HELP... red mijn nachtrust!!! vermoord de pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Re: HELP... red mijn nachtrust!!! vermoord de pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:28

Als je wist dat ik dat ging zeggen, waarom zet je het dan neer? Knipoog
Puppies en baby's kan je niet met elkaar vergelijken. (ben ook mama Knipoog)
een baby die huilt weet na 6 weken precies dat hij bij elk huiltje dat hij/zij geeft iemand reageert en blijft daarom huilen net zolang totdat iemand komt..ook al is er niets aan de hand..een baby moet ook leren dat hij alleen kan zijn, alleen daar wordt de negeerstand voor gebruikt Lachen
Aangezien wij geen honden zijn maar mensen kunnen wij de negeerstand niet gebruiken bij puppies die hebben een andere methode nodig zoals een mama hond zou doen.. en mama hond straf af door, de pup een knauwtje te geven..niets raars aan hoor!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:29

Omdat het gewoon zo is, maar mensen die het beter denken te weten het toch altijd ontkennen Knipoog

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:30

Alsjeblief....vooraleer met slechte adviezen aan de gang te gaan en je pup volledig verknalt, koop een boek over hondengedrag en puppygedrag, dan snap je misschien wat je kleine kerel je vertellen wil.
Een pup die huilt ....dat betekent iets...dat doet ie niet om jou te kwelen of te ambeteren

Schrijf je ook dadelijk in bij http://www.hondenforum.nl of op het labradorforum en vraag daar om advies....

Een stuk of xxxxmensen zullen je met kennis van zaken zeggen hoe je dit kan oplossen zonder nekveltrekken (ben je belazerd of wat ...als een baby huilt om zijn moeder of omdat hij honger heeft, ga je die dan ook slaan misschien ? Boos!

Maar zolang jij niet snapt waarom je pup huilt kan je geen oplossing bieden voor je pupsel...

En ja....een puppycursus volgen wil ik je ook aanraden...daar krijg je veel nuttige info over hondengedrag...Want dat is de sleutel tot een goed begrip en kennis van je vriendje !
Ik wens je het allerbeste met je pup en hoop dat je je zult laten bijstaan door mensen die kennis hebben van hondengedrag !

En om je het iets te vergemakkelijken...vergelijk de leeftijd van je pup steeds met de leeftijd die hij zou hebben als hij een baby of kind zou zijn... Sloegen je ouders jou omdat je huilde toen je nog niet kon spreken (en je ouders dus niet wisten waarom je huilde ? Nee dat deden ze niet...ze proberen te ontdekken WAAROM je huilde...en die reden van WAAROM dan op te lossen...
Voor de rest kun je een hond natuurlijk niet vergelijken met een kind ! das duidelijk haha

Verwacht niet van je pup dat hij de wereld al kent...vergelijk hem in zijn gedrag ook niet met een mens...Het is en blijft een hond die liefdevol doch consequent gedrag van zijn meester behoeft...

Succes !

PS. Hoe je zou moeten handelen hangt af van het probleempje...google eens even...

In mijn geval : Nooit een pup gehad met huilproblemen...alle pupsels zijn in stabiele omgeving opgegroeid...als pupsel sliepen ze naast mijn bed en naarmate ze ouder werden werd de mand/bench een halve meter verder weg gezet...de hond kreeg vertrouwen en wist dat zijn baasje hem niet had achtergelaten...Na het rustig opbouwen van het vertrouwen sliepen de puppers na enkele weken aan de andere kant van het huis...maar ze konden mij nog horen en ruiken mmvs...

Vertrouwen moet je rustig opbouwen....als jij met je zusjes zou samenleven in één kamer en plots verdwijnen al je zussen zou jij zelf ook wel eens best angstig kunnen worden en huilen om te weten waar iedereen naartoe is...

Ik wens je het beste.... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Chikiboy op 24-11-08 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:34

Silence schreef:
Omdat het gewoon zo is, maar mensen die het beter denken te weten het toch altijd ontkennen Knipoog

idd..die zijn er altijd Clown

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:34

Loody schreef:
een baby die huilt weet na 6 weken precies dat hij bij elk huiltje dat hij/zij geeft iemand reageert en blijft daarom huilen net zolang totdat iemand komt..ook al is er niets aan de hand..een baby moet ook leren dat hij alleen kan zijn, alleen daar wordt de negeerstand voor gebruikt Lachen
Aangezien wij geen honden zijn maar mensen kunnen wij de negeerstand niet gebruiken bij puppies die hebben een andere methode nodig zoals een mama hond zou doen.. en mama hond straf af door, de pup een knauwtje te geven..niets raars aan hoor!!

