Katten veranderen 's nachts in monsters!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cile205

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 00:18

Nachtdieren haha, ach, ik kom gemiddeld ook altijd 3x per nacht mijn bed uit om de kat binnen en buiten te doen, want meneer wacht echt niet, sloopt alles om naar buiten te kunnen snachts, en als ie weer terug naar binnen wil krapt ie aan de deur,wordt ik weer wakker... ach hier zijn ze stront verwend...heb er niet zoveel moeite mee...Lachen

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 00:22

nou ik enjoy the club ik heb ook twee van die etterbakken!!!
overdag zijn ze te leuk
maar snachts wil ik ze wel is uit het raam gooie aangezien
ik 5 uur weer me bed uit moet!!
deze zijn al volwassen maar verzinnen ook de gekste dingen
en als al het gekkigheid al gedaan is gaan mijn twee mannen gezellig
OP MIJN BED stoeie waardoor ik als gevolg zo nu en dan een kat boven op me
kop gesprongen krijg

maar voorderest raad ik iedereen aan een kat te nemen

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 00:26

Precies! Wat is het leven zonder kat!!!!

Eindelijk weer is een nachtje doorslapen Knipoog

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 00:27

Bij ons deden de katten dit ook zeker toen ze nog jong waren of net bij ons in huis waren gekomen. Mijn ervaringen zijn dat dit sloop gedrag na een paar weken over ging. Tuurlijk koste het ons ook wel eens een glas/vaas maar bij de volgende kitten hebben we alles wat los zat, breekbaar was en niet om mee te spelen gewoon s'nachts weg gezet.

Hou er wel rekening mee dat katten s'nachts altijd actiever zijn, je zal dus altijd(of zeer regelmatig) geluids overlast hebben van de liefe schatten als ze weer eens midden in de nacht sprintjes door het huis maken.

bokjebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 00:30

cile205 schreef:
Precies! Wat is het leven zonder kat!!!!

Eindelijk weer is een nachtje doorslapen Knipoog

jaa bah dat zou k togh niet wille hoor het idee alleen al

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 00:34

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 01:43

Als ik sommige verhalen hier lees moet ik wel lachen, wat heb ik dan een stelletje brave sullen die stipt om 22.30 naar bed willen en de hele nacht doorronken.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:17

Ikima schreef:
Als ik sommige verhalen hier lees moet ik wel lachen, wat heb ik dan een stelletje brave sullen die stipt om 22.30 naar bed willen en de hele nacht doorronken.

I'm jalous....Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:40

Die zijn jong en hebben de grootste lol Haha!

Overdag denk ik veel met ze spelen zodat ze hun energie kwijt kunnen en ik denk dat je een veilige hoek moet maken ergens waar ze in kunnen gezet worden met speelgoed, eten en drinken. Maar slopen zullen ze toch blijven doen totdat jij ze hebt opgevoed en voor kittens moet je soms hard zijn.

Katten zijn nachtdieren dus succes ermee.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:41

nou vanacht was het weer raak hier

2 rondvliegende kittens
hebben toen maar weer de slaapkamer deur dicht gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:42

bokjebok schreef:
nou ik enjoy the club ik heb ook twee van die etterbakken!!!
overdag zijn ze te leuk
maar snachts wil ik ze wel is uit het raam gooie aangezien
ik 5 uur weer me bed uit moet!!
deze zijn al volwassen maar verzinnen ook de gekste dingen
en als al het gekkigheid al gedaan is gaan mijn twee mannen gezellig
OP MIJN BED stoeie waardoor ik als gevolg zo nu en dan een kat boven op me
kop gesprongen krijg

maar voorderest raad ik iedereen aan een kat te nemen

Haha! Haha! Haha! Ik lach mij ziek...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:59

Ik heb even voor jullie gegoogled.

