Kat speelt met dooie muis....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Re: Kat speelt met dooie muis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:52

Oh bah!
Wij hebben thuis 9 katten en een hondenluik, dus s'morgens als we opstaan..liggen er ook wel eens dooie muizen beneden..
Verschrikkelijk! Als mn moeder een keer niet thuis is de hele dag.. dan ligt ie daar heel de dag..en ik durf het niet op te ruimen haha. Nagelbijten / Gniffelen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:02

Wij hadden vroeger een kat en die "speelde" muizen dood. Niet echt fijn.
Zo had ze een keer een muis te pakken, en die door de woonkamer gebonjourd, dwars over de autobaan die ik had opgezet en de volgende dag moest opruimen.
Ik hoefde geen moeite meer te doen om de baan uit elkaar te halen, dat had Snuitje al voor me gedaan Clown
Dus dwe volgende ochtend ging ik het opruimen en wilde een auto oppakken, lag er een dode muis, naast een ambulance.
Dus mijn moeder: Kijk Snuitje heeft hem proberen te redden. Clown

Een andere keer was toen we net een jonge kat hadden en die kwam ook een muis tegen.
En deze heeft hem ontleed op het matje voor de slaapkamer van mijn ouders en mijn moeder stond er bijna in toen ze naar de WC wilde midden in de nacht.
Het was dat ze een donker iets op het matje zag liggen en er toen overheen stapte.

Gelukkig woon ik nu in een muisvrij huis Clown
Zit er niet zo op te wachten dat mijn monster met dode muizen aankomt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:16

mijn kat komt altijd wat brengen, we prijzen hem ook de hemel in elke keer! Vorige keer kwam hij met 3 muizen in een kwartier Bloos! (er is een mega park achter ons huis). En kikkers vangen heeft de mijne ook afgeleerd na 4 keer in de vijver zijn te gevallen Huilen van het lachen spinnen, muggen, vliegen hij vangt ze allemaal zomers hebben wij ook heerlijk een vliegvrij huis (mijne is gedumpt door onbekende op school :S, heb hem mee naar huis genomen)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:49

De kat op stal kwam deze zomer ook aanzetten met een muis, ik was net aan het eten op het bankje buiten, legt hij de halflevende muis bij mijn voeten neer laat hem een eindje weg lopen en rende er weer achterna. Ik heb echt zitten hopen van dood hem nu maar dan is dat ook weer voorbij.. Clown

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:03

Ann_moi schreef:
De kat op stal kwam deze zomer ook aanzetten met een muis, ik was net aan het eten op het bankje buiten, legt hij de halflevende muis bij mijn voeten neer laat hem een eindje weg lopen en rende er weer achterna. Ik heb echt zitten hopen van dood hem nu maar dan is dat ook weer voorbij.. Clown

Wij hadden een stalkat en die ving konijnen, fazanten, eenden en dat soort dingen.
En die ging die dan voor de schuur op zijn gemak opeten.
Ontzettend smerig gezicht.
En als we het dan in de mesthoop verstopten, dan kwam de hond en die groef het wel weer even op.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:11

Onze kat brengt ook regelmatig muizen mee naar huis. Gelukkig kan hij ('snachts) niet naar boven dus naast mijn bed heb ik ze nog nooit gevonden.
Wel beneden, ik ruim ze altijd netjes op, ben er niet blij mee, maar hij kan er ook niet aandoen doet ie een jachtinstict heeft. Hij heeft ooit eens een grote muskusrat meegedaan, dat vond ik absoluut niet leuk meer, die beesten kunnen behoorlijk agressief zijn Scheve mond . Gelukkig is het bij 1 exemplaar gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:23

Stand van zaken: net een aangevreten muizenlijkje teruggevonden, ding was nog half zo groot als vannacht... Gatverrrrr Scheve mond

Sabbientje schreef:
Dus mijn moeder: Kijk Snuitje heeft hem proberen te redden. Clown

Huilen van het lachen

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:16

Kat van mijn tante had een keer een slang gevangen , en een keer een levend konijn door het kattenluik geperst.. Ach gut Koe

ZilfstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:32

aniekje schreef:
Kat van mijn tante had een keer een slang gevangen , en een keer een levend konijn door het kattenluik geperst.. Ach gut Koe

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:36

Onze kat komt ook wel eens thuis met een muis of een vogel. Ook een keer een rat en een kikker, zelfs een klein konijntje maar die leefde nog. Gelukkig laat hij het wel allemaal buiten liggen!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:49

aniekje schreef:

Mmm...had dat spul bij ons ook eens geflikt, alleen hebben ze er midden in de nacht in de woonkamer een soort van orgie mee gehouden en daarna het konijn gevild.
Niet het meest fantastische werkje op een net wakkere nuchtere maag: opruimen van de restanten van de woonkamer en het konijn...(bloedspatten zaten verdorie tot aan het plafond!)

