Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manueeltje82 schreef:Als de mijne naast de kattenbak gaat straf ik gewoon flink af. Pak slaag dat ze voelt (maar nee niet zo erg dat ze daarna wat mankeert voor degene die daar comentaar op willen geven)
ff flink schelden en ze er peper opstraaoien en ze erdoorheen wrijven en voila ze gaan netjes op de kattenbak. Ik tolereer gewoon geen gezeik in huis en het laatste wat ik wil is dat het zo uit de hand loopt dat ik ze moet wegdoen want ik ga niet in kattenpis leven voor een kat.
Ik hoef trouwens geen commentaar op mijn methode
AngelsDitch schreef:Eén ding mag zeker zijn.... mijn poes gaat never nooit terug naar het asiel
Quellian schreef:Ik heb ook een plaskater die me tot waanzin heeft gedreven, maar ik heb me er min of meer bij neergelegd. Ik heb hem 7,5 jaar geleden uit het asiel gehaald en al snel werd me duidelijk waarom hij in het asiel zat. Het is voor mij nooit een optie geweest om hem terug te brengen of in te laten slapen, werd er wel goed moedeloos van. Hij houdt vooral van plassen in de wasmand (het liefst schone was) en de hondenmand. Het vloerkleed, de bank, het bed, alles hebben we gehad in het verleden. Het vervelende is alleen dat als er 1tje plast (en je het niet direct door hebt) dat de rest er overheen gaat en dat is niet echt feest met 4 katten in huis.
moonfish13 schreef:Dat zou mij dus niet gebeuren, zo'n kat die mijn hele huis onderpist.
Asiel zou bij mij geen optie zijn, maar dan liet ik hem toch echt inslapen als ik alles had geprobeerd.
moonprayer schreef:de plekken waar ze plast goed schoon maken, echt goed, dat er geen plas meer te ruiken is voor die gevoelige neusjes.
en peper strooien. daar waar peper ligt gaan ze nie tplassen, en dan hopen dat ze weer terug gaat naar de kattenbak
zorg ook dat die echt schoon is, ik heb een kat gehad en asl er ook maar een drol in de bak lag ging hij er naast zitten
lissisanne schreef:kan het niet zijn dat ze haar teritorium (?) afbakend?
als mijn nieuwe poes ergens vaak komt plast mijn oudje daar soms ook..
als ik het zie jaag ik haar gewoon weg, ik denk niet dat je er heel veel aan kan doen .
HBVisser schreef:Dat klopt, maar dit slaat niet op jou. Ik ook al in dit topic dat een kennis van iemand twee katten in hadden laten slapen omdat ze op het speelgoed van de kleine hadden geplast. Het maakt me gewoon erg pissed off. Vaak willen mensen wel een huisdier maar mag het dier vooral geen problemen opleveren. Dan is het ineens niet leuk meer en willen ze ervan af.
Het spijt me, maar daar kan ik absoluut niet tegen. En ik kan ook niet tegen mensen die hun katten straffen voor het naast de bak piesen of poepen. Hieruit blijkt dat ze nog nooit de moeite hebben genomen om maar te googlelen op het gedragsprobleem van hun kat(ten). Er is best iets aan te doen namelijk. Een dier vertoont dit gedrag niet omdat hij/zij zich nou zo fijn voelt en zeker een kat niet, dit zijn namelijk zeer schone en zindelijke dieren.
HBVisser schreef:Dat klopt, maar dit slaat niet op jou. Ik ook al in dit topic dat een kennis van iemand twee katten in hadden laten slapen omdat ze op het speelgoed van de kleine hadden geplast. Het maakt me gewoon erg pissed off. Vaak willen mensen wel een huisdier maar mag het dier vooral geen problemen opleveren. Dan is het ineens niet leuk meer en willen ze ervan af.
Het spijt me, maar daar kan ik absoluut niet tegen. En ik kan ook niet tegen mensen die hun katten straffen voor het naast de bak piesen of poepen. Hieruit blijkt dat ze nog nooit de moeite hebben genomen om maar te googlelen op het gedragsprobleem van hun kat(ten). Er is best iets aan te doen namelijk. Een dier vertoont dit gedrag niet omdat hij/zij zich nou zo fijn voelt en zeker een kat niet, dit zijn namelijk zeer schone en zindelijke dieren.