Hondendraagtassen waar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeetje

Re: Hondendraagtassen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:40

x_Sannee schreef:
omg wat kunnen jullie verschrikkelijk banketstaaf doen zeg jullie zoeken echt werkelijk overal zoiets achter!
Ten eerste is het een pup die hoeft toch geen afstanden af te leggen?
En in de stad terwijl niemand haar haast ziet omdat ze zo klein is en dan rondlaten wandelen aan de riem vind ik ook niet wat? Dan is ze binnen de kortste keren plat. Ze loopt ook heus wel aan de riem. En dat is veel warmer. En als je haar de hele tijd op de arm mee moet sjouwen vind ik ook niet wat. En dat zal ze ook niet altijd willen. (al wil ze bijna altijd wel op de arm)

Nouja denk gewoon lekker wat jullie willen Knipoog

Je wandelt al met haar aan de riem zonder al haar entingen?? Oeii, denk er goed om aangezien ze nog lang niet overal voor is ingeent, je kan beter wachten met aan de riem wandelen tot ze al haar entingen heeft gehad.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:41

Mabon schreef:
Even off topic.
Ik heb 3 honden (2 jackrussels en een bouvier) de oudste is een 13 jarige jack russel en zij heeft 2 platen in haar heup. (Zij is een keer per ongeluk door een trekpaard getrapt). Ik ga soms naar de hei om ze lekker uit te laten en ja dan gaan ze alle 3 mee want ook zij staat dan kwispelend naast de auto.
Ik maak dan vaak wandelingen van ruim een uur en dat kan zij dus niet achter elkaar aan volhouden dus dan gaat zij in de hondentas om de schouder.
Ze weet het al precies als ze moe is of last krijgt van haar heupje dan gaat ze voor me staan. Als ik de tas dan op de grond zet stapt ze ook zelf de tas in. Dus denk even na voor je zulke dingen neer zet of weer iemand ziet lopen met een hond in een tas, het kan dus ook een medische reden of ouderdomsreden zijn.

maar medische redenen vind ik heel iets anders.. en dat vind ik met kleertjes om medische redenen ook..

maar in geval van TS en al die andere meelopers... sorry.. een hond moet een hond blijven en niet als accessoire gezien worden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:41

Dreeetje schreef:
Vertel mij eens waar ik die hondenkennel kan halen voor op de scooter, zou ik graag wil weten dan. Ben dan echt serieus geinteresseerd! Heb er echt ook nog nooit van gehoord. (waarschijnlijk door de hype van hondentassen Vork )

Gewoon bij de dierenzaak.
Ze verkopen daar al jaren kleine vervoerskennels waar een Chihuahua prima inpast en die zijn een stuk steviger en veiliger dan een tas mocht je een keer vallen.

Heb er zelf een die je ook mag gebruiken in het vliegtuig. Knipoog

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:42

Even samenvattend, je hebt dus een tas voor de mooi en een tas vanwege praktische/medische redenen.

Tas voor de mooi vind ik persoonlijk niks, wanneer ze kan lopen zal ze ook zeker gaan lopen, maar tas vanwege praktisch tsja is toch erg praktisch Vork

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:44

Maar ik heb geen chi ThePast03, ik heb een mopsje Tong uitsteken die worden groter/dikker/zwaarder.

Maar ik zal zeker eens bij de dierenwinkel navragen hiervoor! Te bedenken dat ik in de toekomst wel wat verder weg zal met de scooter vind ik het een pre dat ze ook veilig zit!

Weer wat geleerd! Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:45

Dreeetje schreef:
Maar ik heb geen chi [*olduser*], ik heb een mopsje Tong uitsteken die worden groter/dikker/zwaarder.

Maar ik zal zeker eens bij de dierenwinkel navragen hiervoor! Te bedenken dat ik in de toekomst wel wat verder weg zal met de scooter vind ik het een pre dat ze ook veilig zit!

Weer wat geleerd! Haha!

Daar zijn ook wel kennels voor alleen weet ik niet of die nog op de scooter passen.

Mopsjes zijn leuk, heerlijke komieken. Haha!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:45

Jolandaa_ schreef:
kohtje schreef:
Ik denk dat wij al tien jaar zo'n tas hebben, niet zo hip als nu.
Wij gebruikte hem om met pups op stap te gaan. Zo hoefte we ze niet onder ons arm mee te nemen naar de markt en zagen de pups niet alleen maar benen.

waarom hebben ze anders 4 pootjes? om te liggen?

ik vind het een beetje onzin. je schaft een hond toch niet aan om te gaan dragen?