Muts zag nooit geen verschil tussen speelgoedmuizen en echte muizen. Allebei moesten om de een of andere duistere reden achter het toilet verstopt worden. Die grote rat waar meneer eens mee aankwam heb ik maar afgepakt voordat ie 'm kon verstoppen, Muts was al op weg naar de WC...

Caitlin, mijn huidige poezebeest, heeft ook een afwijking. Alles wat zij vangt ligt uiteindelijk totaal ontleed, maar met nog wel alle stukjes, op het platje. Voor vrouwtje, want die is dol op puzzelen... Nors opkijken

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:09

Wij hebben drie dames, en één van hen is een echte jager... ze kwam met knaagdieren en jonge vogeltjes thuis, die ze dan héérlijk binnen opvrat.
Daarom draagt ze dus een belletje. Probleem opgelost... zo leek het, de eerste maanden.

Kwamen we terug na een weekje vakantie... zie ik allemaal veertjes naast mijn bed...
Ik buk...
En kijk recht in de ogen van een fikse, grijze duif. Een LEVENDE.
Nu heb ik zelf ook vogels, dus heb ik het arme schaap gevangen en de volgende dag is het dier naar de vogelopvang gegaan.
Misschien maar beter dat onze poes 'm meebracht, want dat het dier niet 100% was blijkt wel uit het feit dat een poes mét bel hem kon vangen.

Verder helpt de bel gelukkig goed. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:17

Pluizebolpum schreef:
Niet het meest fantastische werkje op een net wakkere nuchtere maag: opruimen van de restanten van de woonkamer en het konijn...(bloedspatten zaten verdorie tot aan het plafond!)

Alles wat zij vangt ligt uiteindelijk totaal ontleed, maar met nog wel alle stukjes, op het platje. Voor vrouwtje, want die is dol op puzzelen... Nors opkijken

Getverrrr wat een ranzige beesten zijn katten ook eigenlijk! Ben ergens stiekem wel blij dat mijn kater zich beperkt tot het "muisjesmijten" (lees: zo hard mogelijk de muis van de ene kant naar de andere kant van de kamer laten vliegen) en "pootjepletten" (lees: muis of spin stukje weg laten lopen om er daarna weer heel hard bovenop te stampen net zo lang tot muis of spin écht niks meer doet)......

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:33

Rebel_Jits schreef:
Laatst zat er ook een HUGE spin in huis. Kat erbij gezet. En die gaat er vrolijk op slaan steeds *LOL* Dus toen maar de hond erbij gezet en weg spin Vork

Hahaha! Geweldig! Ik moet meteen aan Garfield denken!

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:36

Zilfstar schreef:
aniekje schreef:

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL

Hahaha! GE-WEL-DIG!!!

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:39

Nakisha schreef:
Wij hebben drie dames, en één van hen is een echte jager... ze kwam met knaagdieren en jonge vogeltjes thuis, die ze dan héérlijk binnen opvrat.
Daarom draagt ze dus een belletje. Probleem opgelost... zo leek het, de eerste maanden.

Kwamen we terug na een weekje vakantie... zie ik allemaal veertjes naast mijn bed...
Ik buk...
En kijk recht in de ogen van een fikse, grijze duif. Een LEVENDE.
Nu heb ik zelf ook vogels, dus heb ik het arme schaap gevangen en de volgende dag is het dier naar de vogelopvang gegaan.
Misschien maar beter dat onze poes 'm meebracht, want dat het dier niet 100% was blijkt wel uit het feit dat een poes mét bel hem kon vangen.

Verder helpt de bel gelukkig goed.
Knipoog

Lopen katten dan niet gewoon heelstil op hun pootjes zodat die bel niet rinkelt?

