Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zwerte schreef:zaagsel in het toiletje is ook niet zo slim, komt alsnog de stof vrij in het hok. Kattenbakkorrels zijn veel beter, ik gebruik de simpele houtkorrels, werkt heel goed!
Zwerte schreef:zaagsel is veel te stoffig en konijnen hebben een erg gevoelige luchtwegen. Vaak krijg je hier dus problemen mee. Tevens hoorde ik laatst dat er een bepaalde toxische stof in zit die schadelijk voor ze is maar hier weet ik de details niet van. Ik vind het belangrijk genoeg dat het slecht voor de luchtwegen is. Iets meer stofvrij is dus veel beter!
Zwerte schreef:Tja en dat argument heb ik dan weer vaker gehoord. Dat een paar konijntjes toevallig geen problemen ermee hebben gehad wil niks zeggen over het algemeen. Zaagsel is stoffig en konijnen kunnen daar slecht tegen. Dat houd natuurlijk niet automatisch in dat elk konijn er ziek van word. Wel is het een extra risico als je het gebruikt en ik hou van preventie ipv genezing.
Mooi vergelijkbare redenering: ibuprofen heeft als bijwerking dat het maagzweren veroorzaakt. Ik heb wel eens een paar weken lang 1800mg per dag geslikt wegens ontsteking en geen maagzweer gekregen. Dus tja, dan zal dat wel niet kloppen he?
lonniejj schreef:Zwerte schreef:Tja en dat argument heb ik dan weer vaker gehoord. Dat een paar konijntjes toevallig geen problemen ermee hebben gehad wil niks zeggen over het algemeen. Zaagsel is stoffig en konijnen kunnen daar slecht tegen. Dat houd natuurlijk niet automatisch in dat elk konijn er ziek van word. Wel is het een extra risico als je het gebruikt en ik hou van preventie ipv genezing.
Mooi vergelijkbare redenering: ibuprofen heeft als bijwerking dat het maagzweren veroorzaakt. Ik heb wel eens een paar weken lang 1800mg per dag geslikt wegens ontsteking en geen maagzweer gekregen. Dus tja, dan zal dat wel niet kloppen he?
Een paar konijntjes?
eens eventjes tellen hoor, ik heb er nu 30 gehad(inclusief nestjes hoor) en géén hadden last van hun longen. De jonkies die zijn allemaal naar kennissen gegaan, waar ze allemaal op zaagsel zitten, en ook dáár zijn geen problemen
Dus ja, ik geloof er niet zo heel veel van...