Waarom heet jullie huisdier hoe hij nu heet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Waarom heet jullie huisdier hoe hij nu heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:41

Ehh, de rat heet Ciske de Rat. Clown Omdat het een rat is denk ik.... Huilen van het lachen

Het konijn heet Tommie, omdat het een Tommie is. Ja
Dat zie je gewoon.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:41

J_Charissa schreef:
onze hond heet boeffie, omdat hij als pup altijd alles kapot maakte. het maakte niet uit wat, alles moest kapot.

doet die van mij ook nog steeds en is nu 10 maanden,heb al heel wat speelgoed van de kids weg kunnen gooien haha ook een manier van opruimen Knipoog

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:44

Onze honden, Kees en Ozzy hadden de namen al toen we ze kregen, dus daar niets aan veranderd Ja

Onze katten heten Vlekkie en Poekie.. Vlekkie is een lapjeskat en aangezien kinderen van 7 niet zo creatief zijn, dan wordt het Vlekkie. Poekie heeft z'n naam gekregen omdat ik op een gegeven moment alle katten toch poekie ga noemen, dus waarom niet meteen die naam geven? Tong uitsteken
Nou ja, de geiten heten Loesje en de ander heeft nog geen naam, geen flauw idee waarom Loesje Loesje heet, dat heeft m'n zusje verzonnen en aangezien die er nu niet is, kan ik het ook niet vragen.
En dan hebben we de kippen nog.. Hou je vast: Brandweerkip, Ambu(lancebroeder)kip en Marjoleinkip... Dat krijg je als je zwaar melig boven een kippenhok staat. Dan komen er ook suggesties als "drumstick" en "kipfilet", maar uiteindelijk is het dat geworden.
Laatst bijgewerkt door Inujojo op 21-11-08 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:45

hahaha geweldig, die kippen!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:46

Inujojo schreef:
Onze honden, Kees en Ozzy hadden de namen al toen we ze kregen, dus daar niets aan veranderd Ja

Onze katten heten Vlekkie en Poekie.. Vlekkie is een lapjeskat en aangezien kinderen van 7 niet zo creatief zijn, dan wordt het Vlekkie. Poekie heeft z'n naam gekregen omdat ik op een gegeven moment alle katten toch poekie ga noemen, dus waarom niet meteen die naam geven? Tong uitsteken
Nou ja, de geiten heten Loesje en de ander heeft nog geen naam, geen flauw idee waarom Loesje Loesje heet, dat heeft m'n zusje verzonnen en aangezien die er nu niet is, kan ik het ook niet vragen.
En dan hebben we de kippen nog.. Hou ja vast: Brandweerkip, Ambu(lancebroeder)kip en Marjoleinkip... Dat krijg je als je zwaar melig boven een kippenhok staat. Dan komen er ook suggesties als "drumstick" en "kipfilet", maar uiteindelijk is het dat geworden.

De kippen van een familielid van mij heten allemaal kip tandori, kip nasi en varianten daarop. Clown

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:47

anniee schreef:
hihi siskeh...
Dat zijn er ook nogal wat, volgens mij kun je voor zoveel dieren ook nooit normale namen bedenken haha.

en de meeste komen ook nog uit nesten waarvan we alle namen zelf van hebben bedacht maar dan lach je je echt dood!
in totaal wel 30 jonkies gehad in een aantal jaar denk ik Bloos

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:47

ben helemaal de goudvissen vergeten Bloos
die heten bert en ernie Haha!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:49

Miss_Malfoy schreef:
Inujojo schreef:

En dan hebben we de kippen nog.. Hou ja vast: Brandweerkip, Ambu(lancebroeder)kip en Marjoleinkip... Dat krijg je als je zwaar melig boven een kippenhok staat. Dan komen er ook suggesties als "drumstick" en "kipfilet", maar uiteindelijk is het dat geworden.

De kippen van een familielid van mij heten allemaal kip tandori, kip nasi en varianten daarop. Clown

Je familieleden zouden de kippen maar kwijt zijn Clown , zie het al helemaal voor me xD

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:50

Mijn poezel heet Poezel om drie redenen: omdat ze een poezel is, omdat ik een paar weken lang op zoek ben geweest naar een leuke naam en haar al die tijd al Poezel noemde, en omdat ik Wendy (wat op haar paspoort staat) geen naam vind voor een kat. Uiteindelijk is haar roepnaam Muts geworden. Clown

Ret heet Ret omdat hij op papier een naam van 24 letters plus vier spaties heeft die niet zo lekker bekt als je 'm even snel wilt roepen. De naam van 24 letters plus vier spaties gebruiken we in verkorte vorm (14 letters plus één spatie) alleen op wedstrijden, in het dagelijks gebruik houden we het bij drie letters. Knipoog

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:59

Goudvissen: El-vis, Bubbles en Ariël. Haha!