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:43

KiWiKo schreef:
achut Lachen komt ie vol trots zijn liefde betuigen aan je door een kadootje in de vorm van een muis mee te nemen Knipoog krijgt ie op zn falie Lachen

katten zijn zooooo lief Lachen

Ik krijg ook regelmatig kadootjes van mijn katten........ alleen de eend kon helaas niet door het kattenluik heen, dus die heb ik buiten mogen vinden Lachen

Sorry ik heb heel hard moeten lachen om je kat Huilen van het lachen

Onze katten komen ook wel eens met een dode muis of vogel aanzetten, dan gaan ze er boven ofzo ook mee lopen spelen Ja leuk dat ze het vinden..
Laats kwam er eentje aan met een half levende muis Koe , ik dacht dat hij dood was ik wil hem met een papiertje oppakken en hij loopt heel zachtjes weg. Ik heb staan gillen joh Huilen van het lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:44

oke, vies idd.. maar dan gooi je die kat met dode muis naar beneden?? In plaats van die muis in de container te gooien?? Vreemd.. Sleept die kat dat dooie beest dus nog langer door het huis.. Nog viezer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:52

Ik had trouwens ook ooit een hond, die wist het serieus voor elkaar te krijgen om vogels te grijpen... Hoezo, alleen katten doen dat? Huilen van het lachen

pinuts schreef:
oke, vies idd.. maar dan gooi je die kat met dode muis naar beneden?? In plaats van die muis in de container te gooien?? Vreemd.. Sleept die kat dat dooie beest dus nog langer door het huis.. Nog viezer..

Ik heb vannacht ook echt niet die muis in de container gegooid hoor... Ik kijk wel uit, m'n bed uitkomen terwijl die dikke kater met een dooie muis door het huis wandelt, nee dank je Nagelbijten / Gniffelen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:54

wie weet heeft ie er wel wat door het huis verstopt:) maar dat ruik je wel na een tijdje:P Dan moet je ze alsnog opruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:56

Hahaha gelukkig heb ik ééns per week een schoonmaakster over de vloer, mag zij het opruimen Schijnheilig

Nee, dit is gemeen...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:56

Ach ja, dat is katten eigen. Een van mijn katten vangt ook wel eens een muis of soms een vogeltje en soms kikkers, en die grote zwarte spinnen worden ook vermorzeld. Hoort erbij Cool .

De kat van mijn vader heeft een paar keer een hermelijn gevangen ( in Frankrijk). Die nam hij dan mee naar de badkamer, terwijl het diertje nog leefde en gooide hem in badkuip. Iedere keer als de hermelijn uit de badkuip wilde kruipen mepte "poeslief" Bloos! hem weer naar beneden. Uiteindelijk kwam de vrouw van mijn vader uit bij een met bloedspatten geverfde badkuip en een dood hermelijntje. Die ging bijna over haar nek bij het opruimen. Deze kat presteerde het overigens ook om via een steile muur omhoog te klimmen om halfdode ratten 's nachts op bed te komen leggen. De kat was overigens wel in het wild geboren.
Katten zijn en blijven nou eenmaal roofdieren en brengen ons graag ook wat te eten, volgens mij denken ze dat ze ook een beetje voor ons moeten zorgen Knipoog .

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:00

oei ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt Clown
Al ben ik toch 1 keer wel zooo blij geweest met mijn poes!!
er zat een dikke vettte bruine motvlinder hier in de woonkamer, ik ik skeet echt 11 kleuren..
Toen heb ik dat beest op de vensterbank weten te jagen en toen heb ik katlief met zn neus erin gedrukt en die heeft m heel lief voor me opgegeten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:05

ElCid: ik snap dat dat het aard van het beessie is, maar ik heb ze toch liever niet 's nachts dood aan mijn voeteneinde terwijl meneer kat druk bezig is het beestje door de kamer te smijten en terwijl 'ie die muis onmogelijk BUITEN gevangen kan hebben.....

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:14

moet wel ff grinniken zo af en toe als ik dit allemaal lees Haha!
die van mij kwamen ook wel eens met iets binnen maar ik parkeerde alles weer net zo hard buiten. nu laten ze het daar zelf ook. prima als ze wat vangen maar alles heeft een plek (dode beest buiten, levende binnen)

mijn oudste kater wist niet zo goed hoe hij dingen moest vangen, was door mensen grootgebracht. zijn vriendje heeft geprobeerd het hem te leren, kwam t schatje vervolgens met een twixpapiertje binnen. en trots dat ie was!!! helemaal zelf gevangen Clown zo cute!