Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Re: Een kat/poes uit het asiel, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:03

Ik heb een kat van het asiel in bruikleen, compleet met overeenkomst.

Ik dreig ook regelmatig als ze zoals vanmiddag kaas jat, dat ik de bruikleenovereenkomst opzeg Haha! .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:03

Vjestagirl schreef:
Ik zou opzich best een kat uit het asiel willen, maar het jammer eraan vind ik dat het best duur is (natuurlijk is dat maar een gedeelte van de kosten), terwijl als je een schattig jong kitten ophaalt bij mensen is het vaak gratis

en een groot gedeelte van dat soort mensen laat poeslief lekker doorfokken Boos!
terwijl de asiels volzitten.
ik heb meerdere katten gehad uit de opvang, de laatste was een prachtige kater, beige/grijs met blauwe ogen, hij was wild. Heb hem meegekregen met een giga grote kooi en de deal dat wanneer het niet zou lukken hij weer terug mocht. Heeft me heel wat tijd gekost maar uiteindelijk was het een grote knuffelkont, hij heette Sjoerd. Is helaas overleden aan kattenaids, hij was m'n grote kattenliefde.
Laatst bijgewerkt door Kinke op 01-12-08 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:04

Ik zou altijd een kat uit het asiel nemen Ja! Nouja, onze huidige hebben we als kitten uitgehongerd en verwaarloosd in de gracht gevonden, dus daar maak ik een uitzondering voor Knipoog .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:05

LDRD schreef:
Ik heb een kat van het asiel in bruikleen, compleet met overeenkomst.

Ik dreig ook regelmatig als ze zoals vanmiddag kaas jat, dat ik de bruikleenovereenkomst opzeg Haha! .

hahahhaa mooi is dat he, die bruikleenovereenkomsten Lachen eigenlijk wel heel goed geregeld Lachen

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:06

Ja zoiets heb ik ook. Er zijn al katten genoeg, waarom zou ik dan perse ook een kitten nemen. Natuurlijk, het is erg leuk, dat is zeker!

Heeft iemand ook ervaring met een volwassen kat uit het asiel (lees zo 5 - 10 jaar zegmaar)? Of uberhaupt met het 'aanpassingsvermogen' van zo'n diertje.

Ik heb al helemaal zin om allemaal leuke spulletjes te kopen voor hem! En evt.maandag al direct mee te nemen als ik wat leuks zie. Maar ik weet niet of dat zo werkt haha.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:08

Wij hebben 2 volwassen katten uit het asiel. Het aanpassingsvermogen van de kat ligt denk ik ook een beetje aan het karakter. Mika sloop 5 dagen lang op haar buik door het huis heen, om alles te verkennen. Kimmy vond het na 5 minuten wel oké, en ging lekker op de bank liggen slapen.

Je zou de nieuwe kat eerst in een kamer kunnen zetten met zijn eten, water, krabpaal en kattenbak, zodat hij precies weet waar dat staat. En dat hij vanaf die kamer alles kan gaan verkennen.

Ik weet niet of het bij elk asiel hetzelfde is, maar bij ons kun je de kat meteen meenemen (na alle papierwerk te hebben geregeld natuurlijk).

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:09

geen probleem Lachen ik heb de meest moeilijk plaatsbare kat toen meegenomen............. en het is alsof ze heel blij zijn dat ze een tweede kans krijgen Lachen

Ik heb haar mee naar huis genomen, laten zien waar alles stond en toen ben ik gaan werken......... toen ik terugkwam uit mijn werk stond ze me al te begroeten

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:10

Mijn kat komt ook uit het asiel Dit heb ik bewust gedaan omdat ik een kat een fijn leven wilde geven. Mijn kat was een jaar of 9 (precieze leeftijd onbekend) en ik ben super blij met dit besluit. In de een paar manden zag je hem echt opknappen naar een leuke gezonder en zelfs ietswat jeugdige kater!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:11

heb meerdere oudere katten uit de opvang gehad. Het verschilt per kat. Laat ze vooral met rust en hun eigen gang gaan, des te eerder voelen ze zich op hun gemak. Kattenbak op een gemakkelijk te bereiken plaats zetten en laten zien zodat ze daar niet naar hoeven te zoeken Knipoog

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:12

ik heb er zelf nog nooit een uit het asiel gehaald .
ik loop altijd op boerderijen tegen zielige zwervertjes aan die vanalles mankeren en neem deze in huis .
en kan je zeggen dat er een uit het asiel halen stukken goedkoper is .
maarja als ik ergens voor val val ik goed en moet ik het hebben Bloos .
dus tja nemen we de kosten er ook maar bij .

