2 kittens kopen, waar allemaal aan denken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaanCats

Re: 2 kittens kopen, waar allemaal aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:41

Mijn kittens aten vanaf begin af aan gewoon kitten brokjes van Hill's Natures Best, kittenmelk krijgen ze alleen af en toe voor het lekkere.

Brokjes weeg ik af (zoals op de zak staat vermeld) en laat ik heel de dag staan. Zelf eten ze hun bakjes dus netjes over de dag verdeeld leeg.

Natvoer krijgen ze van mij sochtends en savonds allebij ongeveer 50 gram, dit omdat een kat veel vocht nodig heeft en hier dus ook weer extra vocht in zit.

Verder raad ik aan een waterfontein te kopen, katten drinken in het algemeen niet veel, maar sinds de fontein hier staat drinken ze als een tierelier.

Wil je nog meer weten, PM me gerust, heb zelf hier nu 2 donderstenen lopen van nu ruim 6 maanden.

Oja ik heb ze allebij uit het asiel, ze waren toen 8,5 week, en ze waren zindelijk!
Ook als je ze uit het asiel haalt, hebben ze meestal hun eerste inenting al gehad, en krijg je op de 2e korting.
Plus dat je nog eens korting krijgt op de sterelisatie/castratie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:18

Hi ik heb op dit moment 3 kittens en dat is behoorlijk opvoeden

kat een is ong 1 jaar
kat twee is 7 maanden
kat drie is 4 maanden

dolle pret dus

Het is belangrijk dat elke poes een eigen plekje heeft waar ie zich lekker in voelt
Ik heb een mandje en 4 krabpalen.

Twee krabpalen hebben 3 lig-holletjes en een krabpaal heeft er 4 en dan nog een kattenmandje.
Zo kunnen de katten bijelkaar liggen of elk apart en verstopt van de rest

VOER
Ik geef mijn kittens enkel Royal Canin voer die heb je in 2 soorten babykit dat is tot 4 maanden en kittens dat is voer tot een jaar.
Ik stop hiermee tot Lotus (mijn jongste) ong een jaar is, zolang eet de oudste maar kittensvoer Haha!
Ik heb 2 voerbakken en die vul ik ong 3x per dag zodat ze onbeperkt voer hebben.
Momenteel gaat er bij mij ong 400 gram voer doorheen.
Lotus is ziek en onder behandeling bij de DA Haha! madam heeft medicijnen maar die werkten niet meer ze was 400 gram aangekomen in een week Bloos! normaal komen kittens ong 100 gram per week aan.

Drinken heb ik een grote hondenbak van aantal liters zo weet ik zeker dat ze genoeg hebben met warm weer en ik kan met een gerust hart een nachtje weg.

STRAFFEN
Ik straf mijn kittens met een gil of klappen in mijn handen natuurlijk leer ik wat de plantenspuit is.
Maar mijn ervaring is dat kittens heel heel snel door hebben dat er uit dat ding water komt, en dan springen ze ervandoor.
Momenteel als ze iets doen, zijn ze al weg voordat ik de plantenspuit aangeraakt heb.

Denk goed na waar mogen je kittens komen en waar niet.
Bij mij niet op de aanrecht tafels en stoelen dressoir en tv Bloos nou eigenlijk mogen ze alleen op de bank en dan nog liggen er plaits op...ze moeten daar op gaan liggen.

2 Kittens komen uit het asiel en eentje van de straat geplukt.
Koop een kit bij een asiel bij je uit de buurt.
Ik heb dat niet gedaan met als gevolg veel ellende.
Lotus is namelijk ziek en dat wist ik niet.
Nu moet ik bijna alle DA kosten zelf betalen en geloof me dat is zeer prijzig.

Tevens zou ik de kittens een lange tijd binnen houden.
Kittens zijn leuk en lief en er zijn veel rare mensen voor je het weet ben je ze kwijt.
Mijn kittens blijven binnenkatten maar dat komt omdat er eentje doof is

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:26

Danielle005 schreef:
Verder raad ik aan een waterfontein te kopen, katten drinken in het algemeen niet veel, maar sinds de fontein hier staat drinken ze als een tierelier.

ohja, die kan ik ook aanraden. Ook bij ons wordt er als een tierelier uit de fontein gedronken, zoveel dat we ons zorgen gingen maken. DA raadde aan om fontein weg te halen en weer gewoon bakje neer te zetten om te kijken of het door de fontein kwam dat ze zoveel dronken, of dat ze van zichzelf zoveel dronken. Nou, water uit een bakje was echt te min voor ze, daar werd niet meer naar omgekeken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:43

ik heb ook zo'n cat-it, het is dat mn katten hem goed gebruiken anders had ie al weer weg geweest, dat ding maakt mij teveel herrie.... dus als iemand nog tips heeft om dat geluid te dempen graaaaaag!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:50

- hoelang moeten we de kittens binnen houden voordat ze naar buiten kunnen?
Die van ons zijn een klein maandje binnen gebleven voor ze naar buiten mochten. We hebben ze al wel eens op de arm mee naar buiten genomen, maar echt alleen los pas, een maandje nadat we ze hadden.
- wat moeten we ze te eten/drinken geven? brokjes/vlees uit blik/ etc.
in het begin kitten voer, nu overdag elk een zakje voer + savonds elk een eigen bakje met blikvoer, daarnaast onbeperkt brokjes en kattemelk aangelengt met water.
- heb iets gehoord over een plantenspuit, als ze stout zijn??
Kun je inderdaad doen, ik ben meer van een flinke schreeuw, lawaai maken met de handen en als ze echt super vervelend zijn, even in de nekvel of een zachte tik op de neus.
- moet je de eerste dagen erbij blijven?
Bij ons zijn ze eigelijk vanaf het begin al regelmatig alleen geweest, het scheelt dat ze met zn 2-en zijn. Wel zaten ze als er niemand thuis zat samen in de bijkeuken omdat ze daar niet aan meubels etc konden krabben.

Onze poezen zijn gesterriliseerd met 6 maanden Lachen

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:35

cissy schreef:
ik heb ook zo'n cat-it, het is dat mn katten hem goed gebruiken anders had ie al weer weg geweest, dat ding maakt mij teveel herrie.... dus als iemand nog tips heeft om dat geluid te dempen graaaaaag!

Heb je de ouwe of de nieuwe versie? Ik hoor veel dat de nieuwe minder herrie maakt (alhoewel daar de meningen ook een beetje over verdeeld zijn). Heb zelf ook de nieuwe, en die maakt vooral herrie als ie leeg raakt. En ik heb er een vaatdoekje onder gelegd, misschien scheelt dat ook in het brommen. Het watergeluid vind ik voor de rest heel rustgevend Lachen