Een mamahond zou haar pup NOOIT een knauw verkopen omdat de pup naar haar roept als hij alleen wordt achtergelaten...een pup zal janken als hij zich verlaten voelt net om zijn soortgenoten terug te vinden.

Als jouw baby huilt zelfs al is er niets aan de hand...dan heb je hem/haar al het verkeerde gedrag aangeleerd....Als jij dat na 6 weken moet corrigeren...Weet je dus dat je voordien al fout zat bij de opvoeding...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:35

Loody schreef:

Wat ben jij hard zeg.

Ik heb honden en kinderen en ik vergelijk het alleen zijn zeker wel met elkaar. Pups mogen bij mama (bij mij dus) slapen als ze zouden huilen. Komt wel goed als hij wat ouder is, dan slaapt hij wel alleen.
En mijn kinderen slapen ook bij mij als ze ´s nachts huil(d)en. Vind ik precies hetzelfde, kind heeft 9 maanden in mama´s buik mogen leven en wordt daarna moederziel alleen in een kamertje gedumpt, onbegrijpelijk vind ik dat........

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:37

Loody, als jouw baby de hele nacht zou huilen, dan ga je ook een andere oplossing zoeken. Je zou wel een heel slechte mama zijn als je je kind dan laat liggen.
Dat is bij een pup niet anders.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:40

Waarom ben ik nu hard?...maar goed jullie hebben allemaal gelijk Knipoog. ik blijf wel de verstandige hier Lachen
Ik heb geen verstand van honden. Terwijl ik mij daar al jaren in verdiep in hondengedrag.. maar goed.

Jullie zijn te soft Knipoog
Een hond/puppie hoort niet in je slaapkamer, je kan niet zijn mama zijn..je bent zijn baas..

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:42

Storm76 schreef:
Loody, als jouw baby de hele nacht zou huilen, dan ga je ook een andere oplossing zoeken. Je zou wel een heel slechte mama zijn als je je kind dan laat liggen.
Dat is bij een pup niet anders.

Dat klopt helemaal Storm..
En wat is nu het verschil tussen een mama van een kind en een mama van een puppy?..
dat wordt steeds vergeten, lijkt het wel.

Een hond reageert nu eenmaal anders geloof ik, honden en mensen hebben niet dezelfde opvoeding.
Maar goed dat is mijn mening

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:46

Wat een onzin, hier is niemand te soft, leven zich alleen een beetje in in een dier.
Een pup is iets anders dan een volwassen hond en je kan gewoon niet verwachten dat ze hetzelfde reageren!

Het dier voelt zich eenzaam en alleen op de wereld en hij wordt beloond voor zijn gedrag want steeds als hij het weer een nacht heeft volgehouden komen jullie weer naar beneden en is het dus gelukt.
Laat hem een aantal nachten op de slaapkamer slapen tot het goed gaat en dan op de gang en bouw het zo op naar de woonkamer. Maar verban het beestje toch niet direct naar zijn nest zonder aanspraak of iemand om tegenaan te liggen of wat dan ook. Een kind van 3 sluit je toch ook niet op op zn kamer omdat hij het maar moet leren Nagelbijten / Gniffelen

Honden en mensen hebben idd niet helemaal dezelfde opvoeding, wat wél hetzelfde is/zou moeten zijn is dat ze kunnen schuilen bij mama/de roedel wanneer ze bang en alleen zijn. En dat wordt nu ontnomen. Hierdoor creëer je geen zelfstandige honden, wel probleemhonden als je pech hebt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:46

Loody, jij hoort dan ook te weten dat een pup van een week of tien (dat is deze pup toch?) vaak nog gewoon bij zijn moeder is. Wij trekken hem uit het nest weg, wij willen zo graag dat hij alleen slaapt, terwijl dit totaal tegen de natuur in is (van een baby trouwens ook), we gaan voorbij aan de pup zelf.....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:47

En zoals jij je reactie´s typt Loody is dit weer zo´n typisch geval van Ik weet het toch het beste.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:47

*hoopt dat ze nooit in een volgend leven een puppie bij Loody word*

Nee echt Loody, moet de TS haar pup dan gewoon laten staan, zelfs een correctie geven als hij naar haar roept? Denk even na, welke moederhond doet dat als haar kind om haar roept omdat het alleen is? Welke boeken lees jij dan over honden? Welke honden bestudeer jij?

