Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

samantha5

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:00

Ja dus? en dan moet jouw handelswijze oke zijn? Nou dacht het niet. Denk dat je even mag na laten kijken. Sorry voor mijn reactie, maar kan hier heel slecht tegen.

Ga er verder niet op in dit is immers het toppic van TS en het is niet de bedoeling om te gaan rellen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:01

Lips are sealed Lips are sealed Frusty

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:05

manueeltje82 schreef:
Als de mijne naast de kattenbak gaat straf ik gewoon flink af. Pak slaag dat ze voelt (maar nee niet zo erg dat ze daarna wat mankeert voor degene die daar comentaar op willen geven)
ff flink schelden en ze er peper opstraaoien en ze erdoorheen wrijven en voila ze gaan netjes op de kattenbak. Ik tolereer gewoon geen gezeik in huis en het laatste wat ik wil is dat het zo uit de hand loopt dat ik ze moet wegdoen want ik ga niet in kattenpis leven voor een kat.
Ik hoef trouwens geen commentaar op mijn methode

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

een kat heeft een kort geheugen.

Maar mijn oude kat die woont bij mijn ouders, verraadt zichzelf als ie het naast de bak heeft gedaan (komt eens in de zoveel tijd voor enkel een drol) dus dat korte geheugen geloof ik ook niet helemaal.

Ik heb geen oplossing voor je (enkel dat spul halen bij de DA ) maar ik kan me goed voorstellen dat het een ramp is.

Nu moet mijn poes nog geholpnen worden maar als ze ook dat soort keuren gaat vertonen ben ik bang dat het einde voor haar inzicht is

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:16

samantha ik had niet gevraagd om je commentaar. zeker niet om mij af te zeiken dat ik gek ben. Ik heb dit 2 keer in 12 jaar tijd gedaan en lijkt me een heel stuk humaner dan de kat naar het asiel brengen. Kat pieste 1 keer gewoon onder zich omdat ze jalers was omdat de andere kat die hartstikke ziek was meer aandacht kreeg van mij. Ik kan trouwens ook helemaal niet zonder haar. We hebben een supersterke band met elkaar. Ik geef haar gewoon een paar tikken en wrijf haar neus door het randje van haar plas. dan niest ze ff goed en daarna likt ze het weer schoon. Ik rol niet die hele kat erdoor heen. Ik zie nu dat het een stuk erger klinkt dan wat ik doe. Maar je mag gerust bij mij langskomen om te zien hoe mijn kat en ik samen zijn. Ze slaapt zelfs op een kussentje op mijn bed zo verwent is ze.

Denk dat de situatie voor TS bijzonder vervelend is en zou me niks verbazen als ze erover denkt de kat naar het asiel te brengen. De stank van kattenpis gaat echt overal in zitten. Als het maar erg genoeg wordt zelf in je kleren.

Ik wens TS succes en hoop dat het snel oplost.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:46

Ik heb een mishandelde kat in huis gehad en die liep elke keer weer terug naar haar oude huis. Dieren kunnen gelukkig snel vergeten. Ik geloof ook best dat je gek bent op je beest maar dat praat het niet goed.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 21:11

Eén ding mag zeker zijn.... mijn poes gaat never nooit terug naar het asiel

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:18

Wij hebben ook zo'n dramakat in huis... is tot haar 10de week bij moeders gebleven, dus lang genoeg. Maar zij sproeit het hele huis rustig onder (blegh!).
Ons laminaat moesten wij al vervangen, hele ondervloer was verrot door al dat plas!

Helaas werkte bij ons feliway totaal niet.... net als hardere methodes (ja inderdaad, wij hebben ons ook schuldig gemaakt aan het met de neus door haar plas halen! Maar goed, dat was 10 jaar geleden het advies van de DA Nagelbijten / Gniffelen Werkte niet nee..) en enige wat voor ons helpt?
Kat de hele nacht naar buiten gooien, weer of geen weer.
en overdag ook een keer of 2 naar buiten gooien...

Want mevrouw gaat dus ook niet op de kattenbak.... Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:10

AngelsDitch schreef:
Eén ding mag zeker zijn.... mijn poes gaat never nooit terug naar het asiel

Dat zou ik ook nooit doen maar inslapen zou wel een optie kunnen zijn bij mij (sorry)
Asiel is in dit geval het begin van het einde, want niemand zit te wachten op een kat die het hele huis verzeikt

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:16

ohoh welcob, dat je dat hier neer durft te zetten. Je kat door de plas halen met de snoet...nog een tik erbij en je bent ook helemaal gek.
Bij mij hielp het gelukkig wel. Laatst waagde madam het zich nog om over mij handtas te plassen uit jaloezie dat ik altijd naar de manege ben. Niet echt afgestraft, alleen gescholden op haar. Week erna was mijn volgende tas ondergepiest. Toen maar voor de hardere aanpak gekozen en dit bij beide katten gedaan. Daarna niks meer gevonden.

