Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

MandyR schreef:Das wel heel veel. Ik geef ongeveer in keer per week ongeveer een kilo droogvoer. Dus dat komt dan neer op 150 gram per dag en daarbij krijgen ze een half blik vlees per dag. Dat zijn blikken van 400 gram dus 200 gram per dag. Een totaal van 350 gram dus voor 2 katten.
smokey17 schreef:Zo'n 1 heb ik ook. Verschrikkelijk irritant.
Heb nooit eten op het aanrecht laten liggen.. nooit... maar toch gaat hij altijd op het aanrecht... heb echt alles geprobeerd. water, koffiepreut, peper, citroensap. laten schrikken(ideaal een bar in de keuken). Niks maar dan ook niks helpt.
En deze kat eet ALLES maar dan ook ALLES. Kon zelfs geen zak paardenvoer laten staan, want hij trok de hele zak kapot. met alle gevolgen van dien.
Blazen in zijn gezicht werkt averechts, werd hij gruwelijk aggressief van. Dingen naar zijn hoofd gooien boeide hem niks. Eens goed schreeuwen interesseerde hem nog minder en kreeg ik nog een arrogante blik ook nog.
Op een gegeven moment had ik bedacht: ik smijt hem aan zijn nekvel naar buiten als hij op het aanrecht zit.
Binnen 3 dagen had meneer door dat als hij naar buiten wou, hij dus op het aanrecht moest springen. Ik ben gekke harry niet, en ren dus geen 20 keer per dag naar de deur... maar meneer had dus snel uitgevonden dat op het aanrecht springen de manier was om buiten te komen... Dus hij sprong op het aanrecht, er meteen weer af en rent naar de deur.... god was ik kwaad toen ik het door had.
En wat was hij nijdig toen hij door had dat het niet meer werkte maar een enkele reis gang... echter was dit ook geen succes, want hij jaagde gewoon mijn hond zijn mand uit en ging daar lekker slapen. Of als een bezetene aan de deur krabben, en dit houdt hij heeeel lang vol.
Ik heb mij er maar bij neer gelegd dat met deze kat niets te beginnen is.
smokey17 schreef:Of als een bezetene aan de deur krabben, en dit houdt hij heeeel lang vol.
)
Rijerijerije schreef:Nou das niet helemaal waar....het rare is dat de meiden verder heel welopgevoed zijn (al zeg ik het zelf) Ze hebben van hun leven nog nooit aan de bank of deurkozijnen gekrabt, afgezien van een klein ongelukje tijdens het zindelijkheidsproces hebben ze nog nooit wat "gedaan" op een plek anders dan de kattebak, ze graven geen planten uit, ze doen mijn caafjes niks, (ze zijn er zelfs ontzettend schattig mee
) en afgezien van Koe en Het Aanrecht komen ze ook nooit op plekken die niet mogen (de eettafel, de salontafel)...En áls ze soms iets verkeerd doen, dan roep ik één keer kort EEEH en dan zijn ze weer weg/eraf.
Ze zijn wel degelijk op te voeden, alleen niet in de mate van een hond die dingen apporteert en op commando gaat zitten etc....
En ja we lachen ons regelmatig helemaal krom om die kleine donders, en levendigheid genoeg in huis, dus ondanks wat kleine debacles af en toe zijn we ontzettend blij met ze
Chubby schreef:Rijerijerije schreef:Nou das niet helemaal waar....het rare is dat de meiden verder heel welopgevoed zijn (al zeg ik het zelf) Ze hebben van hun leven nog nooit aan de bank of deurkozijnen gekrabt, afgezien van een klein ongelukje tijdens het zindelijkheidsproces hebben ze nog nooit wat "gedaan" op een plek anders dan de kattebak, ze graven geen planten uit, ze doen mijn caafjes niks, (ze zijn er zelfs ontzettend schattig mee
) en afgezien van Koe en Het Aanrecht komen ze ook nooit op plekken die niet mogen (de eettafel, de salontafel)...En áls ze soms iets verkeerd doen, dan roep ik één keer kort EEEH en dan zijn ze weer weg/eraf.
Ze zijn wel degelijk op te voeden, alleen niet in de mate van een hond die dingen apporteert en op commando gaat zitten etc....
En ja we lachen ons regelmatig helemaal krom om die kleine donders, en levendigheid genoeg in huis, dus ondanks wat kleine debacles af en toe zijn we ontzettend blij met ze
Ik haal even deze post aan, maar er zijn meerdere mensen hier die roepen dat hun kat wel is opgevoed en zich dus keurig houden aan de regels.
Ik vraag me dan af of die kat dat van nature al doet? Of heb je je kat die regels aangeleerd?
Want het hard roepen (schrik), het meppen met de krant (schrik) of water sprayen (schrik) is blijkbaar nog steeds nodig in sommige gevallen? Dus op dat gebied krijg je ze niet opgevoed?
Geweldig! 

Ik ga hem meteen een aai over zijn bolletje geven
Onze kat heeft zo vanalles afgeleerd.. poepen in de plantenbak, over het gasfornuis heen wandelen enz. Ze zit alleen nog op het espresso-apparaat maar vooruit dan kan ze lekker naar buiten kijken
Succes ermee! 

Dan weten ze zeker dat ik meteen op sta...

), van het aanrecht vegen (stuitert terug), van het aanrecht gooien (stuitert terug), van de tafel vegen (stuitert terug), van de tafel gooien (stuitert terug)...
Te mooi gewoon 
Zijn ze te lui voor 
jodi schreef:Bij hysterische etensdieven kan een goede wormkuur nog wel eens wonderen doen.
)