Oud & Nieuw en huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Oud & Nieuw en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:09

Chiqa schreef:
Gedraag je normaal, net doen of dr niets aan de hand is en de kans is groot dat je kat of hond zich ook redelijk zal gedragen.
Succes!

Die vlieger gaat hier dus mooi niet op

Wij hebben altijd honden gehad en weten dus ook wel dat je nooit aandacht moet geven als ze schrikken of wat dan ook en hebben nooit eerder een hond gehad die zo panisch is voor vuurwerk als die we nu hebben. Wij hebben hem nooit bevestigd in zijn angst, ook (en zeker!) als pup niet, niet opgetild, er is geen vuurwerk naar hem gegooit, NIETS!

En tóch is hij als de dood, hij zit letterlijk en figuurlijk te beven van angst, schiet mij maar lek hoor Clown
Maar hoe bang hij ook is, we geven geen aandacht, al is het wel heel sneu om te zien.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:11

Mas, koop een vuurwerk-cd en draai die iedere dag af. Steeds een beetje harder. Dan kan je hond er aan wennen.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:13

Onze honden gaan in de bench, vooral de oudste is als de dood voor vuurwerk. Ze hoeft maar 2x een knal te horen tijdens het wandelen en mevrouw rent terug naar de auto. Echt sneu binnen in huis ook ze gaat helemaal over haar toeren Ach gut
Maar zodra ze in de bench zit, dat is echt haar 'hol' dan is ze stil en gaat ze slapen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:14

Mijn katten kunnen niet uit de tuin. Op oudjaarsavond mogen ze nog naar buiten totdat het knallen wat meer begint, ze willen dan ook niet meer naar buiten. Vlak voordat de hel losbreekt rond middernacht doe ik ze in de badkamer, deze zit tussen 2 slaapkamers in, dus geen buitenmuur. Het geluid wordt dus een beetje gedempt. Als het ergste lawaai over is mogen ze eruit, kijken nog wel wat zoekend rond maar zijn niet over de zeik.

Mars

singasong schreef:
Mas, koop een vuurwerk-cd en draai die iedere dag af. Steeds een beetje harder. Dan kan je hond er aan wennen.

Was dat maar waar, op youtube staat een fragment met alle mogelijke vuurwerkgeluiden. Ik heb dat ding een paar keer afgespeeld, maar het beest is niet gek Clown Hij staat verbaasd naar mn laptop te kijken en vervolgens naar mij zo van: 'eh ja, en nu?'.
Maar als er dan weer een knal valt buiten (hier lopen ze nu al met rotjes te gooien) dan weet ie niet hoe snel die achter de bank moet kruipen...

Franciska15

Hoe drukker jij je maakt hoe panischer de dieren worden.
Gewoon de dieren binnen houden, en op hun vaste tijden uitlaten en de knallen zelf negeren.
Als jij laat merken dat er niets aan de hand is, zullen de dieren er hoogstwaarschijnlijk(in ieder geval na een tijdje) niet meer op reageren.

Succes!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:16

Onze kat was dan de hele dag binnen, hij vond het onwijs eng dus tip: Zorg dat hij niet onder de keuken kan Nagelbijten / Gniffelen

Onze hond is er niet bang voor en als hij bang is gaat ie tegen me aanliggen/zitten.. ik heb er zelf ook niks mee dsu dat scheelt Tong uitsteken

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:16

Afgelopen jaar zaten allebei mijn katten tot mijn stomme verbazing gewoon in de vensterbank naar buiten te kijken Verward

Het jaar daarvoor liepen ze nog onrustig heen en weer, maar nu leken ze eraan gewend te zijn

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 20:18

Een vuurwerk cd, das ook wel een idee Lachen

Indy is al een volwassen hond, dus ik weet niet precies hoe ze reageert, maar als zich al een knal geluid voordoet buiten, dan is ze meteen in paniek, dus ik vrees het ergste.

Ik weet inderdaad dat je ze niet moet troosten als ze bang zijn, omdat je hun angst dan bevestigt, maar ik wil gewoon dat ze niet bang zijn *LOL*

In deze buurt schijnen ze ook redelijk wat af te steken. Ik ga inderdaad niet weg met oud & nieuw, blijf altijd thuis.