Vind het trouwens flauwekul van dat geheugen. je kunt een kat toch ook iets aan of afleren. Dat onthoudt ze toch ook?

Ik vind het wel erg knap dat TS het asiel geen optie vind. ik zou het ook niet snel doen maar uiteindelijk als er niks aan te doen valt houdt het bij mij op.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 23:31

We zijn inmiddels zo gek op dr dat ik dat echt niet over mn hart kan verkrijgen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:35

Voor alle mensen die hun katten met de neus door de plas heen halen, tikken geven en erop lopen te schelden. Hebben jullie je al eens verdiept in het WAAROM een kat naast de bak plast of poept?
En dan niet zelf maar door een deskundige? Er zijn inmiddels ook kattengedragsdeskundigen en hier is ook een forum van, even googlelen op kattengedragsforum. Dat lijkt me meer op z'n plaats dan de beulerij waaraan een aantal zich tot op heden schuldig hebben gemaakt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 04:01

Ik heb ook een plaskater die me tot waanzin heeft gedreven, maar ik heb me er min of meer bij neergelegd. Ik heb hem 7,5 jaar geleden uit het asiel gehaald en al snel werd me duidelijk waarom hij in het asiel zat. Het is voor mij nooit een optie geweest om hem terug te brengen of in te laten slapen, werd er wel goed moedeloos van. Hij houdt vooral van plassen in de wasmand (het liefst schone was) en de hondenmand. Het vloerkleed, de bank, het bed, alles hebben we gehad in het verleden. Het vervelende is alleen dat als er 1tje plast (en je het niet direct door hebt) dat de rest er overheen gaat en dat is niet echt feest met 4 katten in huis.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 10:52

Bedankt Hbvissers, ik ga eens kijken op dat forum.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:03

de plekken waar ze plast goed schoon maken, echt goed, dat er geen plas meer te ruiken is voor die gevoelige neusjes.
en peper strooien. daar waar peper ligt gaan ze nie tplassen, en dan hopen dat ze weer terug gaat naar de kattenbak

zorg ook dat die echt schoon is, ik heb een kat gehad en asl er ook maar een drol in de bak lag ging hij er naast zitten Koe

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:01

Quellian schreef:
Ik heb ook een plaskater die me tot waanzin heeft gedreven, maar ik heb me er min of meer bij neergelegd. Ik heb hem 7,5 jaar geleden uit het asiel gehaald en al snel werd me duidelijk waarom hij in het asiel zat. Het is voor mij nooit een optie geweest om hem terug te brengen of in te laten slapen, werd er wel goed moedeloos van. Hij houdt vooral van plassen in de wasmand (het liefst schone was) en de hondenmand. Het vloerkleed, de bank, het bed, alles hebben we gehad in het verleden. Het vervelende is alleen dat als er 1tje plast (en je het niet direct door hebt) dat de rest er overheen gaat en dat is niet echt feest met 4 katten in huis.

Dat zou mij dus niet gebeuren, zo'n kat die mijn hele huis onderpist.
Asiel zou bij mij geen optie zijn, maar dan liet ik hem toch echt inslapen als ik alles had geprobeerd.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:07

Ik zou ook wel een aantal mensen met een gedragsprobleem willen laten inslapen. Wat lijkt me dat een fijne oplossing zeg ipv een psychologische behandeling.

Als je een plasprobleem hebt met je kat raadpleeg dan een gedragsdeskundige, zij kunnen in 90% van de gevallen het probleem oplossen omdat zij erachter kunnen komen waarom een kat plast.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:10

HBvisser, lezen is ook een vak he?
Gedragstherapeut valt er dus ook onder, ik ben niet helemaal dom.
Ik zie zoveel katten bij de da, dus ik ben niét dom.
Ronduit smerig dat je je bed en álles onder laat pissen, dat is gewoon niet gezond!

moonfish13 schreef:
Dat zou mij dus niet gebeuren, zo'n kat die mijn hele huis onderpist.
Asiel zou bij mij geen optie zijn, maar dan liet ik hem toch echt inslapen als ik alles had geprobeerd.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:15

Dat klopt, maar dit slaat niet op jou. Ik ook al in dit topic dat een kennis van iemand twee katten in hadden laten slapen omdat ze op het speelgoed van de kleine hadden geplast. Het maakt me gewoon erg pissed off. Vaak willen mensen wel een huisdier maar mag het dier vooral geen problemen opleveren. Dan is het ineens niet leuk meer en willen ze ervan af.
Het spijt me, maar daar kan ik absoluut niet tegen. En ik kan ook niet tegen mensen die hun katten straffen voor het naast de bak piesen of poepen. Hieruit blijkt dat ze nog nooit de moeite hebben genomen om maar te googlelen op het gedragsprobleem van hun kat(ten). Er is best iets aan te doen namelijk. Een dier vertoont dit gedrag niet omdat hij/zij zich nou zo fijn voelt en zeker een kat niet, dit zijn namelijk zeer schone en zindelijke dieren.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:25

kan het niet zijn dat ze haar teritorium (?) afbakend?
als mijn nieuwe poes ergens vaak komt plast mijn oudje daar soms ook..
als ik het zie jaag ik haar gewoon weg, ik denk niet dat je er heel veel aan kan doen .

