Kat gewoon dikke buik of zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Kat gewoon dikke buik of zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:39

een jonge poes van 6 mnd die veel slaapt is niet goed, die spelen nl nog heel veel. Als ze dat niet doet is er meer aan de hand.
Ben je nog langs de DA geweest?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:03

Dat van dat haar dat wijkt rond de tepels gaat lang niet voor elke poezelin op... buitenkat van 6 maand... ik vrees zwanger...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:59

Misschien ter overvloede (ik wil niet zeuren verder, hoewel dat misschien wel zo overkomt Knipoog ), vraag ook even aan je DA of het wel goed is dat ze een nestje krijgt, mocht ze zwanger zijn en je het willen laten komen. Zes maanden is namelijk heel erg jong voor een poes om drachtig te zijn. Maargoed, daar had je misschien zelf ook al over nagedacht Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:56

Als er katjes zouden inzitten zou ik ze indien nog mogelijk willen laten weghalen. Vind het maar niets voor m'n kleine meid om kindjes te krijgen omdat ze zelf ook maar op 3 van de 4 pootjes loopt omdat ze dan wat misvormde voetjes heeft... En er zijn al zoveel kleine katjes, dan haal ik er liever zelf nog eentje uit het asiel ipv er 6 te laten geboren worden. Vind het idee van abortus eigelijk niet, maar voor de poes is het echt niet goed, dat besef ik maar al te goed.

Poes ligt zichzelf alleen heel vaak te wassen, slaap enorm veel en speelt ongeveer 1 uurtje per dag, heb er vandaag eens op gelet. Dierenarts zei drie weken geleden nochtans dat Blits volledig gezond is dus weet niet wat ik ervan moet denken... Vrijdag ga ik sowieso langs.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:01

antibiotica doet niks tegen wormen, wat raar dat je DA dit zegt? Ben erg benieuwd wat het nou is, als ze drachtig is kan je idd het beste alles laten weghalen (gelijk castratie erbij) want 6 maand is echt erg jong. Een kitten van die leeftijd hoort ook veel meer te spelen dan 1 uurtje per dag, doet ze dit altijd al zo weinig of pas sinds kort?
Ze kunnen trouwens best in 3 weken ziek worden hoor, dus 3 weken geleden volledig gezond zegt heel weinig. Succes!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 14:57

Toen we haar net hadden heeft ze eerst 2 dagen onder de kast gezeten, daarna zocht ze wel meer contact. Maar echt spelen heeft ze nooit gedaan. Het is pas sinds een week dat ze iets van activiteit laat zien.

Gisteren voelde haar buikje normaal aan, en heeft ze dik 3 uur ruzie gehad met mijn gordijn Clown Is een oprolgordijn en de koordjes hadden haar blijkbaar iets misdaan Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:26

kijk, dat is weer normaal jonge katten gedrag! Lachen lekker ruzie maken met de gordijnen....
hou haar nog wel in de gaten want het blijft niet normaal als jonge dieren timide zijn en niet spelen.