Pup 4.5 maand heeft kauwbot ingeslikt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Pup 4.5 maand heeft kauwbot ingeslikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:37

Rens_ke schreef:
Om de ontlasting wat te versnellen en soepeler te maken kun je rijst en kippenbouillon geven.

Is kippenbouillon niet veelste zout voor honden??

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:40

Ook dat, maar er is ook geen rede om de ontlasting te willen versnellen.

Het bot heeft (wanneer het eenmaal in de maag is) gewoon tijd nodig om te verteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:35

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:46

Je moet de kippenbouillon natuurlijk lengen met water!
Nouja.. laat maar zitten. Heb niet het idee dat mijn hulp en tips hier gewardeerd worden aangezien iedereen er tegen in gaat .

Ben alleen wel nog benieuwd hoe het nu gaat?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:25

Als buffelhuid niet verteerbaar was, waren onze honden allang verstopt... want er gaat hier heel wat buffelhuid door hoor. Knipoog

Ik denk wel dat het langzaam verteerd, dat zou kunnen, maar het verteerd absoluut.

Ter illustratie; onze hond heeft regelmatig snel het laatste stukje van een kauwbot naar binnen gewerkt, als ik het wilde afpakken. Vaak praten we dan over minstens 5 cm aan kauwbot, onbeknaagd. Ik ben altijd alleen bezorgd of ze er niet in stikken... maar onze hond is er nooit ziek van geworden hoor, en ook niet verstopt.

Daarbij knaagt hij met gemak zo'n hele kauwrol (zo'n grote, en flinke kwaliteit) weg in een avond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:29

Rens_ke schreef:
Ben alleen wel nog benieuwd hoe het nu gaat?

Merk nog steeds niets verontrustrends, we gaan zo weer wandelen hoop dat er dan een hoop uitkomt,
nooit geweten dat ik daar zo blij mee kon zijn.

De woorden met name weer van die van Nakisha geven me wel weer wat rust hoor, alhoewel het geen stikje was van 5 cm hoor maar ruim het dubbele.

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:35

Ik zit al 5 jaar in de hondensport en alle honden die ik afgericht heb kregen ook gewoon botten, koeienknieen, varkensoren en buffelhuiden etc. Ik heb wel eens meegemaakt dat er een botje overdwars tegen haar verhemelte hing, tussen haar tanden geklemd, maar die botten at mijn hond altijd in een ruk op en ik heb er nog nooit moeilijkhede mee gehad.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 01:36

Chiqa schreef:
Maar Nakisha en de rest als je eens googled op runerhuid en verteren kom ik alleen maar verontrustende berichten tegen als bv deze;

http://twist.startje.com/gids/134029/be ... zijn..html

Die site zou ik niet geloven. Vork Daar staat namelijk ook dit:

Citaat:
het trek vermogen van een paard is groter als zijn draag kracht. Een paard kan 60% tot 80% van zijn eigen gewicht voorttrekken en maar 50 % van zijn gewicht kan dragen.

Nou, mijn paard van 800 kg kan écht met geen enkele mogelijkheid 400 kg dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:47

Idd wat een vreemde site zeg daar had ik niet eens naar gekeken, dat is idd kletspraat Tong uitsteken

Donna gaat goed hoor, ben niets van het bot nog tegen gekomen, ze heeft net weer gekakt.
Maar goed we mogen nog niet juigen want we hebben nog tot half 1 2vannacht maar verwacht niet dat het nog mis kan gaan.
Hebben de meesten toch gelijk dat het volledig verteerd!!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:55

Over het algemeen wordt zo'n stuk buffelhuid gewoon verteerd. Het gevaar van buffelhuid zit 'm meer in het risico dat ze er in kunnen stikken. Nu was het een kwestie van even snel het laatste stuk doorslikken, maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat er zo'n stuk vel door het speeksel zacht was geworden en losliet en dat heb ik nog net op tijd uit die hond z'n strotje kunnen trekken, anders was hij er in gestikt.
Blijft altijd opletten dus, met die dingen!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 16:59

Rens_ke schreef:
Ik zit al 5 jaar in de hondensport en alle honden die ik afgericht heb kregen ook gewoon botten, koeienknieen, varkensoren en buffelhuiden etc. Ik heb wel eens meegemaakt dat er een botje overdwars tegen haar verhemelte hing, tussen haar tanden geklemd, maar die botten at mijn hond altijd in een ruk op en ik heb er nog nooit moeilijkhede mee gehad.

Koeienknie zou ik nooit geven! Dat is dragend bot van een groot dier en dat is dus veel te hard. Het gebit kan hier sneller door slijten dan nodig is, of er kunnen gebitselementen door afbreken. Ik weet niet wat voor tak van hondensport jij beoefent, maar ik ben juist erg zuinig op de tanden van mijn sporthonden, aangezien ze die erg hard nodig hebben.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:37

Zit ook 4 jaar in de hondensport en geef ook buffelhuid. Maar koeienknieen en varkenoren krijgen ze hier niet. De knieen zijn veel te hard en varkensoren vindt ik veel te gevaarlijk. i.v.m. stikken. Buffelhuiden krijgen ze onder toezicht en daar slikken ze soms best grote stukken van door. Tot nu is alles er weer uit gekomen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:39

Hihi, nu, gelukkig is het ''buffelhuid-verteerd-niet'' fabeltje uit de wereld. Lachen

Hoe gaat het nu met je hond? Lachen

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:50

Dat zeiden ze toch ook van mc donalds patat dat het niet zou verteren, is een heel onderzoek naar geweest! Tong uitsteken En er is geloof ik nog nooit iemand dood gegaan aan een frietje .. Vork

Maar je kan niet extra voorzichtig zijn Knipoog Ik ben ook erg benieuwd hoe het nu gaat met je hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:56

Nakisha schreef:
Hihi, nu, gelukkig is het ''buffelhuid-verteerd-niet'' fabeltje uit de wereld.

Nou dat bewijs is hier iig geleverd Haha! Haha! Donna mankeerd helemaal niets, heb tot vandaag dr drollen lopen inspecteren, geweldig hoor met een jonge hond die ook mee wil doen Dromen
Is tot nu toe geen stuk bot uitgekomen alleen verteerde rommel.

Dus de volgende keer ga ik me niet meer zoveel zorgen maken en natuurlijk nóg beter dat laatste stuk op tidj weggooien.

Dreeetje schreef:
Dat zeiden ze toch ook van mc donalds patat dat het niet zou verteren,

Heb dat onderzoek ook gezien, maar dat ging meer over bederven, het zou niet bederven.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:58

Ohh ik meende verteren .. haha, dat is al een tijd geleden ook dat ik het gezien heb Clown vond het wel erg interessant !

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:01

Da's fijn om te horen Chiqa!! Lachen Ik snapte je bezorgdheid prima hoor, ik ben ook altijd bezorgd als er ook maar het kleinste fout gaat met m'n honden, of als ze zich nét even anders gedragen dan ik gewend ben. Knipoog

Veel plezier met je ondeugende AB! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:30

Dankjewel nakisha jullie hebben mij iig wel gerust weten te stellen en daar ben ik jullie dankbaar voor.