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:29

moonprayer schreef:
de plekken waar ze plast goed schoon maken, echt goed, dat er geen plas meer te ruiken is voor die gevoelige neusjes.
en peper strooien. daar waar peper ligt gaan ze nie tplassen, en dan hopen dat ze weer terug gaat naar de kattenbak

zorg ook dat die echt schoon is, ik heb een kat gehad en asl er ook maar een drol in de bak lag ging hij er naast zitten Koe

Mijn poes plast en poept wel gewoon op de kattenbak... die is ook schoon.
Verder plast ze door het hele huis, elke keer weer ergens anders. Dus om nou mn hele huis vol peper te strooien, vind ik wat ver gaan.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:32

lissisanne schreef:
kan het niet zijn dat ze haar teritorium (?) afbakend?
als mijn nieuwe poes ergens vaak komt plast mijn oudje daar soms ook..
als ik het zie jaag ik haar gewoon weg, ik denk niet dat je er heel veel aan kan doen .

Dat zou kunnen, maar onderhand heeft ze in huis al op zoveel plekken gepiest dat het inmiddels al hoog en breed haar territorium zou zijn. Daarbij komen er geen andere katten in huis, dus lijkt me sterk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:46

HBVisser schreef:
Dat klopt, maar dit slaat niet op jou. Ik ook al in dit topic dat een kennis van iemand twee katten in hadden laten slapen omdat ze op het speelgoed van de kleine hadden geplast. Het maakt me gewoon erg pissed off. Vaak willen mensen wel een huisdier maar mag het dier vooral geen problemen opleveren. Dan is het ineens niet leuk meer en willen ze ervan af.
Het spijt me, maar daar kan ik absoluut niet tegen. En ik kan ook niet tegen mensen die hun katten straffen voor het naast de bak piesen of poepen. Hieruit blijkt dat ze nog nooit de moeite hebben genomen om maar te googlelen op het gedragsprobleem van hun kat(ten). Er is best iets aan te doen namelijk. Een dier vertoont dit gedrag niet omdat hij/zij zich nou zo fijn voelt en zeker een kat niet, dit zijn namelijk zeer schone en zindelijke dieren.

Weet je wat het met straffen van dit soort dingen is?
Het dier zal maar last van zijn blaas hebben o.i.d. dan gaan ze als je pech hebt allerlei fratsen uithalen zodat je er niet achter komt.. Dan zit je dus -als er een medische oorzaak achter zit- verder in de problemen.
Een dier doet zoiets ook niet zomaar.

Zelfde met honden, pup poept in huis en jij straft het daar op.
Volgende keren weer een ongelukje van de pup of inmiddels al volwassen hond en dat willen ze wegwerken/verbergen.
Dan krijg je dus honden die poep gaat eten etc.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:55

Idd, moonfish en het dier doet zoiets echt niet om een mens te pesten. Ik heb mijn honden en katten nog nooit voor onzindelijk gedrag gestraft maar altijd de oorzaak proberen te vinden. Ik heb hier ook een kat die wel eens naast de bak poept of piest en we weten exact hoe dat komt. Zij staat al laagste in de groep van mijn 3 katten en ze is altijd de pineut als ze bak uit komt. Dan wordt ze opgewacht door die twee anderen en plagen ze haar. Tegenwoordig zet ik haar twee of drie keer op de bak en blijf ik erbij staan. En dan doet ze keurig haar behoeftes op de bak. Ze voelt zich veilig als ik erbij ben.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:57

HBVisser schreef:

Zozo jij hebt je oordeel al weer klaar! Je wil niet weten wat voor moeite ze daarmee hadden. De katten zijn helemaal onderzocht ook op het gedrag. Ze waren oud maar gezond. En ja, bij kleine kinderen is het gevaarlijk en smerig als altijd alles onder zit..er is enorm veel geprobeerd en de mensen hadden er alles voor over. Dus houd even je opmerkingen voor je..hier word ik dus pissed-off van.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:01

Jij mag best pissed off op me zijn hoor. Daar geef ik niet zoveel om. Hebben ze ook gedragstherapie geprobeert? Ik geloof namelijk niet dat dat niet geholpen heeft. Tenminste als ze een gedragsdeskundige erbij hebben gehaald. Een dier heb je voor het leven.
Aangezien dit een forum is mag ik mijn mening geven dus ik ben echt niet van plan mijn opmerkingen voor me te houden. Sommige mensen stellen ze namelijk op prijs en doen er wel iets mee. Helaas was dat voor deze poezen te laat. Als ik het had geweten had ze ze mogen brengen. Dan was ik er zelf wel mee aan de slag gegaan in samenwerking met een deskundige.