Sneu hamstertje uit dierenwinkel gehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: Sneu hamstertje uit dierenwinkel gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:20

Ik snap ook zeker waarom je het hebt gedaan, het is ook heel aandoenlijk zo'n beestje zonder oor. Ik ben ook echt een sissi op dat soort momenten hoor! en als ik zou toegeven had ik nu tig konijnen zitten die oorschurft, ontstoken oogjes en wat dan ook allemaal niet hadden Lachen Maar heb me toch elke keer bedacht dat het dan maar 1 diertje helpen is, en dat ik de dierenwinkel meer help dan het de konijnen in het algemeen.

Eigenlijk snap ik niet waarom dit hamstertje ook per see beter bij jou zit dan bij een kind Lachen Er zijn zat kinderen die super omgaan met hun diertje.

Veel plezier met je schattige hamstertje Het is wel echt een droppie om te zien!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:27

En toch zijn kinderen dan erg hard (niet allemaal, begrijp me niet verkeerd)
Kinderen zeggen, nee die wil ik niet die heeft maar 1 oor! Die vertellen gewoon ronduit hoe ze erover denken ..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 13:55

Klijntjuh schreef:
Eigenlijk snap ik niet waarom dit hamstertje ook per see beter bij jou zit dan bij een kind Lachen Er zijn zat kinderen die super omgaan met hun diertje.

Dat heb je mij nergens horen zeggen.
Maar de meeste kindjes willen niet een hamstertje met bijvoorbeeld 1 oortje.
Het ziet er van dichtbij gewoon eng uit, en kindjes vinden dat eng (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Dat bedoel ik, niet dat ik er beter voor zou zorgen dan wie dan ook, want dat zal ongetwijfeld van niet, ben goed voor het diertje en doe er alles aan het het diertje naar z'n zin te maken, maar er zullen best zijn die nog beter voor hun diertje zullen zorgen als ik Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:56

Clinnn_ schreef:
car0linee schreef:
Wat een schatje!
Mijn broertje zijn vorige hamstertje miste ook een oortje..
Mijn broertje zit op het speciale onderwijs, en had dat hamstertje uitgezocht en zei: Timo en ik passen goed bij elkaar, we zijn allebei een beetje gehandicapt.. Ach gut

Het waren dikke vriendjes, en Timo is zonder zijn oor toch nog 3 jaar geworden Haha!

awww. Dit is zo vertederend Ach gut.
Was ik in een emotionele bui dan begon ik spontaan te huilen denk ik Haha!

Het gaat mij altijd zo dwars door mijn hart als kinderen zoiets zeggen. Ik zat ook zo wat te huilen dat ik het las Bloos.
Is 3 jaar oud voor een hamstertje?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 13:57

Hamstertjes worden gemiddeld 2 jaar Lachen

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 13:58

Er bestaat een hamsterforum, mijn zusje is daar moderator Haha!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:04

Nymphadora schreef:
Klijntjuh schreef:

Dat heb je mij nergens horen zeggen.
Maar de meeste kindjes willen niet een hamstertje met bijvoorbeeld 1 oortje.
Het ziet er van dichtbij gewoon eng uit, en kindjes vinden dat eng (uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
Dat bedoel ik, niet dat ik er beter voor zou zorgen dan wie dan ook, want dat zal ongetwijfeld van niet, ben goed voor het diertje en doe er alles aan het het diertje naar z'n zin te maken, maar er zullen best zijn die nog beter voor hun diertje zullen zorgen als ik Lachen

Ik had iets verkeerd gelezen, sorry Lachen
Klopt, kinderen zullen zeker eerder gaan voor een hamstertje met 2 oortjes Lachen zo zat er al heel lang een kat in het asiel met 1 oog. Het allerliefste beestje van allemaal, maar niemand wilde hem.
Wij wel, maar we mochten van het asiel geen kat! (maar das een ander verhaal)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:07

Even tegen de mensen die voor het kopen bij hobbyfokkers zijn: Waar laten nogal wat hobbyfokkers de minder geslaagde dieren, denken jullie? Juist, bij de dierenwinkels. Veel dierenwinkels verkopen niet 100% broodfok, maar ook dieren van particulieren.
Neemt niet weg, dat er aan de dierenkennis en de voorlichting voor nieuwe eigenaren nogal eens wat schort bij dierenwinkels.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:07

Ginger Lovers

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 14:08

Dat hamsterforum is trouwens erg leuk, met veel info voor nieuwe en ook oudere eigenaren. Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:43

Een kleine update:

Het gaat zeer langzaam en zeer moeizaam.
Ze is heel erg bang, gaat op haar rug liggen zodra ik haar aanraak en aai.
Ze laat het iig wel toe maar als ze een vluchtweg ziet dan wil ze wel het liefst weg van me.
Maar heb wel het idee dat het ietsie beter gaat, kon haar net 2 tellen zonder dat ze helemaal in paniek raakte en wegrende haar even vasthouden.
Heel even, maar het is een begin.

Als tip kreeg ik met haar in de badkuip gaan zitten, dat ga ik morgen eens proberen hoe dat gaat!

Weet nog steeds niet of ze zwanger is of niet.
Ze heeft een rondachtig achterwerkje maar of het komt omdat ze zwanger is of omdat ze gewoon aankomt van het eten weet ik niet.
Dus the story continues.. Ben heel erg benieuwd..