Maar ik heb ook weleens van die gruwelverhalen gehoord van tuig dat rotjes e.d. naar honden en andere beestjes gooit. Nu zou mij dat niet moeten gebeuren, want ik maak dat tuig hartstikke dood...er loopt hier ook nagenoeg geen tuig, maar toch maak ik me onbewust druk om dit soort voorvallen...vandaar dat ik ook niet echt met mijn hond durf te lopen op oudjaarsdag. Nagelbijten / Gniffelen Denk dat ik gewoon met de auto ergens heen ga *LOL*

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:31

Chiqa schreef:
Eén ding; nooit een dier troosten als het bang is voor vuurwerk!
Hiermee bevestig je zijn angst en zal het er niet beter op worden, integendeel.
Vreemd dat ik dat niemand zie schrijven, ik heb dus dieren die geen angst hebben, pilletje is ook niet
nodig.
Zelfs mijn pup van 4 maanden vind het niets vreemds, we gaan wel voor de zekerheid in december op vuurwerk training.
Gedraag je normaal, net doen of dr niets aan de hand is en de kans is groot dat je kat of hond zich ook redelijk zal gedragen.
Succes!

Dit klopt niet in alle gevallen hoor. Ik weet ook dat je een hond nooit moet troosten als het angstig is, omdat je de angst dan bevestigt. Ook nooit gedaan, maar toch is onze hond bang voor vuurwerk.. onze hond is anderhalf en toen we hem net hadden en mijn moeder hem een keer uitliet kwam de politie langs en zette net bij mijn moeder en de hond de sirene aan. hij si toen zooo geschrokken, denk dat het daar door komt dat die bang is voor harde geluiden.

In ieder geval.. de hond gaat lekker naar de kennel en heeft nergens last van. kan heerlijk spelen met vriendjes. Bovendien gaan wij met oud en nieuw zelf allemaal graag het huis uit. Dus dit werkt voor ons perfect Lachen

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:50

Hier gaan alle katten en honden veilig naar binnen een paar uur voor de gekkigheid losbarst. (De poezen meestal direct na etenstijd)
De voliere blijft natuurlijk gewoon staan met alle beestjes erin, maar onze vogels schrikken nooit van de knallen... Sterker, vorig jaar durfde ik te zweren dat ze gezellig naar de mooie kleurtjes zaten te kijken! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:29

Ik weet ook wel dat het niet in alle gevallen opgaat maar tóch heb je het grotendeels aan jezelf te danken.
Hond wordt gevormd door het baasje.
Een vuurwerkcursus is erg belangrijk voor een pup, zou eigenlijk iedereen moeten doen, kleine moeite groot plezier.
Ik heb gek genoeg nooit dieren gehad die angst hadden voor vuurwerk, zelfs mn konijn niet.
Ik heb me dr zelf ook nooit druk om gemaakt was voor mij de normaalste zaak van de wereld.

Als ik zie hoeveel dieren er bang zijn schrik ik daar wel van....Dóe er dan wat aan zou ik zeggen Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:33

Ik heb een cd met vuurwerk geluiden dat werkt erg goed,mijn katten haal ik smiddags binnen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:55

Ik ben met onze hond toen hij nog pup was naar plekken gegaan waar vuurwerk afgestoken werd en ben toen zelf heel enthousiast gaan doen.
Als mijn hond nu vuur werk hoort wordt hij helemaal vrolijk en wil hij naar buiten.
Vorig jaar heb ik hem aan de riem mee naar buiten genomen na 12 uur, hij vond het schitterend en stond continu te kwispelen en te blaffen.
Ik maak me meer zorgen om de pony"s vorig jaar is mijn pony dood neergevallen na het gooien van vuurwerk,elke knal die ik nu hoor doet me daar aan denken(ik stond erbij toen het gebeurde)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:02

Chiqa schreef:
Ik weet ook wel dat het niet in alle gevallen opgaat maar tóch heb je het grotendeels aan jezelf te danken.
Hond wordt gevormd door het baasje.
Een vuurwerkcursus is erg belangrijk voor een pup, zou eigenlijk iedereen moeten doen, kleine moeite groot plezier.
Ik heb gek genoeg nooit dieren gehad die angst hadden voor vuurwerk, zelfs mn konijn niet.
Ik heb me dr zelf ook nooit druk om gemaakt was voor mij de normaalste zaak van de wereld.