alleen bij mijn laatste kitten ben ik gewoon bij een particulier geweest en heb er daar een gekocht .
dit meer omdat de zwervertjes die veel geleden hebben langzaam aan het uitsterven zijn hier en door de niet al te beste start of inteeld rond de 9 a 10 jaar oud worden en ik het ook wel eens fijn vond een kat te hebben zonder inteeld en vanallerlei vreemde ziektes onder de leden .
en het stomme is dat ik net met die poes het minste heb maar mijn kids zijn er dol mee. Haha!

dus ja ook ik zou er gerust een nemen uit het assiel als ik er niet zoveel tegen kwam die zielig zijn via mijn vrijwilligerswerk bij de dierenambulance .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:14

Kinke schreef:
heb meerdere oudere katten uit de opvang gehad. Het verschilt per kat. Laat ze vooral met rust en hun eigen gang gaan, des te eerder voelen ze zich op hun gemak. Kattenbak op een gemakkelijk te bereiken plaats zetten en laten zien zodat ze daar niet naar hoeven te zoeken Knipoog

precies Lachen laat ze vooral met rust de eerste paar dagen, ze komen wel naar jou toe als ze daar aan toe zijn Lachen Lachen Dring je niet op bij katten, dan vinden ze niet fijn Lachen Lachen

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:15

LZP -> BB

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:17

Willeke_ schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik zou opzich best een kat uit het asiel willen, maar het jammer eraan vind ik dat het best duur is (natuurlijk is dat maar een gedeelte van de kosten), terwijl als je een schattig jong kitten ophaalt bij mensen is het vaak gratis

Voordeel is wel dat ze gechipt, geënt, gesterriliseerd/gecastreerd zijn. Zou eigenlijk niet weten hoeveel je daar normaal voor kwijt bent maar volgens mij kom je dan ook in de buurt.

Dan ben je zelfs duurder uit, Asiels hebben afspraken met klinieken waardoor het dus goedkoper kan.
Ik heb dan geen kat uit het asiel maar onze honden komen er wel vandaan. Niets mis mee behalve dat ze niet altijd even goed luisteren maar dat doen honden die niet uit het asiel komen ook Vork
Ik heb positieve ervaringen met het herplaatsen van huisdieren en vinden dat dit soort dieren ook een goed tehuis verdienen!

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:18

Ik heb in september een poes uit t asiel gehaad.
Ik gun die dieren een beter leven dan wat ze daar hebben. En katten/kittens van een fokker oid die komen vanzelf wel aan een goed huisje !!

Ook is het een voordeel dat ze in het asiel al helemaal behandelt zijn. Wij hebben een poes van 1,5 die geent gesterriliseerd enz is. En dat voor maar 50 euro !
Daar betaal je heel wat meer voor als je ergens anders een kat vandaan haalt en dat zelf allemaal bij de DA moet laten doen!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:20

o0marije0o schreef:
Ik heb in september een poes uit t asiel gehaad.
Ik gun die dieren een beter leven dan wat ze daar hebben. En katten/kittens van een fokker oid die komen vanzelf wel aan een goed huisje !!

Ook is het een voordeel dat ze in het asiel al helemaal behandelt zijn. Wij hebben een poes van 1,5 die geent gesterriliseerd enz is. En dat voor maar 50 euro !
Daar betaal je heel wat meer voor als je ergens anders een kat vandaan haalt en dat zelf allemaal bij de DA moet laten doen!

Het asiel bij ons betaal je 90 euro voor een kat Bloos! Honden zijn daar ook enorm aan de prijs!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:23

kleine aanvulling op mijn eerdere post........... ik heb er hier een die heeft 2 maanden!!!! achter een kast gezeten, die zag ik alleen af en toe voorbij vliegen naar dr etensbak of de kattenbak........ Op een gegeven moment had ze de weg naar buiten gevonden....... en was ik haar kwijt 3 dagen. Zit ik te bokken zie ik haar ineens uit mijn ooghoek zitten....... Ik zeg " heeeeei Muizepluis, ben je er weer???" ze springt op schoot en is nooit meer weggegaan Lachen

Dier kwam ook als 3 jarige bij me, wat mensenschuw......... ze had er niks mee Lachen

sinds een jaar is ze ook van de partij als er visite is, vind ze helemaal gezellig!

Nu moet ik haar echt af en toe van me afgooien, gut wat een opdringerig dier is dat geworden Lachen

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:28

Sjoerd heeft een week in die grote kooi gezeten, in de huiskamer. De andere katten konden er niet bij komen. Daarna kooi open en hij dook onder de bank. Hij is een tijd schuw gebleven voor me, maar het moment dat hij blijkbaar besloot dat ik okay was vergeet ik nooit meer. Hij kwam van buiten, ik lag op mn zij op de bank, hij kwam naast me staan, miauwde en ik zei: hee sjoerd, kom maar bij me. Hij sprong op de bank (ik durfde me niet te bewegen...) ging naast me liggen en ons pact was gesloten Lachen
voor vreemden is hij altijd schuw gebleven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:30

