hond gewoon op haar afgerend komt en als zij dan uitvalt ben ik de schuldige... pislink kan ik daarom worden je hoort je hond gewoon aan de lijn te hebben!!!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:58

Jolanda_ schreef:
ik ben erg blij voor je dat je hond niet bij mij naar binnen is gerend ik had namelijk eigen handig je hond de deur uit geschopt om te zorgen dat mijn hond niet de dupe wordt want die vliegt haar dan toch echt aan....

Ik kan slecht tegen mensen waarvan de honden niet luisteren maar ze toch los laten lopen. Magic heeft een bloed hekel aan andere honden en moet als het heel druk is al gemuilkorft aan de lijn omdat hier zoveel mensen zijn waarvan de hond gewoon op haar afgerend komt en als zij dan uitvalt ben ik de schuldige... pislink kan ik daarom worden je hoort je hond gewoon aan de lijn te hebben!!!

Idd dus helemaal mee eens!!
Hier in duitsland is het zelf zo erg dat er mensen de hond los laten lopen, terwijl in de gehele provincie een loslaat verbod geld. Honden moeten dus verplicht aan de lijn!! Mensen laten de hond toch los lopen, ze vliegen op die van mij af. Die van mij grijpen (iig 1 en laat ook niet meer los) en als daarvan aagifte gedaan word krijgt die van een een spuit, omdat dat een agressieve hond is. Terwijkl degene die hem loslaat eigenlijk fout is.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:04

Mijn hond kan helaas niet los. En mijn ouwe pa vergeet nog wel eens deuren te sluiten... nou dan is het weg hond... en als er ergens een deur open staat rent hij vrolijk naar binnen. Laatst waren we bij de srvwagen(rijdende supermarkt). En we hadden de deur dicht, echter de keukendeur en de deur naar buiten niet(waren we vergeten). Dus wij zijn rustig boodschapjes aan het doen. Zegt ineens iemand: mevrouw, is dat niet uw hond. Ik: welnee die zit thuis(keek ook verder niet). Mevrouw: nou volgens mij is het wel uw hond.. dus ik kijken, ja hoor. het was mijn hond. ik riep hem, hij zag mij..ohoh dacht ie. Maar kwam toch wel braaf naar mij toe.

Maar als hij dus de vrijheid ruikt, dan kan ik gillen tot ik een ons weeg, maar hij komt echt niet hoor.

Maar ja, mijn hond is een asielhond, die zijn eerst 3 jaar opgesloten heeft gezeten.

En ook ik ben van mening dat geen enkele hond buiten losloopgebieden los mogen. Echter gebeurd het heel veel, en is mijn hond al een aantal keer gepakt.

Maar ja, 'het kan eens gebeuren dat je de lijn vergeet. En als het normaal ook kan, zou het geen probleem moeten zijn... alleen tja. sommige honden zijn een beetje gek.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:01

Haha ben ik de enige die het eigenlijk wel grappig vind? Tong uitsteken

Vind dat er wel een beetje overdreven wordt gereageerd, TS zal de gevaren ook wel weten (:

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:02

Nienkeee_ schreef:
Haha ben ik de enige die het eigenlijk wel grappig vind? Tong uitsteken

Vind dat er wel een beetje overdreven wordt gereageerd, TS zal de gevaren ook wel weten (:

Ik vind het ook wel grappig. Maar kan mij ook wel een beetje inleven, omdat ik ook zo'n maffe hond heb..

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:03

Haha dat is dus precies mijn hondje Haha! Komt ook altijd ff gezellig op de thee bij mensen als ik haar uitlaat ROFL
Gelukkig vinden de meesten haar zo schattig dat ze niet boos worden Clown

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:07

HI HI!! HEEEEEL herkenbaar! Ik heb sinds kort een duitse herder teef uit het asiel gehaald en die heeft dit inderdaad ook al eens gedaan...deur open en de kamer inlopen bij wildvreemde mensen.Ook deze mensen konden er gelukkig smakelijk om lachen...ik was een tikkie over mijn rooie. Gelukkig gaat het steeds beter, alhoewel ik haar nog steeds aan de riem heb bij ons in de buurt, op stal loopt ze de hele dag vrij rond. Mijn Mechelsche herder luister perfect en loopt nooit aan de riem, maar die heb ik dan ook al vanaf pup.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:08

Haha ik begrijp je helemaal! Onze vorige hond wilde soms ook weleens niet luisteren, en ik schaamde me altijd dood als ie gewoon deed waar hij zin in had en ik er achteraan moest rennen al roepend Tong uitsteken
Vandaag heb ik voor het eerst een paar meter onze puppy los gehad, en hij vond het leuk Haha! Er waren geen rijdende auto's of andere afleidende mensen/dieren in de buurt, dus ik dacht ik doe het gewoon!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:09