Ik schafte ze ook niet aan maar fokte ze.
Persoonlijk ben ik er niet voor om in de drukte met een kleine pup te lopen.
Mensen stappen op pootjes , kinderwagens rijden ze aan.
Ze hadden bij meer vrijheid dan bij de meeste mensen thuis maar op stap met een pup van 8 weken deed ik in de tas.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:48

LimaMambo schreef:
maar medische redenen vind ik heel iets anders.. en dat vind ik met kleertjes om medische redenen ook..

maar in geval van TS en al die andere meelopers... sorry.. een hond moet een hond blijven en niet als accessoire gezien worden

Whaha een meeloper, prima als jij het zo wil zien. Mijn hond is zeker geen accessoire en is zeker wel een hond. Ze heeft een hoog knuffelgehalte, dat zeker. Maar wil haar ook zeker niet lang alleen laten als ik op visite ga en langer dan een uur weg ga, voor mij was die tas een uitkomst. Haha!

Tsja misschien is het van mij kortzichtig dat ik een hondenkennel niet ken, maar een meeloper, nee zeker niet!

Edit (ze is nu trouwens 13 weekjes, wist niet of ik dat al eerder gemeld had, vandaar het alleen thuis verhaal)
Laatst bijgewerkt door Dreeetje op 19-11-08 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:51

ThePast03 schreef:
Dreeetje schreef:
Maar ik heb geen chi ThePast03, ik heb een mopsje Tong uitsteken die worden groter/dikker/zwaarder.

Weer wat geleerd! Haha!

Daar zijn ook wel kennels voor alleen weet ik niet of die nog op de scooter passen.

Mopsjes zijn leuk, heerlijke komieken. Haha!

Ach het is zo'n lieverd. heb wel foto's in mijn profiel staan Vork
Ze is nu al wel weer flink gegroeid.

En een komiekje ja hihi, ik lach me af en toe rot om der! Heerlijk diertje.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:52

Dreeetje schreef:
LimaMambo schreef:

Whaha een meeloper, prima als jij het zo wil zien. Mijn hond is zeker geen accessoire en is zeker wel een hond. Ze heeft een hoog knuffelgehalte, dat zeker. Maar wil haar ook zeker niet lang alleen laten als ik op visite ga en langer dan een uur weg ga, voor mij was die tas een uitkomst. Haha!

Tsja misschien is het van mij kortzichtig dat ik een hondenkennel niet ken, maar een meeloper, nee zeker niet!

wie de schoen past... Knipoog

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:57

Prima, Limamambo ik sta open voor suggesties welk advies geef jij mij om haar mee te vervoeren, naar de andere kant van de stad?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:59

Dreeetje schreef:
Prima, Limamambo ik sta open voor suggesties welk advies geef jij mij om haar mee te vervoeren, naar de andere kant van de stad?

met die opmerking bedoelde ik: voel je je aangesproken dan?

je reageert schijnbaar heel heftig op het feit dat ik een hekel heb aan die paris hilton wannabees

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:17

LimaMambo schreef:
Dreeetje schreef:

met die opmerking bedoelde ik: voel je je aangesproken dan?

je reageert schijnbaar heel heftig op het feit dat ik een hekel heb aan die paris hilton wannabees

Whaha klopt, ik mag paris ook totaal niet en kan er niet over ermee vergeleken te worden en voel me overduidelijk aangesproken ROFL
Misschien heftig dat ik reageer maar totaal niet op jou als persoon dat ik zo reageer hoor begrijp me niet verkeerd Vork Kan nogal fel worden misschien, en ik hou gewoon van discussies ! Haha! En vind dit een erg interessante en leuke discussie Clown

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 00:22

ik loop op eigen terrein met dr hoor tot ze alle entingen heeft. en een hond is voor ons ook zeker geen accessoire maar ook om practische redenen

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:26

x_Sannee schreef:
ik loop op eigen terrein met dr hoor tot ze alle entingen heeft. en een hond is voor ons ook zeker geen accessoire maar ook om practische redenen

Op eigen terrein met riem? Hihi zal er mal uitzien maar ja zo went ze wel vast aan met aan de riem lopen Vork

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:27

x_Sannee schreef:

Als het om praktische redenen is zou het weinig uitmaken of zo'n tas mooi is of niet, dan is het een stuk belangrijker dat die veilig is en functioneel.