Wat chikiboy al schreef klopt helemaal, schrijf jezelf in op een goede site over honden en vraag het daar eens in het forum. En laat vooral je hondje niet alleen in de grote boze wereld, als je dat wel doet en daardoor verlatingsangst gaat krijgen en de boel gaat slopen als hij ouder is, duswel een trauma aan overhoud, lijkt me duidelijk.

Een hond is inderdaad niet hetzelfde als een baby, maar in het begin mag je je pup best bij je houden, als deze ouder word, kiest hij zijn eigen weg wel weer.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:49

Als wij vinden dat we de zorg voor een jonge pup op ons kunnen nemen terwijl hij de zorg van zn moeder nog nodig heeft moet je dat wel goed doen natuurlijk, net wat Diablo zegt.
Zeker die 4 weken dat ze gewoon nog een moeder nodig hebben pakken wij die af, is dat nou menselijk?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:50

Hier hebben ze de eerste week naast mijn bed geslapen. Als ze even piepte mijn hand in de bench zodat ze wisten dat ik er was en dan vielen ze weer in slaap. Als ze moesten plassen even naar buiten, plasje doen en weer de bench in en verder slapen.

Zodra ze er aan toe waren gingen ze naar de woonkamer. Ging dan ook prima, geen piepje gehad.

Een pupje in paniek alleen laten zitten vind ik echt heel erg sneu. Je kunt wel zeggen dat een moederhond pups ook wel eens op hun donder geeft maar niet in deze situatie. In een wolvenroedel zit een pup namelijk niet ineens helemaal alleen.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:51

Onze hond deed het ook heel erg als pup. Die sliep in de bijkeuken. Wij hebben onze slaapkamer beneden en hebben toen de deur van bijkeuken en slaapkamer opengezet en een traphekje voor de bijkeukendeur zodat hij daar niet weg kon (ik wil pertinent geen hond in de slaapkamer... Bloos )maar ons wel kon horen. Zodra hij begon te janken zeiden we even wat. Het was met een paar dagen over, deur steeds verder dicht, klaar!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:51

en al jaren wordt er een knuffel, kleedje, wat dan ook met de geur van de mama in zijn nieuwe verblijfje neergelegd, toch?..
Dat een puppy de eerste week van slag is is heel normaal . daar hoor je mij NIET over...
En het liefst pak ik ook dan het puppy en hou het lekker bij me, alleen doe ik het niet.. ik laat hem beneden..en ga vaak kijken bij de pup..

Dit puppy heeft het blaffen aangeleerd met de andere pup, ik geloof dat er wel een verschil is nu.. Puppie blaft niet alleen omdat hij alleen is, hij heeft het ook zichzelf samen met de andere pup aangeleerd..dus Zijn "baasje"moet dit nu afleren..

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:52

de eerste 2 weken heeft onze pup ook naast het bed mogen slapen, wel in haar bench. De eerste week moesten we toch minstens rond een uur of 2 in de nacht en om 5 a 6 uur smorgens opstaan om haar even buiten te laten. later lukte het al om die keer midden in de nacht weg te laten, maar de eerste maanden moest ik niet denken dat ik na 6 nog in mn bed kon blijven liggen hoor Clown
janken en brullen is toch ook normaal? plots zijn ze alleen, hoe zou je zelf zijn Ach gut ... onze pup heeft zoals gezegd eerst 2 weken mogen wennen aan het idee dat haar broertjes weg waren door op de slaapkamer te mogen slapen (en dat ging de eerste nachten ook niet echt stil); daarna is ze naar de keuken verhuisd en dan nog heeft ze wat afgehuild hoor. de eerste nacht was het niet om aan te horen... de volgende week was het gelukkig telkens maar een uurtje als we gingen slapen.
gewoon geduld mee hebben en niet teveel in eens willen. een pupje van 8 a 10 weken slaapt echt geen hele nacht door hoor...
sja puppies in huis wil gewoon zeggen dat je der de eerste maanden constant mee bezig bent...

oja nog vergeten: onze hond heeft, vanaf dat ze beneden moest slapen ook een gedragen oud t-shirt van ons gekregen. die sleept ze nu nog steeds overal mee naartoe Lachen.
Laatst bijgewerkt door kynshiri op 24-11-08 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:53

Loody schreef:
Een hond/puppie hoort niet in je slaapkamer, je kan niet zijn mama zijn..je bent zijn baas..

Waarom hoort een hond niet in een slaapkamer? Omdat jij het vindt? Als ik dat gezellig zou vinden ligt die hond daar toch lekker?

