bultje in melkklier hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: bultje in melkklier hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:52

Nee dat moet je jezelf niet verwijten!!

Ik heb het vroeger meegemaakt met een poes, en zodoende weet ik dat een dier waar niet mee gefokt word,zo snel mogelijk gesteriliseerd moet worden.
Als ik die ervaring niet had gehad, had ik het wellicht ook uitgesteld.

Helaas leer je uit ervaring.

Ik denk niet dat je een slecht baasje bent, zoals jij over je dieren praat getuigd imo van echte dierenliefde !

Met Allison gaat het super, al hou ik mijn hart vast, het kan elk moment terugkomen, maar hopelijk duurt dat nog jaaaaren.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:59

even een geruststelling vanwege de kwaardaardige tumorverhalen van katten: bij katten zijn mammatumoren bijna altijd kwaadaardig en bij honden niet. Ik weet niet meer precies hoe dit zou zat eerlijk gezegd. In ieder geval is er best een kans dat het goedaardig is, de mammatumoren iig. Van de andere bult is het echt afwachten op uitslag...
En komop, slecht baasje? Je laat het nu toch behandelen? je kan moeilijk elke dag je beestjes op alles controleren, vinden ze ook niet leuk lijkt me!
Dat strippen is bijna routinewerk voor DA's volgens mij, ik heb het op elke stage 1 of meerdere malen gezien iig. Het is sowieso het beste om gewoon alle tepeltjes te verwijderen, dit geneest echt heel snel. Heel veel sterkte!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 23:28

Fijn dat het met Allison goed gaat.
Maandag kan ik me vragen stellen over picathoe, ik heb het een en ander opgestoken hier op dit topic.
Het is gewoon best moeilijk als je geen contole hebt op de gezondheid van je dieren, kan ik niet goed tegen.
Ik weet natuurlijk dat dat niet altijd kan , maar hopelijk begrijpt iemand mij , hoe ik het bedoel,
En om maar in de stijl van Allison te blijven , in goede tijden maar ook in slechte tijden.

Kan ze als ze geholpen ook dezelfde dag weer naar huis ?
(ze is een beetje verwent met toedekken , als we naar bed gaan en weltrusten zeggen, erg he )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:37

Ik zou wel even de uitslag afwachten als ik jou was Onne, als het een kwaadaardig soort is zou ik de operatie wel overwegen of het zinvol is vanwege de zuurstof die erbij komt.
Zou dat wel gaan bespreken met de DA als ik jou was.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 01:23

onne: sterkte,ik hoop dat het allemaal goed komt!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 07:38

Zwerte, dat wist ik niet !
Dat is een positief verhaal mbt TS !

Wat betrefd de operatie, als je goed afspreekt met je dierenarts, mag je erbij blijven tot ie onder zeil gaat.
En je mag hem ophalen zodra ie wakker is.
Ze weten hoe ik met dieren ben, ik mag ze altijd snel weer meenemen, omdat ze weten dat mijn controle net zo goed, alswel beter is dan bij hun op de IC Knipoog

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:58

Hallo,
Ben net bij de DA geweest voor me vragen.
De bult op haar kont is een mastosytoom, ze halen dit weg en een deel van 3cm er om heen, ook bij de tepels wordt ze geholpen en gelijk gestilliriseerd.
Maandag ochtend om 9uur kan ze komen en ze stelden ze voor om er bij te blijven tot ze slaapt.
Tevens hebben we er voor gekozen om de bult op haar kont verder te laten onderzoeken, omdat de DA hier niet kan zeggen of het cat: 1-2of 3 is.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:08

Onze (wijlen) boxerteef is met 3,5 jaar gesteriliseerd, kreeg op een leeftijd van 5 jaar ook mammatumoren. Aan 1 zijde zijn al haar tepels verwijderd. Uiteindelijk is het wel uitgezaaid en had ze botkanker in de boeg, maar toen was ze wel al 10 jaar oud. Ze is toen uiteraard ingeslapen. Qua leeftijd zat ze al wel 2 jaar boven de gemiddelde leeftijd voor een boxer dus we hadden er wel vrede mee. Meer kun je toch niet doen. Mijn dierenarts zei trouwens altijd dat hij niet van bultjes hield en ze altijd verwijderde. Mijn tweede hond (kwam na de boxer), gecastreerde reu, had regelmatig bultjes, maar altijd vetbultjes. Ik heb ze altijd weg laten halen, juist voor het geval dat.
Onne, heel veel sterkte en verwen haar maar extra als je haar weer thuis hebt (met een vers tartaartje of zo Knipoog. )

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 12:18

Dat zal ze zeker lekker vinden, maar het liefst lust ze gewoon Bami van de chinees ( andere hond trouwens ook )

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:06

wij hebben toevallig 3 maanden geleden een oudere rottweiler teef uit het asiel gehaald,en deze had 1 flinke melkkliertumor,en omdat ze er toch last van kreeg hebben we deze 2 weken geleden weg laten halen..
niet laten onderzoeken verder,boeiend of het goed of kwaadaardig was,de hond is bijna 12 jaar oud,en tja,als het kwaadaardig is,doe ik er niet meer aan als dat het goedaardig zou zijn geweest...

de operatie is super meegevallen,en ze is nu heel vrolijk,en heeft nergens last meer van,we hopen dat dat voorlopig zo gaat blijven!