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:42

ik hoop voor je dat het allemaal goed komt met je hamstertje..
Ik heb een ratje.. een heel angstig beestje..
Als ik haar in het begin beet had, sprong ze het liefst zo snel mogelijk weg.
Tegenwoordig word ze wat rustiger.
Ze vind het nog wel spannend, maar ondertussen is ze ook nieuwsgierig en ze weet dat ik haar baasje ben dus ze komt ook wel naar me toe om aandacht te vragen.
Ook blijft ze op mn arm zitten en springt ze niet meer weg.
Met veel gedult word jou hamstertje ook een knuffeltje!
Veel succes! Haha!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 22:47

Wat een schatje Haha!!
Erg goed van je dat je haar hebt gekocht zeg1
Hopelijk gaat het lukken met hem/haar? een beetje tam te krijgen.
Veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:45

Het is inderdaad een vrouwtje want het is een goud schildpad.

@TS: Laat het diertje eerst gewoon een aantal dagen met rust. Niet willen oppakken, niet met handen in de kooi etc. Ze heeft nu al erg veel stress gehad van de verhuizing. Hamsters zijn heel gevoelig voor stress. Laat haar eerst haar nieuwe plekje maar verkennen, tam maken kan dan altijd nog (en gaat gewoon vanzelf als ze gewend is).

Dus ook zeker niet in een badkuip zetten!! Levert alleen veel stress op. Laat haar nou eerst gewoon wennen aan har nieuwe omgeving, alle nieuwe geuren en indrukken. Gewoon eventjes niks mee doen en met rust laten.

Na een paar dagen wordt ze vanzelf nieuwsgierig en klimt ze op je hand. Hamster vinden het sowieso niet leuk om 'gepakt' te worden. Dat moet je dus ook niet doen. Je meot ze gewoon altijd vrijwillig op je hand laten lopen. Succes! Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-08 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:48

Ahh super leuk beestje!! Haha!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:04

Wuis, vanmorgen met haar samen in de badkuip gezeten en het ging eigenlijk boven verwachting goed.
Ze was totaal niet zo paniekkerig als eerst, liet zich oppakken en vond het geen drama om in handen te zijn.
Ik denk dat er nu wel een grote stap in de goede richting is gezet!
Ze is ontzttend nieuwsgierig!

Ze begint wel aan de achterkant aardig te ronden en ook haar buikje is wat bollig aan de zijkanten..
Ik begin toch te denken dat ze werkelijk zwanger is..
Heb me inmiddels al flink ingelezen over jonge hamstertjes etc.
Is nog niet niks
Heb gelukkig wel, mocht ze werkelijk zwanger zijn en wat kleintjes krijgen, een adresje waar ze (tijdelijk) kunnen verblijven als ze niet meer bij elkaar kunnen en ze nog geen nieuw lief baasje hebben.
Dus dat is iig al een heel fijn idee!
Kraamkooi is ook (mocht het nodig zijn) al geregeld.
Nu maar afwachten dus.

Dank je voor je reactie iig Wuis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:16

Als kraamkooi kun je het best een Duna gebruiken (zo'n dichte bak) gezien de kleintjes door de tralies kunnen vallen. Maar, je kooi heeft wel een hele hoge onderbak dus opzich zou je haar hier ook wel in kunnen laten misschien..

Als de kleintjes 4 week zijn zijn ze geslachtsrijp (maar absoluut niet fokrijp!) en moet je ze op geslacht gaan scheiden. Wanneer ze 5 á 6 week zijn kunnen ze naar een nieuw baasje. Vaak moet je hierbij zelf wel een inschatting maken, soms heb je extreem grote en sterke jongen, maar soms zitten er ook een of twee kleine en zwakke bij.

Een drachtige hamster heeft erg veel voedingsstoffen nodig. Dat betekent dus gewoon voer van een goed merk (dus geen scheprommel uit een dierenwinkel Knipoog ), veel dierlijke eiwitten (meelwormen!), véél groente en fruit.

De jongen hebben tijdens het opgroeien ook heel veel voer nodig. Wanneer ze nog heel klein zijn zullen ze al voer gaan eten wat mams meesleept naar het nest. Er zal voor een beoorlijk bedrag aan groente en fruit doorheengaan (meelwormen kosten bijna niks).

Wat vooral verstandig is om al vroeg aan de jongen te geven is andijvie. Verder zullen o.a. paprika's, witlof, broccoli, courgette, spinazie, tauge, peer, banaan, appel etc. niet aan te slepen zijn! Haha! Erg leuk om ze ervan te zien eten.

Btw een Syrische hamster is exact 16 dagen drachtig, je kunt dit dus bijhouden vanaf de dag dat je haar gekocht hebt. Als ze echt drachtig is zou het erg sneu zijn want ze is nog veel te jong voor een nest (fokrijp zijn ze op een leeftijd van 3 á 4 maanden). Maar helaas, zo gaat dat bij dierenwinkels, dus niks aan te doen.... Verdrietig

Mocht je ergens tegenan lopen dan hoor ik het wel.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:42

hoop voor je dat ze niet zwanger is want dan zit je ineens met veel hamsters en is het ook nog inteelt...