Als jij geen hond op je kamer wilt, prima. Maar dat is geen reden om een hond maar ergens helemaal alleen weg te stoppen.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:56

Loody schreef:
en al jaren wordt er een knuffel, kleedje, wat dan ook met de geur van de mama in zijn nieuwe verblijfje neergelegd, toch?..
Dat een puppy de eerste week van slag is is heel normaal . daar hoor je mij NIET over...
En het liefst pak ik ook dan het puppy en hou het lekker bij me, alleen doe ik het niet.. ik laat hem beneden..en ga vaak kijken bij de pup..

Dit puppy heeft het blaffen aangeleerd met de andere pup, ik geloof dat er wel een verschil is nu.. Puppie blaft niet alleen omdat hij alleen is, hij heeft het ook zichzelf samen met de andere pup aangeleerd..dus Zijn "baasje"moet dit nu afleren..

Hoezo heeft hij het aangeleerd? Er is nooit aandacht aan gegeven. Dus het is niet zo dat hij wel doorheeft dat het wel werkt om aandacht te krijgen.

En ik vind een kleedje met geur heel leuk maar het vervangt natuurlijk nooit alles wat broertjes en zusjes en moederhond gaf.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:58

Storm: Ik ben van huis uit opgegroeid met het fokken, trainen van politiehonden. We hadden elk jaar, nestjes met pups..en ik begeleidde de mensen die pups bij ons kochten als huishond..
Ja ik ben misschien wat harder omdat ik met een hardere hond ben opgegroeid..wij fokte voornamelijk op goede politiehonden Lachen
(die trouwens super sociaal waren/zijn)

Ik heb nu ook een herder, die niet meer werkt en een labrador..geweldige honden, en zou niet zonder ze kunnen.
Ik heb me verder verdiept in het afstammen van de honden en gedrag, ben gediplomeerd hondentrainer, puppytrainingen enz enz..dus ja ik weet waar ik over praat..

En Silence, ik hoef geen gelijk te hebben, absoluut niet, maar een hond heeft niet hetzelfde straf methode als de mens Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:58

Loody schreef:

in het wild kent een hond/wolf helemaal geen slaapkamer.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:29

Loody schreef:
Waarom ben ik nu hard?...maar goed jullie hebben allemaal gelijk Knipoog. ik blijf wel de verstandige hier Lachen
Ik heb geen verstand van honden. Terwijl ik mij daar al jaren in verdiep in hondengedrag.. maar goed.

Dan wil ik best eens weten op welke school jij hondengedrag of hondenpsychologie hebt gestudeerd....? Bloos
Welke gedragsdeskudige heeft jou wijsgemaakt dat je een pup in de nek moet trekken/knijpen of wat dan ook, als hij s nachts huilt ?
Zeker geen enkele van de erkende gedragsdeskudigen die ik ken, das duidelijk Haha!

Edit: Aangepast naar aanleiding van je antwoord hierboven: .."gedragsdeskudigen zul je nooit horen zeggen dat ze de verstandigste zijn... Want een mens kan altijd bijleren, elke dag weer opnieuw Haha! ... de "minder slimmen" (om het zacht uit te drukken) zijn zij die denken dat ze alles weten.... dat ze de verstandigste zijn..... wat een grap... Haha!
Laatst bijgewerkt door Chikiboy op 24-11-08 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:32

das zeker een grap Lachen.. maar ach wat maakt het ook uit.

Ik heb mijn mening en jij/jullie de jouwe..

Ik ga mezelf niet verdedigen in het gene wat ik vind Lachen en wat ik geleerd heb en idd ik leer elke dag dingen bij..dus daar in ben ik de verstandigste Knipoog

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:35

Loody schreef:
Storm: Ik ben van huis uit opgegroeid met het fokken, trainen van politiehonden. We hadden elk jaar, nestjes met pups..en ik begeleidde de mensen die pups bij ons kochten als huishond..
Ja ik ben misschien wat harder omdat ik met een hardere hond ben opgegroeid..wij fokte voornamelijk op goede politiehonden Lachen
(die trouwens super sociaal waren/zijn)

Ik heb nu ook een herder, die niet meer werkt en een labrador..geweldige honden, en zou niet zonder ze kunnen.
Ik heb me verder verdiept in het afstammen van de honden en gedrag, ben gediplomeerd hondentrainer, puppytrainingen enz enz..dus ja ik weet waar ik over praat..

En Silence, ik hoef geen gelijk te hebben, absoluut niet, maar een hond heeft niet hetzelfde straf methode als de mens Knipoog

Ow ik zie nu pas dit antwoord van je.... dan herhaal ik mijn vraag anders: Bij wie heb jij je diploma behaald mbt. tot dat nekvelverhaal ?