Moderatoropmerking:
Edit Eline: Tekst in verband met auteursrecht verwijderd.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:15

HBVisser, wat een leuke tips, jammer dat het met 4 katten brokjes gooien zoveel tijd kost Lachen
maar ik heb gelukkig geen moeilijke katten, gaan ook naar bed als ik ga (stelletje luie varkens) en spelen bij voorkeur overdag, behalve de jongste die speelt dan onder mn bed snachts....
maar die verhalen die hier weer voorbij komen, typisch katten! Daarom heb ik al geen kerstboom, kost me uren om hem op te tuigen en ze hebben m binnen 5 minuten gesloopt.... zonde van mn tijd Clown Haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:17

Leuk advies!
Maar dan moeten je katten wel trek hebben Knipoog
Die van mij hebben lang niet altijd behoefte aan eten, maar wel aan spelen Haha!
En inderdaad......... bij voorkeur om 3 uur 's nachts op míjn bed Boos!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:18

Ik ben zelf ook meer van het verstoppen hoor. Als ik hier ga smijten dan doen er ook 2 honden mee en dat vinden de katten dan weer niet zo leuk.

Erg vermoeiend, baasje zijn van een hele beestenbende.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:20

Innepin schreef:
Leuk advies!
Die van mij hebben lang niet altijd behoefte aan eten, maar wel aan spelen Haha!

Daarom is het advies om langzaam steeds minder brokjes in het bakje te doen en meer te gaan verstoppen. De kat wordt dan overdag geestelijk goed aan het werk gezet en zal s'nachts rustiger zijn of op jacht gaan naar zijn brokjes. Maar dat is nog altijd beter dan je bed als springkussen gebruiken of zoals het vroeger bij was, mijn buik.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:21

Nagelbijten / Gniffelen Ik herken het...
De kerstboom staat hier al en is ook al een weeklang niet veilig
Iedere ochtend kan ik ballen rapen, veertjes terughangen etc etc... snachts hoor je gewoon de boom wankelen.

Ze racen met zijn 2'en de hele nacht de trap op en af... barsten van diverse speeltjes maar de planten zijn ook altijd de sjaak Sigaar
Grond uit de plantenpotten trekken, kranten & folders verscheuren ( die moet je hier dus verplicht opruimen ).

En overdag ligt het hier te slapen alsof ze een stel engeltjes zijn Zij zijn groot en ik is klein!

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:25

Ook al van die doerakken. Die van mij pakken altijd onderbroeken uit de la, en gooien die in de waterbak van de honden, zodat alles nat is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:26

Een hond er bij kopen? Clown

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:27

Nee wij hebben hier ook nog zo'n speelgoedhengel voor de katten...

En nu moeten jullie niet gaan lachen Bloos maar onze Freggle kan apporteren als een hond Lips are sealed
Komt ze met die hengel aanzetten en dan moet je hem weggooien en vervolgens gaat ze hem dan weer halen Clown Nagelbijten / Gniffelen en zo de hele avond door!

Maar ze gooit hem ook weleens in de drinkbak ( als we geen zin hebben in hengelgooien ) en sleept daar dan de kamer mee door, erg fijn zo'n 'gedweilde' vloer Zij zijn groot en ik is klein!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:29

Oh, wat geweldig!!! Mijn katten verdwijnen 's nachts in de douche en de gang, daar hebben ze beiden hun eigen slaapmandje, ze hebben speeltje, een etensbakje (wat nu dus denk ik de deur uit gaat), een kattenbak, waterbak (waar nog wat bij komen, al weet ik dat ze de kraan al aan het druppen krijgen en dat ook de wc geliefd is Misselijk ), de ruimte en elkaar. En het beste van alles: ik kan gewoon de hele nacht rustig door slapen!!! (oké, tot ze elkaar echt te lijf gaan, want daar word ik wel wakker van). Want ook ik heb een open bovenverdieping, en wens de heren niet te rommelen hebben waar ik ze kan horen. Ik heb er alle begrip voor dat zij nachtdieren zijn, maar ik ben het niet.

Maar dat voedselverrijking.... wat geweldig leuk!!! Ik doe het vaak wel als ik nieuwe dingen in huis heb staan waar ik ze aan wil laten wennen, zoals laatst hun nieuwe klimmeubel die ik bezaaid had met brokjes, maar verder, nee, eigenlijk niet. Maar vanaf nu dus wel!! Alleen hun vlees doe ik toch maar in hun bakje denk ik, anders word het zo'n kliederboel Haha!
Maar ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het voor een kat eigenlijk helemaal niet leuk en natuurlijk is om zo te eten. Dus bedankt voor de tip! En zeker ook die tip van de waterbakjes!