Aranel schreef:
Haha dat is dus precies mijn hondje Haha! Komt ook altijd ff gezellig op de thee bij mensen als ik haar uitlaat ROFL
Gelukkig vinden de meesten haar zo schattig dat ze niet boos worden Clown

Mijn hondje heeft ook zo'n aandoenlijk hoofdje, daar smelt iedereen voor. Hij flikt ook van alles en nog wat, maar dan zet hij zijn meest lieve hoofd op en iedereen stopt met boos zijn Haha!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:10

hahah geweldig

wij wonen op een hoekhuis en naast ons huis is een veldje en daar laten vele mensen hun hond uit (maakt niet uit wij laten onze hond er ook uit en we hebben er geen last van)

Mijn hond die gaat niet zo gouw iemands huis binen ook niet van de buren waar haar vriendje woond haha.Was laast in dat huis nam me hond mee mooi niet dat ze erin wou hahah

Wel hebben wij alltijd last van buurthonden hahah vooral als ik mehond uitlaat staat de voordeur nog wel eens open en dan als er net iemand langs komt met hun hond, die loopt dan ook los is het hup hond in onze huis hahah

Ik kan er wel om lache, En alltijd wilen ze de voerbak van cindy opeten haha. (blijkbaar hebben wij erge lekker voer,gewoon royal canin)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:11

Ik vind dat er hier een beetje overdreven gereageerd is.
Lonneke heeft haar lesje nu wel geleerd, en zal dr hond niet meer snel los laten lopen..
Maar elk hond luisterd welleens niet, hoe goed ze ook opgevoed zijn.
De hond van onze buren kwam ook een keer in de huiskamer zitten bij ons.
Kan je toch wel om lachen, buurvrouw schaamde zich dood, maar wij vonden het wel grappig Tong uitsteken
In een vorige reactie van mij, heb ik ook al gezegt dat onze hond welleens een cafe binnen gestapt is.
Wat is daar zo erg aan? Dat je je rot schaamt? uur later lach je erom Tong uitsteken
Mag die hond ook eens een grapje uithalen? Lachen

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:15

Ze zal idd best haar lesje geleerd hebben. Maar ik vind niet dat er overdreven gereageerd word. Ik heb 1 hond uit het asiel vandaan die heel beschermend is, en niks of niemand buiten bij mij in de buurt laat. En 1 die bij mij geboren is, en eigenlijk teveel meegemaakt heeft. Om die reden is grijpt hij alles wat los en vast zit.
Ik neem in zo'n geval de verantwoordelijkheid door ze aan de lijn bij me te houden.
Heel jammer dat door dit soort gevallen MIJN honden de kans lopen om een spuitje te krijgen omdat ze ágressief zouden zijn!! Terwijl ze in dit geval juist nog een lekker leven kunnen lijden en lekker kunnen rennen (uitschuif riem van 8 meter) terwijl dit soort honden anders al een spuit hadden gehad!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:15

Dat kan gebeuren hoor, oliebol happens.
Beetje overdreven die reacties..
Maar jij hebt je lesje wel geleerd geloof ik. Clown
Het is en blijft een hond, maf beest. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:29

Lia_ schreef:
Hoe kan een hond jou nu voor gek zetten????
De enige die jou voor gek zet ben jezelf door je verantwoordelijkheid niet te nemen!!!
Hoezo rothond, wees blij dat er geen ongelukken zijn gebeurd door je eigen nalatigheid Rolleyes

Euhm......

Ik weet niet hoor, maar ik heb toch zelf de indruk dat Lonneke "rothond" niet helemaal bedoelde als in schijtbak, klotebeest...

lonneke schreef:
wat een clown is die hond van mij toch. en als je dan boos word op haar kan ze zo lief onschuldig kijken alsof ze van niks weet. grrrrrrrr Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:46

Sorry hoor, maar voor mij is dit gewoon het zoveelste bericht van deze borderline-patiënte waaruit blijkt dat ze ongeschikt is om dieren te houden.
Hoeveel dieren moeten er nog de dupe worden voor ze dat ze dat eindelijk eens in gaat zien.
Als je haar berichten over de laatste jaren een beetje gevolgd hebt weet je wel wat ik bedoel....
Elke keer weer opnieuw impuls aankopen, of het nu honden, katten of pony's zijn, waar ze niet voor blijkt te kunnen zorgen.
Ik vind het gewoon sneu voor die dieren.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:50

Haha viind het wel grappig Tong uitsteken

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:54

'dat doet die anders nooit' Hoorde ik gister nog. Ik reed met zafira of ver zandpad en in de verte zag ik al een hond op volle snelheid bij z'n baasjes wegrennen naar mij toe. Hond stuitert om het paard die zich gelukkig koel hield. Toen de mensen binnen gehoor afstand waren riep ik maar of ik niet wist of het paard zou schoppen naar de hond. Toen ineens begonnen ze druk te roepen naar de hond die zich nergens wat van aantrok en gewoon blaffend om ons heen bleef rennen.
Ik was als de dood dat zafira uit zou halen.