Kinke schreef:
Sjoerd heeft een week in die grote kooi gezeten, in de huiskamer. De andere katten konden er niet bij komen. Daarna kooi open en hij dook onder de bank. Hij is een tijd schuw gebleven voor me, maar het moment dat hij blijkbaar besloot dat ik okay was vergeet ik nooit meer. Hij kwam van buiten, ik lag op mn zij op de bank, hij kwam naast me staan, miauwde en ik zei: hee sjoerd, kom maar bij me. Hij sprong op de bank (ik durfde me niet te bewegen...) ging naast me liggen en ons pact was gesloten Lachen
voor vreemden is hij altijd schuw gebleven.

ja precies Haha! Haha! Haha! ineens besluit zo een kat dan dat het wel goed is zo Lachen en dat hij hier best wel wil wonen Lachen

Geweldige momenten zijn dat!!!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:30

Mijn vriend wil als we samen gaan wonen graag een Noorse Boskat (kitten). Aangezein we 2 katten willen en de andere keus aan mij is, denk ik dat we de 2e halen bij het asiel, of ergens anders waar men op dat moment een kat 'kwijt' wil (dat is voor mij ongeveer hetzelfde). Vind het toch zo moeilijk, overal zijn katten die je graag een leuk thuis zou bieden, maar je moet ergens een grens stellen... Zou er wel 10 kunnen hebben in huis, maar denk niet dat het zo fijn is voor de katten en vriendlief zou het er ook niet mee eens zijn... Bloos

@KiWiKo: leuk he lichte katten en zwarte kleren Tong uitsteken

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:31

Ik heb anderhalf jaar geleden een, toen 15 maanden oude, kater uit het asiel gehaald. Hij was toen al gechipt en gecastreerd. Het enten heb ik een maand later zelf moeten doen, want zijn enting was nog geldig. Hij zat al vrij lang in het asiel en ik viel als een blok voor hem! Het is ook echt een schat. Ik heb er ook nog een raskat bij, en samen zijn ze een geweldig stel.
Ik heb mijn Jannes bewust uit het asiel gehaald omdat ik een kat een blijvend thuis wilde bieden wat hij ergens anders niet kreeg. En ik koos toen voor een jong volwassen kater, omdat ik wist dat ik van mijn oom en tante een paar maanden later van hun laatste nest een kitten zou krijgen. dus de kitten periode zou ik bij die kat meemaken. Daarom is toen mijn Jannes in huis gekomen. En werkelijk... Ik ben gek op die kat! Ik kan het je alleen maar aanraden een kat uit het asiel te nemen.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:33

ALS ik weer een kat neem, haal ik hem uit het asiel Ja Katjes van marktplaats en fokkers komen altijd wel aan een baasje, asielkatten zitten daar soms tijden te wachten tot eindelijk iemandkomt die ze alle aandacht en liefde kunnen geven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:36

_Florien_ schreef:
ALS ik weer een kat neem, haal ik hem uit het asiel Ja Katjes van marktplaats en fokkers komen altijd wel aan een baasje, asielkatten zitten daar soms tijden te wachten tot eindelijk iemandkomt die ze alle aandacht en liefde kunnen geven.

daarom heb ik toen gezegd dat ze me maar de meest moeilijk plaatsbare kat moesten meegeven Lachen zolang die maar zindelijk was Lachen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:38

ik zou het zeker doen! Ik loop dit jaar stage bij een dierenasiel en er zitten zulke leuke katten! Ik vind het ook belangrijk dat zwerf katten of waar ze dan ook vandaan komen een goed tehuis krijgen! Soms zitten er ook raskatten, die mensen weg doen, of gewoon mooie europeer korthaar katten die uit huis zijn gehaald bij iemand.

Kiwiko, ben erg blij met jou actie Haha! haha

Nou ben ik zelf wel dol op bepaalde rassen, dus die zou ik wel bij een fokker halen.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:50

Ik zou zelf ook een asielkat nemen mits dat zijn gezondheid 100% in orde is, voldoende aaibaarheidsfactor en als ze bijv een poot mist is ook prima.

Ik heb mijn poezen bij mijn kennis vandaan gehaald want ik kon ze niet laten Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:52

Ik zou ook wel een dier uit het asiel willen halen, dat er een prijskaartje aanhangt vind ik aan de ene kant een beetje dubieus aan de andere kant hebben zij ook hun kosten er aan gehad.
Kan me wel voorstellen dat het mensen weerhoud er een uti het asiel te halen, kijk die dieren hebben toch al een verleden.

Wat mij weerhoud is met name dus de geschiedenis met name van een hond en de gezondheid.
Wat voor voer heeft het dier in zijn leven gehad, wat haal ik me op mijn hals voor ellende.

Ik hoop gewoon dat er ooit een oplossing komt voor dat enorme overschot aan dieren in het asiel.