Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Naast dat ik ze er eng uit vind zien vind ik ze dr ook vies uitzien, snap niet dat mensen van zulke katten kunnen houden
Maar goed dat is mijn mening over smaak valt immers niet te twisten.
Vraag me alleen oprecht af wat mensen er toe beweegd zo'n 'engerd' in huis te nemen.
Lief en zacht is mijn persje ook
c_alsemgeest schreef:het voelt als een warm perzikje
Dus dat knuffelt best lekker...
En knuffelen jullie nooit met andere mensen? Die zijn over het algemeen ook vachtloos hoor
Lous schreef:Naaktkatten zijn vergelijkbaar met Oosterse kortharen en Siamezen en die zijn niet vergelijkbaar met perzen of Britse kortharen.
Ze zijn trouw, speels zelfs (tot op oude leeftijd), vrolijk en kunnen niet snel alleen zijn. Ze worden dan ook wel de honden onder de katten genoemd. Het zijn echte clows, willen alles ontdekken, met zijn allen bij elkaar zijn ( ookal passen ze nog maar net in het mandje). En ook een leuke bijkomstigheid van dat speelse: ze kunnen apporteren.
Als laatste zijn ze superaanhankelijk en willen ze graag bij je zijn.
Daarnaast maakt hun uiterlijk hun bijzonder. Zijn ze handig om te houden als mensen allergisch zijn en/of gevoelig voor kattenharen. Hun 'climatcontrol' is net als iedere andere kat.
Lous schreef:Naaktkatten zijn vergelijkbaar met Oosterse kortharen en Siamezen en die zijn niet vergelijkbaar met perzen of Britse kortharen.
Ze zijn trouw, speels zelfs (tot op oude leeftijd), vrolijk en kunnen niet snel alleen zijn. Ze worden dan ook wel de honden onder de katten genoemd. Het zijn echte clows, willen alles ontdekken, met zijn allen bij elkaar zijn ( ookal passen ze nog maar net in het mandje). En ook een leuke bijkomstigheid van dat speelse: ze kunnen apporteren.
Als laatste zijn ze superaanhankelijk en willen ze graag bij je zijn.
Daarnaast maakt hun uiterlijk hun bijzonder. Zijn ze handig om te houden als mensen allergisch zijn en/of gevoelig voor kattenharen. Hun 'climatcontrol' is net als iedere andere kat.
Chiqa schreef:Wat is er dan zo uniek aan dit karakter? Kijk van persen weet je dat het heerlijke tutten zijn, bitches
tuttig en aan de andere kant ook weer erg zacht van karakter.
Wat is er zo specifiek et omschrijven van het karakter van deze katten, waarom een naaktkat?
Ik bedoel...een pers heeft een hoog aaibaarheids gehalte, mensen zullen hooguit af kunnen schrikken van een te platte neus (Heeft de mijne gelukkig niet) maar verders...Denk dat er weinig mensen zomaar ongegeneerd langs kunnen lopen zonder even een aaitje over het bolletje te willen geven (Althans een kattenliefhebber)
maar een naaktkat?? Ik zou ze niet eens aan dúrven raken vidn ze echt verschrikkelijk lelijk en zo te zien de reactie's ben ik niet de enige![]()
![]()
Warom dan een naaktkat?
c_alsemgeest schreef:Zou er genoeg aanhang zijn voor een HK sphynxen topic?