Wij hebben hier ook een bonte specht en die eet ook elke dag aan onze voedselbronnetjes. Overigens hebben wij er ook één (of is dat de bonte specht?) die duidelijk hoorbaar in de boom tikt .
Ook komt er bij ons een roofvogel op de voedselbronnetjes af ... alleen niet om de zaadjes ed te pakken.... maar om vogeltjes te verorberen (zelf gezien en inclusief duif!!)
Op de uni in Leiden zat een aantal weekjes geleden een ijsvogel
Wauw, je voederbol trekt heel wat bekijks Darwin! Hoe is het trouwens met je flufkippen? Krijgen die ook wat?
Met mijn flufkipjes ging het goed, todat ik gisteren uit het ziekenhuis kwam en even mijn "veestapel"ging controleren. Nou alles was goed met de paardjes kippen en kuikens, dus ik ga naar binnen en een kwartier later komt mijn man binnen en vraagt hij : toen jij net achter was, leefde die zwarte haan toen nog / Ik zeg ja .....hoezo ? Nou is ie dood zegt ie, dus ik mee gaan kijken, en idd hij was dood , hij was nog warm en helemaal slap met zijn oogjes dicht, dus ik denk dat hij een hartaanval heeft gehad ofzo, want het is zo snel gegaan. Dit was hem R.I.P.
Koper
Jawel, ik heb nu 10 kuikens onder de lamp zitten, waarvan ik er 7 zelf heb gefokt en 3 heb ik er gekocht, dat zijn meerzomig zilverpatrijzen, hoop dat het 3 hennen zijn want de volwassen haan heb ik al dat is deze.
Dan heb ik nog een foktoom koekkoek kleurige, dat zijn deze:
Hier waren ze nog jong (3 hennen en 2 hanen).
En dit zijn de kuikens die ik gefokt heb, ze zijn van mijn witte haan en mijn blauwe hen die ik inmiddels verkocht heb. Ik heb nog 1 blauwe hen over, dat is een dochter van mijn overleden haan.
Koper
Het zijn allemaal zijdehoenders, dus het ras is hetzelfde, alleen de kleur is verschillend. Maar straks ga ik dus alleen met de meerzomige zilverpatrijzen en de koekkoeken fokken, en die foktomen zijn allebei kleur en raszuiver. De kuikens die ik nu heb gefokt gaan ook gewoon naar hobbyisten, want die zijn dus niet kleurzuiver en voor de fokkerij dus niet geschikt.
Koper
WOW die mogen zelfs kiezen wat ze lekker vinden! Wat een uberbal zeg Bij ons in de tuin komt tegenwoordig ook wel eens een bonte specht langs, soms zelfs twee. Erg leuk om te zien.
We hadden een keer een kauw die ook van een bol wou eten en ging op de tak zitten die ervoor hangt in het boompje (kauwen kunnen er niet op hangen) en die bal ging echt heen en weer enzo, hij moest heel goed opletten dat hij niet geraakt werd. Het was net een kauw die aan het boksen was met een boksbal Was echt een heel komisch gezicht.
Wat ziet die bol er gaaf uit! Hier zou die alleen niet lang meegaan. Vlak voor mn raam zitten de hele dag erg veel vogeltjes mijn netjes leeg te eten. O.a. eekhoorntjes, pimpel-, staart-, kuif-, kool- en zwarte mezen, vinkjes, boomklevers, groenlingen, heggemussen, roodborstjes, winterkoninkjes, merels en zelfs een verdwaalde goudfazant. De kuifmezen en staartmezen blijf ik het mooist vinden.