Welk voer krijgt jouw hond/pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Re: Welk voer krijgt jouw hond/pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:59

Ik heb momenteel een Jack Russel pup en die krijgt Fokker Puppy 2-10kg.
Mijn andere hondjes krijgen Bonzo menu brokken en Diner van Bonzo.
Weet dat Bonzo inderdaad wat zouter is maar ik hoef mijn honden echt geen ander merk voer geven want dat eten zet gewoon niet.

Dierenartsen raden altijd Royal Canin aan ook omdat ze het in hun praktijk zelf verkopen denk ik. Knipoog

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:49

Cavom, kvv en barf/nrv

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:55

Mijn hond heeft veel verschillende brokmerken gehad, ze at alles met smaak! Toch heb ik duidelijk verschil gemerkt in m.n. haar algehele conditie en ontlasting, bij het voeren van goedkoper vs. duurdere brokken. In principe zijn zowel Eukanuba als Royal Canin premium brokken. Ik voer zelf inmiddels alleen vlees (bot-, orgaan- en spiervlees volgens bepaalde menu's), maar als ik voor een brok móest kiezen zou ik kiezen voor Orijen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:56

Prins Lamb&Rice. ik zou graag vers vlees voeren, maar zolang ik nog thuis woon zit het er niet in. Mijn moeder is nog van de oude stempel, en gelooft er heilig in dat de brokken ervoor zorgen dat ze een mooi gebit houden (en nee, het feit dat ik ze goede botten geef heeft er niets mee te maken). Kort gezegd, het voer wat in de supermarkt verkrijgbaar is komt er niet in bij mijn honden. Echt niet. Ik betaal nu 45 euro per zak (15 kilo), maar doe er 3 keer zo lang mee als met een goedkoop merk. Buiten dat word dit gewaardeert door mijn honden. Zodra ik het huis uit ben ga ik met ze Barfen of krijgen ze kkv.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:28

Liezel1 schreef:
Wildgirl schreef:
mijn herderkuising krijgt ook carocroc en dan de tussenvariant met iets meer vet en eiwit.
wellicht dat ik later overstap op een wat goedkoper merk maar nu moet hij eerst wat aankomen Knipoog

Carocroc valt op zich nog wel mee in prijs hoor.
Omgerekend €1,80 per kilo.

voor 4 kilo vragen ze hier een tientje.....en aangezien hij daar een ruime week over doet zit ik wel bijna op 40 euro per maand. Vork

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:30

Mijn goldenretriever heeft een tijdje goldenretriever brok gehad van Royal Canin. Maar reageerde hier niet zo goed op. Dus hij heeft nu van Royal Canin Hypo allergeen, en dat gaat prima Lachen

Ik heb dit geadviseerd gekregen van Serge Gaus, mijn trainer voor Diezel (Diezel = mijn geleidehond).

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:35

Onze hond krijgt Cavom. Dit is heel erg goed! Ze zit goed in haar vacht, wordt niet te dik ook niet te mager, mooie poep. Het is ook niet erg duur.
Wij zullen onze hond(en) nooit Royal Canin geven. Het is te goed voor ze. Dit is meer voor honden die heeeel erg veel doen. Jacht honden bijvoorbeeld. Maar niet voor huis, tuin, en keuken hondjes( Bloos )
Hier worden ze dus ook erg druk van.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:36

Rody01, mijn hond zit wel op de Royal Canin voer. Maar hij is niet hyper ofzo hoor. Maar ja, geleidehond is misschien toch anders (heeft genoeg bewegen haha) Tong uitsteken

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:04

Hier krijgt alles Canex, de kleintjes de puppybrok van Canex.

Ben ik al jaren tevreden over Knipoog Is een natuurlijk voer zonder chemie!
Af en toe Duck (ook natuurlijk voer, vlees)

En vanaf begin volgend jaar vlees van de schapen uit eigen fokkerij. (Je kunt tenslotte niet alle rammen houden)

Qache01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:18

Hier krijgen beide honden NRV Knipoog

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:26

Hier krijgt mijn hond Eukanuba senior, en af en toe Cesar Senior.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:35

1 hond krijgt hier Hills J/D ivm spondulose en sinds ze dit eten krijgt is ze een stuk op geknapt.
De rest krijgt cavom en af en toe gewoon vlees.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:41

onze hond van een jaar oud krijgt Prins super. Het is een labrador. Ze doet het hier goed op. Eerst kreeg ze fokker, daar deed ze het ook goed op.. Lachen

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:58

Barf/Natuurlijke rauwe voeding, of te wel een samengestelde rauwe voeding. Mijn eerste hond kreeg/krijgt smolke, en daar doet hij het goed op. Mijn tweede hond bleek een voedsel allergie te hebben (gluten) en die zit op rauwe voeding en je ziet aan haar hoe gezond het is. En voordat ik vragen krijg; hond nr1 zit niet op barf omdat mijn diepvriezer dat niet aankan Knipoog

Over met de pot mee-eten: vroeger deden honden dat ook (is natuurlijk geen reden) maar bedenk wel dat het eten van tegenwoordig veel zout en kunstmatige smaakstoffen. Maar als je daar rekening mee houd (dus iets appart legt voordat je gaat zouten ed) is er niks mis mee, denk ik.
En problemen aan maag, darmstelsel en organen kunnen ze ook van brokken krijgen... Dus zo blijf je bezig. Vork

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:49

Onze volwassen dog krijgt Cavom, daar doet ze het heel goed op, ze is spiegelglad, vindt het lekker, alleen moet ze er beslist niet teveel van, want dan wordt ze te dik. Ze beweegt overigens (voor een hond met HD) voldoende, 4 keer per dag wandelen, vaak elke dag even aan de fiets (2 x 5 minuten, soms langer als mevrouw er zin in heeft Tong uitsteken).

