Kunnen honden tv kijken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Re: Kunnen honden tv kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:47

Ik heb een rottweiler gehad die wel degelijk tv keek, zij vloog ook altijd op tijdens reclame's(al lag ze te slapen). Als ik naar een film/programma keek waar dieren of donkere mensen(klinkt misschien stom maar ze was nogal agressief naar donker gekleurde mensen) in voorkwamen vloog ze de televisie aan. Ook zei ging dan naast de tv zoeken als de persoon of het dier uit beeld was. Dat er tests zijn over dat honden geen tv kunnen kijken vind ik toch bijzonder,hoe kan je zoiets in hemelsnaam testen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:51

Mijn kat tennist graag met Roger Federer op tv Haha!

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:52

Haha, dit vroeg ik me gisteren nog af. Onze hond keek ook net naar de TV. Ik denk eigelijk dat ze niet echt 2D kunnen
zien, misschien trekken de geluidjes meer aandacht. Onze hond reageert ook bijna nooit op geblaf van filmhonden,
terwijl hij wel opkijkt van wolven of honden in TV programma's op bijvoorbeeld Animal Planet. Waarschijnlijk is het
geblaf van filmhonden dus 'nep' ofzo, want natuurlijk helemaal te verklaren is.

Het gekke was gisteren dus dat wij een film keken die mijn neef heeft gemaakt, een deeltje daarvan is opgenomen in het huis
van mijn oom en tante. Op de TV ging hun deurbel en onze hond reageerde daar tot 2 keer toe op door naar de deur te lopen.
Zij hebben precies dezelfde bel als wij, dat was wel mooi om te zien.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:00

Grappig, voor het eerst dat ik een hond tegen kom die ook Gipsy (bij jouw dan Gypsy) heet!
Ik denk wel dat ze zien dat iets beweegd. Maar of ze het echt snappen? Dat denk ik niet.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:44

Ik heb een mops, zij staan erom bekend tv te kijken .. niet allemaal natuurlijk .. cyra kijkt nu af en toe mee, of ze loopt en blijft even staan om tv te kijken. Vork

Mijn schoonmoeder daarentegen heeft ook een mops van 3 jaar en die doet bijna niks anders dan tv kijken Nagelbijten / Gniffelen
Wanneer man bijt hond op tv komt en ze hoort de begintune wordt ze helemaal gek.. zodra ze een hond ziet op tv wordt ze helemaal knetter .. hihi .. als de hond uit beeld loopt, loopt mandy richting de gang in volle verwachting dat de hond daar is .. Nagelbijten / Gniffelen
Gekkerd .. haha vind het wel erg komisch hoor!
Naar mijn mening kunnen ze wel degelijk tv kijken!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:42

Toen Terry nog pup was, was er maar 1 manier om hem even rustig te krijgen. Een natuurprogramma op tv, of scooby doo. En daarvoor hoefde niet eens het geluid aan te staan