Onze hond heet Femke. Het is een teefje en Femke is in het fries afgeleid van Famke, wat meisje betekend. Dus Femke. Clown

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:00

Miss_Malfoy schreef:
Inujojo schreef:

ROFL
Prachtig...Zo creatief (of melig) waren we op het erf niet. Alle vijf (eerst waren het er 10, de helft is omgevallen van de ouderdom) de kippen luisteren naar de illustere en vooral superoriginele naam Kip.
Daarvoor hadden we er eentje die losliep en echt onvangbaar was, die noemde ik Vrije Kip, of een enkele keer Kippus Magnificus (omdat ze onvangbaar was voor zowel mensen als honden, vossen en katten).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:03

Mijn zusje had ooit twee goudvissen die ze Links en Rechts had genoemd. Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:03

Mum (hond) noemden ze in Spanje Mum omdat ze zich ontfermde over de pups in het asiel, in haar paspoort heet ze Kim. Ik wilde haar eigenlijk Nala noemen, maar ik had haar al een hele tijd in huis (en dus Mum genoemd) toen ik haar adopteerde. Jip (hondje) is gewoon een Jip, ik wilde hem Wodan noemen (klein hondje, grote naam), maar mijn moeder weigerde dan nog met hem te wandelen Haha!

Pumbaa (kat) heet op papier Dennis, maar das een afschuwelijke naam. Ik heb hem Pumbaa genoemd omdat hij erg veel leek op mijn Oma's Simba en ik hem niet dezelfde naam kon geven. Kiddy (poes) heet Kiddy omdat hij nooit echt een naam heeft gekregen. Eerst noemde ik hem altijd Kitten, dat werd Kitty, maar omdat het een jochie is werd het Kiddy.
Purdy (kat) heet zo omdat mijn vriend dat leuk vond (sja, smaken verschillen) en Bloempje (kat) omdat ze gewoon echt een bloempje is Lovers

Stanley (pony) heette al zo, ik had geen inspiratie meer voor wat anders en Quellian (paard) heet eigenlijk Sarah Lee, maar dat is geen naam voor een paard (de fokker noemde haar Saartje). Quellian vond ik een hele mooie meisjesnaam, maar zou mijn kind nooit zo noemen.

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:05

heb een konijn en mijn zoontje heeft hem/haar de naam vlekje gegeven, omdat hij/zij vlekken heeft hihi.

heb een oppas hondje en die heet bobby een vrouwtje by the way, die heet zo omdat ze op de hond van kuifje lijkt.

zo dat was het.

gr

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:26

de pony's:

spatter omdat hij een leopard is
liese-lotte omdat ze uit het plaatsje Liesel komt
blue omdat hij 2 prachtige blauwe ogen heeft

hangbuikzwijntje julia omdat ze in juli bij ons kwam

schapen:
diana omdat ze zo al heette
jenny en haar lam tuk zijn door de kinderen zo genoemd na een tekenfilm

poezen:
de kinderen hebben die namen gegeven
lientje, blacky(zwarte),floris(na flokje, witte kater), sneeuwwitje(witte poes), kareltje, tijgertje, zorro en 2 hebben nog geen naam

honden:
loekie, rood poedeltje(eigenlijk loeloedjie, betekent kleine rode bloem)
pipa, galga , omdat het paardenvriendin betekent, helaas is ze dat nooit geworden
pumba, bouvier, omdat het echt een varken is
javier, galgo, omdat hij al zo heette en hij ook de vierde hond in huis werd(ja-vier)
(isa)bella, whippet, omdat ze een prachtig hondje is

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:35

Mijn 2 cavia's heten nijntiekonijntie en kleinie en mijn oude hamster mama-muiske
Nijntiekonijntie ; Omdat hij op een dik konijn lijkt Tong uitsteken
En kleine; Omdat het echt een klein caafje was Lovers
En mama muiske; omdat hij echt zon moedertje was, en in mijn hand sliep

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:38

Jerry; het duo Tom en Jerry van mijn zus, alleen ging het niet zo goed tussen die 2 en heb ik Jerry gekregen. Hij is een cavia

Nijntje; Omdat ik toen 5/6 was ofzo Clown

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:39

Onze hond Spiky heet zo omdat hij een stoere naam moest hebben. ( Vork )
Idefix is zo genoemd in het asiel.
De katten Zorro en Evita zijn ook zo in het asiel genoemd.
Gabber is een verbastering van Gaperdje, en klinkt stoerder. 8-|
De hamsters: de mijne is naamloos, en de ander heet Hamster. (goh)
De schildpadden heten Schillie en Schilla, en vraag me niet waarom. Clown
Het konijn heet eigenlijk Stuiver, maar omdat hij zo agressief is hebben we hem Rambo genoemd. Clown
Oja en de kat Lady heet zo omdat haar zusje Lizzy heet. Tong uitsteken

En de gerbils hebben ook geen namen. Nagelbijten / Gniffelen

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:43

Mijn hond heet Joop. Een Amerikaanse bulldog en dat past gewoon bij hem. En mijn 2 konijnen heten Ko en Nijn. Gewoon omdat ik geen leuke namen wist.

