dat heb ik weer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Re: dat heb ik weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:42

Ik heb 8 jaar geleden fl25,- betaald voor een kitten (nu zou dat dus €25,- zijn), deze was alleen ontwormd. Jij bent niet verplicht om die kittens te laten enten, dat is de taak van de nieuwe eigenaar. Het gebeurt maar zelden dat een kitten al een enting heeft en daar moet je waarschijnlijk ook voor betalen. Ze kunnen je dus niets maken want je hebt het erbij gezelgd.

ZilfstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:43

KiWiKo schreef:
Kiwiko:
het enige dat ze kan doen is haar geld terugeisen........ maar ik zie verder geen problemen hoor Lachen

Zilfstar:
Maar als ze de kittens al gedumd heeft bij een opvang kan ze toch moeilijk bij TS haar geld terug eisen? Dan had ze de kittens aan haar terug moet geven voor het geld of na het overlijden van de kitten als dit bij haar thuis was gebeurd.
Toen de koopster de kittens bij de kattenopvang gebracht heeft, heeft ze er volgens mij afstand van gedaan.

Kiwiko:
IK zeg ook niet dat het stand houd Haha! Haha! ik zeg alleen dat ze het kan proberen Lachen althans dat bedoel ik Lachen

En ik geef alvast het verweer voor TS weer Knipoog Haha!

Volgens mij heeft de koopster ook verder (nog) geen contact opgenomen met TS en wel de kattenopvang. En die zijn uiteraard zo fanatiek (niets ten nadele van dit soort opvangen, maar vaak zijn het zeer fanatieke dierenbeschermers) dat ze de inspectie opbellen erover. En daarmee de TS dus confronteren. Vaak om ervoor te zorgen dat deze 'wanpraktijken uitgebannen worden.' Helaas heeft het bij de goedbedoelende, niets vermoedende particulier die geen kwaad in de zin had het effect dat deze zich onnodig druk gaat zitten maken. En als het wel tegen een broodfokker gezegd wordt door zo'n opvang denkt die "Oja, is dat zo? Laat maar komen dan" (want die hebben vaak toch alles al goed afgedekt zitten) en worden er echt niet koud of warm van. En omdat de inspectie denkt: "Ja daaaaag weer het zoveelste akkefietje, weer zo'n telefoontje van die geitenwollensokkenkattenknuffelaars" en dus niks doet, ontspringen de echte broodfokkers bij echte serieuse meldingen alsnog de dans.

Spreek helaas uit ervaring (was ook ooit best fanatiek... Vork )

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:44

Volgens mij is die nieuwe eigenaresse fout hoor. Je hebt netjes verteld dat ze niet geent waren. En ik vind het nogal achterbaks van haar dat ze ze naar een opvang brengt terwijl jij hebt aangeboden om ze terug te nemen.

Even over het enten: Mijn katten zijn allemaal netjes geent en toch hadden ze een paar weken geleden alle 4 niesziekte. Dus een enting zegt ook niet alles. Waarschijnlijk hebben ze er wel wat minder last van gehad als dat ze niet geent waren, maar toch. Ik zat wel met 4 hoestende en proestende katten (zo lekker midden in je gezicht niezen, weet je wel Clown )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:47

Mensen,aan niesziekte gaat een kat veelal niet dood Knipoog

Maar de enting is juist ook tegen kattenziekte, en dat is een ziekte waar vrijwel alle kittens die ermee in aanraking komen, dood aan gaan Knipoog

ZilfstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:48

crossmonster schreef:
Ja maar dan praat je over katten uit geteste ouders, en kittens met stamboom en volledige enting.

Een kruisingkitten, die niet geeent is, en waarvan de ouders niet getest zijn, geen stamboom etc erbij, die horen geen drol te kosten.
Koop je een raskat bij een goede fokker, dan betaal je ook voor de gewaarborgde gezondheid.
Mijn kittens gaan de deur niet uit zonder een gezondheidsverklaring van de dierenarts en 2 entingen.

Dus 75 euro voor twee ongeente bastaardjes, is behoorlijk veel. Sneu voor Lonneke, want die is met het kopen van de kittens dus opgelicht.

Blijft dus eigenlijk raar dat koopster ze wilde kopen voor 75 zonder entingen bij een particulier en ze vervolgens ziek bij de opvang dumpt? Lijkt erop in het verhaal dat ze niet bij een DA geweest is met die beestjes en dat toen het echt lastig werd de kittens dus gewoon wegedaan heeft.

