Dik buikje (kitten)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Dik buikje (kitten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:54

Niet om de TS onderuit te halen, maar hij is nu 4 maanden en ze geeft aan dat hij dit al vanaf 8 weken oud heeft. Ik had het sowieso al veel eerder laten controleren, maar aangezien hij er nu al 8 weken mee rondloopt, kunnen die 2 extra weekjes (na advies DA) geen kwaad lijkt me.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:18

XoNo schreef:
R0X schreef:
Jij bent snel gerustgesteld met niks.... Verdrietig

Dus jij laat je kat liever een keer extra opensnijden, alleen omdat JIJ je zorgen maakt? Groot gelijk AnnaJelly, ik zou ook wachten tot over 2 weken. Hij heeft het nu al 4 maanden met die buik gered en als hij totaal geen zieke indruk maakt en ontlasting e.d. is ook goed, dan zou ik ook gewoon ff op die 2 weken wachten.

Opensnijden? Hoe bedoel je dat? DA gaat niet meteen snijden als hij of zij wil weten wat het is Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 16:55

Van die 2 weken wachten gaat hij niet dood en verder heb ik al gezegd dat ik vertrouwen in mijn DA heb. Ik weet dat ze me wel laat komen als ze het niet vertrouwd.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:58

als een kat verder geen ziekteverschijnselen heeft is het inderdaad meestal nooit wat om voor naar de DA te rennen.

ik heb wel een kat gehad die ineens wat kortademig was, en wat té rustig, toen dacht ik op zondag, morgen gaan we met hem naar de DA, maar toen was het te laat.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 18:09

Als ik twijfel bel ik en leg het voor aan mijn DA en dan neemt zij de beslissing of ik langs moet komen of niet. Mocht hij in de 2 weken wel anders worden dan is het logisch dat we er mee heen gaan, maar voor nu rent hij lekker al stoeiend rond met zn vriendje Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:48

het lijkt haast wel of zn ribbenkast 'wijder' is dan bij een normale kat, voel je daar ook zn ribben beter? kan een aangeboren afwijking zijn en hij hoeft er geen last van te hebben.
Maar zeker weet je het pas als je bij de DA bent geweest.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 22:00

Ik zal straks eens voelen Cissy.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:25

Haal eens wat ander ontwormmiddel bij de DA. De vitaminthe helpt niet altijd even goed. hier krijgen de kittens milbemax. En ik heb wel gehoord dat kittens vaker diarree krijgen van Whiskas. Ik voer dus geen Whiskas. Momenteel hebben wij nog 1 logeetje in huis. Die krijgt elke morgen een halve lamshart-hamburger. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor honden (merk Rodi, in de diepvries van de supermarkt), maar de poezen vinden ze ook erg lekker. zijn vooral goed bij darmproblemen, zorgen voor een betere darmflora.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 22:35

Milbemax krijgen ze altijd als ze groter zijn, vitaminthe is er in pasta vorm, ik dacht milbemax niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:43

AJ zorgt wel goed voor haar dieren daar twijfel ik niet aan Ja
en ik vind best wel dat je op de ervaring van je DA mag vertrouwen,
ga op je eigen intuitie af.
Opvallend is het buikje wel idd, zou het zelf denk ik ook nog even twee weken aankijken,
wel extra ontwormen, dat kan geen kwaad mss is hij herbesmet.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:41

Milbemax mag vanaf dat ze 500 gram wegen. Dan krijgen ze een half tabletje. en als ze 1 kilo wegen (of meer) krijgen ze een heel tabletje. Vitaminthe is vooral voor kleine kittens vanaf een week of 4, als ze nog onder de 500 gram wegen. Wij hebben kittenopvang in huis voor het asiel hier en dit jaar hadden ze een giga-wormbesmeting. Met alleen de pasta kwamen de kittens er niet van af. Dat hield dus in , veel zieke kittens, diarree, niet aankomen en zodra ze milbemax mochten is er ontwormd met milbemax. Werkt beter als vitaminthe. Wat ook nog wel helpt is een pipetje Stronghold. Verkrijgbaar bij de DA en werkt tegen vanalles en nog wat: wormen, oormijt, vlooien, teken. We hadden laatst 3 tamelijk wilde kittens en die kregen we echt geen tabletje of pasta in hun bekkie. Dus handschoenen aan, in de houdgreep en een pipetje in hun nek. Nou dat was hard nodig, want de volgende dag poepte ze allemaal wormen uit. Maar als de kittens van de TS al 4 maanden oud zijn, mogen ze zeker al milbemax hebben. het tabletje inhun bekkie stoppen of fijnmaken en door het eten. Ik ga toch liever voor het in hun bekkie stoppen; dan weet ik zeker dat ze de goede hoeveelheid binnen krijgen.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 14:59

I don't like it, I don t like it at all... Bloos

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 15:53

Ah oke! Dan zal ik morgen even milbemax halen.

Chiqa, bedankt Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:23

en al wat verbetering of wormen gezien? ben je nog bij de DA geweest?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 15:55

Zijn buikje lijkt íets slanker, geen wormen gezien. DA gaan ze binnenkort heen Lachen

Wb. de ribbetjes, ik voel er niks raars aan, dat ze wijder staan ofzo..