Ik dreig ook regelmatig als ze zoals vanmiddag kaas jat, dat ik de bruikleenovereenkomst opzeg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vjestagirl schreef:Ik zou opzich best een kat uit het asiel willen, maar het jammer eraan vind ik dat het best duur is (natuurlijk is dat maar een gedeelte van de kosten), terwijl als je een schattig jong kitten ophaalt bij mensen is het vaak gratis
LDRD schreef:Ik heb een kat van het asiel in bruikleen, compleet met overeenkomst.
Ik dreig ook regelmatig als ze zoals vanmiddag kaas jat, dat ik de bruikleenovereenkomst opzeg.
Kinke schreef:heb meerdere oudere katten uit de opvang gehad. Het verschilt per kat. Laat ze vooral met rust en hun eigen gang gaan, des te eerder voelen ze zich op hun gemak. Kattenbak op een gemakkelijk te bereiken plaats zetten en laten zien zodat ze daar niet naar hoeven te zoeken
Willeke_ schreef:Vjestagirl schreef:Ik zou opzich best een kat uit het asiel willen, maar het jammer eraan vind ik dat het best duur is (natuurlijk is dat maar een gedeelte van de kosten), terwijl als je een schattig jong kitten ophaalt bij mensen is het vaak gratis
Voordeel is wel dat ze gechipt, geënt, gesterriliseerd/gecastreerd zijn. Zou eigenlijk niet weten hoeveel je daar normaal voor kwijt bent maar volgens mij kom je dan ook in de buurt.
o0marije0o schreef:Ik heb in september een poes uit t asiel gehaad.
Ik gun die dieren een beter leven dan wat ze daar hebben. En katten/kittens van een fokker oid die komen vanzelf wel aan een goed huisje !!
Ook is het een voordeel dat ze in het asiel al helemaal behandelt zijn. Wij hebben een poes van 1,5 die geent gesterriliseerd enz is. En dat voor maar 50 euro !
Daar betaal je heel wat meer voor als je ergens anders een kat vandaan haalt en dat zelf allemaal bij de DA moet laten doen!
Kinke schreef:Sjoerd heeft een week in die grote kooi gezeten, in de huiskamer. De andere katten konden er niet bij komen. Daarna kooi open en hij dook onder de bank. Hij is een tijd schuw gebleven voor me, maar het moment dat hij blijkbaar besloot dat ik okay was vergeet ik nooit meer. Hij kwam van buiten, ik lag op mn zij op de bank, hij kwam naast me staan, miauwde en ik zei: hee sjoerd, kom maar bij me. Hij sprong op de bank (ik durfde me niet te bewegen...) ging naast me liggen en ons pact was gesloten
voor vreemden is hij altijd schuw gebleven.
_Florien_ schreef:ALS ik weer een kat neem, haal ik hem uit het asielKatjes van marktplaats en fokkers komen altijd wel aan een baasje, asielkatten zitten daar soms tijden te wachten tot eindelijk iemandkomt die ze alle aandacht en liefde kunnen geven.