Welk voer geven jullie aan je pup? (Groot ras tot 60 kg)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wat geef jij je pup te eten?

Royal canin (Welk soort?)
10 (18%)
Nutro Choice
2 (3%)
Vers (Barf)
7 (12%)
Orijen
Geen stemmen
Eukanuba
13 (23%)
Hills
1 (1%)
Supermarkt
3 (5%)
Een combinatie van vers en brokken
8 (14%)
Iets anders (Zoja welke?)
11 (20%)

Totaal aantal stemmen: 55

Anoniem

Re: Welk voer geven jullie aan je pup? (Groot ras tot 60 kg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:55

Uh.. Vers vlees is totaal iets anders als blik/kuipjes whatever. Lachen

Vers vlees is VLEES, blik is... water met afval. Lachen

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:56

PaardenBit schreef:
maar ik bedoel het ook niet over vers vlees hoor ? Knipoog
maar over die cesar pakjes daar staat wel eens bij vers vlees terwijl het al een week in de winkel licht ...

Een week? Dat ligt er rustig al een maand of langer. Heeft niets met versvlees te maken. Met versvlees wordt een diepvriesproduct bedoeld.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:59

ja oke haha snap het allemaal niet meer hoor Gaaaap
in die winkels leiden ze je ook echt af ...
van vers vlees licht er dan al heel lang en dan tjuaa ...
denken mensen dat vaak ook over diepvries ook.
maar onze hond kreeg voor heen altijd van rodi vlees Knipoog

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:01

Van goed droogvoer blijft je hond ook gezond hoor (tenminste, onze 15 jarige kruizing deense dog heeft het er 15 jaar goed op gedaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:01

Wat een hoop reactie's fijn Lachen ik wil dus beslist brokken blijven voeren dus ben benieuwd of er hier ook mensen zijn die Nutro choice voere, op zich lijkt het me een goede brok.
Geen kunstmatige stoffen ed, maar twijfel wel of ik hierop wil blijven, waarom?
Omdat de kat variant uit onze winkel is verbannen ben benieuwd of dit ook voor de hond gaat gebeuren en dan moet ik wéér overstappen, zie ik tegen op.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:03

Wij voerde (en voeren nog steeds) Royal Canin, we hebben ook een tijdje Eukanduba gehad maar zijn daar wegens princiepes vanaf gestapt... We hadden een undercover filmpje gezien waarbij er honden dood, opgepropt en half opengesneden lagen om te kijken hoe het voer werkte...

Royal Canin is ons favoriet!

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:09

Chantal___ schreef:
Wij voerde (en voeren nog steeds) Royal Canin, we hebben ook een tijdje Eukanduba gehad maar zijn daar wegens princiepes vanaf gestapt... We hadden een undercover filmpje gezien waarbij er honden dood, opgepropt en half opengesneden lagen om te kijken hoe het voer werkte...

gadver! wat een vreselijk verhaal!

wij zijn gelukkig sinds zijn puppy jaren er al vanaf... Bloos
we zijn aan de Smolk geraakt omdat ..
Net als jonge honden hebben ze dan extra voedingsstoffen nodig
in de vorm van vetten en eiwitten.
Voor alle honden die net een beetje extra nodig hebben
omdat er veel van ze gevraagd wordt,
of omdat ze van nature heel druk zijn,
is Smølke Active ontwikkeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:11

Eukanuba heeft idd labratoria gehad waar het er echt heel erg aan toe ging.. alleen al daarom zou ik het niet gaan voeren, ook al is het verleden tijd, ik gun ze mijn geld niet met dat soort praktijken

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:14

ik ben het daar helemaal mee eens ! Lachen

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:18

PaardenBit schreef:
ja oke haha snap het allemaal niet meer hoor Gaaaap
in die winkels leiden ze je ook echt af ...
van vers vlees licht er dan al heel lang en dan tjuaa ...
denken mensen dat vaak ook over diepvries ook.
maar onze hond kreeg voor heen altijd van rodi vlees Knipoog

Rodi is versvlees (komt uit de diepvries, als je het tenminste niet over rodi-worsten hebt) en daar zit toch geen gelei in? Versvlees is gewoon een totaal ander product als blikjes en kuipjes, dus dat kun je v.w.b. een kwaliteitsoordeel niet op ene hoop gooien.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:23

ik heb toch al lang gezegd dat ik het niet over dat echte vers vlees bedoelde Knipoog
maar over dat zogenaamde VERSE vlees uit de rekken van de supermarkt Clown

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:27

LaFunkyJazz schreef:
Van goed droogvoer blijft je hond ook gezond hoor (tenminste, onze 15 jarige kruizing deense dog heeft het er 15 jaar goed op gedaan)

Een gewaagde conclusie. Natuurlijk kán een hond heel gezond oud worden op droge brokken. Maar dat is natuurlijk geen wet van meden en perzen. De gezondheid van een hond is afhankelijk van vele factoren en één daarvan is ook gewoon een flinke portie mazzel. Er zijn ook mensen die gezond oud worden op junkfood en een pakkie zware shag per dag, maar daaruit kun je toch nog niet concluderen dat junkfood en zware shag gezond zijn? Deze mensen zijn wellicht een uitzondering. Hebben misschien wel gewoon mazzel gehad. En dat zou ook voor jouw hond kunnen gelden, toch?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:31

PaardenBit schreef:
ik heb toch al lang gezegd dat ik het niet over dat echte vers vlees bedoelde Knipoog
maar over dat zogenaamde VERSE vlees uit de rekken van de supermarkt Clown

Sorry, het is niet mijn bedoeling drammerig te worden en we gaan nu misschien een beetje o.t., maar je schreef dat je het allemaal niet meer begreep, dus dacht ik je een dienst te bewijzen door het uit te leggen.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:32

geeft niet hoor Knipoog

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:34

PaardenBit schreef:
Chantal___ schreef:

gadver! wat een vreselijk verhaal!

wij zijn gelukkig sinds zijn puppy jaren er al vanaf... Bloos
we zijn aan de Smolk geraakt omdat ..
Net als jonge honden hebben ze dan extra voedingsstoffen nodig
in de vorm van vetten en eiwitten.
Voor alle honden die net een beetje extra nodig hebben
omdat er veel van ze gevraagd wordt,
of omdat ze van nature heel druk zijn,
is Smølke Active ontwikkeld.