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:17

En Onne: hoe is het gegaan?

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:18

Hallo,

Hier ben ik weer, ze is maandag geholpen en ze belden als ze klaar waren met haar, en ze zou om 4uur naar huis mogen.
Dit werd een uur later om dat ze onder temp: had, dus om 5 uur waren we daar, ze was zo zielig.
Eigenlijk had ze nog niet meegemogen , maar omdat er niemand was die avond om op haar te leten, mocht ze toch mee.
De auto was als goed warm en thuis hebben we de kachel voluit gezet, haar mand staat altijd bij de kachel en met een dikken deken ging het goed, om 7uur had ze 38 gr:
Het was eerst 32 en om kwart voor 5 was het 34.3
Ze heeft op haar kont een ritssluiting van ongeveer 7/8 cm
En onder haar buik ook een flinke.
ze komt af en toe even haar mand uit, maar ze ligt het liefst erin.
Eten doet ze ook nog niet echt, een beetje uit me hand en dan nog een plakje worst of kaas voor de medicijnen.
Het was echt een flinke ingreep.
Het is nu ook nog wachten op de uitslag van de bult op haar kont, hoop dat alles weg is

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:47

Hopen dat ze snel opknapt§
Een knuffel van mij Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:04

Heftig zeg en wat een temperatuurschommelingen!
Nu maar hopen dat het niet voor niets is geweest en de uitslag meevalt
hoelang moet je wachten op de uitslag?

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:18

Mijn Jack Hussell had ook een kwaadaardig bultje in haar melkklier.
Toen Tracy onder het mes ging voor het weghalen van het bultje en de sterilisatie, werd ook een rij tepels weggehaald.
Was wel even schrikken toen ik haar weer op mocht halen want dat had ik niet verwacht.

Gelukkig ging het wel snel weer beter met haar Lachen

Ik hoop voor je dat ze snel opknapt!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 23:47

Ik moet 10 werkdagen wachten voor de uitslag, maar dit zeiden ze ook de vorige keer, hoop dus dat het eerder is.

Ja ik schrok ook wel even van haar temperatuur, ik goof dat 28 graden dodelijk is.

Heftig is dat he , als je de wond ziet, k hoop maar dat alles nu goed is.
@ jodi, knuffel heeft ze gehad, dank je wel .
Ze is net weer even mee buiten geweest, om de lampen is stal uit te doen.

Laat gauw weer wat weten , en bedankt voor de berichtjes.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:56

Onne, sterkte met haar en ik vind het een heel goed teken dat je haar temperatuur toch vrij snel omhoog hebt gekregen. Zo'n grote operatie hakt er natuurlijk wel in. Dat de temperatuur dan zakt is een risico. Maar fijn dat ze alweer mee geweest is naar buiten. Nu maar duimen. Succes!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:30

Fijn dat de operatie goed is gegaan, hopelijk knapt ze snel op! Die temp is idd "gewoon" een gevolg van de narcose, gebeurd vrij regelmatig. Gelukkig heb je thuis de temp snel omhoog kunnen krijgen!
Eet ze alweer wat beter?

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 13:15

Nee, ze eet nog niet goed, zal straks een beetje vlees geven.
De eerste blafjes zijn er weer wel.
Morgen moet ik toch bij de DA zijn om de deken en zo terug te brengen, zal dan gelijk eens vragen als ze nog niet goed eet.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:17

belangrijkste is dat ze wat eet. Ook al is het niet veel, alle beetjes helpen!
Drinkt ze wel voldoende? En je hebt neem ik aan ook voldoende pijnstilling meegekregen?

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 15:48

Ja ik heb pijnstillers meegekregen, die moest ik opmaken ook al zou ik denken dat ze geen pijn meer zou hebben.
Heb net wat vlees gegeven en dat ging goed op, tegen de avond geef ik weer wat.
Drinken doe ze af en toe, maar het is nooit zo'n lebberkont geweest.
Ze heeft in iedergeval wat binnen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:11

ok mooi zo. Goed teken dat het vlees goed naar binnen ging! Het is natuurlijk ook niet niks wat er met haar gebeurt is, kan wel eventjes duren voordat ze de oude is maar soms doen die dieren je versteld staan! Heel veel succes komende tijd nog!

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 18:13

Dank je wel

onne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 22:09

Hallo allemaal,

Piek is weer onze oude opgevoerde mol,
Ze eet haar brokken en natuurlijk ook de lekkere dingen.
Ze gaat weer gewoon mee naar buiten en wil weer met de andere hond spelen.
Ik heb de uitslag binnen, en die is als volgt:
Het ging eigenlijk over de bult op haar kont, ze dachten dat alles weg was, de bult bestond uit 2 tumoren en het was kwaadaardig, ook was het zo dat dit beeld losse dingen geeft (weet niet meer hoe ze het zei)maar dat het weg was.
AS donderdag moet ze terug naar de DA en wil ik het nog eens rustig na vragen allemaal.
Tot zover bedankt voor jullie steun en berichtjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:14

Wat fijn om te lezen dat ze weer aan het opknappen is zeg, en toch maar goed dat je het allemaal weg heb kunnen laten weghalen!!
Een gesprekje voor wat duidelijkheid zou idd mss wel handig zijn, sterkte iig.