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:45

Elky (hond):Stamboom hond, en ze moest met een E beginnen, en we vonden het wel een leuke naam.

Misty (hond): Deze naam kwam omdat we voor pirate al snel een naam hadden,, maar niks wisten wat er bij paste, we hebben toen lang zitten denken, rondvragen en uiteindelijk op Misty uitgekomen.

Pirate (hond): Spreekt voor zich Knipoog zie de foto's in mijn profiel maar.

Gizmo (hond): Tja.. Geen idee eigenlijk, kwam in ons op.

Flame (kat): Toen hadden we nog onze andere kater Felix, dus het leukste was om iets met de F te doen, en aangezien hij Rood was Knipoog

Saffiera (slang): Ja zie maar eens een leuke naam voor een slang te vinden, uiteindelijk op dit uitgekomen (eigenlijk betekend het blauw, maar is ze rood Tong uitsteken)

Boris en benno (baardagamen): Tjaa broertjes Clown
Laatst bijgewerkt door vionnesem op 21-11-08 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:45

Mij kat heette Snoetje, omdat hij zo een lekker snoetje had.. Nagelbijten / Gniffelen

Mijn hond nu heet Balou. Het is een Beagle dus wouden we iets met de B, als B... de Beagle. Heel veel namen opgezocht en uiteindelijk toen ik hem zag zei ik: Het is een echte balou..... Hij heeft namelijk ook geen Binky of Bikkel oid hoofd Huilen van het lachen

Foto Balou: Afbeelding

Foto Snoetje: Afbeelding

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:47

Mijn hond heet Pim, gewoon omdat ik het een leuke naam vind. Pim staat voor mij voor dartel en ondeugend (ik had vroeger een klasgenootje dat zo heette en aan die omschrijving voldeed) en dat past helemaal bij mijn hondje.

Mijn poes heet Katja, op mijn 12e vond ik dat een geweldig originele naam voor een poes (ben nu 28 Lachen )

Mijn tweede poes heet Kia. Ik had een kater uit het asiel die luisterde naar de naam Audi. Toen hij overleed en er een nieuw poesje kwam, heb ik het maar in de automerken gehouden.

Mijn konijn heet Sammy, maar die heb ik gekregen van mensen die naar het buitenland gingen verhuizen. Hij heette dus al zo en dat heb ik zo gelaten.

Mijn paard heet Guus omdat ik dat wel vind passen bij een Trekpaard.
Mijn shetlander heet Puck. Ze werd al zo genoemd bij de vorige eigenaresse en het past goed bij haar.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:51

Mijn hond heet Bumper. We zaten in de auto en we waren namen aan het bedenken, en toen zei mijn vader: Toeter! alleen dat vonden we niks dus daarna riep ie Bumper en dat werd em Clown

Mijn konijn heet Frummel, eigelijk geen flauw idee waarom Huilen van het lachen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:00

Katten:
Dollie: Werd als klein kittentje op de boederij altijd dollie dot genoemd, dus maar zou gelaten. Haar zusje heette Twinkle ( ze had echte twinkeltjes in haar ogen), maar die is weg gelopen en niet meer terug gekomen.

Ashwin: Rode kater, werkelijk geen idee, ik vond het origineel
Quita, we wilde iets wat op cheeta leek, omdat ze daar op lijkt Clown dus Quita
Deedjay: vernoemt naar mijn broer, die heet diederik, werd vroeger nog wel eens Deedjay genoemd.
Lizzy: geen idee, klonk wel leuk bij dollie, die haar moeder is.

De honden:
Roosje: ze had een rood bandje om als pupje hier, dus vandaar roosje
Faith: dat vond mijn moeder een mooie naam

Dieren die we gehad hebben:
* Mickey - muis, spreekt voorzich
* Sammy & sidney - ratten , vond ik leuke namen
* Orange - Kat, was rood/wit gevlekt en bijnaam van mijn broer.
* Binky - Hond, heette bij de vorige eigenaar Stinky, waar hij weg moest omdat hij zo stonk Nagelbijten / Gniffelen Het was een heuze bink.
* Babs - cavia, kwam van bucks & babs bunny Clown
* Snoopy - konijn, zo heette hij al.

We hebben ook 2 gerbils gehad, maar weet niet meer hoe die heette en de vissen ook niet.

Winnie, mijn paard heet op papier Wianaber, maar als afkorting/roepnaam dus winnie.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:03

Mijn cavia heette Nicky. Geen idee waarom ik hem toen zo genoemd heb eigenlijk, vond ik gewoon leuk. Bloos

& m'n Shih-Tzu heet Unino v. Gremley's Home. Deze naam is bedacht door de fokker. De naam moest dit jaar beginnen met een U, en z'n opa heette Nino. Hij leek erg op z'n opa dus hebben ze gekozen voor Unino. Knipoog Noemen hem Uni, maar vind het wel orrigineel.