Ja zeker weten vreselijk, helaas gebeurd het nog steeds.... Ooit komt er een dag dat t gestopot zal worden en daar kijk ik naar uit Haha!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:40

Toen onze jongste nog een pup was kreeg hij Canex brokken (korte tijd puppy-brokken en al snel gewone brokken i.v.m. snelle groei) en daarbij iedere dag AHV vlees op aanraden van de fokker.
Nu krijgen ze beiden brokken van Canex en vlees van Rodi (de oudste dagelijks vlees, de jongste 1 keer per week).

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:49

DaphneL schreef:
Toen onze jongste nog een pup was kreeg hij Canex brokken (korte tijd puppy-brokken en al snel gewone brokken i.v.m. snelle groei) en daarbij iedere dag AHV vlees op aanraden van de fokker.
Nu krijgen ze beiden brokken van Canex en vlees van Rodi (de oudste dagelijks vlees, de jongste 1 keer per week).

Wij voeren ook al jaren Canex nu de Canex hope farms Broxs(oid) en de pups de puppybrokken, de dog kreeg hier op aanraden eerst nog pens bij
en nu dagelijks vlees uit blik een beetje door de brokken(Canex), en sóchtends brood Knipoog

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:49

Oprtalj schreef:
LaFunkyJazz schreef:

Een gewaagde conclusie. Natuurlijk kán een hond heel gezond oud worden op droge brokken. Maar dat is natuurlijk geen wet van meden en perzen. De gezondheid van een hond is afhankelijk van vele factoren en één daarvan is ook gewoon een flinke portie mazzel. Er zijn ook mensen die gezond oud worden op junkfood en een pakkie zware shag per dag, maar daaruit kun je toch nog niet concluderen dat junkfood en zware shag gezond zijn? Deze mensen zijn wellicht een uitzondering. Hebben misschien wel gewoon mazzel gehad. En dat zou ook voor jouw hond kunnen gelden, toch?

Tuurlijk, maar "tegenwoordig" zijn er zoveel dingen op de markt (voor elk dier trouwens) voedingssuplementen, het zogenaamde "verse" vlees, en veel dingen waar de beesten alleen maar moddervet van worden.
Zakken voer van 30 euro, onzin vind ik het. In zakken zoals Pedigree, Bonzo e.d zitten ook vitaminen en mineralen, voedingsstoffen, waar onze dieren tot nu toe altijd genoeg aan hebben gehad.

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:50

Bren79 schreef:
DaphneL schreef:

Wij voeren ook al jaren Canex nu de Canex hope farms Broxs(oid) en de pups de puppybrokken, de dog kreeg hier op aanraden eerst nog pens bij
en nu dagelijks vlees uit blik een beetje door de brokken(Canex), en sóchtends brood Knipoog

hopelijk wel de juiste vlees uit blik Bloos

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:54

PaardenBit schreef:

Hoe bedoel je, zolang onze honden de Chows op deze wijze respectievelijk 14 en 17 jaar zijn geworden, en de andere honden ook een hoge leeftijd, gezond en wel (behaald en)aan het behalen zijn, lijkt het me dat we het niet zo verkeerd doen Knipoog en daarbij is het dagelijks iets meer als een eetlepel vlees, en dus niet zoals ik het sommige mensen zie geven Knipoog

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:59

ow dan maakt het niet zo veel heid maar kon ik niet zien want stond er niet bij Knipoog
maarja wel oude honde hoor Gaaaap Knipoog heb ik wel respect voor !

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:12

PaardenBit schreef:
ow dan maakt het niet zo veel heid maar kon ik niet zien want stond er niet bij Knipoog
maarja wel oude honde hoor Gaaaap Knipoog heb ik wel respect voor !

Tis bij ons eerder een klein extraatje Knipoog en wij hebben op deze manier voeren ooit eens als advies gekregen(ondertussen iets van ruim 30 jaar geleden, kregen mijn ouders dit advies bij een toen gevonden 6 maanden oude dog) en het bevalt goed, dus vandaar. En een ander doet het op een andere manier wat ook goed bevalt Knipoog

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:19

PaardenBit schreef:
Bren79 schreef:

Het juiste vlees uit blik ken ik dus niet. Voor mij is minstens 99,9% van de blikvoeders gewoonweg troep. Kan op zich weinig kwaad als je daar elke dag maar een klein beetje van gebruikt als smaakmaker, maar het voegt niets essentieels toe aan het dieet van de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:20

@ Chantal__ hoe weet je dat het nog steeds gebeurd? nadat de fimpjes zijn uitgelekt, is er flink wat controle geweest, en volgens mij gebeurd dit nu niet meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:21

Ik vind de discussie vers en droog voer niet prettig, een paar jaar geleden had je nog alleen supermarktvoer, toen de premium voer op de markt kwam was je zowat een misdadiger als je supermarktvoer gaf, en nu is dat het geval bij droog voer en vers.
Onzin natuurlijk laten we elkaar wel in elkaars waarden laten en de keuzes respecteren.