Maar waar hebben we het over? Een gemiddelde Chihuahuapup van 9 weken weegt zo'n 8600 a 900 (de meeste nog lichter) gram, die neem je toch even op de arm. Met tas is die een stuk zwaarder. Clown

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:28

dreeetje: ik zie ook nergens hoor dat lima jouw persoonlijk aanvalt
zie het nog steeds als commentaar op de TS als ik het zo lees

overigens ben ik het wel met Lima eens! hond heeft 4 poten, om te lopen dus
niet mogelijk? ok dan een andere oplossing...maar moet die echt zo "mooi" zijn dan?
en tja lees de eerder berichten van de TS maar eens uit dan zal je het wel begrijpen Knipoog

als ik ga fietsen met de dogs naar mijn moeder dan kan [***] mijn iniminie jack ook niet overal los omdat ze het A niet bij kan houden en B niet gezien word
ik heb dan grote [***] naast de fiets en over mijn lichaam hangt dan een oude maar functionele sporttas waar [***] dan lekker in zit en haar koppie naar buiten en alles meekijkt
op het moment dat we ergens naderen waar ze weer naast de fiets kan (park bijv) dan gaat ze dat ook weer Ja

maar waarom een PH tas als een gewone sporttas ook voldoet?
kost je misschien 3 euro bij de action en kan je die andere 50 euro uitgeven aan de DA Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:31

owja... ik zie trouwens ook genoeg mensen met hun hondje in een fietsenmandje.. gewoon zo'n 'lelijk' rieten boodschappenmandje Tong uitsteken

heel handig hoor zo'n ding Haha!
en vind dat een stuk fijner gezicht dat een hond in een tas onder de arm van de bazin Knipoog

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:32

LimaMambo schreef:

Hmm denk dat het voornamelijk over dikgedrukte komt dat ik het mij persoonlijk ging maken. Maar niet persoonlijk als om een aanval, nee absoluut niet Vork

Kan wel tegen een stootje maar zal me ook niet stil houden Haha! en wil dan graag een leuke discussie mee maken.. Maar geloof dat Lima dat ook al snapte..?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:34

Dreeetje schreef:
LimaMambo schreef:

Hmm denk dat het voornamelijk over dikgedrukte komt dat ik het mij persoonlijk ging maken. Maar niet persoonlijk als om een aanval, nee absoluut niet Vork

Kan wel tegen een stootje maar zal me ook niet stil houden Haha! en wil dan graag een leuke discussie mee maken.. Maar geloof dat Lima dat ook al snapte..?

snap ik hoor Tong uitsteken ben ook niet vies van een vette discussie.. zolang er maar goed gelezen word Knipoog en geen woorden worden verdraait Knipoog

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:35

LimaMambo schreef:
owja... ik zie trouwens ook genoeg mensen met hun hondje in een fietsenmandje.. gewoon zo'n 'lelijk' rieten boodschappenmandje Tong uitsteken

heel handig hoor zo'n ding Haha!
en vind dat een stuk fijner gezicht dat een hond in een tas onder de arm van de bazin Knipoog

Een roze tas weliswaar he, met (nep)diamantjes enzo Vork

(nee die heb ik niet)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:35

En voor de mensen die denken dat een Chihuahua die pootjes voor niets heeft.

Een jaar of 14 terug heeft een kortharige Chihuahua de hondentriatlon volbracht, zo'n triatlon bestaat uit:
120 meter zwemmen, 12 kilometer (!) naast de fiets en 1200 meter hardlopen.

Het was behoorlijk koud die dag en de hond had er heel veel plezier in.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:39

Een Fundle is ideaal! Die heb ik veel gebruikt toen mijn hondje een hernia had. De ligging is voor de hond heel prettig (zachte rand) en voor jezelf is het fijn omdat het een hele brede draagband heeft, en daardoor het gewicht goed verdeeld.
bij http://www.canebello.nl kun je ze kopen.

(Ze zijn alleen wel wat prijzig, maar voor je hond het beste)

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:40

Hihi even op die site kijken dan zie ik die lelijke buggy's weer.. Kan me echt niet voorstellen dat mensen hun hondje daarin doen.. Snap niet hoe ze dat op de markt hebben kunnen brengen! Nagelbijten / Gniffelen