Als ik zie hoeveel dieren er bang zijn schrik ik daar wel van....Dóe er dan wat aan zou ik zeggen Lachen

Uhu... makkelijk gezegt ja.
Wij hebben onze pup áltijd óveral mee naartoe genomen, op puppycursus heeft hij zijn schotproeven gehad, de hele rataplan en hij gaf geen krimp. Als hij vuurwerk hoort verstijft hij gewoon. Wij hebben hem hier NOOIT in bevestigd of wat dan ook, hij heeft ook geen nare ervaringen met vuurwerk, echt helemaal NIETS.
Wij staan dus ook voor een raadsel waarom hij zo bang is, geen van onze honden is dat ooit geweest, sowieso geen één van onze dieren... Ik zou niet weten of hier uberhaupt wat aan te doen is behalve negeren, medicijnen en vuurwerkgeluid afspelen helpt iig niets.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:06

Mijn hond is een held op sokken, bij een knal duikt hij de badkamer in en komt daar niet uit voordat het voorbij is. Lekker laten liggen daar zo, als hij dat nou fijn vindt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:20

kat blijft thuis met muziek aan en alle ramen en gordijnen dicht en lampen aan
honden gaan naar stal...dat ligt afgelegen en is rustig...daar word geen vuurwerk afgestoken
staleigenaar past goed op ze Haha! en baasje gaat een 16 uurs dienst draaien ivm oud en nieuw Tong uitsteken

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:17

Mas schreef:
singasong schreef:

Was dat maar waar, op youtube staat een fragment met alle mogelijke vuurwerkgeluiden. Ik heb dat ding een paar keer afgespeeld, maar het beest is niet gek Clown Hij staat verbaasd naar mn laptop te kijken en vervolgens naar mij zo van: 'eh ja, en nu?'.
Maar als er dan weer een knal valt buiten (hier lopen ze nu al met rotjes te gooien) dan weet ie niet hoe snel die achter de bank moet kruipen...

Hahaha... dat kan ik me voorstellen! Het geluid wat er uit een laptop komt is ook niet echt goed natuurlijk Knipoog

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:19

Wat ook goed helpt om je pup te laten wennen aan veel kabaal is om een paar keer een kermis te bezoeken!

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:21

Mijn hond is ook als de dood voor vuurwerk, beeft enz. Wij troosten hem niet we laten hem gewoon ze gang gaan en zeggen er niks van!
Nu hebben we vorig jaar een DAP stekker geprobeerd(volgens mij heet dat zo) en dat werkte bij onze hond geweldig! Tis wel even een uitgave maar ja alles voor het dier he Knipoog

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:39

Heb je wel es resqeu remedies geprobeert? Knipoog
Het helpt echt.

Eeén van mijn hondjes is erg bang voor vuurwerk en harde knallen.
Op ouderjaars avond mag hij in een (slaap) kamertje en staat de radio lekker hard aan Haha!
Zo hoort hij niets van de harde knallen.
Het werkt al jaren prima op deze manier Knipoog

Al mn andere dieren binnen zijn een beetje angstig en als het jaarwisseling is dan zetten we de TV lekker hard aan met muziek
en gaan wij naar buiten om vuurwerk te kijken.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:07

Chessiej schreef:
Mijn hond is ook als de dood voor vuurwerk, beeft enz. Wij troosten hem niet we laten hem gewoon ze gang gaan en zeggen er niks van!
Nu hebben we vorig jaar een DAP stekker geprobeerd(volgens mij heet dat zo) en dat werkte bij onze hond geweldig! Tis wel even een uitgave maar ja alles voor het dier he Knipoog

Wat is dat, een DAP stekker?

@Kainda; Ik heb ook wel eens Rescue geprobeert maar dat hielp niets. Dan vond ik een bakje advocaat beter werken.

Volgens mij heeft het niet altijd met de opvoeding te maken, ik heb 2 honden die totaal niet reageren op vuurwerk en 1 die zit te trillen als een rietje. We negeren haar dan ook maar ik ga de deur dus ook echt niet uit met oud en nieuw.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:13

Er zijn middelen tegen vuurwerkangst, op natuurlijke basis. Alleen moet je daar begin december mee beginnen. Misschien dat iemand wat aan deze info heeft.

Citaat:
De natuurlijke aanpak…

Sommige dieren zijn geen moment onder de indruk van geknal, anderen schrikken wel maar herstellen zich snel. Bij veel dieren is één knal echter al de aanzet tot een haast panische angst die moeilijk valt te onderdrukken. In dergelijke, heftige gevallen kan het volgende stappenplan worden aangehouden:

vanaf ± 1 december: Rust Compositum

vanaf ± 15 december: Puur Nervositeit

op de dagen zelf: Bach Rescue Remedy

Zie de site www.nmlhealth.nl. De puurnervositeit werkt in ieder geval echt! Ik gebruik em wel eens voor mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:04

MIjn hond is er ook bang voor Ach gut

Hij krijgt kalmeringspilletjes, die helpen goed, hij is dan niet bang, en wordt er ook niet suffig van Go jij! Go jij!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:06

Hoe heten die pilletjes Yamcha?