Weet niet hoe Lonneke verder aan de kittens kwam en hoeveel zij betaald had ervoor. Vind het wel logisch dat ze er geld voor vraagt zodat ze niet als slangevoer eindigden. En echt een serieuse koopster ervoor zou vinden. Zie je maar weer: zelfs als je wel geld vraagt (en een redelijke prijs als je het zo stelt ivm entingen enzo) dan kunnje dus nog een slechte nieuwe eigenaar vinden. Vind het met name sneu vor de kittens.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:50

Helaas zijn er zelfs mensen die een paar honderd euro voor een raskat betalen en ze zelfs als oud vuil bij de deur zetten Verdrietig

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:51

ik denk ook dat de koopster niet bij de da is geweest
ik heb ook pas een kitten overgenomen van iemand kitten was ook ziek en heb daar aardig wat geld aan uitgeven met plezier hoor
en de andere kitten heb ik ongeent voor 30 euro kocht en daar ben ik gelijk mee naar de da geweest om die na te laten kijken
doe ik altijd met katten als ik ze van iemand overneem of krijg

ZilfstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:51

TinkerTreas schreef:
Volgens mij is die nieuwe eigenaresse fout hoor. Je hebt netjes verteld dat ze niet geent waren. En ik vind het nogal achterbaks van haar dat ze ze naar een opvang brengt terwijl jij hebt aangeboden om ze terug te nemen.

Even over het enten: Mijn katten zijn allemaal netjes geent en toch hadden ze een paar weken geleden alle 4 niesziekte. Dus een enting zegt ook niet alles. Waarschijnlijk hebben ze er wel wat minder last van gehad als dat ze niet geent waren, maar toch. Ik zat wel met 4 hoestende en proestende katten (zo lekker midden in je gezicht niezen, weet je wel Clown )

Zoals gezegd: er zijn meerdere virussen die zorgen voor niesende proesende katten! En helaas betsaan er geen entingen tegen alle virussen.

Kattenziekte gaat echt heel snel en zijn heel veel dragers van/ manieren om besmet te raken etc. En ook daarbij geldt: verzwakt door een virus (katten ziekte of wat anders) en ook de ogen, slijmvliezen van neus etc raken verzwakt, geirriteerd etc. Dus gaat een kat niezen. Niezen is een teken van verminderde afweer.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:16

LZP -> BB

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:37

Lonneke, ik geloof niet dat jou hier iets te verwijten valt. De mevrouw had de keus om ze terug te brengen en heeft dat niet gedaan. Ook heeft ze de poesjes gekocht terwijl ze wist dat ze niet geent waren. Je hebt niets te vrezen dus.

Geld teruggeven, Kiwiko? Waarom? De mevrouw heeft ze gekocht, had de keus om ze terug te geven en dit heeft ze niet gedaan. Jammer voor haar dus...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:53

allemaal bedankt voor jullie reacties. ik heb zelf ook voor de kittens moeten betalen helaas. aan de andere kant is dat logisch want anders is men weer bang dat ze als slangevoer eindigen. ik heb mijn lesje nu wel geleerd. ik hoop dat het met een sisser afloopt want ik vind het echt niet normaal dat IK hier nu de dupe van ben en dat mijn naam door t slijk word gehaald. ik ben hierdoor zelfs mijn (vrijwilligers)baan bij amivedi kwijtgraakt vorige week want die mevrouw had mijn baas dus ook gebeld dat ik ze een zieke kat had verkocht.amivedi geloofde haar verhaal en heeft mij op non actief gesteld. daar kan ik echt t meest kwaad om worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:00

sorry.. maar iedereen roept hier dat lonneke niets te verwijten valt, nee over de verkoop niet, mevrouw wist dat ze terug mocht brengen en dat ze niet geent waren.
maar over de enting zelf.. ik vind dat je je katten (en andere dieren) gewoon hoort te enten, lonneke je zegt dat ze niet met buiten katten in aanraking komen, maar je hebt/had wél katten bij verschillende baasjes vandaan die ziektes naar elkaar kunnen overbrengen, plus dat jij en je hond ook buiten komen, bepaalde ziektes kunnen ook via honden e.d overgebracht worden. voor hetzelfde geld was het bij jou thuis gebeurd. wat dat betrefd vind ik dus wel dat je nalatig bent geweest, sorry.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 21:39

ik weet nu wel beter. heb mijn andere katten ook netjes laten enten. maar wat er hier ook al geschreven word, je kunt wel enten maar een enting gaat niet alle virussen tegen. dus als je ent, ben je nog niet verzekerd dat de kat dan ook daadwerkelijk niet ziek word. maar ik ben nu voorzichtiger geworden en mijn andere katten zijn dus gewoon geent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:04

niet alle nee, maar je neemt dan wel je verantwoordelijkheid voor je dieren en sluit een hoop ziektes uit. waren de oudere katten nog niet geent toen ze bij jou kwamen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:13

crossmonster schreef:

Als het dier niet behandeld wordt, dan is de kans op overlijden toch wel heel groot.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:17

De inspectie dienst kon beter bij die vrouw langs gaan ipv bij jou, ze had ze gewoon naar de DA moeten brengen want ze waren op dat moment van haar.En dat ze niet op jou aanbod in is gegaan snap ik ook niet, je laat zo'n beestje toch niet lijden terwijl je weet dat ze ziek zijn?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 23:20

mijn oudere katten zijn wel altijd op tijd geent geweest en mijn hond ook. ik weet nu dat ik het beter wel had kunnen doen, maar dat maakt mij nog niet schuldig aan de dood van die kitten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 05:53

Quellian schreef:
crossmonster schreef:

Als het dier niet behandeld wordt, dan is de kans op overlijden toch wel heel groot.

