Onze Duitse doggen pup Dean!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eejj

Re: Onze Duitse doggen pup Dean!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:18

Lovers ik ben verliefd !!
Wat zijn Duits doggen toch geweldig zeg ! Lekker veel foto's blijven posten zou ik zeggen Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 15:18

2 alweer, ja, dan issie volwassen Lachen Haha! Dean heb ik vandaag gewogen en de smurf weegt 5,4 kilootjes.
Hij heeft een offday vandaag...hij is sinds gisteravond aan de diarree en eet niet meer. Vanmorgen meteen naar de DA gegaan en een goedje meegekregen wat hij 2 maal daags moet, verder bouillon gemaakt en dat heb ik net, omdat hij dat ook niet wilde, enigszins dwangmatig gevoederd (2x4ml). Dan krijgt hij nog iets in zijn kleine, op dit moment niet zo bolle puppybuikje.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:24

XoNo schreef:
Allemaal bedankt voor de leuke reacties! Afgod

Paintlinger schreef:
Even een vraagje... laat jij preventief de maag vastzetten?
Na afgelopen donderdag (mijn grote hond had toen een torsie) raad ik het zeker aan!

Nee, dat laat ik niet doen. Het is niet bewezen dat honden met een vastgezette maag geen maagtorsies krijgen. Ik geef niet teveel voer per keer en rust na het eten. Dat leren we Dean nu ook. Na het eten, minimaal een half uur rusten. Verder voerbak op hoogte, ook al zijn er mensen die beweren dat eten vanaf de grond juist weer beter is. Allemaal theorien...je kunt er weinig mee Haha!

Maar wel een hele toestand van jouw hond, gaat het inmiddels beter met hem?

Ja gaat prima!

Maar hoezo is dat niet bewezen.. Je geeft de maag een nog een ophangpunt waardoor de maag ECHT niet meer kan draaien...
Heb zelf mee geopereerd en dus gezien hoe dat zit....

De voerbak op hoogte heeft naar mijn idee zeker een voordeel... je belast de ellebogen veel minder..
Maar of het ook tegen maagtorsies helpt....dat weet ik niet.
Verder is het heel goed om kleine beetjes te voeren!!
Maar ik begrijp niet echt waarom dat niet bewezen zou zijn... misschien is het dan nooit onderzocht ofzo Pling
Maar ik zal het nog eens aan mijn baas vragen en dan laat ik het wel even horen Lachen

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:27

Agoshi Ach gut het arme puppenkind!
Heeft de DA gezegd waar het door komt? virusje ofzo? Hij heeft wel mooi gewicht voor zijn leeftijd!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 15:29

PL: nou, ik ben zeker benieuwd! Ik zeg eerlijk, ik heb het allemaal maar 'van horen zeggen', dus ik heb zelf niet het bewijsmateriaal gelezen waarin dat zou worden gezegd. En idd op hoogte voeren, zelfs Dean heeft al zijn eigen standaard (staat nog wel heeeel laag ingesteld *LOL* ).

Oh, hier nog 2 foto's van gister! Lovers

Afbeelding

Afbeelding

Oh en de DA heeft niet gezegd waar het door komt, ze denkt zelf gewoon aan stress van alle verandering e.d. Ikzelf vind dat na 3 dagen nogal laat, maargoed Lachen Hij slaapt wel veel, ik heb hem vandaag nog niet zien drinken, maar dat deed hij gisteravond wel heel goed, hij braakt niet en als hij wakker is is hij niet direct speels, maar wel alert. Nja, zolang hij wil slapen, dan slaaptie maar...

En ja? Is zijn gewicht mooi voor zijn leeftijd? Ik heb geen idee eigenlijk, heb internet al afgezocht naar groeischemaatjes, maar ik kan niets vinden en heb dus geen vergelijkingsmateriaal Scheve mond

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:31

Hoe zwaar issie nu? (en hoe hoog?)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 15:38

De hoogte heb ik nog niet echt kunnen meten. Dat wilde ik dus vandaag doen als hij stond te eten, maargoed, aangezien meneer op dit moment niet eet... Scheve mond
Maar hij is 5,4kg, vanmorgen bij de DA gewogen.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:39

Je zou kunnen kijken op het forum van NDDC...
Maar volgens mij is het voor zijn leeftijd wel netjes hoor!
Sky was wat zwaarder op die leeftijd maar was ook een grote pup en dronk bij 2 teefjes dus kwam niks te kort Bloos

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:39

Kan je het niet een beetje schatten?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 15:43

Dean woog bij de geboorte 980gram Bloos Das wel behoorlijk aan de zware kant. *LOL* Ik heb idd een account bij de NDDC, maar er worden hier en daar wat hoogtes en kilo's in de rondte geslingerd, maar dat zijn werkelijk allerlei verschillende honden en leeftijden. Ik had een groeischema mooi gevonden, waarin ik ook kan zien wat hij per week ongeveer aan 'moet' komen.