Trouwens, wat betreft kerstbomen: ik heb het eerste jaar dat ik mijn katten had met een waterpistool rond gelopen. Als ze iets deden wat niet mocht, dat spoot ik ze nat, zonder verder te reageren. Werkte perfect. Zo ook met de kerstboom. Jaar erna eerst plantenspuit erbij, die horen en zien ze goed, en vervolgens plantespuit naast de kerstboom gezet. Nooit meer een probleem gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:31

Zijn raskatten net zo erg?

Zo heb ik een rode kater te logeren gehad en die was echt erg.

Ik kwam thuis en de telefoon ging, ging dus zonder de kat te begroeten aan de telefoon. De vuilnisbak werd leeggehaald en alles over de vloer en toen sprong hij in mijn rug en bleef met zijn nagels in mijn rug hangen, net zo lang tot dat ik ophing. Toen was hij weer een engeltje.

S'ochtens wist hij altijd of ik wakker was, ook al had ik mijn ogen niet open of bewoog ik en dan hing hij met zijn nagels in mijn tenen, heel pijnlijk tot dat ik opstond. Hij ging ook op mijn borst zitten en dan ging hij kijken of ik echt nog sliep. Toen ik zwaar ging ademhalen, hield hij zich rustig, maar owee als hij merkte dat ik toch wakker was, dan waren mijn tenen niet meer veilig.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:37

HBVisser schreef:
Innepin schreef:
Leuk advies!

Daarom is het advies om langzaam steeds minder brokjes in het bakje te doen en meer te gaan verstoppen. De kat wordt dan overdag geestelijk goed aan het werk gezet en zal s'nachts rustiger zijn of op jacht gaan naar zijn brokjes. Maar dat is nog altijd beter dan je bed als springkussen gebruiken of zoals het vroeger bij was, mijn buik.

Bij mij staat nooit een bak met brokjes klaar. Ik voer pas als ze er zelf om vragen en daarbij slaan ze dus wel eens een dag over Haha!

CairaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:45

Ik ga meestal rond 10 uur naar bed, dan staan de poezels al naast me. Die mogen mee naar boven en gaan dan prinsheerlijk op bed of het droogrek liggen. Om 6 uur 's ochtends tikt mickey op mijn hoofd waarop ik de dekens open leg en ze tegen mijn buik aan kruipt. En om half 8 komen ze me wakker maken. Zodra ik uit bed ben gaan ze mee naar beneden. Als mijn vriend eerder op staat reageren ze gewoon niet.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:54

Ook herkenbaar hoor Lachen op al mijn kasten incl. de koelkast zit een slot.
De kledingkast is net een hotel
De opslagkast is het perfecte bufet (eten)
De koelkast is een 5 gangen diner ( 1 maakt m open en de ander steelt m leeg)
De opmaak/ kleding kast gaat dicht want ze stelen, borstels, tampons, makeup.
De buurvrouw houdt de deur dicht want ze maken ook bij haar de voordeur open.
Je portemonnee dicht houden (mijn kat zorgt voor een goed pensioen)
Plantjes: allang niet meer in huis

1 kat weet donders goed wat ze wel en niet kan. Dit is ook de kat die het heel bont kan maken. Ze sloopt niets als het niet kan maar zo gauw ze in de gaten krijgt dat ik niet op let is het feest in huis.
Als ik dan boos wordt is het ook weer klaar.
Nee is nee en dat weet ze.

Op mijn andere kat kan ik niet boos worden ze maakt geen deuren open en sloopt niets.
Ze lijkt wel autistisch. Ze is alleen gek op centjes en Tampons.
Ze luisterd ook niet als ik zeg dat iets niet mag maar aan de andere kant doet ze ook bijna nooit iets wat niet mag.

Maar als ze me snachts wakker houden dan gaat slaap voor en gaan ze de badkamer in om daar te slapen.
De dikke is daar natuurlijk niet mee eens maar de kleine gaat daar weer op zoek naar centjes en tampons.