´dat doet hij anders nooit´ ja maar hij had daarom wel dood kunnen zijn.

Dit liep gelukkig ook goed af en konden de ´slachtoffers´ er om lachen. maar die hond zet jou niet voor gek....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:55

Lia_ schreef:
Sorry hoor, maar voor mij is dit gewoon het zoveelste bericht van deze borderline-patiënte waaruit blijkt dat ze ongeschikt is om dieren te houden.
Hoeveel dieren moeten er nog de dupe worden voor ze dat ze dat eindelijk eens in gaat zien.
Als je haar berichten over de laatste jaren een beetje gevolgd hebt weet je wel wat ik bedoel....
Elke keer weer opnieuw impuls aankopen, of het nu honden, katten of pony's zijn, waar ze niet voor blijkt te kunnen zorgen.

Wat een rare opmerking. De hond is niet in levensgevaar geweest.

Met goede begeleiding is het best wel te doen voor haar om huisdieren te houden. Kan me zelfs voorstellen dat het een positief en goed effect heeft op haar. Paarden houden is wat anders, maar dat weet ze inmiddels ook wel. Daar werd ze bang van.

Bovendien zie ik vaker voorbeelden van niet-borderliners die niet geschikt zijn voor een hond dan andersom. Knipoog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:57

Lalidan schreef:
Sommige reacties zijn wel heftig, aan de andere kant... dit soort dingen horen dus niet te gebeuren.... Sowieso, op het moment dat het je de eerste keer gebeurt tijdens het uitlaten, weet je dus onmiddelijk dat het dus NIET kan en ga je meteen terug naar huis om alsnog die riem te halen. En hou je dus die hond zolang bij de halsband of nekvel vast tot je thuis bent.

Verder ga ik mee met degene die zegt dat een hond je nooit voor schut zet. Een hond laat alleen maar zien wat voor opvoeding hij heeft gehad. Nou, deze hond heeft keurig geleerd dat als er een lijn aanwezig is hij geen keuze is, maar als hij wel een keuze is, hij dus niet hoeft te luisteren. En dus klopt er echt iets niet in de opvoeding.

Sorry, maar ik kan me zo aan honde-eigenaren ergeren die zeggen: normaal luisterd hij altijd hoor.

In mijn ogen mag een hond sowieso pas los als hij echt voor de volle 100% luisterd. Rent hij nog weleens weg als hij los is (zoals het voorbeeld voor mij)? Dan niet los. Dan knoop je er maar 3 longeerlijnen aan, kan hij toch rennen en doen, maar heb je hem nog altijd aan de lijn. Maar niet 100% luisteren is gewoon niet los. Klaar.

Mooi gezegd, hier ga ik ook volledig in mee. Van mij mogen mensen hun hond los meenemen, doe ik zelf ook, maar wel alleen als hij echt voor de volle 100% in elke situatie onder direct appél staat.

Citaat:
een curus heeft ze al gedaan dus dat heeft weinig zin

Te gek voor woorden toch... Je hond staat niet onder appél, luistert niet meteen als je hem roept, loopt van je weg, en toch durf jij te stellen dat een cursus geen zin heeft omdat jullie dat 'al gedaan hebben'? Ik ben er toch zeker van dat zowel jij als je hond nog héél veel gaan kunnen bijleren op zo een cursus. Je hebt met een hond gewoon ook nooit gedaan met 'leren'. Onze jongste hond is er nu zeven, en gaat al van pups af mee op cursus, hij gaat nu nog steeds elke week mee op cursus. En elke week leert ie nog bij...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:06

Lia_ schreef:

Je zal ze de kost moeten geven, die dieren hebben die ze niet kunnen mannen!
TS roept dan nog hulp in, zie in mijn zeer direkte omgeving wel andere dingen.
Er zijn maar weinig mensen die het gedrag van hun dier onder controlle hebben, geloof mij!!!
Moet eerlijk zeggen dat de duitse herder ook voor mij een hand vol is!
IK WIL OOK HULP VOOR DIE ROTHOND!! Haha! Haha! Clown