Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:Kiwiko:
het enige dat ze kan doen is haar geld terugeisen........ maar ik zie verder geen problemen hoor
Zilfstar:
Maar als ze de kittens al gedumd heeft bij een opvang kan ze toch moeilijk bij TS haar geld terug eisen? Dan had ze de kittens aan haar terug moet geven voor het geld of na het overlijden van de kitten als dit bij haar thuis was gebeurd.
Toen de koopster de kittens bij de kattenopvang gebracht heeft, heeft ze er volgens mij afstand van gedaan.
Kiwiko:
IK zeg ook niet dat het stand houd![]()
ik zeg alleen dat ze het kan proberen
althans dat bedoel ik
crossmonster schreef:Ja maar dan praat je over katten uit geteste ouders, en kittens met stamboom en volledige enting.
Een kruisingkitten, die niet geeent is, en waarvan de ouders niet getest zijn, geen stamboom etc erbij, die horen geen drol te kosten.
Koop je een raskat bij een goede fokker, dan betaal je ook voor de gewaarborgde gezondheid.
Mijn kittens gaan de deur niet uit zonder een gezondheidsverklaring van de dierenarts en 2 entingen.
Dus 75 euro voor twee ongeente bastaardjes, is behoorlijk veel. Sneu voor Lonneke, want die is met het kopen van de kittens dus opgelicht.
TinkerTreas schreef:Volgens mij is die nieuwe eigenaresse fout hoor. Je hebt netjes verteld dat ze niet geent waren. En ik vind het nogal achterbaks van haar dat ze ze naar een opvang brengt terwijl jij hebt aangeboden om ze terug te nemen.
Even over het enten: Mijn katten zijn allemaal netjes geent en toch hadden ze een paar weken geleden alle 4 niesziekte. Dus een enting zegt ook niet alles. Waarschijnlijk hebben ze er wel wat minder last van gehad als dat ze niet geent waren, maar toch. Ik zat wel met 4 hoestende en proestende katten (zo lekker midden in je gezicht niezen, weet je wel)
crossmonster schreef:Mensen,aan niesziekte gaat een kat veelal niet dood
Quellian schreef:crossmonster schreef:Mensen,aan niesziekte gaat een kat veelal niet dood
Als het dier niet behandeld wordt, dan is de kans op overlijden toch wel heel groot.
crossmonster schreef:Daarom, lieve mensen die zeggen dat enten niet nodig is omdat er meer ziektes zijn dan waar je voor kan enten, daarom moet je een kitten de basisentingen geven teggen katten- en niesziekte.
Vooral tegen kattenziekte, want , zeker inderdaad als er een hond aanwezig is, loop je zo deze ziekte mee naar binnen.