Onze pup krijgt Royal Canine Giant Babybrok op aanraden van de fokker, hij is er ook mee opgegroeid. Straks als hij zijn draai hier wat gevonden heeft wil ik beide honden ook rauwvlees gaan voeren. Ik kan niet volledig overschakelen, omdat ik gewoon de vriescapaciteit niet hebt voor 2 honden die straks samen in totaal ongeveer 140 kilo wegen Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:39

Onze Foxhound krijgt het enigste voer waar hij het goed op doet.

De hondenbrokken van de lidl

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:43

Onze pup krijgt nu pedigree puppyvoer, wat een drama, hij vindt het lekker hoor, maar hij poept 4-6 keer op een dag, drinkt zich een ongeluk.
We gaan binnenkort weer overschakelen naar het voer van de fokker, maar we moesten even tijdelijk iets anders omdat hij het weigerde te eten (hij was er vrij stellig in). Nu schakelen we langzaam weer terug en dat gaat goed. Hij krijgt binnenkort puppybrok van henne petfood. is wel duur voer, maar erg fijn.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:50

Wij zijn een beetje aan het testen...
Pedigree heeft ie gehad maar hij dronk zich en ongeluk en zn ontlasting stonk gigantisch!
Benefull merken we niet echt verschil met iets
Lidll voer ook geen verschil
En met C1000 voer ook niet
Wel heeft mijn hond een soort van huid irritatie, zeg maar bij zn kont is het een beetje kalig daarom proberen we nu ander voer

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:52

onze jack russell krijgt bonzo (voor kleine honden)
onze cane corso krijgt nu dog chow van purina
in december krijgen we een pup erbij en dan gaan we eukanuba voeren

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:54

Pedigree is echt een van de slechtste soorten voer die je kunt voeren Knipoog. Gelukkig ben je hier zelf ook achter.

Henne Petfood ken ik niet, maar over het algemeen geld wel dat je van duurder voer veel minder hoeft te voeren.

En ze gaan vanzelf wel eten hoor. Meestal eten ze slecht voer makkelijker, omdat hier veel geur, kleur en smaakstoffen inzitten. Frolic is ook zo'n brok die volop word gegeten. Hier gebruik ik ze nog wel eens al hondenkoekjes, maar that's it.

Mii_Jessica, stap over op voer die niet als hoofdingredient granen bevat (Prins Lamb&Rice bijvoorbeeld), en zie het verschil. Je kunt ook proberen Smolke te gaan voeren, hier zitten ook geen toegevoegd rotzooi in. Dit heeft wel weer veel granen in zich, en vaak is dit het grootste probleem.

Nogmaals, staar je niet blind op de prijs van een zak voer.

Hessel, zowel de Bonzo als de Eukanuba zou ik per direct uit je voerlijst schappen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:55

sevke schreef:
Bento Kronen Premium Perform

Mijn Mechelse Herder krijgt ook dit voer. Doet hij het prima op.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:57

Ben zelf een Duitse Wolfsherder. Die krijgt gewoon Pedigree met gekookt runderhart er door heen. Hij heeft rare darmen, en met het testen van verschillende voer ben ik uiteindelijk op deze combinatie gekomen waar hij redelijk stabiel op blijft. Hij is geen snelle eter. Zet het in de ochtend klaar en 's avonds rond 21.00 is het dan eindelijk op. Maar het gaat wel op elke dag. Gelukkig.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:59

hier krijgen ze royal canin.
medium brok (ook de jack russell)
Ze doen het hier echt super op.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:02

Ansich is de combinatie brokken/vlees niet verkeerd (met uitzondering van de Pedigree dan), maar aangezien beide iets heel anders van het verteringsgstel vragen, moet je even opletten dat je het niet samen voert, maar er minimaal 12 uur tussen laat zitten. Heb je het al eens apart gevoert? En waarom het runderhart koken?
En wat betreft dat "gelukkig", mijn honden eten 1 keer per dag en hebben regelmatig een vastendagje. Is alleen maar goed voor ze. Maar waarschijnlijk gaan de mensen die supermarktbrok voeren roepen hoe zielig dit is, en krijg ik gelijk van degene die barfen/vers vlees voeren.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:03

Al mijn honden (groot & klein) krijgen pure vleesvoedingen. Vork
Of ik stel het zelf samen,het zogenaamde Barf voeren.
Of ze krijgen complete vleesvoedingen van een goed merk.
En in al de jaren dat ik nu al zo voer??Heb ik kerngezonde honden,nooit ziek en behalen allemaal zeer hoge leeftijden. Haha!
Helaas vinden mensen deze manier van voeren vaak duur,omslachtig enz. enz.
Toch blijf ik al onze honden op deze manier voeren,bevalt prima!!
Veel succes met het vinden van het juiste voer. Doei!