Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Tara_ schreef:Hangt er vanaf wat voor hout dat is. Waarschijnlijk kienhout? Dat kan wel. Ik spoel dat wel altijd eerst even flink af onder de douche of buiten met de tuinslang. Of ze er echt op gaan zitten om zuurstof te happen weet ik niet
_Tara_ schreef:4 goudvissen in een 50 liter bak? Je weet dat goudvissen 30 cm kunnen worden?
_Tara_ schreef:Uitkoken zijn de meningen over verdeeld, de een is bang dat het hout dan eerder gaat rotten, de ander vind juist dat je altijd moet koken. Ik spoel het gewoon altijd goed af en heb tot nu toe nog geen poblemen gehad.
_Tara_ schreef:Ik zeg ook niet dat uitkoken fout is
_Tara_ schreef:Dan is het goed Angelique. Misschien een beetje negatief gedacht van mij, maar er zijn tegenwoordig nog zoveel mensen die hun goudvissen in een te klein aquarium houden...
Melanie5 schreef:Appelslakken zijn prima te houden. Zij eten niet aan je planten. Voer ze vis tabletjes, stukjes courgette etc. Appel slakken hebben 5 liter water per slak nodig. Wel moet er een thermostaat in, want ze moeten minimaal 22 graden hebben.
Google maar ff op appelslak, dan vind je zat info. Ze zijn er in wit, blauw, geel, roze, paars etc. Hele leuke beestjes.
sevke schreef:Melanie5 schreef:Appelslakken zijn prima te houden. Zij eten niet aan je planten. Voer ze vis tabletjes, stukjes courgette etc. Appel slakken hebben 5 liter water per slak nodig. Wel moet er een thermostaat in, want ze moeten minimaal 22 graden hebben.
Google maar ff op appelslak, dan vind je zat info. Ze zijn er in wit, blauw, geel, roze, paars etc. Hele leuke beestjes.
Appelslakken eten niet aan planten ? excuseer ??? Ik had 1 (één) appelslak in een aquarium van 250 liter (met ook nog vissen erin uiteraard). Het beest groeide tot een enorme omvang (het huis zo groot als een gemiddeld mandarijntje) en vrat mijn hele aquarium aan planten kaal ! Ik heb ze dan uit het aquarium verwijderd en in een apart kleiner aquariumpje gedaan, maar daar is ze doodgegaan, want ik kreeg mijn water er niet warm genoeg. (hebben idd min 22gr nodig, liever zelfs meer, dan zijn ze actiever)
sevke schreef:Ik heb heel goed gelezenEn ik had ook een echte appelslak. En toch vrat ie mijn aquarium leeg. Ze eten waarlijk alles. Ook dode vissen, algen enz. Ik kan er ook niks aan doen. Het was gewoon zo.