Omdat het een groot ras is en die langzaam moeten groeien ivm eventuele groeistoornissen, leek het me wel een handig handvat Haha!

Ik heb 1 foto waar hij staat naast de trap en als ik dat vervolgens meet dan is hij ongeveer 25cm hoog.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:45

geweldig wat een droppie, nu past ie nog op schoot Tong uitsteken

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 15:47

Ja, en hij is nu nog te tillen Haha! Ik ben blij dat wij onze volwassen dog (die niet geheel zindelijk was) op een toch makkelijke manier zindelijk hebben kunnen maken! Die is namelijk ruim 50kg en die til je niet even op als je ziet dat ze een plasje moet doen *LOL*

bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:48

Gefeliciteerd met nog een prachtige dog, Xono. Het zijn inderdaad prachtige honden. Hoop ze beiden gauw irl te zien en te kunnen knuffen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:49

haha zie het helemaal voor me, al denken ze vaak wel dat ze op schoot kunnen als ze eenmaal groot zijn, zij zijn toch schattig Haha! hihi

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 15:53

Indy wil ook vaak op schoot Haha! Denkt inderdaad dat ze in je binnenzak past af en toe Tong uitsteken Ach, dat vind ik één van de mooie dingen van deze reuzenhonden, ze hebben zo'n klein hartje en zijn van nature verschrikkelijk lief Lovers

Dankje bagage! We zullen elkaar vast nog zien, dan kun je ze allebei knuffelen! Haha!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:55

Ahh.. wat een leukerd! Lachen

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:35

Zo, flinke papa, iig groter dan Levi, net zo groot als Trol Huilen van het lachen

Wat een leukerd Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 23:34

En Trol is één van je shetten? *LOL*
Ja, de vader van Dean weegt ook nog eens 93kg Huilen van het lachen Hij is overigens ook net zo lief als dat hij groot is Tong uitsteken

Dean vindt karnemelk overigens wel lekker! Thank god! Ja

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:42

En hoe is het nu met de kleine??

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:21

Wat lief dat je eraan gedacht hebt! Lachen

Met de kleine gaat het gelukkig beter! Hij wilde gister WEL de karnemelk drinken en hij was wat actiever! Vanmorgen wilde hij ook wel een paar brokjes, karnemelk én water! Lachen Wederom lekker actief vanmorgen. Hij is nu alweer ruim een uur wakker en gaat nu weer slapen, ik kan wel merken dat hij weer een beetje op krachten moet komen. Zijn ontlasting begint weer ietstjes steviger te worden! Go jij! Go jij! Zometeen om 10 uur geef ik hem zijn 'goedje' weer.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:22

Goeie berichten Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:40

Zeker, ik ben weer helemaal gerust gesteld! Ondanks dat je ergens weet dat dit veeeel vaker voorkomt, toch maak je je er onbewust (nja, zelfs bewust Haha!) zorgen om. Je weet nooit waartoe het allemaal kan leiden. Vooralsnog lijkt het allemaal positief!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:57

onbewust of bewust, tuurlijk maak je zorgen! zeker met zo'n jonkie die toch nog wat vatbaarder is voor het een of ander...

Sowieso vind ik het altijd vreselijk als een dier ziek is... ze kunnen niet zeggen wat ze voelen en kijken dan zo hulpeloos wardoor je jezelf zo machteloos voelt...
nou draaf ik door Bloos

Maar goed, gaat de goeie kant op met Dean Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 11:00

Haha, ik begrijp je helemaal Haha! Toen Indy de eerste keer geopereerd moest worden omdat haar baarmoedermond naar buiten kwam tijdens de loopsheid, heb ik zo gejankt...en ze moest toen nog onder het mes Nagelbijten / Gniffelen Ook elke keer laat ik wel een traantje als mijn cavia's hun gebitjes weer gedaan moeten worden (ja, je hebt 'm door, ik heb een huis vol kneuzen Tong uitsteken). Ik vind het verschrikkelijk als er iets met mijn beesten is!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:22

Ow gelukig, ben dus niet de enige Bloos
Sky is een keer goed ziek geweest met een darm infectie, ik wist niet meer hoe ik het had!
En toen ik hem achter moest laten bij de DA voor zijn castratie, menn ik was op die dag! vond het verschrikkelijk... ben erbij gebleven tot hij roesje had gehad, toen moest ik weg..
Assistente heeft me echt weg moeten sturen Bloos