Nee ben ik het niet mee eens, de meeste katten met niesziekte kunnen gewoon doorleven, kijk eens op veel boerderijen wat daar loopt rond te niesen, en ook gewoon jaren meegaat.

Bij kattenziekte word ook vaak geniest, wss word het daarmee verward.
Bij kattenziekte volgt bij kittens vrijwel altijd de dood.

Daarom, lieve mensen die zeggen dat enten niet nodig is omdat er meer ziektes zijn dan waar je voor kan enten, daarom moet je een kitten de basisentingen geven teggen katten- en niesziekte.
Vooral tegen kattenziekte, want , zeker inderdaad als er een hond aanwezig is, loop je zo deze ziekte mee naar binnen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:02

Wij hebben dit jaar een kitten gevonden met niesziekte, meer dood dan levend. De niesziekte zorgt ervoor dat slijmvliezen opzetten, waardoor de kat op den duur niet meer kan zien, ruiken en proeven, een kat die niet kan ruiken zal ook niet eten. Dat was het probleem met de onze; alles zat zo verstopt dat ze niet meer at, ze kon het eten niet meer ruiken. Volgens de DA zou ze binnen een week dood geweest zijn als ze niet was gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:35

Mijn kleine Yamcha had toen hij bij zijn mama wegging, ook zijn eerste enting al gehad..... die kreeg hij toen hij 6 weekjes oud was Lachen Toen hij 10 weken was, kwam hij bij mij en kreeg de 2e.
Ik was er wel blij mee, hoor, want ik kom toch ook in aanraking met andere katten, en je weet niet wat je allemaal meeneemt, waar je zelf geen last van hebt. En zo'n klein hummeltje is nog zo kwetsbaar Ach gut

Ik vind het toch wel erg dom dat je zo'n kittie niet hebt laten enten..... was het een 'oeps' nestje? Steriliseer dan ook mamakat. En neem je verantwoordelijkheid voor de kleintjes.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:38

Yamcha, ze heeft de moeder niet, zij heeft de kittens zelf ook gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:55

OKé, dat had ik niet begrepen Lachen

Dan blijf ik erbij dat enten wel verstandig was geweest, maar over de mamakat, heb ik dan niets gezegd Bloos
Ik zal nog eens goed teruglezen Lachen

Teruglezend is TS iig niet verwijtbaar, misschien niet slim, maar omdat ze erbij vermeld heeft dat de kittens niet geënt zijn, is het duidelijk (imo) dat de nieuwe eigenaar dat had moeten doen Lachen

ZilfstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:33

crossmonster schreef:
Daarom, lieve mensen die zeggen dat enten niet nodig is omdat er meer ziektes zijn dan waar je voor kan enten, daarom moet je een kitten de basisentingen geven teggen katten- en niesziekte.
Vooral tegen kattenziekte, want , zeker inderdaad als er een hond aanwezig is, loop je zo deze ziekte mee naar binnen.

Ik zeg ook niet dat je niet moet enten!! Juist WEL enten, maar sommigen denken dat dat een garantie is dat het beestje niet ziek wordt. En dat dus helaas niet het geval (net als bij mensen etc). Met enten bouw je juist een afweer op die als ze dan met een ander virus in aanraking komen eerder start met werken. Omdat het lijf al getraind is om virussen te herkennen. Dus ik hoop dat je mijn psotings niet las alszijnde een oproep dat enten nutteloos zou zijn, Integendeel zelfs.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:38

Wij hebben 2 katten laten enten, waarvan de ene zo ziek werd (bleek allergisch te zijn ofzo?) dat het arme beest letterlijk tegen het plafond op sprong..

Uiteindelijk wel goed gekomen maar sindsdien hebben wij onze katten niet laten enten.. en toch hebben wij hier 4 beresterke katten rondlopen..

Ik denk niet dat het de schuld is van TS, die heeft eigenlijk gedaan wat ze kon, ik denk niet dat veel mensen zouden zeggen "ik ga er wel mee naar de dierenarts" als ze al verkocht zijn Lachen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:08

Lonneke, ik neem het meestal voor je op, maar in dit verhaal vind ik niet dat jij het slachtoffer bent maar vooral de kittens... Enten is een basishandeling bij élk dier, en ook al helpt het niet tegen alles, het kan maar helpen... Verhuizen brengt vaak veel stress mee en vaak ook een uitbraak van iets wat al lag te sluimeren... Mijn kater was hier net een dag binnen en begon te niezen, en nu 9 maanden later, weet ik dat we ermee moeten leven helaas. Een kat gaat dus niet altijd dood aan niesziekte, maar vervelend is het alvast wel...

Spijtig voor de katjes....